Много си прав Иначе снощи карах по едни черни пътища из балкана с баща ми в 20 см сняг. Без малко да закъсам на едно място, но Форко се справи чудесно, благодарение на Hold-a и ESP. Никой не беше минавал оттам, но пък това е силата на Субаруто. Предполагам и с всесезонни гуми бих се качил.
100%.Ако не съм ги пробвал нямаше да ги препоръчвам,а има и свидетели от форума.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Вто Дек 31, 2019 1:26 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Ето една снимка от онази вечер. По принцип и като няма сняг малко коли се качват там, но Суби успя с Nokian WR D3 на три сезона: https://imguh.com/image/EwTlR Весело посрещане на новата година.
Вто Дек 31, 2019 7:22 pm
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 842 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Дали си струват всесезонните гуми. Ето и моят скромен опит.Тъи като на единият от автомобилите си вече 10 г.карам само с такива,а другият има зимни и летни мога да кажа следното: Тези гуми са компромис. Не издържат повече от 2г. или мах 45 000 км и тук става въпрос за гуми от среден клас/каквито винаги съм купувал/.След тези км.си е направо опасно да шофираш с такива. Единственият + /ако това въобще е +/,че спестяваш 80 лв. на година за монтаж ,демонтаж,баланс и не се чудиш къде да ги съхраняваш,ако нямаш място в дома си. Зависи естествено и в от какъв географски раион сте. В моя раион ако има сняг се радвам повече и от децата.
Дали си струват всесезонните гуми. Ето и моят скромен опит.Тъи като на единият от автомобилите си вече 10 г.карам само с такива,а другият има зимни и летни мога да кажа следното: Тези гуми са компромис. Не издържат повече от 2г. или мах 45 000 км и тук става въпрос за гуми от среден клас/каквито винаги съм купувал/.След тези км.си е направо опасно да шофираш с такива. Единственият + /ако това въобще е +/,че спестяваш 80 лв. на година за монтаж ,демонтаж,баланс и не се чудиш къде да ги съхраняваш,ако нямаш място в дома си. Зависи естествено и в от какъв географски раион сте. В моя раион ако има сняг се радвам повече и от децата.
Аз пък преди да купя,правя едно задълбочено проучване и вземам едни от най-добрите,и съм много доволен. Винаги има значение. Естествено като си извадя от сметката допълнителния комплект гуми с джанти, мъкненето по мази или парите за хотел,висенето по опашки ,припряните майстори по време на офанзивата пролет-есен, скъсаните шпилки и други свързани, винаги съм на далавера.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
Пон Май 04, 2020 9:21 am
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Аз искам да направя едно странно вмятане: Понеже от две години силно съм намалил километража, целогодишно карам с Нокиан А3(зимни). Разход на гориво - повече от добър. Поведение на дъжд - отлично и зиме, и лете. Закъсване в сняг - забрави. Единствено оплакване - малко по-шумни от летните. Алтернатива си е при 10-15к на година. Ам, да - цената е по-ниска от повечето всесезонни.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Аз искам да направя едно странно вмятане: Понеже от две години силно съм намалил километража, целогодишно карам с Нокиан А3(зимни). Разход на гориво - повече от добър. Поведение на дъжд - отлично и зиме, и лете. Закъсване в сняг - забрави. Единствено оплакване - малко по-шумни от летните. Алтернатива си е при 10-15к на година. Ам, да - цената е по-ниска от повечето всесезонни.
А спирачния път през лятото не е ли по-голям?
Изпратено от моят LM-G710 с помощта на Tapatalk
Вто Май 05, 2020 6:43 pm
Alxx
Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm Мнения: 3867 Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Не мога с точност да отговоря, защото предишните гуми бяха 185/70/14(стоков размер), а сегашните са 205/55/16 в пакет с минаване на 294мм диск от 260мм фабрично. Сега категорично спира в пъти по-мощно.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
Вто Май 05, 2020 6:58 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
М да,рибарите сме така.И аз търкалям само зимни заради грипа по черно,но тази каруца тежи,две години и всичко свършва. Сега ще пробвам всесезонни лятото,да видим как ще е.Ориентирал съм се към Nexen,пък да видим.
Сря Май 06, 2020 9:22 am
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
М да,рибарите сме така.И аз търкалям само зимни заради грипа по черно,но тази каруца тежи,две години и всичко свършва. Сега ще пробвам всесезонни лятото,да видим как ще е.Ориентирал съм се към Nexen,пък да видим.
Точно с Нексен зимни съм сега . Купувам нови гуми Ноември , карам две - три зими и толкова лета и нови . Те годините са две , но комплекта един и караш гуми на макс. 2 години . С Гудиър ултра грип 7 съм изкарвал 4 зими и 4 лета , но с Нексен-а ми се струва непостижимо макар че след втората зима са перфе . Октомври , Ноември ще се разбере дали ще пробвам още една зима или нов комплект .
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Сравненията на гуми по тестовете се правят с нови такива, докато в случая ти сравняваш зимна, която вече е търкаляна и лятото по жегите и каучукът е доста по-втвърден вече и затова наблюдаваш такъв резултат. Ако аз живеех в по-мек климат и ходех по-често по горите - също щях да карам само зимни пред всесезонни. Всесезонната като види кал - и тя като лятната става на балатум, а чак такива неистови жеги в България при които от зимната да хвърчат парчета каучук няма, и да има - те са 1-2 седмици в годината макс и тогава просто може да се кара по-бавно. Служебната зимата е със зимни, а лятото я карам със всесезонните, с които си дойде фабрично - Michelin са и пак са много зле извън асфалта. За съжаление климатът в който шофирам не само, че не ми позволява да ползвам такъв вариант, но дори и като карам зимни само зимата - пак едва си позволявам да търкалям премиум гума 3-ти сезон.
Сря Май 06, 2020 11:28 am
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Няма как хубава лятна гума за приплъзва повече от зимната при температури над 20 градуса. Първо има много по-голяма площ на контакт с асфалта и второ - всички състезания се правят със сликове. Иначе наистина лятната гума на става за дори и лека кал.
Сря Май 06, 2020 11:52 am
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз също от години карам само зимни гуми и не съм усетил увеличен спирачен път . Имам един комплект летни Бриджстоун на джанти и миналото лято ги монтирах да проверя виенето отзад дали е лагер или неправилно износена ума . Значи със скоростта с която влизам обичайно в завой със зимните с летните не мога , искат да приплъзват . А и нашите коли предполагат често излизане извън пътя , а с летните като завали два дни на язовира става весело
Няма как хубава лятна гума за приплъзва повече от зимната при температури над 20 градуса. Първо има много по-голяма площ на контакт с асфалта и второ - всички състезания се правят със сликове. Иначе наистина лятната гума на става за дори и лека кал.
Ами да то е ясно че при чисто нови гуми , летните ще имат по-добро сцепление . Само че пробвай след две-три години същите гуми и ще останеш много изненадан .
Сря Май 06, 2020 3:49 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Естествено, че лятната гума старее по-бързо от зимната - годишния им пробег е двойно по-голям и горещините ги правят много твърди. Зимната гума ако се кара само в студ, няма какво практически да я износи толкова. Не знам на колко годините са твоите Бриджоунки, с които си пробвал, но определено в жегите лятна гума се справя по-добре от зимна с еднакъв DOT.
Сря Май 06, 2020 4:23 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Ок , така да бъде . Това което споделям е на база над 300-320 хил. км. откакто вече спрях с летните гуми ( авантюри ) . Единственият минус е по-голямото износване , няма друг .
Сря Май 06, 2020 5:46 pm
kronos
Регистриран на: Сря Мар 29, 2017 11:55 am Мнения: 836 Местоположение: София
Skype: ypisom
Автомобил: Subaru Forester 2,5XT AT
Рейтинг: 403
Моите уважения, но това, че си минал 320 000 км само със зимни гуми не означава, че те са с по-добро пътно поведение в жегите от летните гуми. Помисли дали не е субективно това твое усещане и как така няма нито едно състезание със зимни гуми на асфалт, защото мога да те зарина с клипове как зимните гуми на жега се справят далеч по-зле от летните. Малко вече отиваме към конспиративните теории, как хиляди инженери и учени работещи в развойните отдели на гигантите в производството на гуми, се опитват да ни лъжат, че летните гуми са по-добри за лятото Всеки сам решава какво да кара, но физичните закони важат за всички
Сря Май 06, 2020 6:43 pm
marian_de
Регистриран на: Нед Май 22, 2016 5:47 am Мнения: 398 Местоположение: Троян
Автомобил: subaru forester s-turbo
Телефон: 0888959253
Рейтинг: 220
Аз не писах да разпалвам тролски спор , ами да погледна финансовата страна в случая.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert