Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Каретата на различните модели
Автор |
Съобщение |
Jojo
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 11:11 pm Мнения: 36 Местоположение: София Рейтинг: 5
|
Има един въпрос над който не се бях замислял, но един познат ме попита и заедно започнахме да търсим отговор. Той има Джъсти'94 и твърди че неговите карета били като на моята Импреза'98. Много не ми се вярваше и докарах колата до неговата, отворихме капаците и наистина поне на външен вид каретата изглеждат еднакви. По-късно гледахме и на едно Джъсти'88 и на Легаси'92 каретата на всичките коли са зелени и с еднакви размери. Истина ли е това или имат някаква вътрешна разлика. На мен не ми се вярва да са еднакви, поне не е логично два пъти по-мощното и по-тежко Легаси да има карета като на Джъстито. А има и друг въпрос, на който не можах да дам убедителен отговор- каква е разликата между предните и задните външни карета?
|
|
|
Сря Авг 09, 2006 9:05 am |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
абе и на мен ми приличат на еднакви
|
|
|
Чет Авг 10, 2006 11:00 am |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
|
Чет Авг 10, 2006 11:05 am |
|
|
goshaci
Регистриран на: Вто Юни 13, 2006 5:45 pm Мнения: 26 Местоположение: Самоков Рейтинг: 0
|
_________________'92 Legacy 1.8
|
|
|
Чет Авг 10, 2006 8:40 pm |
|
|
zloto69
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 4:48 pm Мнения: 1637 Местоположение: Бургас Рейтинг: 27
|
само Ник може да каже за какво става въпрос
|
|
|
Пет Авг 11, 2006 8:37 am |
|
|
Jojo
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 11:11 pm Мнения: 36 Местоположение: София Рейтинг: 5
|
Днес пак се събрахме няколко субаристи и пак подхванахме разговор за тия карета и пак стигнахме до същия отговор-на вид са еднакви ама отвътре май не са. Ник ако можеш внеси някаква яснота по въпроса.
_________________ Impreza '98 2.0
|
|
|
Съб Сеп 09, 2006 10:18 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
За Jojo
Аз изобщо не разбирам за какво се занимавате с такива неща ? Действието е следното :
Забрави си за '94 Джасти и '98 Импреза да имат еднакви карета . Първото и неотменимо условие - двете коли ползват съвършено различни по конструкция комплект предно колело/главина/спирачен диск и тн. Второто и неотменимо условие е : двете коли ползват различни по размер двигатели, което налага поради технически причини различно duty полуоски.
Освен това всички полуоски в света биват няколко основни вида, типа и размера, произведени от няколко основни производители. Всичко си върви по каталожни номера, предварително изчислени таблични данни и тн. Трябва ти полуоска за 2 000 кубика двигател, без турбо, предно предаване, размер на колело еди какво си, останали данни едикакви си.......и хоп, тази е твоята полуоска. Трябва ти 3 000 кубика мотор, с турбо, 4Х4.......друга полуоска се полага. И тн.
Забележка - като казвам полуоска, имам предвид това, дето вие му викате каре. Дизайнерите подбират външно едикое си, вътрешно едикое си, трескат му и един вал в средата според нужните изисквания и готово. Производителите са няколко.
За това дали има разликав предни външни и задни външни - конструктивна разлика няма . И двете са CV Joints.
|
|
|
Нед Сеп 10, 2006 12:32 am |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Пак по същия въпрос
Може да не се разбира ясно по-горе, но отговора е и да и не. Погледнато отвън, самата глава на карето и маншона - изглежда еднакво. Но разликата е в тази част, която не се вижда, която минава през лагера и главината. От това което се вижда, до централната гайка на полуоската.
|
|
|
Нед Сеп 10, 2006 1:01 pm |
|
|
Jojo
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 11:11 pm Мнения: 36 Местоположение: София Рейтинг: 5
|
Евала Ник, спора ни приключи а приятелите ми се убедиха че си експерт в областата, след като прочетоха още няколко твои поста. Надявам се скоро и те да се регистрират във форума и да ставаме все повече и повече хора фенове на Субару.
_________________ Impreza '98 2.0
|
|
|
Нед Сеп 24, 2006 10:38 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Пак за тия полуоски, понеже точно миналата седмица имах такъв случай.
Идва 2003 WRX на около 40 000 км и в поръчката пише 'Колата няма мощност, провери работата на двигателя и на съединителя. Съпроводено и с известен шум'.
Качвам се аз, не става дори и за пътна проба, едва я вкарах в халето. Сякаш амбреажа е станал кат циркуляр. И надрънчава, долу, в средата, откъм скоростите. За малко и щях да дам грешна диагноза и оферта. Щех да се изложа кат кифладжия без кифли. Рекох си 'абе, бате Nick, я си я вдигни на подемника и не се прави на мотика'. Вдигнах я брато, преглед от броня до броня и гледам задна дясна полуоска изскокнала откъм диференциала. Значи - въртящия момент избива към точката с най-малко съпротивление (задно дясно, 0 съпр) и за останалите три колела, едва едва......каквото остане. Като в този случай страхотно е натоварен третия диференциал и ще издъхне в даден момент. Върнах обратно полуоската, зегерката си беше вътре, всичко си щракна ОК, таксувах клиента 0.5 час (колкото си е минимума само за да влезне) и му казах да наблюдава. Проверих история на колата, оказа се, че идва от Щатите, там е бракувана поради катастрофа (не ползва вече заводска гаранция).
До два дни и човека пак се обади. Сега му казах, че нещата ги вземам сериозно, ще му струва диагностика 1.0 час. Проверка абсолютно на всичко, нещата миришат на по-къса полуоска. Свалям двете полуоски, сравнявам ги и се оказва едната по-къса. Истината се оказва, че тази полуоска е сменяна, и двете са еднакво пресно боядисани и нищо не си личи. Той си призна и донесе оригиналната. Но даде съгласие да изпиша нова, защото аз не харесах неговата донесена.
Извод - някой от рибилдърите беше сгрешил само номера на вала и го беше събрал с верните карета. Точно за каквото става въпрос в горния постинг. Просто е бръкнал в грешен палет.
Никой, никога, досега не е имал задна полуоска да изскочи в нормални условия, както и ще да се юркаш по завоите.
|
|
|
Нед Сеп 24, 2006 11:57 pm |
|
|
fokus
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm Мнения: 188 Рейтинг: 0
|
Nick искаш да кажеш че само вала е бил по къс а карето е еднакво ? То тогава каретата без вала, са взаимозаменяеми на различните валове?!
_________________ active driving, active safety
|
|
|
Пон Сеп 25, 2006 12:23 pm |
|
|
Nick
Регистриран на: Съб Юни 10, 2006 1:21 pm Мнения: 673 Местоположение: Canada Рейтинг: 84
|
Точно това искам да кажа, съвършено това. Правилно си разбрал.
|
|
|
Пон Сеп 25, 2006 1:12 pm |
|
|
fokus
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 7:46 pm Мнения: 188 Рейтинг: 0
|
само че, можеше и да не съм толкова директен ...
_________________ active driving, active safety
|
|
|
Пон Сеп 25, 2006 4:17 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта |
|