Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема стр 1, 2  >
 Ламбда сонда 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, имам въпрос за ламбдата на различните модели от едни и същи години - например еднакви ли са за Легаси,Аутбек и Форестър за периода 1997 - 1999 и ако не са какви са за разликите( брой кабели, с или без подгряване, на колко км се сменят и т.н.)
Ако има подобна тема моля да бъда извинен, но с търсачката нищо не излезе.

Чет Яну 28, 2010 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Постове: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
колега,кат слагах газ и аз се интересувах от сондите 1 или 2 имат някои коли,до 2000г май са с 1 сонда с 4 кабела най често на Бош. За смяна си светка Чек лампата май.

Чет Яну 28, 2010 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Свети чека ако е на 100% сдала багажа, но ако е само тръгнала просто променя стойности-вдига разхода, влошава работата на празен ход и т.н.( поне това пише )

Пет Яну 29, 2010 10:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Постове: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
е може и така да е ма не разбрах каква ти е целта ,че питаш за тия сонди, мислиш че не ти работи ли? #-o

Пет Яну 29, 2010 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, имам съмнения, че не работи както трябва.Разхода е доста висок и като загрее се влошава работата на двигателя.

Пет Яну 29, 2010 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 9:06 pm
Постове: 167
Местоположение: Пещера
Skype: pet_za_4
Автомобил: Субару Вивио
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега най лесно е като я замерят ламбдата,и ще си покаже.Аоборотите на място как са.

_________________
Рибата винаги кълве повече на отсрешния бряг.

Чет Фев 04, 2010 12:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На място оборотите се добре, но има леко прекъсване след като загрее- по-осезателно на газ, отколкото на бензин.

Пет Фев 05, 2010 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 30, 2009 5:32 pm
Постове: 380
Местоположение: София
Skype: levkrakotmasa
Автомобил: Leone 1800i COUPE , DR BIG 800
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
Ако може и аз да се намеся с един въпрос?
Колата работи хубаво,но ме притесняват 2 неща и мисля че ще да е от сондата:
1: На загрял мотор работи с 1000 оборота - много са и (по каталог - 700-800)
2:Като я загася топла - след 30 минути когато е застинала (не напълно студена) като я запаля ми плете в ниски около 30 секунди до минута и после пак ОК. Всякаш има нужда да и заработи смукача но не. Той си бачка перфектно на студено палене. Даже и датчика за температурата на входящия въздух работи,защото според колко е студено ми работи на студено. Пример: на 0 градуса работи с 1600 оборота на смукач а на -10 до -15 с 2000 оборота като запаля сутрин.

Мерси ако има някой идея! :smt023

Нед Фев 07, 2010 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Постове: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, вчера успях най-после да се пльосна под Форито и да погледна какво е състоянието на ламбдата.
Прави впечатление многото ръжда по нея #-o Другото, което ме смути е , че един от трите кабела е оголен и на него по съвсем директен(непрофесионален) начин е свързан друг, който май заминава към управлението на газовия инжекцион.Някой знае ли това правилно ли е и дали не влияе на работата на сондата?По това, което съм чел за ламбда сондите е, че кабелите не трябва по никакъв начин да се нарушават или свързват [-X

Нед Фев 14, 2010 11:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 9:25 pm
Постове: 68
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да и при мен копеленцата от газта са ми заголили всичките май 5 жици( Субару легаси 2001 2.5куб см), след което са се хванали за тази която им е трябвало, а останалите са ги омотали с изолирбанд.

Вто Май 17, 2011 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:50 pm
Постове: 62
Местоположение: varna
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Аз на скоро смених моята сондичка много е кофти защото е скъпичка поне моята де сега за твоят автомобил незнам но преди да предприемеш някаква смяна задалжително първо колата да мине през диагностика и другото което е само оригинална слагаи ако излезе от това защото това е много спецефична част измерва параметрите на автомобила до точност, по принцип симптомите са губи се мощност и разхода на гориво става голям прекасва автомобила и се губят оборотите но задалжително диагностика успех

Вто Май 17, 2011 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Постове: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тресене и нестабилност на ниските обороти може да се дължи на много други датчици както и глъхненето в определени обороти, а щом имате и газова не е зле да си прегледате уредбата да не дърпа въздух от някъде след плочката, ако не сте с газов инжекцион. Иначе изброените по-горе проблеми може да се дължат и на : свещи, кабели, бобина, стъпков мотор, дебитомер, knock sensor(датчик за детонации), дроселова клапа - може да е замърсена с нагар или по друга причина да не затваря докрай. Така че както са те посъветвали колегите без компютърна диагностика по добре не пипай нищо.
Поздрави Цанко.

Чет Май 19, 2011 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Постове: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, дайте информация дали неработеща сонда може да я хване компютърът, че вече стигнах разхо на бензин 20+ градско и 'набеденият' детаил е лабда сондата. Чекът не свети, няма и записани грешки. Според списъкът с кодовете за грешки има 32 heated oxygen sensor, което означава че хваща само подгряването на сондата. Но аз направих следният тест;разкачих куплунгът на сондата, запалих колата и нищо, чека не светна. Според вас това нормално ли е и ако някой има опити в тази област да сподели и може ли по някъкъв начин да се измери с мултицет. Оборотите на празен ход са стабилни, няма проблеми само като е студена са малко високи около 1000-1200 но след като загрее спадат към 600. Само да спомена, че колата се кара предимо студена от вкъщи до работа около 2 км. отсечка, но пак не ми се вярва,че този разход е нормален.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Чет Фев 02, 2012 12:36 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Постове: 5780
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В това време и за такова разстояние ламбда сондата сигурно изобщо не успява да загрее, че да има някаква роля :hello:

Чет Фев 02, 2012 5:56 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Online
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 12:02 pm
Постове: 570
Местоположение: София
Автомобил: ПIV'14; ТЛК200'14
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
OFFROADER написа:
Колеги, дайте информация дали неработеща сонда може да я хване компютърът, че вече стигнах разхо на бензин 20+ градско и 'набеденият' детаил е лабда сондата. Чекът не свети, няма и записани грешки. Според списъкът с кодовете за грешки има 32 heated oxygen sensor, което означава че хваща само подгряването на сондата. Но аз направих следният тест;разкачих куплунгът на сондата, запалих колата и нищо, чека не светна. Според вас това нормално ли е и ако някой има опити в тази област да сподели и може ли по някъкъв начин да се измери с мултицет. Оборотите на празен ход са стабилни, няма проблеми само като е студена са малко високи около 1000-1200 но след като загрее спадат към 600. Само да спомена, че колата се кара предимо студена от вкъщи до работа около 2 км. отсечка, но пак не ми се вярва,че този разход е нормален.


Колега, напълно нормален разход при този сценарий е. Давам ти пример: преди години имах москве 2140 Д което даваше разход в града около 10-12. Веднъж решихме да видим колко му е разхода първите 5 км след запалване сутрин. Беше зима и имаше навалял сняг около 10см. Мерихме го като нахлузихме директно върху карбуратора изрязана бутилка от мин. вода и наляхме точно 1л бензин като преди това беше точно свършил бензина. Разхода за първите 5км беше точно 1л т.е. 20/100! Когато колата е студена е най-богата горивната смес с бензин.

Чет Фев 02, 2012 9:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Постове: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абсолютно вярно е това което ти казват колегите за разхода, аз на 5 км от работа в София и сега в студовете ми се уцели две засичания(по 70-80км) да имам само ходене и връщане до работа, като разхода единия път беше 24 другия 25 /100 газ, бензина докато вдигне температура не го броя :))), иначе като покарам на дълги разстояния си пада на 13-15 градско. Ето тук може да видиш подробно :) http://www.spritmonitor.de/en/detail/476903.html

Чет Фев 02, 2012 8:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Постове: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси колеги за успокоението, че вече почнах да се плаша с тези датчици и т.н., но едно нещо си остава под въпрос; защо като разкача куплонгът не свети чека. Някакви предположения?

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Фев 03, 2012 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 10:15 am
Постове: 356
Местоположение: София
Skype: xektor16
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 '99
Телефон: 0898521767
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, понеже втория катализатор се е поразпорил на моето легаси и ще трябва да го отстраня и да сложа резонаторно гърне.
Но мисля да изхвърля и първия катализатор и там да сложа само кривка.
Та въпросът ми е къде се намират ламбда сондите на легаси 3 99', с две ли съм изобщо и премахването на катализаторите ще има ли някакъв негативен ефект върху тях.
А тях ще ги премахна защото не вършат никаква работа по предназначението им.
Мерси

_________________
www.pipontuning.com

Пет Фев 24, 2012 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Фев 02, 2012 2:17 pm
Постове: 11
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
В белия свят,ламда сондата е консуматив,а катализатора не се премахва а се подменя.Ние го дупчим или напълно го премахваме,но за втората ламда (която е след него има голямо значение).Прекъсването на студено може да бъде също така и от свещи.

Съб Фев 25, 2012 11:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Постове: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
В "белия" свят катализатори не подменят, а направо колите. Втората ламбда е важна само за кат-а, иначе е без никакво значение.

Съб Фев 25, 2012 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема  стр 1, 2  >

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Nicky и 47 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор