Да, не мисля, че може да се сравняват резултати от различни тестове. Вижда се и по референтните зимни/летни, че са различни, тоест условията са различни.
Така като гледам всесезонните гуми се представят най-добре между 2 и 8 градуса. През останалия температурен диапазон отстъпват прекалено много - на спиране на сняг отстъпват с цели 10 метра на зимните гуми, а на 30 градуса през лятото със сигурност повече от 10 метра сравнение с летните.
Така като гледам всесезонните гуми се представят най-добре между 2 и 8 градуса. През останалия температурен диапазон отстъпват прекалено много - на спиране на сняг отстъпват с цели 10 метра на зимните гуми, а на 30 градуса през лятото със сигурност повече от 10 метра сравнение с летните.
Къде ги видя тези 10 метра?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Нед Окт 17, 2021 7:47 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Остави ги какво пишат като сравнения с регулярни уж зимни гуми, ето я класацията от същия сайт:
Или в числено изражение най-добрите зимните гуми Michelin Pilot Alpin 5 спират за 15.67 м, а най-добрите всесезонните BFGoodrich g Grip All Season 2 спират за 26.6 м.
Вече писах, че не може да сравняваш резултатите от различни тестове. Те са правени при различни условия. Виж референтната лятна гума в единия тест е 48 метра, в другия 68 м.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Нед Окт 17, 2021 8:19 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Вече писах, че не може да сравняваш резултатите от различни тестове. Те са правени при различни условия. Виж референтната лятна гума в единия тест е 48 метра, в другия 68 м.
Колко да са различни условията като резултатите са от един и същ сайт и то правени на сняг? Ето и тестове от тази година със Субару (вижда се сравнението при спиране на сняг на 3:25 минута): https://www.facebook.com/SubaruCanada/v ... 321275171/ Разликата е очевидна между всесезонните и зимните гуми.
Нед Окт 17, 2021 8:30 pm
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Ето от последните тестове на всесезонни и зимни. В еднакви условия. Само размерите са различни. Всесезонните са 205/55R16, зимните 225/40R18. Летните пак дават съществена разлика, нямам идея защо.
Вече писах, че не може да сравняваш резултатите от различни тестове. Те са правени при различни условия. Виж референтната лятна гума в единия тест е 48 метра, в другия 68 м.
Колко да са различни условията като резултатите са от един и същ сайт и то правени на сняг? Ето и тестове от тази година със Субару (вижда се сравнението при спиране на сняг на 3:25 минута): https://www.facebook.com/SubaruCanada/v ... 321275171/ Разликата е очевидна между всесезонните и зимните гуми.
Ами явно са различни и затова са го отбелязали! Виж видеото с теста на различни температури, което коментира - то е на същия сайт, но е правено в специален хангар с контролирана температура. Snow handling e на -9 градуса. От 6:20 мин нататък.
Прилагам и средномесечните температури за България
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Нед Окт 17, 2021 8:42 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Това е тотално различно. Първо, че е на -20 градуса. Второ, това разстояние включва и ускорението до 60 км/ч преди обратното спиране до 0.
ПП: в теста от 2020 размера също е различен, а и само от 2 гумите присъстват в теста от 2021. Другото, което не става ясно нито на каква температура спират, нито от каква до каква скорост. Не виждам как може да ги съпоставиш реално.
Каквито и гуми да сложиш, винаги правиш компромиси и аз ще взема да се самоцитирам мнение в тази тема от преди 9 години:
BAlexandrov написа:
... Взимайки 2 чифта гуми правиш едни компромиси, карайки ги 4-5 години, в преходните сезони или в нетипичните за сезона дни или места Взимайки всесезонни гуми, които изтъркваш за 2 г правиш други компромиси, които според мен са далеч по-предвидими. ... ПП. Естествено най-добре - зимни, пролетни, летни, за сухо, за мокро, за черно.... и екип механици да ти ги сменя преди всяка отсечка
Това, в което много хора са се втренчили са качествата на всесезонните гуми през зимата, а истината е, че са много добри там. Особено при сухо или дори мокър асфалт са много по-добри от чисто зимните гуми и още повече от "алпийските". Това съставлява и 99% от зимното каране. Проблемите с тях са именно в големите жеги, че не спират както хубави летни и в този смисъл не са за "състезатели". Същият проблем, но в много по-голяма степен го имат хората, които рано слагат зимните гуми или пък ги хване студа с летните... Предимството винаги да си подготвен за всякакви условия за мен е много важно. А иначе не съм състезател и това лято изкарах със заварени стари зимни гуми, за да не ги хвърля
Айде поздрав за пътуващите, на Петрохан вече валя сняг
Продължаваш с глупостите и свободните съчинения какво си мислиш, че щяло да бъде, а аз карам различни модели всесезонни, на различни коли вече близо 20 години и споделям опит. Има достатъчно тестове и спрямо зимни, и спрямо летни, няма такива разлики от 10 метра, дори и при летните, където всъщност те са по-големи. Трябва да те притеснява да те хване сняг с летните гуми, защото тогава те имат 2-3 пъти по-голям спирачен път. Мога да ти гарантирам, че сред закъсалите на Петрохан миналата седмица не е имало такива с всесезонни гуми А сложихте ли зимните?
Вто Окт 19, 2021 9:30 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Глупости или не, дадох тестове и там се вижда реално сравнение. Ти да не би да си провел по-реални тестове с конкретни данни, че отричаш разликата от 10 метра? Аз може и да нямам всесезонки, но Призов и Миро също споделиха мнение и опит, че не са доволни. Пък това кой къде закъсвал, едва ли е някакво доказателство. Една седмица преди снега го прогнозираха и някои си смениха гумите. Но щом знаеш повече от производителите на гуми и ADAC - ок. Както казах всеки сам си решава, но отричанвто на фактите, изглежда нелепо.
Стана ясно ,че за някои по-обрани пилоти все сезонните стават , а за по- агресивните НЕ. Аз не съм екстремен пилот и смятам, че съм намерил своите гуми. За съжаление трябва да търся други, защото вече правят ,нов модел, който не е толкова добър. Аз съм показал на няколко срещи на какво са способни моите гуми.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Вто Окт 19, 2021 6:43 pm
prizov
Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm Мнения: 411 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Тя думата не беше за агресивно каране, а дали може да се разчита напълно на такива гуми в екстремна ситуация. В спокойните круизвания без резки спирания и завои нямат драма. Въпросът е дали са адекватни при рязко спиране /в нашенско не е рядко случващо се заради всякакви неадекватни елементи на пътя/, в налагащи се понякога резки завои - дупки, неправилно спрели коли, животни...Според моя опит, по-доброто решение са си сезонните гуми. Когато си се снабдил с двата комплекта джанти, разходът по смяната на гуми не е драма. И ако избирам дали да сменям на 2,5 г. всесезонни или на 5-6 години 2 комплекта - летни и зимни, моите лични предпочитения са за второто.
Вто Окт 19, 2021 7:00 pm
pantata
Регистриран на: Вто Юни 30, 2015 7:04 pm Мнения: 327 Местоположение: София/Димитровград
Автомобил: Legacy`07 sedan 3.0R Auto
Рейтинг: 129
Просто опитвам да ти покажа, че интерпретираш грешно видяното. Та дори и в посочения от теб тест на adac спирането на мокро показва, че лятната гума може и да е по-зле. Честно казано, зимата е в пъти по-вероятно да караш на монро и 2-3 дни в снежно, поне хората които не пътуват всеки ден из страната. Аз също съм на зимни и летни, но сериозно обмислям да мина на всесезонни за.. зимата. Който живее в планински район е ясно, но за мнозинството е много удачен вариант.
Аз не съм адвокат на и не продавам Всесезонни гуми, но как Гуми клас А на спиране на мокро са по-несигурни от гуми Клас В,С и т.н. ,ако те били и зимни, летни всякакви други? Освен това имам 5 години тестване на тези гуми във всякакви условия и съм доволен. Колата не е 300коня ,но не е астматик. А и аз не съм бавен шофьор. Никого не навивам. Гумите не са евтини и комплекта ми трудно се спира на 1000лв. Но като извадя 2Х(Зимни,летни) + още едни джанти + хотел + опашки + цена за смяна и баланс Х2 сезона и тя от всякъде е по-дебела. Освен това Зимни гуми след 3та година са си компромис и после търся на кого да ги дам за 100-150лв защото имат грайфер , ама не са както бяха нови.... Всеки пробвал бюджетки, щото такива кара зимни, летни или чул нейде, че ТАКОВА животно НЕМА и давай . Пак изключвам абсолютните състезатели, които изпиляват Мишлен РС за един сезон. Колко от вас карат така? Освен това Лятото със Събка решиш да се заиграеш на някоя тревичка и СРАМ. И по-горе Божо написа: Колко от вас сложиха зимните гуми този месец? А сняг падна тук - там. Казах.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic