Когато споменавате колко години карате всесезонните гуми, може да упоменавате и колко километра съответно сте изминали с тях - смятам, че това е важна информация. Аз също сериозно се замислям за всесезонни гуми и ми е интересно реално колко километра могат да се изминат с един чифт, без те да са загубили качествата си (особено за през зимата). Според моите изчисления колегите Petroff и BAlexandrov трбява да имат вече три зими зад гърба си с всесезонните гуми (ако не са ги сменили, разбира се) - ако може да споделите информация и изминати километри.
За размер 225/60/17 Нокиан weatherproof три зими и общо над 60 хиляди километра. Но на други размери имат други показатели. Интересното е,че в тест на АДАК са на четвърто място след Нексен,Конти и Гуд Йър, но пишат,че Нокиан има с какво да се гордеят. Аз лично се оглеждам за следващ комплект на добра цена и от тази година.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Потвърждавам казаното от Жоро и за размер 215/60/16 Нокиан weatherproof след изкарани три пълни години (зими), при мен изминатите километри са около 50хил. В момента все още ми стои маркера, че може да се ползват зимата ( снежинката ), грайфера е 5-6 мм. Единствено, че са малко шумни, както съм писал и преди. Това е.
Някой има ли впечатления от NEXEN NBLUE 4 SEASON. До сега карам с NEXEN N PRIZ 4S и нямам почти никакви забележки, освен шума, но се свиква. Лятото съм по язовири, а зимата на планина и споменатите се държат чудесно.
На последните тестове са на първо място,пред Конти и Гууд Йър ,а те са добри.
Да, четох резултатите. Така или иначе ги купих, но ще дам отзив след предстоящата зима. На сухо се представят според очакванията ми. Шума е значително по-нисък от предния модел.
Вече 7-8 години карам с АТ гуми целогодишно, но гледам да са по-зимни или да имам отзиви от познати.
Сега намерих чисто всесезонни шосейни и се обух с Vredestein QuaTrac 5 205/70R15 96T Първите впечатления са много добри - добро сцепление на асфалт, павета... въпреки лигавото време. Да видим... Притеснява ме само, че съм свикнал с яки гуми, а тези са си по-меки...
Да споделя - из квартала тези дни е т.н. на руски гололед и гумите имат перфектно сцепление - прав е трудно да се задържиш, а те спират доста добре. Така че тези са перфектни за зимата. Да видим лятото...
Немного офтопик: Навремето карах Quatrac 2 и 3 на кола с предно. Ами...не е като зимна гума, но е много добра. Божо, катерех всеки ден същия баир по Миле Попйорданов Понеже колата беше транспортна и правеше 80-100к на година, комплект гуми бяха за два сезона(зима, пролет) и се справяха добре. При частните коли проблемът идва от остаряването на материала и повече от две години е сай-фай. Според мен, всесезонните гуми са за хора, които не искат да си губят времето в смени и карат основно по нормални и поддържани пътища, като бюджетът им позволява да ги сменят на всеки две години. Предвид високата им цена невинаги излизат изгодни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Немного офтопик: Навремето карах Quatrac 2 и 3 на кола с предно. Ами...не е като зимна гума, но е много добра. Божо, катерех всеки ден същия баир по Миле Попйорданов Понеже колата беше транспортна и правеше 80-100к на година, комплект гуми бяха за два сезона(зима, пролет) и се справяха добре. При частните коли проблемът идва от остаряването на материала и повече от две години е сай-фай. Според мен, всесезонните гуми са за хора, които не искат да си губят времето в смени и карат основно по нормални и поддържани пътища, като бюджетът им позволява да ги сменят на всеки две години. Предвид високата им цена невинаги излизат изгодни.
Имах Quatrac 2 на едно Рено Невада нови и въобще не бях доволен. Но от тогава минаха 18 години. И пак пиша,първо пробвайте Нокиан-а.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Вто Дек 03, 2019 9:26 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Аз тази година в края на лятото сложих едни Michelin CrossContact+ засега съм доволен, но сняг още не съм видял :/
четох и аз тестове, гледах клипчета, достигнах до извода че за текущите климатични условия и тип каране (моят) в БГ едни всесезонки трябва да са ми перфектни. Ще видим
Аз тази година в края на лятото сложих едни Michelin CrossContact+ засега съм доволен, но сняг още не съм видял :/
четох и аз тестове, гледах клипчета, достигнах до извода че за текущите климатични условия и тип каране (моят) в БГ едни всесезонки трябва да са ми перфектни. Ще видим
ето ви едно интересно видео
Числата в този тест говорят достатъчно. Аз вече съм с нов комплект Weatherproof и чакам снега спокойно.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Пет Дек 27, 2019 12:16 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Клипа затвърждава мнението, че всесезонните гуми са компромис. Единствено в сняг се справят добре, но на лед се вижда, че спират с цели 5 метра по-зле от зимните. Да не говорим, че и при летни условия спират отново с 5 метра повече от летни гуми. За учудване се справят на сухо и мокро дори по-зле от зимните през лятото.
7
Пет Дек 27, 2019 7:36 pm
stenly2777
Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm Мнения: 221 Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Клипа затвърждава мнението, че всесезонните гуми са компромис. Единствено в сняг се справят добре, но на лед се вижда, че спират с цели 5 метра по-зле от зимните. Да не говорим, че и при летни условия спират отново с 5 метра повече от летни гуми. За учудване се справят на сухо и мокро дори по-зле от зимните през лятото.
Здравейте. Няколко години карах с CrossClimate доволен съм от тях но се преместих да живея на място което ми налага някакви 200-300м черен път. Мишлена вече беше за смяна и реших да си направя експеримент да карам две години целогодишно със зимни гуми. Стилът ми на шофиране е повече от нормален даже бих казал прекалено спокоен на моменти. Ако има колеги които са пробвали този вариант могат да споделят, любопитен съм. пс-карам не повече от 10-15000км на година с този автомобил
Ако има колеги които са пробвали този вариант могат да споделят, любопитен съм. пс-карам не повече от 10-15000км на година с този автомобил
Еми казано накратко: моят опит от преди доста години ми показа, че характеристиките на зимната гума в такава степен се унищожават през лятото, че следващата зима нямаш добро представяне. Разбира се опитът ми тогава не беше върху Subaru, но принципът си остава. Преди години се обърнах по таван с 40 км/ч ( с Toyota Yaris) заради зимни гуми Sava(нови). За мен, предвид пътните зимни условия в България , не трябва да се прави компромис с гумите, макар и от спокойни шофьори, каращи Subaru.
Съб Дек 28, 2019 10:55 am
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Клипа затвърждава мнението, че всесезонните гуми са компромис. Единствено в сняг се справят добре, но на лед се вижда, че спират с цели 5 метра по-зле от зимните. Да не говорим, че и при летни условия спират отново с 5 метра повече от летни гуми. За учудване се справят на сухо и мокро дори по-зле от зимните през лятото.
Така е. Но тук примерно се сравняват само гумите на един производител (Nokian), а разлика от +/-5 метра има дори между "топ моделите" зимни примерно, ако се загледат тестовете (Autobild, Adac) Все пак не всички карат със Conti или Michelin, и някак се предвижват успешно. Та всичко е доста относително, и по важното е човек да знае как му се държи колата и да шофира според условията, а не да се осланя на страхотните гуми
В случая моята логика с този Мишлен е, че ще се представят доволно добре и зимата и лятото, съответващо като зимни/летни гуми от "второ място" по класациите.
Нед Дек 29, 2019 5:29 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Клипа затвърждава мнението, че всесезонните гуми са компромис. Единствено в сняг се справят добре, но на лед се вижда, че спират с цели 5 метра по-зле от зимните. Да не говорим, че и при летни условия спират отново с 5 метра повече от летни гуми. За учудване се справят на сухо и мокро дори по-зле от зимните през лятото.
Така е. Но тук примерно се сравняват само гумите на един производител (Nokian), а разлика от +/-5 метра има дори между "топ моделите" зимни примерно, ако се загледат тестовете (Autobild, Adac) Все пак не всички карат със Conti или Michelin, и някак се предвижват успешно. Та всичко е доста относително, и по важното е човек да знае как му се държи колата и да шофира според условията, а не да се осланя на страхотните гуми
В случая моята логика с този Мишлен е, че ще се представят доволно добре и зимата и лятото, съответващо като зимни/летни гуми от "второ място" по класациите.
Не съм съгласен, че на лед всесезонна гума на Мишелин ще спира като зимна на Нокиан например. Не намерих данни за лед на Мишелина, но видях, че е с 50% по-скъпа от Нокиана. То за това всички всесезонни гуми ги рекламират на сняг и мокро, защото там им е силата. Аз съм си направил сметката, че за моята кола всесезонна гума е риск, защото колата ми има турбо дупка и понякога докато ме изстреля турбото и вече е време за спирачка и тези няколко метра разлика са от огромно значение.
Нед Дек 29, 2019 7:41 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
затова казвам - най-важното е всеки да си познава автомобила и да шофира спрямо обстановката. ти явно си по-агресивен шофьор, турбо-дупки, спирачки, няма-време и т.н. - аз по-споко го раздавам --- засега от мишлена всъщност съм много доволен, уикенда го разходих малко из планините, съвсем нормално държи. По-скоро го препоръчвам! А по алпите в зимни снегове съм се придвижвал безопасно и с rental-ки тип Опел Астра с чисто летни гуми (така ги дават от Италия), така че явно може всякак, стига да се внимава
Нед Дек 29, 2019 9:51 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
затова казвам - най-важното е всеки да си познава автомобила и да шофира спрямо обстановката. ти явно си по-агресивен шофьор, турбо-дупки, спирачки, няма-време и т.н. - аз по-споко го раздавам --- засега от мишлена всъщност съм много доволен, уикенда го разходих малко из планините, съвсем нормално държи. По-скоро го препоръчвам! А по алпите в зимни снегове съм се придвижвал безопасно и с rental-ки тип Опел Астра с чисто летни гуми (така ги дават от Италия), така че явно може всякак, стига да се внимава
Изобщо не смятам, че съм агресивен шофьор, но 2,5 турбо бензина има осезаема турбо дупка и това го прави адски различен за каране сравнение с твоя турбо дизел. Да не говорим, че си и с вариатор и доста по-плавно става всичко при теб. Пак казвам, че ако сравняваме коректно всесезонни със зимни и летни гуми, то всесезонната винаги отстъпва. Иначе навремето всички караха с всесезонни гуми, но колите бяха с 60 к.с. и тежаха по 1000 кг.
За повечето атмосферно-газови мъртъвци всесезонните гуми с добро представяне на сняг са подходящи за България. Разбира се има изключения и винаги,има компромис. Важно е всеки да прецени избора си и да се съобразява след това на пътя с него. За мен е важно колата да върви и спира добре на утъпкан и дълбок сняг. Да спира добре на дъжд и добро изхвърляне на водата (аквапланинг) Прилично поведение на сухо. Устойчиви на износване и здрави бордове. Ако има лед ще караме полека. П.П. А с чисто летни гуми лятото ,ако речеш да мръднеш по някоя тревичка и ще станеш за резил. Весели празници на всички и голяма радост на двата санта сняг, където има.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
15
Пон Дек 30, 2019 11:28 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
За повечето атмосферно-газови мъртъвци всесезонните гуми с добро представяне на сняг са подходящи за България. Разбира се има изключения и винаги,има компромис. Важно е всеки да прецени избора си и да се съобразява след това на пътя с него. За мен е важно колата да върви и спира добре на утъпкан и дълбок сняг. Да спира добре на дъжд и добро изхвърляне на водата (аквапланинг) Прилично поведение на сухо. Устойчиви на износване и здрави бордове. Ако има лед ще караме полека. П.П. А с чисто летни гуми лятото ,ако речеш да мръднеш по някоя тревичка и ще станеш за резил. Весели празници на всички и голяма радост на двата санта сняг, където има.
Много си прав Иначе снощи карах по едни черни пътища из балкана с баща ми в 20 см сняг. Без малко да закъсам на едно място, но Форко се справи чудесно, благодарение на Hold-a и ESP. Никой не беше минавал оттам, но пък това е силата на Субаруто. Предполагам и с всесезонни гуми бих се качил.
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл