Здравейте, смених двете сонди на
Аутбека B13 2.5 предна и задна на катализатора с нови Denso съответно
DOX-0364 и
DOX-0635. Причината беше появяването на досадната грешка
P0420 ( Catalyst System Efficiency Below Threshold ) и борбата за отстраняване и, същевременно предната беше на 120 хил. км, а задната на 240 хил. км. Една от мерките в борбата с грешката беше подмяната с нови.
Това което ме озадачи беше цвета на извадените ламбда сонди. Първата (преди катализатора) беше все едно боядисана със сива-бяла боя, а задната (след катализатора) има сиви-бели ивици по нея. Първата сонда съм я сменял и преди (бях си я запазил) и цвета и беше съвсем друг- кафеникав.
По цвета на сондите можело да се съди за проблеми по двигателя.
https://triscan.dk/en/news/be-aware-oxygen-sensor-error-messages-especially-wideband-sensorshttps://blog.comtiresco.com/auto-repair-and-maintenance/signs-of-bad-oxygen-sensor/От цвета на сондите определям, че има замърсяване със силикон или с антифриз вследствие на вътрешен теч към цилиндрите. Не мога точно да определя към кой случай съм.
Може и някаква друга причина да има, например скапани горива.
Със сигурност съм имал проблем с двигателя или в момента имам, защото тези сонди са от преди да се сваля двигателя за ремонт на обичайния теч на масло от гарнитура на 4-ти цилиндър преди 60 хил.км, а също съм сменял и два пъти вече гарнитури на капаците на клапаните един път при свалянето на двигателя, а втория при регулярния реглаж на клапани.
В нета посочват, че една от причините за замърсяване със силикон са именно гарнитурите на капаците, ако съдържат силикон с висока летливост.
https://community.cartalk.com/t/how-much-silicone-sealant-will-ruin-the-oxygen-sensors/70388Направих и няколко снимки на питите на катализатора през отвора на първата сонда и изглеждат механично здрави и със сив цвят.
Автомобила е на газ и ползвам масло
AMSOIL European 5W-40 MS , антифриз
RAVENOL HJC FL22 ЗЕЛЕН.