Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:06 pm



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
 Замърсена ламбда сонда - O2 сензор? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Фев 18, 2012 11:00 pm
Мнения: 168
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5 AT,VTD/09
Рейтинг: 47
От звездите одобренОт звездите одобрен
Отговори с цитат
Здравейте, смених двете сонди на Аутбека B13 2.5 предна и задна на катализатора с нови Denso съответно DOX-0364 и DOX-0635. Причината беше появяването на досадната грешка P0420 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold ) и борбата за отстраняване и, същевременно предната беше на 120 хил. км, а задната на 240 хил. км. Една от мерките в борбата с грешката беше подмяната с нови. 

Това което ме озадачи беше цвета на извадените ламбда сонди. Първата (преди катализатора) беше все едно боядисана със сива-бяла боя, а задната (след катализатора) има сиви-бели ивици по нея. Първата сонда съм я сменял и преди (бях си я запазил) и цвета и беше съвсем друг- кафеникав.

По цвета на сондите можело да се съди за проблеми по двигателя.
https://triscan.dk/en/news/be-aware-oxygen-sensor-error-messages-especially-wideband-sensors
https://blog.comtiresco.com/auto-repair-and-maintenance/signs-of-bad-oxygen-sensor/
От цвета на сондите определям, че има замърсяване със силикон или с антифриз вследствие на вътрешен теч към цилиндрите. Не мога точно да определя към кой случай съм.
Може и някаква друга причина да има, например скапани горива. :-?

Със сигурност съм имал проблем с двигателя или в момента имам, защото тези сонди са от преди да се сваля двигателя за ремонт на обичайния теч на масло от гарнитура на 4-ти цилиндър преди 60 хил.км, а също съм сменял и два пъти вече гарнитури на капаците на клапаните един път при свалянето на двигателя, а втория при регулярния реглаж на клапани.
В нета посочват, че една от причините за замърсяване със силикон са именно гарнитурите на капаците, ако съдържат силикон с висока летливост. https://community.cartalk.com/t/how-much-silicone-sealant-will-ruin-the-oxygen-sensors/70388

Направих и няколко снимки на питите на катализатора през отвора на първата сонда и изглеждат механично здрави и със сив цвят.

Автомобила е на газ и ползвам масло AMSOIL European 5W-40 MS , антифриз RAVENOL HJC FL22 ЗЕЛЕН.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Фев 04, 2023 12:48 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 01, 2022 11:58 pm
Мнения: 70
Местоположение: София
Автомобил: Forester SH2.5XT AT, Panda 4x4
Рейтинг: 92
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
120к са твърде много за ламбда сонда на газ. Обикновенно газта им ебава мамата за около 80-максимум 100к, и това ако сондата я дават да се сменя на 160к. Тоест на газ живота им е наполовина, но това няма значение - за тези километри човек е избил цялата кола няколко пъти. На мен ми прилича на сонда работеща с бедна смес, или колата е карана с високи егт температури продължително време. Затова е такъв цвета - саждите са изгорели. Няма замърсяване с антифриз според мен - FL22 е на етиленгликолова основа - ако гори антифриз цвета ще е друг. А това за използването на силикон при гарнитурите и последваща реакция според мен е пълна глупост - нали се използва именно "силикон", който не реагира, и не се влияе от маслото - в противен случай тоя силикон ще се разтваря от маслото, и ще има нонстоп течове.

Съб Фев 04, 2023 2:02 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега не се филмирай излишно
Това оцветяване е от газтта. Същото се случва и със свещите.
Първата ти сонда е работила повече на бензин и оттам е разликата

Провери си настройката на газовата щом си с нова сонда, ако смесите са ти наред и колата не гори масло, просто карай

Съб Фев 04, 2023 9:17 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3855
Местоположение: София
Автомобил: Foz S/Tb Mazda RX8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
P0420 редовно идва от бедна смес, излишно си ги сменял. Като им гледам и цвета, със сигурност караш на бедно. Предвид километрите, замери си хлабините на клапаните първо и после реглаж на газта с каране.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 04, 2023 10:43 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор