Всесезонни гуми - струва ли си?
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
Айде наздраве Аз ги бях снимал - просто си разгледах снимките
|
|
|
Сря Ное 09, 2016 9:32 pm |
|
|
petko 69
|
|
Сря Ное 09, 2016 9:33 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Vmax, наздраве! Знам, че ще се намесиш, но в последно време наистина проявявам признаци на одъртяване! Когато бях по-малък, забележете - не по-млад , при влизане в селското кръчме, което се казваше "Сам дойдох", ми се повдигаше от миризмата на смесена мента и мастика, демек облак. От година - година и половина обаче, предпочитам облачето пред всяко друго питие. И сега не се сдържах и си направих един 50 "грамов". Айде пак
|
|
|
Сря Ное 09, 2016 9:55 pm |
|
|
CE107
Регистриран на: Пет Окт 03, 2014 8:27 pm Мнения: 108 Местоположение: Deutschland
Автомобил: Impreza МY08 2.0R Comfort LPG ex
Рейтинг: 148
|
CE107 написа: Re: Зимни гуми Окт 17, 2015Днес монтирах Nokian WR D3 за втори път на колата на жената. Погледнах и видях, че си пише Made in Russia. Явно миналата есен като ги купувах са ме "прекарали". А всички знаят за два огромни страха на българина: да не настине и да не се мине. Нямаше никакви проблеми миналата почти безснежна зима, каучука е все още мек и очаквам да няма проблеми и тази зима. Смятам с тези гуми колата да се кара поне 4 зимни сезона. Тъй като продадох колата на жената с всичките 8 гуми, а новата пристигна само с летни, то се наложи да купувам пак гуми. След като за последните две зими имаше сняг не повече от 10 дни, то реших да заложа на Nokian Weatherproof. "Добрата новина" е, че на тези които са монтирани пише Made in Finland.
_________________ Ein Mercedes hat 1 Stern... Gute Hotels haben 5... EIN SUBARU HAT 6 STERNE!!!
|
|
|
Нед Ное 27, 2016 10:47 pm |
|
|
Greg4o
|
Днес тествах NOKIAN Weatherproof и с огромно задоволство споделям,че нямат грижи на сняг и лед заедно,и по отделно, при потегляне и спиране. С разумна скорост естествено.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Ное 29, 2016 6:19 pm |
|
|
Vmax
|
petroff написа: Vmax, наздраве! Знам, че ще се намесиш, но в последно време наистина проявявам признаци на одъртяване! Когато бях по-малък, забележете - не по-млад , при влизане в селското кръчме, което се казваше "Сам дойдох", ми се повдигаше от миризмата на смесена мента и мастика, демек облак. От година - година и половина обаче, предпочитам облачето пред всяко друго питие. И сега не се сдържах и си направих един 50 "грамов". Айде пак Petroff - Наздраве ( така и не разбрах за какво да се намесвам ), не карам с всесезонни гуми, нито им разбирам, нито опит имам. Но, виж за облака - това е класика, особено ако живееш в Бургас. Ако си от Плевен и други северозападни кътчета ще търсиш спиртифриз >40 градуса ПС: Не се излагай с 50мл - голям мъж си, това за кой зъб да стигне
|
|
|
Вто Ное 29, 2016 7:27 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Vmax написа: petroff написа: Vmax, наздраве! Знам, че ще се намесиш... Petroff - Наздраве ( така и не разбрах за какво да се намесвам )... Не смее
|
|
|
Вто Ное 29, 2016 8:20 pm |
|
|
ibex
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:48 pm Мнения: 116
Автомобил: Outback B12, 2.5, AT, 1999
Рейтинг: 118
|
Вчера и днес, на хубавия сняг и лед, Yokohama Geolandar AT/S G12 205/70/15 се държаха приемливо. Имат 2 лета и 1 зима зад гърба си, и 50 000км. Това определено ще им е последната зима, но се представиха по-добре от очакваното.
|
|
|
Сря Ное 30, 2016 1:05 am |
|
|
BAlexandrov
|
BAlexandrov написа: Вече 7-8 години карам с АТ гуми целогодишно, но гледам да са по-зимни или да имам отзиви от познати.
Сега намерих чисто всесезонни шосейни и се обух с Vredestein QuaTrac 5 205/70R15 96T Първите впечатления са много добри - добро сцепление на асфалт, павета... въпреки лигавото време. Да видим... Притеснява ме само, че съм свикнал с яки гуми, а тези са си по-меки...
Да споделя - из квартала тези дни е т.н. на руски гололед и гумите имат перфектно сцепление - прав е трудно да се задържиш, а те спират доста добре. Така че тези са перфектни за зимата. Да видим лятото... ПП. Нали видяхте класацията на Аутобилд viewtopic.php?f=1&t=161&start=820#p262359
|
15
|
|
Пет Дек 02, 2016 11:42 pm |
|
|
proscrip
|
Аз малко случайно станах собственик на всесезонни гуми, трябваше да тръгвам спешно в командировка, времето се скапваше, летните ми гуми, въпреки че са 2 г - бяха износени и трябваше да купя гуми и да ги монтирам в рамките на половин час - резултата - сдобих се с Клебер всесезонни - вече 3000 км с тях, сняг, лед, лигаво, сухо, мокро - все едно съм се качил на друга кола или технологиите последните 2 г много са се променили, защото държат на сухо при 12-14 градуса по-добре или колкото летния континентал като беше нов, който имаше доста "по-нисък" протектор, спирането е незабележимо като разлика, на мокро, лигаво и заснежено са идеални, на лед тръгват, спират - но все пак прясна гума, това им е работата.
Някак ми се струва безсмилено за мен да си купувам зимни гуми, с тези гуми колата ще спре да върви, ако легне по корем в снега, протектора й е така направен, че изхвърля снега много по-добре от която и да е друга зимна гума, която съм карал - със сигурност след първото лято няма да е с такива характеристики, но при положение, че лятото аз така или инак карам с други джанти и гуми от края на април до началото или средата на ноември - абсолютно никакъв смисъл няма при мен да си купувам зимни гуми.
ПП - единствено, ще се замисля, ако тази гума трябва да я карам лятото на 40 С темп на въздуха и 60 на асфалта. Струва ми се, че тогава няма да е ефективно спирането й, а и ще се съсипят качествата на смеската сигурно.
|
15
|
|
Съб Дек 03, 2016 11:16 am |
|
|
Mrak
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 10:40 am Мнения: 202 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Forester 2.0X, SG9
Рейтинг: 39
|
|
Съб Дек 03, 2016 1:14 pm |
|
|
BAlexandrov
|
proscrip написа: ...или технологиите последните 2 г много са се променили, защото държат на сухо при 12-14 градуса по-добре или колкото летния континентал като беше нов, който имаше доста "по-нисък" протектор, спирането е незабележимо като разлика, на мокро, лигаво и заснежено са идеални, на лед тръгват, спират - но все пак прясна гума, това им е работата. ... ПП - единствено, ще се замисля, ако тази гума трябва да я карам лятото на 40 С темп на въздуха и 60 на асфалта. Струва ми се, че тогава няма да е ефективно спирането й, а и ще се съсипят качествата на смеската сигурно. И аз съм на същото мнение, колега за всесезонните. Не бях карал с такива от доста време, а карах с АТ, които са по-зле зимата, но по-добри лятото и офроуд и от тях има и по-подходящи за зимата и по-малко... Та и двата вида ги карам по 2 /3 години макс/, тъй като се изпичат лятото. Относно технологите не са се подобрили последните 2-3, а преди повече от 10 години, но трудно влиза в главите на хората. Виж това мое мнение, където съм цитирал един от VW форума през 2006-та, който ми купи моите 2-годишни гуми и разправяше колко е доволен от зимното им представяне: viewtopic.php?f=1&t=6745#p82109
|
|
|
Съб Дек 03, 2016 2:23 pm |
|
|
proscrip
|
Да, АТ-о ги търкаляме на служебните форестъри - главно заради камъните и калта, в които ходим, и отделно хилядите км асфалт. Но за Легасито - за преходните сезони и зимата при темп около и под 18-20 С, сега открих, че тези гуми са идеални, лятото аз така или инак карам със 17-и и там съм с нещо здраво, ниско и кораво.
Аз лично много съм доволен от взетото набързо решение да ги купя тез гуми - Клебер Куадраксер 2. В общи линии реших, че от зимни гуми нямам нужда защото на всичките си коли съм купувал зимни гуми, на всичките съм ги слагал ноември и махал средата на април или по-рано, накрая се оказа, че имам 4 комплекта зимни гуми с протектор на 80%, но вече почват да гонят по 10 г. от как съм ги купувал, някой останали сравнително меки, други се повтвърдили - но остарели. Реших, че една гума трябва да си изкара парите като се амортизира за не повече от 3-4 г.
|
|
|
Съб Дек 03, 2016 6:45 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Днес сутринта около Бургас беше -6 градуса, на места -8. Нарочно спирах няколко пъти по-рязко и влизах в завоите по-остро - никакъв проблем. Няма обаче сняг и/или лед за други впечатления. Това за CrossClimate 235/60 Р18.
Поздрави и да шофираме внимателно!
|
|
|
Нед Дек 18, 2016 11:22 pm |
|
|
TheDabbler
Регистриран на: Сря Дек 14, 2016 10:09 am Мнения: 6 Местоположение: София
Автомобил: Tribeca 3.6 '09
Рейтинг: 0
|
Здравейте и от мен! След дълго четене, събиране на отзиви и умуване, избрах сценария с всесезонните гуми, като си мисля, че ще е печеливш за България при средно интензивно каране. След още една порция четене и умуване се спрях на PIRELLI SCORPION VERDE AS 255/55/R18. Първите ми впечатления са доста добри, с уговорката, че ги имам от две седмици и още не са тествани при снежни условия. Ще пиша пак, когато събера повече (хубави/лоши) впечатления. Поздрави на всички Subaru маниаци!
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 2:54 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
BAlexandrov написа: И аз съм на същото мнение, колега за всесезонните. Не бях карал с такива от доста време, а карах с АТ, които са по-зле зимата, но по-добри лятото и офроуд и от тях има и по-подходящи за зимата и по-малко... Та и двата вида ги карам по 2 /3 години макс/, тъй като се изпичат лятото.
Колеги, отскоро съм със субару. До сега винаги съм карал със зимни и летни гуми. Сменям зимните на 4 сезона а летните на 5 или 6 зависи колко се износят. Поглеждам тази тема от време на време, но нещо не мога да се ориентирам. Ако сменяш всесезонките на 2 години то е взе едно да караш по 4 години с 2 чифта летни и зимни или се бъркам? Какво се пести от всесезонки?
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 3:51 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
stoychod написа: BAlexandrov написа: И аз съм на същото мнение, колега за всесезонните. Не бях карал с такива от доста време, а карах с АТ, които са по-зле зимата, но по-добри лятото и офроуд и от тях има и по-подходящи за зимата и по-малко... Та и двата вида ги карам по 2 /3 години макс/, тъй като се изпичат лятото.
Колеги, отскоро съм със субару. До сега винаги съм карал със зимни и летни гуми. Сменям зимните на 4 сезона а летните на 5 или 6 зависи колко се износят. Поглеждам тази тема от време на време, но нещо не мога да се ориентирам. Ако сменяш всесезонките на 2 години то е взе едно да караш по 4 години с 2 чифта летни и зимни или се бъркам? Какво се пести от всесезонки? На мен лично- два пъти качване и сваляне на тежките гуми от мазето в колата, всеки път запазване на час в сервиза+ време.... Това умножено по 3=6 ( и по 30 евро приблизително за смяна ), за 3 години ( смятам да карам с тях- 60 к..).
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 4:05 pm |
|
|
Greg4o
|
stoychod написа: Колеги, отскоро съм със субару. До сега винаги съм карал със зимни и летни гуми. Сменям зимните на 4 сезона а летните на 5 или 6 зависи колко се износят. Поглеждам тази тема от време на време, но нещо не мога да се ориентирам. Ако сменяш всесезонките на 2 години то е взе едно да караш по 4 години с 2 чифта летни и зимни или се бъркам? Какво се пести от всесезонки? Кой както си го сметне. Най важна е сигурността. За мен ако изкаат 2 зими ще съм ОК.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 4:07 pm |
|
|
kerekovski
|
С всесезонните гуми не отпада запазването на час за гумаджия и отделянето на време за това отново поне 2 пъти годишно (в зависимост от пробега). Все пак трябва да се балансират периодично, защото няма как да изкарат 60к км, без да им се промени балансът.
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 4:11 pm |
|
|
Mitaka FU
Регистриран на: Вто Авг 12, 2014 11:52 am Мнения: 346 Местоположение: Germany
Автомобил: Legacy 2,0R Activ, 2006
Рейтинг: 171
|
kerekovski написа: С всесезонните гуми не отпада запазването на час за гумаджия и отделянето на време за това отново поне 2 пъти годишно (в зависимост от пробега). Все пак трябва да се балансират периодично, защото няма как да изкарат 60к км, без да им се промени балансът. Това го чувам за първи път....
_________________ Моля не стреляйте по пианиста! Той толкова си може.
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 5:53 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|