Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:39 am



Отговори на тема  [ 149 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
 Ксенонни фарове Субару 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2006 6:14 pm
Мнения: 73
Местоположение: sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Някой знае ли при смяна на халогенни фарове с ксенонови, трябва ли да правя някакви сложни упражнения или само сменям рефлекторите и крушките. За Outback 2007г.става въпрос :roll:

_________________
Subaru Outback 2,5 MT '07
It can be very unkind - SUBARU

Чет Май 03, 2007 3:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
doctorm5 написа:
Някой знае ли при смяна на халогенни фарове с ксенонови, трябва ли да правя някакви сложни упражнения или само сменям рефлекторите и крушките. За Outback 2007г.става въпрос :roll:

Сменят се доста работи и се прави в сервиз... В БГ вече ксенона върви около 400лв май...

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Чет Май 03, 2007 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2006 6:14 pm
Мнения: 73
Местоположение: sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
От Subaru ми казаха към 800 лв. Но дали си струва? Колко повече ще "прогледна"

_________________
Subaru Outback 2,5 MT '07
It can be very unkind - SUBARU

Чет Май 03, 2007 4:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 10:58 am
Мнения: 1040
Местоположение: София
Автомобил: '98 Legacy 2.5 Limited II
Рейтинг: 22
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Мнение 
Доста ;-)

_________________
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=5891]Моторни масла MOTUL на ниски цени!

Чет Май 03, 2007 5:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 05, 2006 6:14 pm
Мнения: 73
Местоположение: sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Някой може ли да ми препоръча добър сервиз за целта.

_________________
Subaru Outback 2,5 MT '07
It can be very unkind - SUBARU

Пет Май 04, 2007 10:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 24, 2006 9:22 am
Мнения: 860
Рейтинг: 95
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
http://pimpmyauto.com/Legacys/H7%20HID% ... nstall.htm

_________________
http://imgur.com/a/OlnT2
http://imgur.com/a/Tq6Ut

Съб Май 05, 2007 1:24 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 6:54 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Skype: dqdokoleda_bg
Автомобил: Legacy 1.8 GL 1993
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ами сега си взех легасито и гледам,че фаровете са много слаби или поне аз не виждам с тях добре пътя.Субаруто е 92 година комби.Та се питах дали е възможно да се сложат някакви от тези новите фарове и да се вижда по-добре.Ако знаете къде мога да питам или вие да знаете дали ще са съвместими,дали ще трябва по-мощен акумулатор или там нещо да се сменя.
Един приятел каза,че за мен ще е добре,но за тези отсреща няма да е добре,щото фаровете щели да заслепяват тези срещу мен.Така ли е?
А знаете ли къде има сервиз за слагане на такива фарове(ксенонови,ако не се лъжа) и там направо да питам.И колко горе доло изилат да сменя и двата фара?Да не е първо качество,защотото не разполагам с много пари,но до 150 лв,ако е примерно,ще се радвам да споделите.
Извинявам се за дългото писание,но просто не знам каде да питам.

_________________
Изображение

Вто Апр 08, 2008 8:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm
Мнения: 820
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
Моето мнение е, че първо трябва да си провериш и настроиш фаровете. Знаеш, заставаш с-щу стена на 2-3м светваш ги и гледаш резултата, ако се налага правиш корекции. Второ; обърни внимание на рефлекторите, с времето помътняват, а също и огледалното покритие се лющи. Фара мисля, че може да се разглоби (да му се свали стъклото), продават спрейове цвят хром за декорации, с тях мисля, че може да се освежи покритието на рефлектора. След като затвориш фара е хубаво да го херметизираш примерно със силикон, за да не влиза влага. Трето; вземи си хубави крушки, аз избрах PHILIPS "Extrime White" Н4, дават около 30% по-силна, ярко бяла светлина и светят много яко. Чифт излиза около 20лв. Важно е да не превишаваш мощността, препоръчана от производителя, и за тебе мисля, че е 60/55W, защото може да стопиш рефлектора или буксата. Еми това е, което се сещам. Качествения ксенон (не китайски) е скъп и според мене не си струва инвестицията.
Успех!

_________________
EJ20E Legacy BG5 Продава се на части
VQ35DE Infiniti FX

Вто Апр 08, 2008 9:03 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 6:54 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Skype: dqdokoleda_bg
Автомобил: Legacy 1.8 GL 1993
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Ами трябва да купя крушки и да видя де.Аз едва ли ще мга сам,но ще измисля нещо.Иначе за ксенона не знам.Китайския не знам дали е толкова зле ама щом казваш,не е много добре.Ами ше видя с крушките ко да направя.Благодаря предварително.

_________________
Изображение

Вто Апр 08, 2008 9:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 22, 2006 6:06 pm
Мнения: 286
Местоположение: Варна
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Колега, до колкото разбирам на теб ти е необходим bi-xenon. Цената на комплекта(китайски) е някъде към 350 лв.
Някъде бях чел за възстановяване на рефлектори, но в момента не мога да се сетя къде.

_________________
Subaru Leone 1.8 GL '86 Двигател - EA82
_________________
Изображение

Вто Апр 08, 2008 9:25 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm
Мнения: 820
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
abator написа:
Колега, до колкото разбирам на теб ти е необходим bi-xenon. Цената на комплекта(китайски) е някъде към 350 лв.
Някъде бях чел за възстановяване на рефлектори, но в момента не мога да се сетя къде.

Въстановяване на рефлектори....... :idea: сега се сещам. Фирма, която се занимава с галванизация на метали. В една такава на Цариградско Шосе, 7-ми км в София, в сградите на ЗИТ им е цеха, си занесах гайките за джантите, за да ми ги поцинковат. Та там видях, че правят някакво полимерно покритие в-ху пластмасови детайли, което все едно е хромово, като на рефлекторите. Пазя визитката, ето и тел. 0888 912 828 инж. Рашков. Обади му се и поразпитай, дано да ти е от полза.

_________________
EJ20E Legacy BG5 Продава се на части
VQ35DE Infiniti FX

Вто Апр 08, 2008 10:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Май 06, 2007 4:24 pm
Мнения: 820
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
abator написа:
Колега, до колкото разбирам на теб ти е необходим bi-xenon. Цената на комплекта(китайски) е някъде към 350 лв.
Някъде бях чел за възстановяване на рефлектори, но в момента не мога да се сетя къде.

Не е задължително да слага би-ксенон, доста по-скъп е, има ксенон само за късите на крушка тип Н4. А по отношение на китайския, чух, че релетата са много скапани и бързо изгарят.

_________________
EJ20E Legacy BG5 Продава се на части
VQ35DE Infiniti FX

Вто Апр 08, 2008 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 22, 2006 6:06 pm
Мнения: 286
Местоположение: Варна
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Ами виждам, че е с крушка H4, което би трябвало да означава, че крушката му е с две светлини. Ако сложи само къси как ще оправи дългите? За това си мисля, че трябва да сложи bi-xenon. Ако късите и дългите му светлини са на различни крушки, тогава може и да мине само с xenon на късите.
Относно качеството мисля, че няма нужда от спор. Напълно съм съгласен с теб :-)

_________________
Subaru Leone 1.8 GL '86 Двигател - EA82
_________________
Изображение

Сря Апр 09, 2008 2:11 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW

Регистриран на: Сря Фев 27, 2008 6:54 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Skype: dqdokoleda_bg
Автомобил: Legacy 1.8 GL 1993
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Благодаря пак за информацията.Та ще се обадя да питам,а относно ксенона,да го отписвам като опция или не?

_________________
Изображение

Чет Апр 10, 2008 6:09 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 22, 2006 6:06 pm
Мнения: 286
Местоположение: Варна
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
По принцип ксенона свети няколко пъти по-силно от халогенните крушки и колкото и да ти е скапан рефлектора ще е по-добре от халогените. Недостатъка на ксенона според мен е цената му.

Препоръчвам ти първо да си възстановиш рефлекторите. Когато фаровете ти са напълно изправни ще можеш да си прецениш дали ти е необходим ксенон или не.

_________________
Subaru Leone 1.8 GL '86 Двигател - EA82
_________________
Изображение

Чет Апр 10, 2008 8:49 am
Върнете се в началото
Профил ICQ WWW
Subaru Extremist
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 1:48 am
Мнения: 1099
Местоположение: Sofia
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Лично на мен ми е много гадно някой като ми засвети с ксенон отсреща. Отвратително е.

_________________
--------------------------------------------------------------------------
Subaru Outback 2.5 AT 2000 US

Чет Апр 10, 2008 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 23, 2008 10:03 pm
Мнения: 137
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мнение 
Изображение
Изображение

днес го сложих

Сря Апр 16, 2008 8:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 01, 2007 11:26 pm
Мнения: 619
Местоположение: JAPAN
Автомобил: коли , които не са правени от Краси
Рейтинг: 120
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мнение 
И като цъкнеш на дълги и ти бъркат в гъза :wink:

Сря Апр 16, 2008 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Subaru 1800 Fanatic
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 07, 2008 5:50 pm
Мнения: 272
Местоположение: sofia
Рейтинг: -16
Кофти...
Отговори с цитат
Мнение 
абе има и вариянт да не си с оригинални фарове щото има едни китаиски дето шарката или релефа нз как се казва и не светят ние като си правехме легасито и търсихме фар щото беше с чвелен удар ни казаха за тия фарове но преддупредиха че не светят и ние решихме сда се охарчиме и зехме орегинален такаче го провери и тоя вариянт

_________________
84 subaru 1800 hatchback 84 subaru 1800 leone 87 subaru legacy 93 tva sa moite koli
Изображение

Чет Апр 17, 2008 8:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 10:57 am
Мнения: 1360
Местоположение: София
Рейтинг: 226
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От автора:
Този пост е създаден единствено и само с цел обучение около HIDs. Какво правите на автомобила си е единствено ваша отговорност и аз не съм отговорен за каквито и да е грешки, които допуснете. Като четете това и този пост, Вие сте се съгласили с това правило. Наслаждавайте се :)

Искате HIDs?

Добре, та сега от къде да започнем? Да започнем от началото. Нека да научим а HIDs системите и как да изберем правилната такава. Има толкова много варианти, голям избор, затова какво значи всяка една опция? 4300K? 6000K? 10000K? Какви са тези К числа? Цветът на отдадената светлина се измерва на Келвинова скала.

Изображение

Снимката отгоре показва някои PIAA крушки, които са асоцирани в цветови аспект. Автомобили, които са произведени с ксенон използват 4300К HIDs крушки. Това е най-близката до "бялото" светлина. Бележка: колкото по-близко е числото до синьото, толкова по-малко лумени /lumens/ отдава крушката. Такаче, как се измерва силата на светлината?

Силата на всяка светлина се измерва в единици, наречени лумени /lumens/. Един лумен е равен на 30 квадратни сантиметра осветено пространство от свещ. Това е относително ниска стойност на отдадена светлина. Обикновените халогенни авто светлини в днешно време отдават средно в рамките на 1500-2000 лумена. Ето къде т.нар. ксенон системи изпъкват! Оригинална ксенон крушка с цвят 4300К отдава около 3200 лумена. Това е почти 50% повече светлина! Имайте предвид, че колко по-високо достига крушката в температурната скала на Келвин, толко по-малка е нейната ефективна отдадена светлина. Това е така, защото се достига края на видимия светлинен спектър.

Най-оптималния цвят е в температурната граница 4300К-5300К. Това е най-добрия компромис между бяла светлина и ефективност. Аз препоръчвам тази температура.

Добре, след като преминахме през ефективността и цветовете, нека обърнем внимание и на самата система.

Ксенон системата има три основни компонента:
-Баласт
-Крушка
-Окабеляване

Баласт - това е основния компонент, който създава огромните 23,000 волта, които да запалят крушката. Това е основния компонент на HIDs системата. Той стартира крушката и поддържа заряда й. На старите системи запалителя беше отделен компонент, но на новите, сегашни, системи, запалителя е в самия баласт. Този запалител е подобен на свещ, която да създаде напрежението в HIDs крушката.

Крушка - На крушката не й трябва особено обяснение, освен, че има различни свосйства от обикновената халогенна крушка. Вместо да загрява жичка в затворен газ, HIDs крушката е пълна само с газ. HIDs крушката има подобна конструкция като флуресцентната крушка. Електричество е прекарано през тръбичката, което създава дъга от светлина, когато газта се наелектрезира /зареди/. Това е най-обикновеното обяснение, което мога да дам. Няма да навлизам в детайли, защото темата не е ориентирана на това как работят ксенон системите. Има два вида HIDs крушки: D2R и D2S. D2R е за рефлекторна обвивка, а D2S за проекторна обвивка на фара.D2R има нанесен керамичен слой върху самата крушка, който да помогне за овладяването на заслепяването. Този вид има също различна база на крушкат,а но може да бъде модифициран на шасне на D2S система чрез дремел.

Изображение

D2R отгоре

D2S отдолу

Изображение

Окабеляване - Това мисля, че няма нужда от обяснение, тъй като целта му е да даде ток на отделните компоненти.


Новите системи имат специална функция, наречена Би-ксенон. Това е, когато чрез соленоид се отваря преграда, когато са включени дългите светлини. Тази преграда позволява допълнителната светлина, която е била блокирана да освети горната част на вашата видимост. Това е нова фукнция, която много хора харесват, защото получаваш HIDs и на дългите си светлини също. МНОГО полезно на тъмни пътища в средата на нищото.



Ами всичките тези комплекти, които можеш да купиш от ибей или илиенци?

- Аз лично не препоръчвам тези комплекти. Защо? Ще обясня когато стигнем до повече за фабричните HIDs системи.


Според правилата за регулация DOT и ECE, светлините идващи от автомобил не трябва да имат заслепителен ефект, защото насрещните шофьори могат да бъдат заслепени. Ако ги нямаше тези правила, има голяма възможност да Ви удари насрещна кола на двупосочен път, защото шофьора ще бъде заслепен от тези HIDs, тъй като имат 50% повече яркост от обикновени халогени.

DOT и ECE и JDM законите са измислили специални "отрязващи лещи", които да помогнат в тази ситуация. Има повече светлина от страната на пасажера, която да помогне с разчитането на регулативни табели. RHD /коли с дясна дирекция/ трябва да имат по-висок лъч от дясната им страна, а LHD /коли с лява дирекция, ние/ трябва да имат лъч от дясната страна. Отдолу има картинка, която да покаже отрязването на лъча.

Изображение

Както можете да видите, това спомага за незаслепяването на насрещното движение, тъй като имате ненормално ярки ксенони. Такаче сега разбирате какво трябва да върши правилно една ксенон система, и мога да обясня защо тези китайски комплекти "не ста'ат".

Обикновените рефлекторни фарове и насочени обикновени фарове не са конструиурани за светлината на ксенон крушката. Начина на работа на ксеноновата крушка е различен от тази на халогенната и фарове, които не са предназначени за ксенон ще предизвикат нежелан заслепителен ефект, често - фатален за насрещното движение.

Изображение

Както можете да видите отгоре, обикновения фар не насочва светлината, а просто я изстрелва на посоки. Това със сигурност ще заслепи насрещно идващите шофьори, както и шофьорите пред вашата кола.

Ето така трябва да изглежда ако сте извършили ретрофит.

Изображение

Това е моята персонална настройка, и както можете да видите, горната част на светлината е точно отрязана, и насрещното движение ( и куките ) няма да бъдат заслепени. Проекторните лещи са специално за ксенонови крушки, и са конструирани да отдават светлината правилно върху пътя, вместо да я рязпръскват из небето и да правят по-силни и по-слаби петна от светлина.


На Сивик 5ген. стандартните фарове са направни от рефлектор за халогени, изцяло проектиран, или по-точно НЕ проектиран за ксенон крушки. Това означава, че ще имаме възможно най-лошия ефект чрез тези "китайски" комплекти ксенон. Затова, как да предотвратим този нежелан ефект? Ако искате да се позабавлявате, и искате да извлечете максималното от вашата ксенон система, извършете ретрофит.

Що е то ретрофит?


Ретрофита е инсталиране на фабрична ксенон система във вашите фарове, чрез персонални модификации. Има много опции на разположение, такаче няма да навлизам в детайли как да направите ретрофит.

Защо трябва да направя ретрофит?

-Най-добрия възможен ефект от ксенона, защото е проектиран специално за такава система.
-Няма да заслепява останалите от движението.
-Изглежда ЯКО!

Та, какви части ви трябват?

-Проекторни лещи от кола, снабдена с ксенон система.

Принципно, има много различни ксенонови проектори.LS430, S2000, Mercedes, BMW, и т.н. имат много проектори, от които да избирате. Размера може да очертава границите на това, кое да използвате.

-Баласти и крушки. Двойка D2S или D2R крушки + баласти.
-Окабеляване

Тук става трудно. Тъй като Вашата кола не е произведена с ксенон, трябва да си направите окабеляване за баластите и то да работи с вашата система. Това може да значи релета и диоди, или винаги можете да си купите от дилъри на ксенон. Бъдете сигурни какво ви трябва преди да купувате кабеляци.

Всичко на всичко, ретрофит ще ви даде по-добра производителност, но не задължително бюджетна такава. Може да е доста скъпичко, но помнете...

Ксенон системите са луксозни аксесоари. Могат да са много скъпи.


Ако искате да си направите ретрофит, обърнете се към hidplanet.com за повече информация за това какво и как трябва да направите.

========================================================

Източник: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=28424




Това е пост за тези, които планират да си купят китайско компектче за да видят как свети. ДА, Вашата китайска система е по-ярка от стандартните Ви крушки, но... помислете за другите шофьори, които заслепявате. Помислете, че някой заслешен шофьор може да врътне гервека и да се нахака директно във вас.

_________________
If in doubt flat out

Вто Яну 27, 2009 3:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 149 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор