Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:30 pm



Отговори на тема  [ 400 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Следваща
 Всесезонни гуми - струва ли си? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пет Авг 08, 2008 7:19 am
Мнения: 92
Автомобил: Legacy'97 2.0; Outback 2010 2.5
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Цитат:
http://www.reifenchampion.de/ това е въпросният сайт, ако ми отговорят утвърдително, ще пиша :)

Иначе за барзгумве.ком, цените им в БГ и Германия са коренно различни, за което смятам да им се обадя утре да ги питам...
В момента българските им цени никак не са конкурентно дори на местните вносители.


Отговориха ми от reifenchampion.de, но за съжаление не пращат до България...
Говорих и с барзгумве.ком, те пък не дават отстъпка и съответно цента им е много висока.
Най-добрата цена до сега - 142лв/брой от гуми24.бг

Пон Окт 01, 2012 7:05 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тези дали няма да свършат работа? dostavki.de

Пон Окт 01, 2012 7:47 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 10:55 pm
Мнения: 150
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis ,Opel Astra F 1.4i
Рейтинг: 114
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не искам да давам наклон на никой какво да харесва и какво не и не искам някой да се обиди от това мнение…
За мен на първо място са спирачните характеристики на гумата, после сцеплението в странично направление и на последно място сцеплението за задвижване… Въпреки, че съм със задно и потеглянето зимата ми е леко затруднено. :D
А сега реална случка на която бях свидетел тази зима. Големите снегове… Пътувам за работа по бул. Сливница в посока Калотина (работя на 40 км от София). Криво-ляво се придвижвам, задницата се подмята плавно наляво – надясно. Отново снегът е изненадал службите за почистване. Съзирам Субару Импреса в огледалото. Спира зад мен. Поглеждам го с лека завист, защото харесвам тази марка и ми и напълно ясно, че в момента е като цар на пътя. Светва зелено. Тръгвам, играейки си с педала за газ (ръчен тракшън :giggle: ) така че хем да се движа, хем да не се съдера от буксуване отзад. Импресата (обикновена, комби, може би 1.6 или 2.0) потегли като на сухо и естествено ме изпревари като на шега. Следващия светофар е на „Опълченска”. Аз съм само наблюдател. Светва жълто. След миг колебание БМВ (стара тройка, Е46) започна да спира. Спря изненадващо бързо за мен. Вярно подмина стоп линията но спря. Импресата и тя заспира, но почти не намаляваше, до момента в който се заби в багажника на БМВ-то. :facepalm: За мен основна роля в тази случка изиграха точно гумите на двата автомобила.
С риск да стана досаден ще разкажа още една случка, в която за съжаление не бях само наблюдател. Май месец. Отново лежерно си пътувам за работа. Явно не е било работен ден, защото нямаше задръстване. Приближавам светофара на околовръстното, а аз се движа по бул. Европа в посока Калотина. Ръснал е дъждец. Светва жълто. Спирам (хвърлям поглед и в огледалото, защото съм го ял този, но нищо страшно – на порядъчна дистанция зад мен има друга кола) Не е нормално спиране, но не и аварийно спиране. Просто по-интензивно. АБС-а изтрака един два пъти и спрях. В този момент чувам звук като от шейна. Пак поглеждам в огледалото и виждам как Рено Канго бързо съкращава порядъчната дистанция и се приближава към мен. Просто си дръпнах крака от спирачката. Кангото ме изстреля като тапа в средата на кръстовището :-~ (усещането във врата е доста неприятно). Имах късмет, че бях първа кола и че също че не ударих някой от тръгващите на зелено отстрани. :lipseal: Малко ме хвана яд, защото ако беше отпуснал спирачката можеше да се престрои и да спре до мен, но… Хубаво, че нямаше пострадали.
Изводите оставям на вас, но и във втората случка фактор (може би не е единствен) бяха гумите.
:beer:

_________________
Лудия

Вто Окт 02, 2012 12:04 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Подкрепям! Най-важното е да спират гумите.
Затова зимата, при първите снегове на Витоша се качвам горе. Едното е да тествам как са гумите и ако вече не стават да ги сменя. Другото е да свикна с карането на сняг - забравя се и трябва един-два пъти да покарам да си припомня рефлексите :toldyou:

Вто Окт 02, 2012 5:20 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Авг 08, 2008 7:19 am
Мнения: 92
Автомобил: Legacy'97 2.0; Outback 2010 2.5
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Абсолютно съм съгласен!
За мен много сериозен проблем има с трайността на качествата на зимните гуми. Последните 4 зими карах с гудиър ултрагрип. Купих ги от примекс(с дот на 10тина седмици). Всяка есен ги слагах края на октомври и ги свалях март, съхранявах ги в един хладен гараж. Първата зима бяха наистина добри, втората зима почна да се усеща известна несигурност при рязко спиране, третата вече ги карах с голямо внимание и дистанция, четвъртата - още повече. Продадох ги тази пролет на една гумаджийница за 100лв 4те - гумите бяха на 17-18000км, изглеждащи като съвсем малко използвани.(признавам си че ги продадох с известна гузност, защото някой човечец ще си ги купи от тая гумаджийница като "почти нови" маркови гуми, но пък в крайна сметка аз не мога да нося отговорност за решенията на другите хора)
Та това е моят опит - зимните гуми бързо губят качества, независимо от това колко ги пазим от топло време и т.н., което според мен подвежда много хора, които се предоверяват на "сигурните" си зимни гуми. :)

Вто Окт 02, 2012 7:00 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
mindless написа:
третата вече ги карах с голямо внимание и дистанция, четвъртата - още повече.

Много от защитниците на сезонните гуми са така #-o

Вто Окт 02, 2012 8:29 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Авг 08, 2008 7:19 am
Мнения: 92
Автомобил: Legacy'97 2.0; Outback 2010 2.5
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Тези дали няма да свършат работа? dostavki.de


Колега мерси за предложението. Звъннах им(както и на няколко други подобни фирми)
, цените за доставка на гуми за съжаление не са изгодни - 30-40лв на гума бяха най-ниските оферти, което обезсмисля цялата операция..

Вто Окт 02, 2012 10:21 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 16, 2012 8:43 pm
Мнения: 74
Местоположение: София,Банкя
Skype: vasilkamburov
Автомобил: Legacy Royal 2,2
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Мене голямата ми мъка с гумите е малкия ми колометраж особено зимата (2-3 хиляди зимата около 10 хиляди на година). И да взема нови зимни ще ги хвърля от одървяне почти като нови :-~ . Мисля да пробвам с всесезонните на Гудиър пък ако не ми хареса ще се минава пак на стария режим, а отгоре на всичко стила ми на каране е доста пенсионерски... Ако някои има някакви по-добри идеи съм целия в слух :beer:

_________________
Няма лошо време, има неподготвени хора...
Legacy Royal 2,2 1994 AT / Bulls TE

Вто Окт 02, 2012 12:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 20, 2010 2:56 pm
Мнения: 446
Местоположение: Варна
Автомобил: SUBARU Legacy 2.5
Телефон: 0894 625 237
Рейтинг: 42
От звездите одобрен
Отговори с цитат
mindless написа:
Аз от първа ръка мога да потвърдя, че в Щатите, при климат единтичен на нашия тук, че дори и с по-големи амплитуди лято-зима, 97% от колите са целогосишно с едни и същи М+С гуми - които тук минават направо за летни. Също така мога да потвърдя, че мдели които тук се продават за зимни, там се продават за всесезонни. Та така, дайте да говорим с факти и личен опит.


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... eS-IQUelQ#! В You Tube има много такива клипчета и аз винаги съм си мислел че шофьорите са пълни неудачници, а то каква била работата, хората масово карали с всесезонни гуми :D

Чет Окт 04, 2012 8:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пет Авг 08, 2008 7:19 am
Мнения: 92
Автомобил: Legacy'97 2.0; Outback 2010 2.5
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Днес сложих 4 броя Goodyear Vector 4 seasons 185/70/14. 567лв + 17лв(монтаж) + 8лв(нови вентили) +20лв(реглаж), общо 612лв. Предвид хубавото време, нямам още впечатления как спират, а и за сега ги карам леко. Определено мога да кажа, че возят много тихо и меко. Разликата със 4 годишните Йокахама А.драйв е съществена. Ще пиша нататък, как са в по-екстремни метеорологични условия :)

Вто Окт 16, 2012 9:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 06, 2012 3:40 pm
Мнения: 577
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza WRX
Рейтинг: 355
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Винаги се чудя как темата за всесезонни гуми никога не се изчерпва.:)
С риск да повторя някое от гореизказаните мнения ще споделя и моето.

Всички знаете каква е разликата между зимни, летни и всесезонни гуми. За тези, които не са наясно ще вметна, че на първо място това е "сместа" на гумата, на второ е шарката (протектора), а съвкупността от двете определя поведението на пътя при дадени условия.

Най-общо (както и в редица публикувани тестове) основните показатели, които трябва да интересуват крайният потребител са:

- Спирачен път на мокро
- Спирачен път на сухо
- Спирачен път на сняг (за зимните)
- Шум
- Износване
- Икономия на гориво

Честно казано икономията на гориво би трябвало да е на последно място, защото реалните и стойности на фона на тези, които може да постигнете дори със "стил на каране" ка нищожни.
Останалите фактори са определящи за това доколко ще бъдете доволни, а и в безопасност, когато експлоатирате конкретна гума.

Нека сега разделим видовете гуми според целта, за която ще бъдат използвани - през лятото, през зимата и целогодишно или условно на летни, зимни и всесезонни.

При летните гуми например, естественият каучук е в намалено количество спрямо останалите типове гуми. Разбира се има и други добавки (като силика например), но няма да Ви занимавам с тях. Основната причина е високата температура на гумите, когато се използват в този сезон, а наличието на повече естествен каучук ускорява износването на гумата. Всъщност температурата е и най-големият враг на гумата и интензивно спомага за стареенето на каучука, а оттам и за влошеното поведение на гумата. Това обикновено е и причината зимните Ви гуми да не са "толкова добри" през следващия сезон. И така...

При летните гуми напълно логично се набляга на първо място на поведението на мокро (не само спирачния път, а и така наречения "аквапланинг"), а ТУК може да видите клип на стар модел на Good Year, в който нагледно е показано какво представлява аквапланинга. Вече сте наясно как всъщност се постига максимално доброто сцепление на мокър път.
Поведението и спирането на сухо също зависят от "сместа" и шарката на гумата.
Реагирането и работата на гумата в завой са зависими от същите фактори, както и от еластичността или твърдостта на бортовете (страниците на гумата).
Шума се определя основно от вида на протектора и ако не сте забелязали досега, то "парченцата протектор" (разбирайте отделните елементи на "грайфера") не са еднакви по форма и големина, макар че погледнато отдалеч изглеждат обратното. Ето това е и начина гумата да бъде максимално безшумна.

И ако трябва да обобщим приоритетите при летните гуми вървят по тази схема:

- Поведение и спиране на мокро
- Поведение и спиране на сухо
- Шум
- Износване


Сега да хвърлим поглед и към зимните гуми.

Повечето неща се припокриват с гореописаното за летните, но тук има две съществени разлики:
- Наличието на повече естествен каучук
- Осезаемото разделяне на "секторите" от протектора на така наречените "ламели".

Първото спомага за по-добрата работа на гумата при студени условия, но пък е и причината зимните гуми да се износват по-бързо от летните. Скоростният индекс на зимните гуми също е по-нисък, именно поради тази причина.
Втората разлика е определяща за оптималната работа на зимната гума при сняг. Разделянето на ламелите най-грубо превръща гумата в една малка "танкова верига" - множество парченца от гумата, които "захапват" едно след друго.
Тези две неща обаче водят до по-лошото поведение на зимните гуми при рязък завой, при спиране на мокро и най-вече на сухо. Абсолютно логични са причините и няма да ги разяснявам. Нека сега обобщим и реда на приоритетите при зимните гуми:

- Поведение и спиране на сняг
- Поведение и спиране на мокро
- Поведение и спиране на сухо
- Шум и износване


Ако забелязвате този път съм събрал шума и износването на един ред. Причината за това ще я напиша в крайния извод.

Стигнахме и до всесезонните гуми.

При тях ще намерите прилики и с летните, и със зимните гуми.
От първите са "взели" по-твърдата смес от тази на зимните, от вторите - заченките на "ламели" в шарката на гумата. Първото е с цел да се увеличи пробега на гумата при "незимни" условия, а второто е за да има гумата добро поведение на кал и сняг. Това за съжаление обаче увеличава шума на гумата, но надали това е най-важният фактор.
Ако погледнете резултатите от редица тестове ще се убедите, че всесезонните гуми наистина се намират по средата между зимните и летните (това е и нещото, за котео са били създадени все пак). Ще забележите, че имат по-къс спирачен път на мокро и сухо от зимните (но по-дълъг от летните), по-лош спирачен път на сняг от зимните (но по-добър от летните), износват се по-бавно от зимните (но по-бързо от летните), шума отново е по средата между другите два варианта. Приятната подробност е, че гумите Ви се държат приемливо при често променливи условия (нещо, което не се случва често в България). Неприятната е, че както всички изделия от каучук, гумата също старее и отново ще имате неприятното усещане през зимата, когато сте използвали гумите си при по-високи температури (слънце, висока скорост и т.н.).

Ето и приоритетите по важност при всесезонните гуми:

- Поведение и спиране на сняг и мокро
- Поведение и спиране на сухо
- Износване и шум


Тук отново събрах в един ред два показателя, а на последното място съм разменил местата на двата фактора.
Направих го за да опитам да Ви покажа максимално точно какво и доколко може да очаквате от всеки един тип гума.
Фактора цена не съм го включил, защото в последните години цените на различните видове гуми приблизително се уеднаквяват. Ако преди 10-15 години всесезонните бяха драстично по-скъпи, то сега цената им е усреднена с тази на зимните и летните. Логично от търговска гледна точка беше цената да е по-висока, защото такива "спестявания" на клиента трябва да му излизат близо до цената на 2 комплекта (зимни и летни) гуми и респективно той сам да предпочете по-високия оборот на търговеца. Уви, вече не е така. :)

Ако съпоставите приоритетите при проектирането и производството на различните гуми лесно ще се ориентирате дали конкретна марка и модел ще отговарят на Вашите лични изисквания! Не забравяйте, че само Вие знаете къде, как и доколко смятате да използвате автомобила си.

Идва време и за генералните изводи. На базата на всичко, написано по-горе лесно и бързо се стига до няколко извода:

- Сигурността и безопасността би следвало да са на първо място за всички, дори и да не карат с 200км/ч.
- 2 комплекта гуми (зимни и летни) дават по-голяма сигурност и по-високо ниво на безопасност, отколкото 2 комплекта всесезонни гуми.
- Цената и в двата случая е приблизително еднаква (малко по-евтини са всесезонните гуми).
- Пробега е еквивалентен.
- При използване САМО в градски условия (и почистени улици), всесезонните гуми са що-годе приемлив компромис, но не трябва да се забравя удълженият спирачен път.
- При използване САМО на зимни гуми (има хора, които купуват нови зимни гуми непосредствено преди зимата и ги сменят с други такива през следващата година) ще се радвате на добро поведение през зимата, много шум и лош спирачен път през лятото.
- При използване САМО на летни гуми, през лятото ще карате бързо и сигурно, при по-ниско ниво на шум и висок пробег, но зимата ще сте като крава на лед. Тук е момента тенекеджиите да възкликнат "Дай, Боже!". :)

Като крайно заключение, което аз самият спазвам ще спомена, че спестените от гуми, спирачна система и управление на автомобила винаги се превръщат в увеличени и непредвидени разходи + престой по сервизите.
За мен лично варианта 4бр. летни + 4бр. зимни гуми е единственият правилен и разумен вариант, а всесезонният комплект го оставям на безкрайно спокойните хора, които карат бавно, внимателно и целеустремено само в градски условия.

Не знам дали нещо се разбира след огромния пост и многото приказки, но се надявам, че повече хора ще осъзнаят, че на пръв поглед понякога излишната покупка може да спести много гравоболия, а и да спаси нечии живот.

_________________
Когато на готин човек му е кофти - това е блус. Когато на кофти човек му е гот - това е чалга!
 7

Сря Окт 17, 2012 12:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И ти не си прав :giggle:

Много са променливи условията в България. В повечето случаи зимата се кара по сухи пътища и именно там зимните отстъпват, на всесезонните, а уж сме избрали по-сигурното решение?! Октомври, ноември, декември, март, април с какви гуми караме?
Като препоръчваш 4 зимни и 4 летни, допълни препоръката на колко км и на колко години да се сменят. Типичният шофьор кара по 10-15 х км/година.

Дай мнение за резултатите на този тест /мисля, че е обективен/ viewtopic.php?f=1&t=6745&p=121149#p121149

Сря Окт 17, 2012 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am
Мнения: 831
Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Браво супер! =D>
Сега ако ми намериш тестове на летни гуми извънпътя и най вече издръжливост ще е супер, тъй като аз често излизам извън пътя и не мога да преценя коя лятна гума ще ми дава повече сцепление там и съответно по трудно ще се разпада от чакъла и каманаците. Всесезонната гума ще издържи повече време на такова каране, но реално движението по асфалт е над 90% от карането. Много се бях замислял за всесезоннка но едва ли. Има ли летни гуми с оффроуд характерстики?

BAlexandrov написа:
Много са променливи условията в България. В повечето случаи зимата се кара по сухи пътища и именно там зимните отстъпват, на всесезонните, а уж сме избрали по-сигурното решение?! Октомври, ноември, декември, март, април с какви гуми караме?
Като препоръчваш 4 зимни и 4 летни, допълни препоръката на колко км и на колко години да се сменят. Типичният шофьор кара по 10-15 х км/година.


Аз слагам зимните като температурите вечер почнат да падат под нулата, т.е. за Варна тва става края на ноември, началото на декември или когато летните почнат много да подскачат по дупките и да друсат много като се ударвят и ги махам преди края на март. Този ще е четвъртия сезон на тия гуми и имат още поне един сезон. И следващия път като си купувам зимна гума, ще я купя за каране по асфалт.

Сря Окт 17, 2012 1:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 06, 2012 3:40 pm
Мнения: 577
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza WRX
Рейтинг: 355
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov,
Напълно прав надали ще има.:)
Това, за което говориш са абсолютно еднакви и идеални условия за дълъг период от време (2-3 месеца), каквито в България не е имало, а и никога няма да има (освен ако няма световен катаклизъм). Все едно да търсим обувки, които да не пропускат вода (защото през този период е мокро), да топлят (защото има и сняг), да не запарват (защото грее и слънце), да имат столичен вид (защото ходим и на официални места), да се минава отвсякъде с тях (защото може и на планина да отидем) и т.н. и т.н. Накратко - ако съумяваш с един чифт обувки да се чустваш максимално комфортно и спокойно при всякакви условия, то тогава значи имаш опцията да намериш и такива гуми. :)

Ако забележиш едно изречение в предишния ми пост ще разбереш и какъв отговор бих ти дал, а именно "Не забравяйте, че само Вие знаете къде, как и доколко смятате да използвате автомобила си.".

Между другото, сигурен съм, че си чувал, че при температури под 7 градуса е време за зимните гуми. Дори и на сух път тогава летните ти гуми нямат нужното сцепление при спиране, защото температурата е твърде ниска за тях и каучука се е "одървил" като рибарски таковата. В този смисъл със зимна гума на сухо при ниски температури се спира по-добре, отколкото с лятна.


Относно теста - все още чета и си превеждам от полузабравения руски, но ми направи впечатление едно изречение в болд "Всесезонные шины - всегда компромисс. Зимой лучше ездить на хороших зимних, а летом - на хороших летних шинах".
Между другото, Nokian никога не са имали истински всесезонна шарка. Не забравяй коя е родината на тази гума и при какви условия се ползва там. Споменатият модел Nokia Rotiva както можеш да видиш от снимката е далеч от всякаква всесезонност. Не искам да споменавам, че тази гума по нашите павета или дори на чист асфалт ще вие по-силно от линейка.

По-долу при описаните резултати забелязвам, че при условията на ползване зимните гуми логично заемат челните позиции. "Всесезонните" (доколкото въобще са такива) в най-добрия случай се приближават към средата на списъка и то забележи - в таблиците със субективна оценка за управление и т.н. Няма да коментираме и кои точно модели са подбрали, защото избора е можело да бъде и по-различен, а оттам и резултатите.

В крайна сметка дори и братушките са го казали - всесезонната гума е компромис със сигурността и безопасността при "стегнато каране". Ако някой ще си кара с 30-40км/ч и ще внимава много, ама МНОГО - току виж и летните му свършат работа. На всеки клиент, който прояви желание да си купи такива му обяснявам същото, което написах по-горе (в съкратен вариант)

Каня те по първите снегове да направим един прост тест с моето канче.
Гумите, с които ще тестваме са зимни Lassa и "по-зимни" Pirelli (състезателни, с шипове).
Сам ще се убедиш, че на лед и сняг Pirelli ще са неудържими, при градски условия и чист асфалт обаче стават неуправляеми. За Lassa (а и за много други марки) примера ще е обратен. Ако искаш ще сложим и 4бр. от така наречените всесезонни гуми и мисля, че в града ще спираме осезаемо по-зле, горе по-чукарите дори няма да можем да се попързаляме, но пък на чистия асфалт ще сме ок.
Няма как приятелю с едни обувки да сме ок целогодишно, същото важи и за обувките на автомобила, демек гумите.

Kenshin,
Трудно ще намериш и ти перфектното решение, макар че много марки тръбят, че тяхната вода е най-топла.
За пример може да видиш Yokohama Geolandar M/T, но отсега мога да те уверя, че малко са послъгали с таблиците.:)

_________________
Когато на готин човек му е кофти - това е блус. Когато на кофти човек му е гот - това е чалга!

Сря Окт 17, 2012 1:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Иван Шопов написа:
Това, за което говориш са абсолютно еднакви и идеални условия за дълъг период от време (2-3 месеца), каквито в България не е имало, а и никога няма да има (освен ако няма световен катаклизъм). Все едно да търсим обувки, които да не пропускат вода (защото през този период е мокро), да топлят (защото има и сняг), да не запарват (защото грее и слънце), да имат столичен вид (защото ходим и на официални места), да се минава отвсякъде с тях (защото може и на планина да отидем) и т.н. и т.н. Накратко - ако съумяваш с един чифт обувки да се чустваш максимално комфортно и спокойно при всякакви условия, то тогава значи имаш опцията да намериш и такива гуми. :)


Именно ти говориш за такива постоянно зимни условия, каквито тук няма. Обувките си ги сменяш сутрин според това какво е времето. Ако имаш възможност да си избираш гуми всеки ден - това би било перфектно.
Но ако е топло в града, а искаш да се качиш в планината на сняг, ако е още рано пък завали сняг, ако си със зимните, а завали пороен дъжд - правиш компромис и караш с каквито си сложил. Другия месец като завали сняг само в планините с какви гуми ще се качваме там - с летните ли?
Другият компромис, който други правят е да ги карат по 4-5 години... те гумите тогава вече са забравили какви са били :D

Иван Шопов написа:
Между другото, сигурен съм, че си чувал, че при температури под 7 градуса е време за зимните гуми. Дори и на сух път тогава летните ти гуми нямат нужното сцепление при спиране, защото температурата е твърде ниска за тях и каучука се е "одървил" като рибарски таковата. В този смисъл със зимна гума на сухо при ниски температури се спира по-добре, отколкото с лятна.


Тук говорим за сравнение с всесезонни, а не летни. В този смисъл те дори в зимни условия спират по-добре от зимните на сух асфалт и се държат по-добре на мокро - аквапланинг. Отстъпват при каране по заснежен път.

Пак връщам към по-напред в темата viewtopic.php?f=1&t=6745#p82159
Изображение

Сря Окт 17, 2012 2:20 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
И ти не си прав :giggle:

Много са променливи условията в България. В повечето случаи зимата се кара по сухи пътища и именно там зимните отстъпват, на всесезонните, а уж сме избрали по-сигурното решение?! Октомври, ноември, декември, март, април с какви гуми караме?
Като препоръчваш 4 зимни и 4 летни, допълни препоръката на колко км и на колко години да се сменят. Типичният шофьор кара по 10-15 х км/година.

Дай мнение за резултатите на този тест /мисля, че е обективен/ viewtopic.php?f=1&t=6745&p=121149#p121149


Еми не е много точно, вече е средата на октомври, а почти няма коли със зимни гуми, гумаджийниците са празни, по правило българина сменя гумите с падането на първия сняг, тогава масово се сещаме да ги сложим, а средата на Март с първите топли дни и много масово ги подменят, да не ги прегряват. Да зимата караме основно на сухо, но винаги с повишено внимание, защото не се знае къде ще е усойно, къде ще има теч и тн, демек да попаднеш изневиделица на лед е напълно нормално. Големите блъскания и чуквания, обаче са като падне сняг и лятото, когато се кара с високи скорости. Ако зимата е суха, то реално и с летните ще можем да караме, на чист лед летните спират не по-зле от всесезонни и зимни, а сликовете на лед са най-добри, все пак за лед ни трябва най-голяма повърхност за триене за максимален контакт и съпротивление, ако обаче имаме сняг и киша, дори в 10-15% от времето в което ползваме зимните какво става на втория сезон на всесезонните, които вече са се изпекли през лятото ? Никой не може да ме убеди, че след едно каране няколко месеца при температури на въздуха над 30 гр, а на асфалта сигурно и над 50, една гума не се пали и каучука и не се изпича. Какво обаче става лятото, когато реално ни интересува как се държим на сухо и мокро, когато караме с по 150 и нагоре по магистралите и когато се правят резките маневри и интензивните спирания, когато дъждовете идват изведнъж и точно така си отиват. За 4х4 става всесезонна гума сигурно, за 2х4 е доста по-несигурно, но във всеки случай с всесезонната гума никога човек не може да се изкефи оптимално на колата си, нито зимата в пухкавия сняг, нито лятото в големите жеги. Аз лично не мога да си представя да падне някой сняг и да не се кача вечерта с колата към пистите, все пак това 4х4 за какво се изхранва 9 месеца :) А лятото като катеря предела примерно, понякога ми е кеф да се изкефя по завоите. За това всесезонните гуми не са за мен, за друг може и да са ОК, но все пак винаги с едно на ум. Друг минус на всесезонните гуми е това, че на тежка кола специално много по-бързо се износват лятото в жегите.

Сря Окт 17, 2012 2:21 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Доста неверни неща, eddy.
Всесезонните гуми ги продавам след 2-3 години с поне 50% грайфер, по 15-20 х км годишно. Започват да се втвърдяват след втората година целогодишно. Дадох и пример viewtopic.php?f=1&t=6745#p82109

При първия сняг, ако пак ни изненада снега, аз ще съм горе в планината а ти /в общ смисъл/ ще чакаш на опашка пред гумаджийницата ;)

Сря Окт 17, 2012 2:27 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пет Яну 20, 2012 10:23 am
Мнения: 339
Автомобил: Spec B
Рейтинг: 103
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov баща ми има Eagle Ultra Grip, който е от 03 или 04г, ще те излъжа точно, както и летни от 06г и двата комплекта са с над 60% грайфер, от 4-5г му викам да ги сменя, но той пък е супер доволен и не ще, колата я купи 01г, до сега и е навъртял около 150К км, на сестра ми колата е 02г, тогава я купихме и сега е на около 70-80-90К км и е пак с оригиналните Мишелин Енерджи и Мишелин Алпин А2 мисля бяха и с по над 60-70% грайфер. Аз за 2 сезона само лятото изяждам напълно едни летни гуми за около 40-50К км, зимните макс 3 сезона и то само зимата и ми падат поне 2см под ограничителя за сняг. Да на първия сняг не се качвам (евентуално), но после цяла зима така или иначе съм в планината и имам доста възможности да наваксам първия сняг. Въпрос на приоритети и на гледна точка и баща ми и сестра ми не мога да ги убедя в моята гледна точка, надали ще убедя и теб, но за мен тя е вярната :beer:

Сря Окт 17, 2012 2:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Фев 06, 2012 3:40 pm
Мнения: 577
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Impreza WRX
Рейтинг: 355
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov,
Не спираш да си противоречиш приятелю. Хем всесезонните са компромис (дори и за теб), хем били супер.
Човек ще рече, че ти караш избирателно и прелитащо - хоп чист асфалт, хоп пак чист асфалт...
Нямам желание за излишни спорове, но както ти споменах - това, което най-малко обединява общите условия на ползване е температурата. А тя, дори и променлива през зимата е трайно под 7 градуса. Под тази температура и близко до нулата не можеш да ме убедиш, че всесезонните, а и летните гуми имат по-къс спирачен път на мокро, а и на сух асфалт.

Логиката ти за първия сняг и гумаджийниците е абсолютно погрешна. Това, че болшинството не желае да отдели време преди с очите си да види снега си е субективен фактор и няма общо с гумите. Аз лично си ги сменям доста преди първия сняг и това не е защото имам сервиз за гуми. По тази логика, когато ти си някъде горе по чукарите, аз ще правя 5-то изкачване... И какво от това?

Другото твърдение за каране с години и продаване на следващия ползвател не го намирам за интересно. Това, че винаги ще има клошари не означава, че трябва да глозгам кокалите от пилето за вечеря и от вътрешната страна, пък те ще хапнат каквото остане, защото "няма накъде". :)

И в крайна сметка не мога да разбера какво се опитваш да докажеш...
Даваш ми избирателни примери за всесезонните гуми при зимни условия, но пък не разглеждаш поведението им при летни. Както споменах и преди - те са компромис и "златната среда" за "спестовна икономика с някои рискове".

И за да приключим този спор ще ти задам само едва простички въпроса, но ще те помоля да не ми отговаряш с тестове, а с личното си мнение:
- Защо се произвеждат зимни и летни гуми, защо непрекъснато се подобряват качествата им щом всесезонните (които си стоят с морално остарели модели в болшинството от случаите) са чудесни за употреба?
- Защо процента продадени всесезонни гуми е нищожна част от цялостното потребление в национален, европейски, а и световен мащаб? Надали има място на света, където атмосферните условия са константа.

И пак ти казвам, защото нямам желание за излишни спорове - всеки сам преценява какви гуми да използва, съобразени с неговите нужди, стил на каране, автомобил и прочее. Въпреки всичко нивата на безопасност са най-високи, когато човек ползва летни гуми през лятото и зимни през зимата.

_________________
Когато на готин човек му е кофти - това е блус. Когато на кофти човек му е гот - това е чалга!

Сря Окт 17, 2012 3:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5776
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е излишен спора, напротив стига да е конструктивен.

Всесезонните са компромис при едни условия, зимните при други, летните при трети. Това е което искам да кажа и обяснявам - кое при какви условия. Да сложиш зимни гуми късно е компромис. Да ги сложиш рано е компромис. Да ги караш 5-6-8-10 години е компромис.
И също да, на студен и сух или мокър асфалт зимните отстъпват. Разгледай другите тестове също. Няма нужда аз да те убеждавам.

И тук вече идва статистиката - колко % от времето на какъв път караме, кой фактор колко важен е за нас и т.н. Малко по на север имат зима с постоянно заснежени пътища, малко по на юг рядко вали сняг. Отговора за обемите продажби мисля че се изяснява.

Сря Окт 17, 2012 3:36 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 400 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор