Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:42 pm



Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Ламбда сонда 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, имам въпрос за ламбдата на различните модели от едни и същи години - например еднакви ли са за Легаси,Аутбек и Форестър за периода 1997 - 1999 и ако не са какви са за разликите( брой кабели, с или без подгряване, на колко км се сменят и т.н.)
Ако има подобна тема моля да бъда извинен, но с търсачката нищо не излезе.

Чет Яну 28, 2010 5:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Мнения: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
колега,кат слагах газ и аз се интересувах от сондите 1 или 2 имат някои коли,до 2000г май са с 1 сонда с 4 кабела най често на Бош. За смяна си светка Чек лампата май.

Чет Яну 28, 2010 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Свети чека ако е на 100% сдала багажа, но ако е само тръгнала просто променя стойности-вдига разхода, влошава работата на празен ход и т.н.( поне това пише )

Пет Яну 29, 2010 10:14 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 2:46 pm
Мнения: 183
Местоположение: Бургас
Автомобил: Legacy 2.2 95 г.
Телефон: 0899344144
Рейтинг: 14
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
е може и така да е ма не разбрах каква ти е целта ,че питаш за тия сонди, мислиш че не ти работи ли? #-o

Пет Яну 29, 2010 12:24 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Да, имам съмнения, че не работи както трябва.Разхода е доста висок и като загрее се влошава работата на двигателя.

Пет Яну 29, 2010 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 9:06 pm
Мнения: 167
Местоположение: Пещера
Skype: pet_za_4
Автомобил: Субару Вивио
Рейтинг: 16
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колега най лесно е като я замерят ламбдата,и ще си покаже.Аоборотите на място как са.

_________________
Рибата винаги кълве повече на отсрешния бряг.

Чет Фев 04, 2010 12:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
На място оборотите се добре, но има леко прекъсване след като загрее- по-осезателно на газ, отколкото на бензин.

Пет Фев 05, 2010 5:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 30, 2009 5:32 pm
Мнения: 380
Местоположение: София
Skype: levkrakotmasa
Автомобил: Leone 1800i COUPE , DR BIG 800
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
Ако може и аз да се намеся с един въпрос?
Колата работи хубаво,но ме притесняват 2 неща и мисля че ще да е от сондата:
1: На загрял мотор работи с 1000 оборота - много са и (по каталог - 700-800)
2:Като я загася топла - след 30 минути когато е застинала (не напълно студена) като я запаля ми плете в ниски около 30 секунди до минута и после пак ОК. Всякаш има нужда да и заработи смукача но не. Той си бачка перфектно на студено палене. Даже и датчика за температурата на входящия въздух работи,защото според колко е студено ми работи на студено. Пример: на 0 градуса работи с 1600 оборота на смукач а на -10 до -15 с 2000 оборота като запаля сутрин.

Мерси ако има някой идея! :smt023

Нед Фев 07, 2010 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 6:17 pm
Мнения: 197
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Subaru Forester SF STurbo 2001 АТ
Рейтинг: 17
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, вчера успях най-после да се пльосна под Форито и да погледна какво е състоянието на ламбдата.
Прави впечатление многото ръжда по нея #-o Другото, което ме смути е , че един от трите кабела е оголен и на него по съвсем директен(непрофесионален) начин е свързан друг, който май заминава към управлението на газовия инжекцион.Някой знае ли това правилно ли е и дали не влияе на работата на сондата?По това, което съм чел за ламбда сондите е, че кабелите не трябва по никакъв начин да се нарушават или свързват [-X

Нед Фев 14, 2010 11:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Апр 19, 2010 9:25 pm
Мнения: 68
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да и при мен копеленцата от газта са ми заголили всичките май 5 жици( Субару легаси 2001 2.5куб см), след което са се хванали за тази която им е трябвало, а останалите са ги омотали с изолирбанд.

Вто Май 17, 2011 11:12 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:50 pm
Мнения: 62
Местоположение: varna
Рейтинг: 4
Нов фен
Отговори с цитат
Аз на скоро смених моята сондичка много е кофти защото е скъпичка поне моята де сега за твоят автомобил незнам но преди да предприемеш някаква смяна задалжително първо колата да мине през диагностика и другото което е само оригинална слагаи ако излезе от това защото това е много спецефична част измерва параметрите на автомобила до точност, по принцип симптомите са губи се мощност и разхода на гориво става голям прекасва автомобила и се губят оборотите но задалжително диагностика успех

Вто Май 17, 2011 7:22 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тресене и нестабилност на ниските обороти може да се дължи на много други датчици както и глъхненето в определени обороти, а щом имате и газова не е зле да си прегледате уредбата да не дърпа въздух от някъде след плочката, ако не сте с газов инжекцион. Иначе изброените по-горе проблеми може да се дължат и на : свещи, кабели, бобина, стъпков мотор, дебитомер, knock sensor(датчик за детонации), дроселова клапа - може да е замърсена с нагар или по друга причина да не затваря докрай. Така че както са те посъветвали колегите без компютърна диагностика по добре не пипай нищо.
Поздрави Цанко.

Чет Май 19, 2011 6:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, дайте информация дали неработеща сонда може да я хване компютърът, че вече стигнах разхо на бензин 20+ градско и 'набеденият' детаил е лабда сондата. Чекът не свети, няма и записани грешки. Според списъкът с кодовете за грешки има 32 heated oxygen sensor, което означава че хваща само подгряването на сондата. Но аз направих следният тест;разкачих куплунгът на сондата, запалих колата и нищо, чека не светна. Според вас това нормално ли е и ако някой има опити в тази област да сподели и може ли по някъкъв начин да се измери с мултицет. Оборотите на празен ход са стабилни, няма проблеми само като е студена са малко високи около 1000-1200 но след като загрее спадат към 600. Само да спомена, че колата се кара предимо студена от вкъщи до работа около 2 км. отсечка, но пак не ми се вярва,че този разход е нормален.

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Чет Фев 02, 2012 12:36 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В това време и за такова разстояние ламбда сондата сигурно изобщо не успява да загрее, че да има някаква роля :hello:

Чет Фев 02, 2012 5:56 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 12:02 pm
Мнения: 570
Местоположение: София
Автомобил: ПIV'14; ТЛК200'14
Рейтинг: 64
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
OFFROADER написа:
Колеги, дайте информация дали неработеща сонда може да я хване компютърът, че вече стигнах разхо на бензин 20+ градско и 'набеденият' детаил е лабда сондата. Чекът не свети, няма и записани грешки. Според списъкът с кодовете за грешки има 32 heated oxygen sensor, което означава че хваща само подгряването на сондата. Но аз направих следният тест;разкачих куплунгът на сондата, запалих колата и нищо, чека не светна. Според вас това нормално ли е и ако някой има опити в тази област да сподели и може ли по някъкъв начин да се измери с мултицет. Оборотите на празен ход са стабилни, няма проблеми само като е студена са малко високи около 1000-1200 но след като загрее спадат към 600. Само да спомена, че колата се кара предимо студена от вкъщи до работа около 2 км. отсечка, но пак не ми се вярва,че този разход е нормален.


Колега, напълно нормален разход при този сценарий е. Давам ти пример: преди години имах москве 2140 Д което даваше разход в града около 10-12. Веднъж решихме да видим колко му е разхода първите 5 км след запалване сутрин. Беше зима и имаше навалял сняг около 10см. Мерихме го като нахлузихме директно върху карбуратора изрязана бутилка от мин. вода и наляхме точно 1л бензин като преди това беше точно свършил бензина. Разхода за първите 5км беше точно 1л т.е. 20/100! Когато колата е студена е най-богата горивната смес с бензин.

Чет Фев 02, 2012 9:29 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:37 pm
Мнения: 322
Местоположение: Sofia
Автомобил: Outback B12 H6, Outback B13,B14 2.5
Рейтинг: 109
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Абсолютно вярно е това което ти казват колегите за разхода, аз на 5 км от работа в София и сега в студовете ми се уцели две засичания(по 70-80км) да имам само ходене и връщане до работа, като разхода единия път беше 24 другия 25 /100 газ, бензина докато вдигне температура не го броя :))), иначе като покарам на дълги разстояния си пада на 13-15 градско. Ето тук може да видиш подробно :) http://www.spritmonitor.de/en/detail/476903.html

Чет Фев 02, 2012 8:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 27, 2011 4:29 pm
Мнения: 311
Местоположение: Ботевград
Автомобил: Forester SG 2.0 MT 1.6 inch lift
Телефон: нула886495045
Рейтинг: 546
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мерси колеги за успокоението, че вече почнах да се плаша с тези датчици и т.н., но едно нещо си остава под въпрос; защо като разкача куплонгът не свети чека. Някакви предположения?

_________________
Ремонт на ръчни скоростни кутии.
Петър Иванов-нула886495045

Пет Фев 03, 2012 11:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 10:15 am
Мнения: 356
Местоположение: София
Skype: xektor16
Автомобил: Subaru Legacy 2.0 '99
Телефон: 0898521767
Рейтинг: 10
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Колеги, понеже втория катализатор се е поразпорил на моето легаси и ще трябва да го отстраня и да сложа резонаторно гърне.
Но мисля да изхвърля и първия катализатор и там да сложа само кривка.
Та въпросът ми е къде се намират ламбда сондите на легаси 3 99', с две ли съм изобщо и премахването на катализаторите ще има ли някакъв негативен ефект върху тях.
А тях ще ги премахна защото не вършат никаква работа по предназначението им.
Мерси

_________________
www.pipontuning.com

Пет Фев 24, 2012 11:38 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Чет Фев 02, 2012 2:17 pm
Мнения: 11
Рейтинг: 1
Нов фен
Отговори с цитат
В белия свят,ламда сондата е консуматив,а катализатора не се премахва а се подменя.Ние го дупчим или напълно го премахваме,но за втората ламда (която е след него има голямо значение).Прекъсването на студено може да бъде също така и от свещи.

Съб Фев 25, 2012 11:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:07 pm
Мнения: 628
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Opel Frontera V6
Рейтинг: 41
От звездите одобрен
Отговори с цитат
В "белия" свят катализатори не подменят, а направо колите. Втората ламбда е важна само за кат-а, иначе е без никакво значение.

Съб Фев 25, 2012 1:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: peshaka11 и 56 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор