Автор |
Съобщение |
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Колеги Напоследък много се шуми че ще правят проверки за катализатори и филтри http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... o_merkite/ . Моите коли не са модифицирани, но ми е интересно къде могат да се видят нормите, които трябва да покрива дадена кола? Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. Като цяло е хубаво да си знаем правата за да не ни подлъжат проверяващите. Аз подкупи не давам и се притеснявам да не остана без номера. Outback когато го купих не му провериха газовете и въпреки че не съм пипал катализатора и колата не харчи масло не знам дали няма да ме изненадат при някоя проверка с някакви измислени нива. Колата е стара и не се знае дали не си е влошила параметрите.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 4:43 pm |
|
|
vizor
|
До колкото прочетох говорят за дизелите. А и не знам какъв им е проблема с/без катализатори, защото говореха за високи нива на фини прахови частици.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:24 pm |
|
|
redplane
Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am Мнения: 44 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
|
Доколкото знам трябва да отговаря на нормите обявени от произведителя. Идеята е да не се махат катализатори и филтри за твърди частици. Предполагам, че има и някакъв толеранс, но не знам колко е.
_________________ Legacy H6 AT MY06
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:25 pm |
|
|
redplane
Регистриран на: Чет Юни 11, 2015 6:05 am Мнения: 44 Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Legacy 3.0R MY06
Рейтинг: 48
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:46 pm |
|
|
plaskom
|
Би трябвало да се придържат към европейските стандарти. European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM PN [#/km] Diesel Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) - Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 - Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 - Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 - Euro 5a September 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 - Euro 5b September 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6×1011 Euro 6 September 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6×1011 Petrol (Gasoline) Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - - Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - - Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - - Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - - Euro 5 September 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** - Euro 6 September 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6×1011*** * Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I ** Applies only to vehicles with direct injection engines *** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates † Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 5:51 pm |
|
|
vakko
Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm Мнения: 609 Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
|
Ако и за заплатите и пенсиите на хората се придържаха към европейските стандарти щеше да много добре.
_________________ Продавам части за Субару-0887501503
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 8:53 pm |
|
|
vizor
|
Обясни го на шефа ти. Темата обаче не е за това.
|
|
|
Сря Фев 08, 2017 9:52 pm |
|
|
Alxx
|
Понеже по тв-тата разтягат като мантра това за праховите частици, чух в предаване и някакъв "експерт" да споменава, че "и газовите уредби замърсявали много", видиш ли. Почвам да си мисля, че целият сеир е за да ни набият някаква такса за каране в града.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 7:28 am |
|
|
vizor
|
Ако става дума за фините прахови частици каталитичен преобразуавтел няма да ти помогне Всеки достатъчно начетен ще успее да прочете функцията му и начина му на работа.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:07 am |
|
|
iion
|
Някой дали има представа къде и как се измерват тези неща? Питам защото бих искал да знам какво изпуска колата ми, но и как "органелите" ще разбират. Досега никой не ми е показвал подобни резултати след преглед, пък и меренето е само на празен ход, което не знам колко показателно е в крайна сметка.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:10 am |
|
|
kerekovski
|
stoychod написа: Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 8:19 am |
|
|
vizor
|
kerekovski написа: stoychod написа: Също ми е интересно някой ако знае тези проверки на бензин или на газ се правят? При годишния технически преглед те карат да включиш на бензин, което е странно при условие че колата се движи на газ. И на мен ми е интересно. Карали са ме да включвам на бензин винаги (или почти винаги). И не винаги можеш да ги метнеш, че си на бензин, а не на газ, но това ще е вратичка за колите, които на бензин не могат да влязат в нормите. Но като ще ги мерят на бензин, да ги мерят, както трябва, т.е. на загрял двигател и загрели катализатори. Обикновено няма условия да са загрели катализаторите при ГТП и се получават едни странни резултати. Предния път, когато прекарвах Аутбека на преглед, още нямаше монтирана газова уредба, мериха го на бензин, ама беше попрестоял половин час в халето, да си изчака реда, съответно излезе, че не е съвсем в нормите. А катализатори си имам и смятам, че работят добре, поне доколкото наблюдавам вторите сонди. На предишната ми кола се издъни оригиналният катализатор и си купих читав заместител на Bosal, който с монтажа ми стъпи на доста сериозна сума, вместо просто да я оставя без или да сложа универсален за 150-200 лв от Аспо например. Четете закона Цитат: Съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес се измерва при работа на двигателя с бензин.
Иначе катализаторите на magnaflow изобщо не са скъпи.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 9:08 am |
|
|
izhelev
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 6:32 am Мнения: 117 Местоположение: София
Skype: drizhelev
Автомобил: Toyota Verso 1.8 CVT
Телефон: +359897873851
Рейтинг: -12
|
Първо трябва да спрат половината от колите с TDI, HDI , CRDI и подобни съкращения. Вероятно половината от тях са без ДПФ филтър. Освен това в СФ може да ме отсвирят на ГТП, ама дали ще ме отсвирят в Перник или някъде по София- окръг. Въобще как ще решат проблема с автомобилите с провинциална регистрация, пребиваващи в София - веднага ще ги осъдят за дискреминация. А и още за дискреминацията - нали циганите - таксиджии ще останат без работа.
_________________ BORN TO RUN
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 10:10 am |
|
|
tst
|
Както спомена по-горе Alexx, всичко опира накрая да ни вземат още някоя такса и да си напълнят и без това бездънните джобове.
Госпожа кметицата повдига въпроса - ами добре, ама защо само тя. Това е въпрос от национално значение и не трябва да се повдига само на локално ниво. Няма да допускат коли без катализатори - смешна работа - ние нали сме хитреци - ще си регистрираме колата в друг град и пак ще минем покрай закона - така хем вълка сит (с нова таксичка) хем агнето цяло (пак си караме без катализатори)
Докато мисленето ни не се промени - каквито и напъни да има - няма да има оправия.
Лично аз смятам, че "автомафията" така се е сраснала с властта, че няма накъде.
Мога още да пиша, но мисля, че няма смисъл.
Поздрави
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 11:42 am |
|
|
vizor
|
И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:35 pm |
|
|
kerekovski
|
Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период?
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:41 pm |
|
|
tst
|
vizor написа: И като си я регистрираш в друг град и като те хване чичко катаджия с уредчето - гориш и ще трябва да си я закараш на платформа до "другия" град и там да си минеш канали пак на КАТ за да ти я пуснат в движение. Евала измислил си го перфектно. По-добре си купи един смешен катализатор от хилядите фирми производители, които се предлагат в Европа на СУПЕР смешни цени. Колега, Явно не сте схванал поста и това което исках да кажа, а и явно сте приел нещата лично за мен. Най - малкото аз съм този, който ще направи тази "далавера". Много добре знаем как стоят нещата с "чичковците" катаджии - така че да не разводняваме темата. Поздрави
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:45 pm |
|
|
tst
|
kerekovski написа: Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период? Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 1:49 pm |
|
|
Vmax
|
tst написа: kerekovski написа: Колко ли такива мобилни уредчета ще има, които да са сертифицирани и да си минават през метрологията през определен период? Ще се направи обществена поръчка за да потънат паричките от новите стикерчета, който ще платиме ние в някой джоб Тони, с какво се отопляваш? Слушам напоследък тези напъни и се опитвам да не обръщам внимание, че на фона на цялата тъпотия и олигофрени от екрана и това идва малко в повече... Автомобилите, та автомобилите...то 1/3 от София се отоплява на твърдо гориво, и сигурно половин България - какви автомобили в тази картинка? Всеки е минавал през Павлово, Бояна или през провинцията зимата - особено в мъгла - пушек и мирис на дърва, въглища и пелети...Къде мислите се изхвърля отпадъка после... Стопли се времето два-три дни и стана страшна мизерията - кал, пясък, прах... Всеки строеж е без мивка, и улиците се цапат на воля, озеленяване, почистване?
|
5
|
|
Чет Фев 09, 2017 7:09 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Бях писал, че се налага да наблюдавам параметрите на ок. среда. Например сега през зимата - около 16 - 17 ч започва увеличението на бензола, метановите и неметановите въглеводороди, както и на метана. Започва повишението и на праховите частици. Такаа - прибират се хората, разпалват дървата и кюмюра, като в началото горенето е непълно, тлеене и пиролиз. Следва понижаване на фона на по-горе посочените замърсители, като праховите частици си остават високи. Мирише характерно на село - миризмата на серен диоксид, която като малък адски ми харесваше...Винаги има непълно горене и наред с емисиите на серен диоксид се увеличават емисиите и на сероводорода. Около натоварените кръстовища, от наветрената страна в час пик винаги има бензол и производните му. После хората изпозаспиват и около 3 часа започва леко спадане на концентрациите до около 6 часа сутринта, когато всичко се повтаря. От голямо значение е посоката и скороста на вятъра - вятър под 1 м/с е неблагоприятен, защото не разнася замърсителите. Температурните инверсии и конверсии също са неблагоприятни. Най-неблагоприятни метео условия се наблюдават при мъгла - влажен въздух без вятър.
|
|
|
Чет Фев 09, 2017 11:14 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|