Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Автор |
Съобщение |
Vami
|
Налягането е по-високо, само докато загрее антифриза. След това почти не мърда. При рязко подаване на газ също е стабилно.
|
|
|
Съб Юни 11, 2016 11:07 am |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
Здравейте колеги, тъй като искам да си слагам ГИ на субито ходих да питам за какво иде реч и газаджията ми каза, че на тая кола е добре да се сложи инжекцион с OBD контрол казва, че без OBD не е сигурен дали ще работи добре колата! А колата е Легаси В12 2003, 2-ка 125 к.с. Някакви мнения по въпроса?
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Съб Юни 11, 2016 11:04 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
Уредбата е марка ЕММЕ GAS с OBD, а офертата за ГИ без OBD контрол също е за EMME GAS!
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Съб Юни 11, 2016 11:05 pm |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
@Vami
Налягането е непрепоръчително за повечето масови изпарители, предлагани на пазара. 2бара на празен ход при показания 260мбар, означава около 2.7бар налягане на газта при подаване на газ (изравняване на налягането във всмукателния колектор с атмосферното - за София в слънчев ден - около 960-980mbar или hpa). Което не означава, че не може да работи и така (аз лично не бих я оставил обаче) - идеята е съвсем проста - трябва да се достигне определен дебит. Въпреки, че лично силно препоръчвам налягането да се намали. Величините които променяме са налягане и сечение на газопроводи (в най-тясната си част - калибриращите дюзи). Важно е да се спазва работния диапазон на компонентите и да се наблюдава полето за %-ното натоварване на газовите инжектори. Големите времена от своя страна натоварват крайните стъпала в газовото ЕКУ, температурата в намотките се повишава. От друга страна високото налягане намалява експлотационния срок на всички връзки по веригата за изпарена газ. Най-просто казано - с амортизирането на системата риска за пропукване е по-голям. Не е нещо кой знае колко страшно - повечето компоненти са с гаранция за херметичност до 7бара.
Относно ламбда сондата - просто не е закачена, затова дава такива показания. Субару сондите не са конвенционалните 0-1волт или 0.5волта и на осцилоскопа графично не се изразява синусоидата, необходима при ръчна настройка. Това не е проблем, защото данните за тримовете се вземат чрез ОБД протокол (който при теб е включен). Реално получаваш същата информация, през различен източник. Конкретната система поддържа и функция самоадаптивност - разчитайки отклоненията в базова карта (от бензиново ЕКУ) и прави корекция по настройките в реално време.
@momcho2000 Правилно Ви е насочил колегата, за този автомобил се използва система, поддържаща стандартизирана ОБД комуникация. Което не бива да Ви шашка, всеки производител на газова инжекционна система разполага с такава. Дори е по-популярна от такава без въпросната комуникация - 99% автомобили от началото на 21-ви век имат ОБД. Ще се повторя - това се прави с оглед по-прецизната работа на газ и възможността да се поддържат по-ниски нива на вредни емисии.
П.С. Разликата в цената на система с ОБД или без обикновено е в рамките на 100-на лв., според мен се е опитал да Ви каже, че с най-евтината няма да стане.
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Съб Юни 11, 2016 11:37 pm |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
ImprezaSTI написа: @momcho2000 Правилно Ви е насочил колегата, за този автомобил се използва система, поддържаща стандартизирана ОБД комуникация. Което не бива да Ви шашка, всеки производител на газова инжекционна система разполага с такава. Дори е по-популярна от такава без въпросната комуникация - 99% автомобили от началото на 21-ви век имат ОБД. Ще се повторя - това се прави с оглед по-прецизната работа на газ и възможността да се поддържат по-ниски нива на вредни емисии.
П.С. Разликата в цената на система с ОБД или без обикновено е в рамките на 100-на лв., според мен се е опитал да Ви каже, че с най-евтината няма да стане. Здравей колега и благодаря за разясненията а ето и цените ГИ с OBD ЕММЕ ГАЗ 1000 лв. без OBD пак ЕММЕ ГАЗ 650 лв. не е малко разликата, ако беше стотачка нямаше да питам хич, въпреки, че пича е много точен и много разбира та каза ако настоявам може да сложи и без OBD контрол, но може да пали чек лампа и други дребни смущения а пък каза, че може и да работи добре без проблеми! Та проблема е, че много се набутах с парите за разни неща в последно време и 1000 лв са ми много и въпроса е ако сложа ГИ без OBD контрол ще върви ли добре колата, да не придръпва присецва кат пуснеш климата да почва да се чуди кво става и оборотите да полудяват? Най много мразя придръпваща кола и меняща обороти....
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Нед Юни 12, 2016 12:09 am |
|
|
ImprezaSTI
звездоброец
Регистриран на: Пон Авг 21, 2006 12:49 pm Мнения: 1399 Местоположение: София
Автомобил: 4-цилиндрово сешоарче
Телефон: 0898-695-268
Рейтинг: 292
|
Личен съвет - не слагайте система без ОБД. Защо: Настройката на системата става малко по-трудоемка. Не е невъзможно - има колеги с такива системи с подобни на Вашия автомобил. При смяна на сезон и химичния състав на газта може да се налага пренастройка. Което си е досадно. Някои от предлаганите системи без ОБД комуникация са проектирани с идеята най-ниска цена - дори нямат четец за обороти от външен вход (разбирайте - освен инжектори), например - бобина. В такъв случай системата просто ще бъде непотребна. Субарувата електроника е малко по-капризна на кофти газови контролери - използва т.нар. "довпръскване" за обогатяване на сместа - например при потегляне от светофар. На система с четец за обороти през 1-ви инжектор и без опция за филтриране на импулсите за довпръскване...поведението й няма да е ясно. Което не би било задоволително. Попитайте колегата дали евтината електроника притежава гореспоменатите възможности и ако да - вероятността да работи след подходяща настройка е голяма - въпреки, че не препоръчвам. Разбирате ме - доста глуповато от моя страна би било да Ви кажа, "ще стане". Разликата в цената ме учудва, сигурен ли сте, че няма разлика в окомплектовката между двете предлагани системи?
_________________ ...защото животът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите които спират дъха!!!
|
|
|
Нед Юни 12, 2016 12:26 am |
|
|
momcho2000
Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 6:15 pm Мнения: 773 Местоположение: Видин
Skype: momcho2000
Автомобил: Subaru Forester 2.0/125ps
Рейтинг: 84
|
Така са цените, като такива от 650 лв. има слагани на Форестър 98-99 тия години с 125 коня мотор и работят идеално! На 800 лв може да ми сложи ГИ BSM с OBD ма знам ли това било с български софтуер! По между другото съм имал такава BSM най евтиния вариант ГИ на старата Импреза и не съм имал никакви проблени над 30 хиляди.
_________________ На колата ти ако не пише Made in Japan, СМЕНИ Я!
|
|
|
Нед Юни 12, 2016 12:47 am |
|
|
krismarg
Регистриран на: Вто Авг 24, 2010 7:55 am Мнения: 659 Местоположение: Шуменско
Skype: krismarg
Автомобил: VAZ 21023,OB 05MY 2,5i
Рейтинг: 57
|
Дюзите не могат ли да се разпробият. Гледам са на резба. Не видях че има още една страница. Това е към Vami. 3 мм. и налягането около 1 бар диференциално.
|
15
|
|
Нед Юни 12, 2016 7:56 pm |
|
|
Vmax
|
momcho2000 написа: Така са цените, като такива от 650 лв. има слагани на Форестър 98-99 тия години с 125 коня мотор и работят идеално! На 800 лв може да ми сложи ГИ BSM с OBD ма знам ли това било с български софтуер! По между другото съм имал такава BSM най евтиния вариант ГИ на старата Импреза и не съм имал никакви проблени над 30 хиляди. Под 900лв трудно ще попаднеш на читави компоненти. Не е задължително да е по обд, но е задължително настройката да е от добър специалист, така че корекциите да са под 10% За съжаление има много ментета - не се подлъгвай по евтини оферти
|
|
|
Нед Юни 12, 2016 8:52 pm |
|
|
Vami
|
krismarg написа: Дюзите не могат ли да се разпробият. Гледам са на резба. 3 мм. и налягането около 1 бар диференциално Да, точно това ще се направи, свързах се с колегата ImprezaSTI и се уговорихме. След това нова настройка. Та винаги е добре да се допиташ до форума за инфо, независимо от въпроса.
|
|
|
Нед Юни 12, 2016 8:54 pm |
|
|
TurboManiak
Регистриран на: Сря Мар 24, 2010 11:51 am Мнения: 273 Местоположение: София
Автомобил: 2005 Impreza STI на 1.5бар газ
Рейтинг: 188
|
momcho2000 написа: Така са цените, като такива от 650 лв. има слагани на Форестър 98-99 тия години с 125 коня мотор и работят идеално! На 800 лв може да ми сложи ГИ BSM с OBD ма знам ли това било с български софтуер! По между другото съм имал такава BSM най евтиния вариант ГИ на старата Импреза и не съм имал никакви проблени над 30 хиляди. Колега, BSM с OBD варианта съм го слагал на 2 субарута и работи ОК. Едната е в семейството (Legacy B13 2.5) и вече е минала 70к км на газ без проблеми. Компютъра е така устроен обаче, че щом му пуснеш адаптацията по OBD, забравяш за всякакви настройки и колкото ти харчи толкова. За легасито това означаваше 2 литра нагоре от бензина. Всъщност програмата му цели да направи дългосрочния трим на 0%. Което значи, че за максимален ефект трябва дебитомера и ламбдата да са на ниво, защото така ефективно премахва възможностите на мотора за самонастройка.
_________________ The only way to be 100% certain that work has been done properly is to do it yourself.
|
|
|
Вто Юни 14, 2016 7:27 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
А, да попитам и аз знаещите и можещи.... Налага ли се да правим нова настройка/корекции на газовата, след смяна с нови свещи...?? Нали все пак, има някакави измения(позитивни) в горивната камера....
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пет Юли 01, 2016 9:19 pm |
|
|
Alxx
|
Отговорът е в горните постове, ако е по обд(най-вероятно) - няма нужда.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Юли 03, 2016 5:27 am |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
Благодаря много Смятам да сложа това лято нови (NGK LPG LaserLine), и се надявам да няма проблеми с P&D на BRC....
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Нед Юли 03, 2016 2:06 pm |
|
|
Yavo
Регистриран на: Пет Сеп 12, 2014 10:57 pm Мнения: 37 Местоположение: Русе
Автомобил: Outback 2006 H6
Рейтинг: 2
|
Здравейте колеги! Предстои ми монтиране на газов инжекцион на Аутбек 2006 H6 Дайте съвет за добър майстор на разстояние около 100 - 150 км максимум от Русе. Тук до колкото разбирам няма читави (в Русе)
|
|
|
Нед Юли 03, 2016 10:29 pm |
|
|
kerekovski
|
Yavo написа: Здравейте колеги! Предстои ми монтиране на газов инжекцион на Аутбек 2006 H6 Дайте съвет за добър майстор на разстояние около 100 - 150 км максимум от Русе. Тук до колкото разбирам няма читави (в Русе) Привет, където 150, там и 190 и ето ти Варна, а до там пътят е широк и се пътува супер бързо. Във Варна мога да ти препоръчам Елтех Системс, като собственикът (Ивайло Цочев) е познат тука във форума и колегите са много доволни от него. Отделно е и фактът, че го познавам лично и знам добре, как работи. Правили са достатъчно много точно такива Субарута с точно тоя двигател, а и те самите имат по един Outback B13.
|
|
|
Пон Юли 04, 2016 7:15 am |
|
|
virtual
Регистриран на: Нед Май 29, 2011 11:17 pm Мнения: 30 Местоположение: Sofia
Автомобил: Legacy B13 H6
Рейтинг: 37
|
Да споделя прясно мнение от BRC дружба. С някои изключения там работят пишман специалисти, киселяци, уж педанти, но реално.... Има много писано из нета за това. Отношение като на лелки в държавни институции или монополни дружества. Истински усилия вложих в това да остана спокоен и то благодарение на последващото присъствие на упавителя, който се оказа свестен. Не препоръчвам да ползвате никакви (понеже предлагат доста) услуги при тези хора.
|
|
|
Вто Авг 09, 2016 6:20 pm |
|
|
gninoshev
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 11:53 am Мнения: 6 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5i 2006 (US)
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги! Имам си аз едно Субару 2.5i , 2006г. със чудесна газова Landi Renzo. Имах очевидни проблеми с дузите и ги смених и четирите. 3 пъти ходя на място където уж много разбират от Landi, но уви до момента така и не успяха да направят адекватна настройка на газовата. Моят въпрос - моля препоръчайте сервиз където мога да отида, да си платя както обикновенно и да ми настоят газовата един път завинаги. П.С. - Сменени 4 свещи, сменени четири кабела за свещи, сменени 4 дузи и все пак от време на време на някой цилиндър ми се появява грешка за недостатъчно гориво. Консумацията ми се вдигна главоломно и, рядко но се случва, в купето леко замирисва на газ. Благодаря предварително на всички!
|
|
|
Сря Авг 10, 2016 9:25 am |
|
|
Vami
|
Препоръчвам ти Тони, най-свестния газаджия, който познавам. Като човек също е много точен.
|
|
|
Сря Авг 10, 2016 7:32 pm |
|
|
gninoshev
Регистриран на: Пон Юни 08, 2015 11:53 am Мнения: 6 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5i 2006 (US)
Рейтинг: 0
|
Vami написа: Препоръчвам ти Тони, най-свестния газаджия, който познавам. Като човек също е много точен. Много благодаря! Ще го посетя задължително
|
|
|
Чет Авг 11, 2016 8:51 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта |
|