Много си прав Иначе снощи карах по едни черни пътища из балкана с баща ми в 20 см сняг. Без малко да закъсам на едно място, но Форко се справи чудесно, благодарение на Hold-a и ESP. Никой не беше минавал оттам, но пък това е силата на Субаруто. Предполагам и с всесезонни гуми бих се качил.
100%.Ако не съм ги пробвал нямаше да ги препоръчвам,а има и свидетели от форума.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Вто Дек 31, 2019 1:26 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Ето една снимка от онази вечер. По принцип и като няма сняг малко коли се качват там, но Суби успя с Nokian WR D3 на три сезона: https://imguh.com/image/EwTlR Весело посрещане на новата година.
Вто Дек 31, 2019 7:22 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Дали си струват всесезонните гуми. Ето и моят скромен опит.Тъи като на единият от автомобилите си вече 10 г.карам само с такива,а другият има зимни и летни мога да кажа следното: Тези гуми са компромис. Не издържат повече от 2г. или мах 45 000 км и тук става въпрос за гуми от среден клас/каквито винаги съм купувал/.След тези км.си е направо опасно да шофираш с такива. Единственият + /ако това въобще е +/,че спестяваш 80 лв. на година за монтаж ,демонтаж,баланс и не се чудиш къде да ги съхраняваш,ако нямаш място в дома си. Зависи естествено и в от какъв географски раион сте. В моя раион ако има сняг се радвам повече и от децата.
Дали си струват всесезонните гуми. Ето и моят скромен опит.Тъи като на единият от автомобилите си вече 10 г.карам само с такива,а другият има зимни и летни мога да кажа следното: Тези гуми са компромис. Не издържат повече от 2г. или мах 45 000 км и тук става въпрос за гуми от среден клас/каквито винаги съм купувал/.След тези км.си е направо опасно да шофираш с такива. Единственият + /ако това въобще е +/,че спестяваш 80 лв. на година за монтаж ,демонтаж,баланс и не се чудиш къде да ги съхраняваш,ако нямаш място в дома си. Зависи естествено и в от какъв географски раион сте. В моя раион ако има сняг се радвам повече и от децата.
Аз пък преди да купя,правя едно задълбочено проучване и вземам едни от най-добрите,и съм много доволен. Винаги има значение. Естествено като си извадя от сметката допълнителния комплект гуми с джанти, мъкненето по мази или парите за хотел,висенето по опашки ,припряните майстори по време на офанзивата пролет-есен, скъсаните шпилки и други свързани, винаги съм на далавера.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Аз искам да направя едно странно вмятане: Понеже от две години силно съм намалил километража, целогодишно карам с Нокиан А3(зимни). Разход на гориво - повече от добър. Поведение на дъжд - отлично и зиме, и лете. Закъсване в сняг - забрави. Единствено оплакване - малко по-шумни от летните. Алтернатива си е при 10-15к на година. Ам, да - цената е по-ниска от повечето всесезонни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Аз искам да направя едно странно вмятане: Понеже от две години силно съм намалил километража, целогодишно карам с Нокиан А3(зимни). Разход на гориво - повече от добър. Поведение на дъжд - отлично и зиме, и лете. Закъсване в сняг - забрави. Единствено оплакване - малко по-шумни от летните. Алтернатива си е при 10-15к на година. Ам, да - цената е по-ниска от повечето всесезонни.
Не мога с точност да отговоря, защото предишните гуми бяха 185/70/14(стоков размер), а сегашните са 205/55/16 в пакет с минаване на 294мм диск от 260мм фабрично. Сега категорично спира в пъти по-мощно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Вто Май 05, 2020 6:58 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
М да,рибарите сме така.И аз търкалям само зимни заради грипа по черно,но тази каруца тежи,две години и всичко свършва. Сега ще пробвам всесезонни лятото,да видим как ще е.Ориентирал съм се към Nexen,пък да видим.
Сря Май 06, 2020 9:22 am
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
М да,рибарите сме така.И аз търкалям само зимни заради грипа по черно,но тази каруца тежи,две години и всичко свършва. Сега ще пробвам всесезонни лятото,да видим как ще е.Ориентирал съм се към Nexen,пък да видим.
Точно с Нексен зимни съм сега . Купувам нови гуми Ноември , карам две - три зими и толкова лета и нови . Те годините са две , но комплекта един и караш гуми на макс. 2 години . С Гудиър ултра грип 7 съм изкарвал 4 зими и 4 лета , но с Нексен-а ми се струва непостижимо макар че след втората зима са перфе . Октомври , Ноември ще се разбере дали ще пробвам още една зима или нов комплект .
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Сравненията на гуми по тестовете се правят с нови такива, докато в случая ти сравняваш зимна, която вече е търкаляна и лятото по жегите и каучукът е доста по-втвърден вече и затова наблюдаваш такъв резултат. Ако аз живеех в по-мек климат и ходех по-често по горите - също щях да карам само зимни пред всесезонни. Всесезонната като види кал - и тя като лятната става на балатум, а чак такива неистови жеги в България при които от зимната да хвърчат парчета каучук няма, и да има - те са 1-2 седмици в годината макс и тогава просто може да се кара по-бавно. Служебната зимата е със зимни, а лятото я карам със всесезонните, с които си дойде фабрично - Michelin са и пак са много зле извън асфалта. За съжаление климатът в който шофирам не само, че не ми позволява да ползвам такъв вариант, но дори и като карам зимни само зимата - пак едва си позволявам да търкалям премиум гума 3-ти сезон.
Сря Май 06, 2020 11:28 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Няма как хубава лятна гума за приплъзва повече от зимната при температури над 20 градуса. Първо има много по-голяма площ на контакт с асфалта и второ - всички състезания се правят със сликове. Иначе наистина лятната гума на става за дори и лека кал.
Сря Май 06, 2020 11:52 am
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Няма как хубава лятна гума за приплъзва повече от зимната при температури над 20 градуса. Първо има много по-голяма площ на контакт с асфалта и второ - всички състезания се правят със сликове. Иначе наистина лятната гума на става за дори и лека кал.
Ами да то е ясно че при чисто нови гуми , летните ще имат по-добро сцепление . Само че пробвай след две-три години същите гуми и ще останеш много изненадан .
Сря Май 06, 2020 3:49 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Естествено, че лятната гума старее по-бързо от зимната - годишния им пробег е двойно по-голям и горещините ги правят много твърди. Зимната гума ако се кара само в студ, няма какво практически да я износи толкова. Не знам на колко годините са твоите Бриджоунки, с които си пробвал, но определено в жегите лятна гума се справя по-добре от зимна с еднакъв DOT.
Сря Май 06, 2020 4:23 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Ок , така да бъде . Това което споделям е на база над 300-320 хил. км. откакто вече спрях с летните гуми ( авантюри ) . Единственият минус е по-голямото износване , няма друг .
Сря Май 06, 2020 5:46 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Моите уважения, но това, че си минал 320 000 км само със зимни гуми не означава, че те са с по-добро пътно поведение в жегите от летните гуми. Помисли дали не е субективно това твое усещане и как така няма нито едно състезание със зимни гуми на асфалт, защото мога да те зарина с клипове как зимните гуми на жега се справят далеч по-зле от летните. Малко вече отиваме към конспиративните теории, как хиляди инженери и учени работещи в развойните отдели на гигантите в производството на гуми, се опитват да ни лъжат, че летните гуми са по-добри за лятото Всеки сам решава какво да кара, но физичните закони важат за всички
Сря Май 06, 2020 6:43 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз не писах да разпалвам тролски спор , ами да погледна финансовата страна в случая.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл