Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Защо частите за Субару са скъпи
Автор |
Съобщение |
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Колеги, правя тази тема, защото видях, че колегата imprezaWRX я подхваща и мисля, че наистина това е актуална тема.
Моят коментар: Ами значи като първо за автомобил, който нов се е продавал в порядъка над 50хил. лева, нормално е и частите да са два пъти по-скъпи от тези на автомобилите от по-нисък клас със базова цени от под 20хил. лева. Като второ частите, когато са оригинални минават контрол за качеството и в Европа, биват налагани мита върху тях, с други думи, европейците искат да си защитят собственото производство. Като трето нека не забравяме сложността на самите части, замислете се, че най-слабия двигател на новата Импреза е 170 коня, а за един европейски производител, това ще е спортната модификация. И като четвърто, че поради високите мита, особено сега от евросъюза (който свали митата само за производените в Европа автомобили) има много малко Субарута в България, следователно пазарът е малък, а цената-висока. Не вярвам частите да са умишлено завишени, въпреки че може да има и такива магазини, в България сме!
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Пет Май 11, 2007 9:34 pm |
|
|
didadodo
Регистриран на: Нед Мар 18, 2007 7:15 pm Мнения: 68 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 0
|
Та как се амбицирах да си купя SUBARU.
Преди години учих в Благоевград и разтоянието го преодолявах на автостоп. Така се случи, че ме качи един български капитан на немски кораб, който кара SUBARU OUTBACK-99г. Страшно ме изкефи колата и аз го попитах, защо си е купил тази кола. Той ми обяснява:
- Получих голям хонорар. Исках да си купя кола и подхoдих прагматично. Тръгнах по авто-сервизите в Киил (пристанищен град в северна Германия). Единственият празен сервиз, с небрежно брадясали майстори, беше този на SUBARU.
И тогава ми разясни колко издържлив на амортизация е боксер-двигателя. То за това се "търкалят" VW-костенурките все още. И така стана, че тогава си купих костенурка.
Е, аз ако съм собственик на марката SUBARU и произвеждам два-три пъти по-малко резервни части за клиентите си отколкото другите марки и аз ще държа високи цени. Иначе ще фалирам. Това е моята теория.
А вашата каква е?
_________________ Subaru Outback 2.5 AT 05г.
|
|
|
Пет Май 11, 2007 10:37 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
И никога не забравяйте, че цените на авточастите при доста марки се определят от степента на търсене. Определени части за определена кола са фрапиращо евтини и в същия момент определени части за нея са фрапиращо скъпи. При друга марка пък нещата ще бъдат пак приблизително същите, само малко разместени. И клиента остава с впечатлението, че за едната кола са много скъпи а за другата евтини.
Пред очите ми доста части с течение на няколко години си станаха двойно по-скъпи и то отведнаж. Не малко по малко. И то само защото годините показаха, че това гърми и се търси.
'99 - '03 knock sensor от около $100 изведнаж стана около $200. Само защото е боклук, гърми и има харчене.
|
|
|
Пет Май 11, 2007 10:54 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
това е просто митът за скъпите японски части в БГ. навсякъде по света японските коли и японските части минават за евтини, но не и в Европа. не само за субару са скъпи частите у нас, за хонда, тойота, за нисан положението е същото. ако обаче си пазарувате от интернет, частите не са скъпи, оскъпяват се при легализирането на търговията с тях, с плащането на всички мита и такси. и все пак правилото за чупене важи - скъпо е, но пък не се сменя често. проблем са най-вече разбитите пътища в БГ - колите все пак не са проектирани за офроуд, а за асвалт
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Пет Май 11, 2007 10:58 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Tука се съгласявам директно, че си прав от горе до долу. Почти съм убеден, че в България вие правите шарнири, накрайници, амортисьори, биелетки ......на норма, а ние тука нямаме продаден един външен накрайник. Повярвай ми.
|
|
|
Пет Май 11, 2007 11:09 pm |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
Според мен,всичко идва от това,че марката е сравнително рядка за БГ.Освен официалния дилър има още поне 50-на вносители на японски части или съответните им заместители,но никой не внася толкова на едро,че да постигне цена.Представителя на Билстейн за Бургас ми е добър приятел и винаги търси най-добрата цена когато ми е трябвало нещо(кормилен накрайник-17лв.,шарнирен болт-22лв.,андренажен ремък-27лв.)сигурно има и друго,но не се сещам.Досега само биалетките и тампоните на носачите са ме втрещили с цена.
_________________ Legacy"90 2.2 GX 4WD
РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ
Бесен куриер в Спиди
|
|
|
Съб Май 12, 2007 6:54 am |
|
|
tonizdravkov
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm Мнения: 768 Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
|
имайте и друго впредвид:Субару няма фабрика в Европа
|
|
|
Съб Май 12, 2007 12:12 pm |
|
|
didadodo
Регистриран на: Нед Мар 18, 2007 7:15 pm Мнения: 68 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback
Рейтинг: 0
|
tonizdravkov написа: имайте и друго впредвид:Субару няма фабрика в Европа
Нямаше ли някакъв завод във Великобритания или се лъжа?
_________________ Subaru Outback 2.5 AT 05г.
|
|
|
Съб Май 12, 2007 3:41 pm |
|
|
agent dust
Изгонен
|
и как ще обясните факта, че много често за един и същи продукт се плаща различна цена? навремето купувах водна помпа за тойота - 70лв made in Japan. абсолютно същата помпа, но в кутия със стикер на тойота дилъра е 260лв! а помпите са от един и същи производител, но аз купих тази в кутия за нисан - съдържанието е едно и също, само опаковката е различна. и за субару положението е същото причината за скъпите части изобщо не е в самите части. за тойотите някои от оригиналните части са на нечовешки цени, а други са на нормални, въпреки че става дума за продукт от един и същи дилър и от един и същи производител. аз имам чувството че просто цените се правят както падне - липсва конкуренция, т.е. пазарът е на нивото на този от каменната ера. и М-тел като пуснаха GSM мрежата правеха каквото им скимне - защото могат. сега положението е различно. с оригиналните японски авточасти положението е аналогично - пазарът е такъв
_________________ SUBARULAND Ltd Диагностика, ремонт, обслужване и tuneup на SUBARU от 2007г насам. 0878 207 541 - Красимир 0899 612 719 - Венци https://www.facebook.com/redlineoil.bg
|
|
|
Съб Май 12, 2007 6:30 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Май всичко се спомена вече...няколко са нещата, като се съберат и резултата е налице.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Съб Май 12, 2007 11:38 pm |
|
|
tonizdravkov
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 7:53 pm Мнения: 768 Местоположение: София,България
Автомобил: 5.7 HEMI
Рейтинг: 30
|
ами какъв е извода:докато не поевтинеят частите да наблягаме на раздела "какви части от други коли стават за Субару"
|
|
|
Нед Май 13, 2007 9:49 am |
|
|
abator
Регистриран на: Пет Сеп 22, 2006 6:06 pm Мнения: 286 Местоположение: Варна Рейтинг: 0
|
В България Subaru все още е екзотична марка. Затова и цените са екзотични. Когато повече хора започнат да карат Subaru пазара ще се развие и частите ще са на различна цена.
Подобно е положението и със сервизите. Не може да направиш специализиран сервиз, в който да правиш само Subaru на ниски цени. Просто все още няма условия за това.
_________________Subaru Leone 1.8 GL '86 Двигател - EA82
_________________
|
|
|
Нед Май 13, 2007 10:41 am |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
_________________ Legacy"90 2.2 GX 4WD
РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ
Бесен куриер в Спиди
|
|
|
Чет Май 17, 2007 10:09 am |
|
|
blatimir
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 8:43 pm Мнения: 1187 Местоположение: Пловдив Рейтинг: 68
|
Тампони за биалетките ли?
_________________ Family Club Legacy 2.2GX 97г. BG7 MT Forester 2.0XT 2004г. АТ Legacy 2.0Gl 98г. МТ Legacy 2.2GX 98г. BG5 MT Forester 2.5X 2003г. AT
|
|
|
Чет Май 17, 2007 5:41 pm |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
Май не????Казаха ми да търся тампони за стабилизиращата щанга отзад и отпред. питах ги и за тампони за биалетките,но не ми отговориха нищо.Задните биалетки са по 25 лв. и не си заслужава само тампоните да се сменят.Предните обаче в Субару са по 97лв.,а в Бургас ги намерих по 43лв.
_________________ Legacy"90 2.2 GX 4WD
РОДЕН ЗА РИБОЛОВ,ПРИНУДЕН ДА РАБОТИ
Бесен куриер в Спиди
|
|
|
Чет Май 17, 2007 7:38 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: varburgini и 59 госта |
|