Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:16 am



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
 Успешна смяна на ангренажен ремък 
Автор Съобщение
Site Admin

Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 8:08 pm
Мнения: 262
Местоположение: България
Отговори с цитат
provigo

Здравейте съфорумници,
От две седмици се каня да пиша по тоя повод, и все не намирах време.
Наскоро ходих при едни момчета по повод на ангренажния ремък за да го сменят. Също бях приготвил и преден семеринг за колянов вал. Монтьорите източиха антифриза и извадиха радиатора. Махнаха ремъците на динамото и климатика. И след това се опитаха да отвият гайката на коляновия вал, но така и не успяха. Доста добре беше спекла. Наложи се да направим номера със стартера. Предварително изкарахме кабелите на свещите, за по-сигурно. Поставиха едно парче дебела ламарина пред топлообменника на климатика, сложиха ключа, който беше предварително застопорен, и с един импулс на стартера гайката помръдна. Нямаше проблеми, макар че според майсторите, тоя метод е само за в краен случай. Ремъчната шайба излезе нормално на ръка, без никакви удари и чукове и секачи Smile Отвориха пластмасовите капаци, и вътре се мъдреше стария ремък, доста добре нацепен откъм гладката страна, и повърхността беше доста гладка, все едно полирана. Цепнатините бяха навсякъде, с дълбочина от 0.5 мм че и повече според мен. Според механиците не му е оставало много на ремъка за да се скъса. Махнаха зъбното ремъчно колело на коляновия вал и смениха семеринга. Огледахме ролките и водната помпа нямаше задържане или ромолене на лагери, всичко изглеждаше нормално. След това докараха белезите на всяко колело и на коляновия вал. Поставиха ремъка, и всички последващи неща. Сложиха пластмасовите капаци и след това стегнаха с необходимия момент гайката на коляновия вал.
Контра държаха по следния начин: сложиха малките ремъци на динамото и климатика. Пренатегнаха доста ремъка на динамото, и забучиха между него и ремъчната шайба една голяма отверка, което беше достатъчно за да се стегне както трябва.
Наслагаха останалите неща след това и всичко е в ред. ДА ама не Smile
Мъчим се да запалим и не иска. Чу се даже един странен шум от двигателя, като че ли беше някакъв удар. Помислих си че стана вътре на мармалад, досещате се какво Smile
Веднага се хванаха да отварят наново всичко. И се оказа че коляновия вал не е бил на точния белег. Всъщност имаше два белега. И те са го поставили точно на 180 градуса завъртян спрямо нормалното положение. Това е много тъпа история от страна на производителя, да сложиш два белега. Аз лично не успях да огледам всичко както трябва там, но така казаха те. При нормалното положение, шпонката на коляновия вал при ремъчните шайби трябва да се намира от долната страна на вала.
Както и да е. Монтираха го както трябва, сглобиха всичко. Вкарах ключа, завъртях, и колата запали нормално. Без никакви последващи тракания, куфкания и кихания Smile
Направо камък ми падна от сърцето, като си помислих че може да е станала белята,
После на връщане по магистралата я пробвах 140-150 км/h не ги усеща. И до ден днешен, вече две-три седмици няма проблем.
Така стана при мен прословутата смяна на ангренажен ремък на субару легаси '95 2.2L двигател SOHC.

След няколко дена забелязах че маркуча на водната система дето влиза в радиатора е малко по-твърд от преди. Взех да я наблюдавам, нито вдига нивото на маслото, нито бълбука в казанчето на антифриза. Всичко си е нормално, и го отдавам на смяната на ремъка. С новия ремък помпата може би се върти по-добре, докато със стария може да е имало преплъзване, и да не е успявала да достига номинален дебит. Знам че ремъка е добре изпънат, но знае ли човек.

Поздрави на всички!



Nick

Здрасти момче,

Много радостно че сте я докарали (до някъде). Не искам да съм черна станция, но ти подчертавам, че не си чел внимателно какво съм казвал преди и сега спокойно можеш да очакваш проблеми.

Не заради това, че не сте улучили марката първия път. А заради това, че сте сваляли радиатора и не сте стегнали коляновия вал накрая правилно.

Ти си бил при аджемии механици и сега може да очакваш да си излезне резултата. Няма да е за два дни, ще отнеме малко време.

Не ми се сърди, не се правя на велик, само съм реалист, аз друг не мога да бъда.

Аз поне три пъти съм ви подчертавал, че който от вас се хване да прави ремък и няма заводския инструмент за шайбата, ще му кажа тайната как да стегне коляновия вал, ти не си обърнал внимание. Ако не се лъжа, май дори съм я и казвал, вероятно в стария форум, на Дир-а.




provigo

Здрасти Nick,
Очаквах да отговориш и да кажеш дали има нещо нередно. Не разбирам защо мислиш че не е добре свалянето на радиатора. Или искаш да кажеш че след всичките истории, включително и радиатора, не сме свършили работата както трябва Smile
Писах ти на е-мейл, да дадеш малко повече разяснения, какъв е начина за държане на "контра" при липса на специалния инструмент за това.
Мисля че след като уточним контрата, веднага ще проверя дали е добре стегната гайката Wink

Мерси предварително!
Чао




provigo

Мисля че вече всичко е наред, не че не беше досега, но както се казва "Проверката е висша форма на доверие".
Купих си динамометричен ключ, за да проверя аз тая шайба.
Законтрих маховика при страничния отвор на блока, точно зад дясната глава, както Nick ми описа, благодарско за което. Преди да започна, разхлабих ремъците, за да не създават допълнително усилие на шайбата. Настроих ключа на 120 Нм. Болта съвсем леко помръдна преди да достигна това усилие. Според мене беше достатъчно стегнат.
И така след това обтегнах ремъците и сложих капачетата над тях.
По въпроса където Nick е споменал за радиатора дето сме сваляли за ремъка. Разбирам съображенията му след като прочетох други теми тука във форума. Действително момчетата напълниха системата от горния маркуч дето антифриза влиза в радиатора. След това допълниха малко и през капачката на радиатора. След което направихме доста кръгчета из квартала, за да проверим дали няма да загрее или нещо подобно. Проверка дето се казва. Всичко беше нормално.
Ей Nick, я кажи при вас колко струва бобината на 2.2Л '95 Легаси. не знам дали е точното наименование - бобина, ама такова е мисля.

Чао, до скоро.



Nick

E, сега и аз мога да легна да спя спокойно. Нали се съгласяваш с мен ? Сега вече ми харесваш. Само с едно изключение. И тази теория съм развивал преди, но не помня къде.

Когато се прави торк на даден свързочен елемент (болт или гайка).....каквото се прави, се прави от един удар. С други думи, ако предния механик е спрял този болт на 100 нютона а ти си желал да е на 120 и сега дойдеш и провериш торка с ключ нагласен на 120 - болта няма да мръдне. И ти няма да имаш реална представа дали преди е бил под спесификацията, над спесификацията, или точно в спесификациата.

За да го стегнеш по твой вкус, следва да го отпуснеш и стегнеш толкова, колкото ти желаеш. Не ме питай защо, и не ми казвай ......как тогава става стагането на степени ?

Аз съм стегнал 1 милион неща до сега и съм си правил какви ли не експерименти. Практиката показва това, което аз говоря по-горе.

За охладителната система - ако така са направили твоите механици - верно а направили.


Еnjoy the new timing belt.

Забравих за бобината - ще проверя утре. Ти защо търсиш бобина ? От къде мислиш, че си за бобина ? Я сподели .


Nick

Аз бих казал, че чичото е имал известна идея, чул е нещо, но то не се отнася за твоя случай. Искал е да каже нещо, човечеца, но то е блеснало само пред теб. Пред мен няма особено значение.

Бобината на Субару се намира 'върхи двигателя' но това изобщо не е предпоставка за дефектиране. Тя е високо на интейка, което не е толкова гореща точка. Съществуват бобини при други коли, включително и при Субару, които се намират директно на цилиндровата глава (единични за всеки цилиндър). Там температурата е доста по-висока и пак не е предпоставка за изгаряне. Освен това, тази твоята бонина е само бобина, тя няма вграден електронен блок в нея (както е следващия модел бобина). Това намалява шансовете за дефектиране. После - тази бобина завършва с female накрайници и ползва кабели завършващи на мale. Това прави бобината много по bulky, много по-усилена в зоната на включване на кабела за свещта и намалява шансовете за нагаряне/пробиване на същото място (високото напрежение). Още по-после - тази бобина няма репутация на често дефектираща. Такава репутация има бобината от следващия модел, тази с вградения ignitor), тази която завършва с мъжки изводи за цилиндрите и кабелите завършват с female. На твoят познат може веднаж да му се е случило нещо (ако се отнася за същата бобина) и той да слага нещата на общ знаменател. Истината е, че другата бобина е капризна. Това мнение го давам от позиция на човек, който има доста обширен поглед върху нещата. А не от позицията на обикновен собственик на колата, или Субару фен.

Твоята бобина струва около $290 + 15% такси. А другата скоро се вдигна и стана около $600.



provigo

Абсолютно съм съгласен с тебе. От друга страна, виждам че моята бобина е старичка, съдейки по етикета на нея, на които не си личат написаните неща. Също това че няма вътре електроника е добре, и съм съгласен че смукателните колектори не са толкова горещи.
Абе той чичо ми приказва просто да се покаже знаещ. Ама аз знам с кого да се консултирам бе - с бате Nick Smile
Вярно че не е много скъпо, ама и не е евтинийка, сигурен съм че трябва по принцип да има и по-евтино, по други магазини за части, но както и да е.
Абе присетих се оня ден за едно нещо. Нали беше писано за прегряване на субаруто на един съфорумник. И това че датчиците не са отчели загряване. Мисля че така беше до колкото си спомням. И тука искам да запитам, не е ли малко странно решението, датчика за температурата да е в контакт с охладителната течност, вместо с една или с двете глави на двигателя. То така реално показва температурата на течността, а не на двигателя (примерно главата, понеже реално там е най-жега).
Абе Nick, между другото ти си фен на субару, а такова ли караш. Много ми е чудно Wink
Чао!




Nick

Не, аз карам само GM. И двете ми возила са GM. В България имах, по реда на притежание :5 години Лада, 5 години Пежо 504 и една година Москвич (забравих му модела, кажи го новите за '88-ма година). Тука 16 години карам само GM. В първата година имах Рено за няколко месеца, най-отвратителната кола, която съм имал. Скрапирах го и си научих урока, че когато съм в Рим трябва да нося тога............И когато съм в Москва - да ям борш и да пия водка и за живите и за умрелите.

Извадих си извод, че на мен далаверата ми се заключава в каране на domestic коли.

Сря Май 09, 2007 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор