Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Окт 22, 2019 1:54 am



Отговори на тема  [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Следваща
 Всесезонни гуми - струва ли си? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5445
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не е съвсем вярно това. Принципно се препоръчва да се въртят местата на гумите с цел равномерно износване. Балансът се разваля като изпопадат лепените тежести или се износват неправилно.
Аз лично им разменям местата само един път на година примерно и това мога и сам.

Пон Дек 19, 2016 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1313
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 948
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За въртенето на 10000 км да не говорим.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Дек 19, 2016 8:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 1:36 am
Мнения: 2354
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 242
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Но пък не се налага да ги посетиш точно в периода на сезонната смяна на гуми. :pardon:

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Дек 20, 2016 10:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 11:17 am
Мнения: 739
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2005 H6 3.0R
Рейтинг: 387
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Не е съвсем вярно това. Принципно се препоръчва да се въртят местата на гумите с цел равномерно износване. Балансът се разваля като изпопадат лепените тежести или се износват неправилно.

Точно за 60 000 км няма как да се износят равномерно. Едно рязко спиране с блокиране (въпреки ABS-а) е достатъчно, за да изтрие някой грам по съвсем външния диаметър. 2-3 грама по външния диаметър са колкото 5 грама по борда на джантата. Същото е и с по-рязко потегляне. А ако се разходиш извън пътя и повъртиш в някой камънак, съвсем. Всеки сезон (който ми е по 10-тина хиляди км) си балансирам гумите и винаги са имали нужда, без да са ми падали лепени тежести.

А за размяната на местата на гумите каква е схемата? Кръстосват ли се и кои?

Вто Дек 20, 2016 10:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5445
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Съгласен съм, че има значение начина на ползване.
Сега като сменях гуми след като 2 години съм ги карал ~ 30-40 х км., на баланса излязоха почти същите тежести, каквито си бяха и май на същите места - тези, които майсторът сваляше от старите излизаше че трябват на новите и си ги слагаше обратно.


За размяната, някъде го дават, ако гумите нямат посока задните - отпред със смяна на лява и дясна, предните - отзад без смяна. Ако имат - без смяна на лява и дясна. В някой ръководства си е само този вариант - предни със задни без смяна на ляво и дясно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Вто Дек 20, 2016 10:54 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 7:36 pm
Мнения: 939
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback, MT, LSD
Рейтинг: 443
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kerekovski написа:
А за размяната на местата на гумите каква е схемата? Кръстосват ли се и кои?

Зависи от гумите дали имат посока и дали се свалят от джантите. Ако се свалят, се въртят по схемата по долу. Понеже съм комплекти за зимни и летни, летните ми нямат посока и ги разменям по същата схема. При зимните само сменям местата на предни и задни, защото са с посока.
Прикачени файлове:
vurtene-na-gumite.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна Vami на Вто Дек 20, 2016 11:25 am, променена общо 5 пъти


Вто Дек 20, 2016 11:00 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5445
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мда...май изчерпихме възможните варианти ROFL

Вто Дек 20, 2016 11:02 am
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2255
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 674
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Мда...май изчерпихме възможните варианти ROFL

Има и още и един вариант ,когато резервната е същата като другите също участва в размяната ,схема няма да качвам. :giggle:

Вто Дек 20, 2016 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:54 pm
Мнения: 5445
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Forester 2.0 AT '03
Рейтинг: 719
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с резервната верно го пропуснахме, но малко несиметрично идва... дали не е по-добре 2 резервни и да ги въртим 6-те :idea:

Вто Дек 20, 2016 11:07 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2255
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 674
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BAlexandrov написа:
Това с резервната верно го пропуснахме, но малко несиметрично идва... дали не е по-добре 2 резервни и да ги въртим 6-те :idea:

Във времето на Соца имаше всичко , но нямаше гуми и във всяка книжка на АЗЛК и ВАЗ имаше схема за участие на резарвната гума при размяна , въртене местата на гумите с цел по-дълъг живот , и равномерно износване. :pardon:

Вто Дек 20, 2016 11:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 2:16 pm
Мнения: 897
Рейтинг: 266
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това с посещаването на сервиз само заради баланс е по-скоро за лично успокоение. Сигурно в България сервизите, които си калибрират баланс машините се броят на пръстите на едната ми ръка, да не говорим, че машините за безконтактен баланс са доста неточни.

Нашите автомобили имат предимството да са с двойно предаване и винаги когато се появи достатъчен дебаланс в някое колело се усеща при определени условия. А и едно е да правиш баланс на гума, друго е да киснеш по 2 часа за монтаж демонтаж. Аз съм решил проблема с няколко к-та джанти, защото лятото карам с друг размер гуми и всесезонните са ми идеални от октомври до началото на май.

каквото и да я правиш една гума, в края на лятото - тя има 60-70 % от характеристиките на чисто новата, лично аз задната гума на мотора си я сменям всяка пролет с нова, най-много да изкара два сезона и не щото я пиля, ами защото след едно лято каране - гумата става много по-твърда.

Съб Дек 24, 2016 9:26 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 5:23 pm
Мнения: 249
Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 224
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колегата petroff, дето им прави рекламата на всесезонните гуми, гледам нещо го няма последните два дни. Да не е блокиран на някоя бензиностанция в Бургас :D

Шегувам се :) Весело изкарване.

Съб Дек 31, 2016 8:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 3:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Чудех се кога ли някой ще напише нещо такова... :)
В интерес на истината, канех се да драсна някой ред! Имам супер впечатления от кросклимата на сняг, на лед и на киша! Да си призная, за тези гуми ме светна през лятото мой колега, притежател на Фиат Фриймонт само с предно предаване. Той нямаше късмет и 19-ките му ги доставиха и монтираха на 20-ти декември, а 18-ките за трибеката бяха произведени няколко месеца по-рано. Вчера във виелицата се поокантарих пред блока, но излязох с изключване на VDC-то - предните гуми пред бордюра на пътя, 15 см висок, задната част на колата под наклон назад, а пред задна дясна гума 10 см шахта. Днес и двамата бяхме на работа с колите си - друг път го взимам аз, но днес той имаше мерак да ги пробва на заледения път. Сутринта в Бургас беше -7 градуса, на път за работа падна до -12 градуса. Колата се кара като със зимни гуми. На прибиране температурата беше -3. Аз тръгнах по-бързо от паркинга, а той поизчака дизела да позагрее. Звънна ми когато бях пред входната врата да ми каже, че и той е супер доволен от гумите. Вчера снега беше пресен, а днес пътищата бяха утъпкани, но заледени. Мисля, че гумите са точно това, от което имам нужда.

Поздрави и карайте внимателно - един от измъкналите се на косъм от зимната блокада сподели, че два джипа са се гонели с огромна скорост във виелицата, задминали са снегорина и след по-малко от 300 м X6-ицата не мязала на кола, а Волво-то също било доста поочукано. Блокирали са движението в този участък...

Пон Яну 02, 2017 12:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 12:23 am
Мнения: 1313
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 948
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, като пряк участник в снежната блокада ще кажа, че гумите имаха съвсем малко значение в този злополучен следобед/вечер. Причината е, че сняг/лед в такива количества нямаше. За някои самозабравили се Петров вече разказа. Видях бялата Х6 извън пътя (може да е имало и други) и изобщо не мога да изпитам и грам съжаление за този идиот. Това с бясната скорост не мога да си обясня, т.к. основният проблем по време на тази виелица беше нулевата видимост. Идиотите с джиповете като този с Х6 използваха стоповете и аварийките на колоната за осева линия и изпреварваха километри коли докато не се забият в снегорин, блокирайки цялото движение. С такива идиоти на пътя, колкото и техника да се пусне няма как да се почисти, особено в тези адски условия. МТЛ-бето, което показаха нямаше как да се движи по пътя и цепеше на места през полето за да стигне до няколкото тира. Сигурно е можело и да се направи още за почистването, но това, което си го правеха хората с липсата на елементарна толерантност и разум никога не може да се оправи.
Та идеята ми беше, че освен едно старо БМВ 5 серия, което направи колона в посока Петолъчката, не видях коли да закъсват заради гуми. От простотията на неколцина обаче страдаха стотици.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
 29

Пон Яну 02, 2017 1:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 7:55 pm
Мнения: 2069
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 752
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според дебелите книги, баланс се прави след всяка по-яка дупка или не по-късно от 5000км. ;)

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Вто Яну 03, 2017 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 3:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Значи аз не трябва да излизам от гумаджийниците :beer:

Вто Яну 03, 2017 11:58 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 4:16 pm
Мнения: 2255
Местоположение: plovdiv
Skype: petko-grozdanov
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 674
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Миналата година ходих с летни гуми на Узана , нямаше много сняг , но според спецовете от форума температурите са решаващи.Пробвах колата в останалия не стопен сняг и тя нямаше грижи , на втория ден заваля лек сняг когато се прибирахме , пак пробвах колата на макс и на спускане , без проблем .Мисля ,че СУБАРУ с всесезонни гуми не би имало проблем на сняг.Не слагам такива на моята кола ,понеже обичам да карам доста бързо и не-знам при 40гр. летни жеги как ще се чувства , а дали няма да е доста шумна .На колегата Жоро от Варна и Марин от Пловдив новите коли от Америка им пристигнаха с всесезонни гуми.Като се има предвид , че АМЕРИКА е страна на застраховките значи все пак са преценили , че всесезонните гуми са добри за всяко време на годината.От доста години климата в България е субтропичен и мек с изключение на 45 дни зимата ,и 30 дни лятото,така , че както по горе написах лятото е по- големия проблем за гумите.

Сря Яну 04, 2017 12:27 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 3:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 149
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е, Петко - утре в БС го дават 8 градуса...

Сря Яну 04, 2017 1:04 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 7:38 pm
Мнения: 2107
Местоположение: София
Автомобил: Subaru legacy 2,5 АТ 01GX limited
Рейтинг: 369
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да ама вдругиден почва армагедон при вас, до -25 с виелица и снеговалеж, спекли са се яко, да видим какво ще е в петък.

Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk

_________________
SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited

Сря Яну 04, 2017 6:48 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 8:20 pm
Мнения: 768
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 2.5 2005
Рейтинг: 208
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, да споделя впечатления от всесезонните гуми nokian weatherproof.Навъртях им вече около 3000-3500км. и на 30.12.2016 г. участвах във филма в карнобат-айтос, тъй като пътувах за Пампорово. Да не се впускам в излишни подробности, всеки е гледал новините за какво ставаше въпрос, имах късмет и успях да се измъкна, но както и да е. Та за гумите - поведенето им е неразличимо от това на зимните, след като ги тествах в зимни-свински условия, на Пампорово вечерта като пристигах беше -16 и повъртях малко в снега, за да ги усетя още по-добре. Държат се по-добре от чисто зимния ми клебер (сериозен съм),а ноември месец пътувах за София и на магистралата между Пловдив и Пазарджик беше 17 гр. и пак си бяха ок.(сториха ми се малко шумни още при самото слагане, но свикнах :) ,а и това е малко субективно).До тук в сняг, киша, лед, дъжд, гумите са ок. Тествани в температурен диапазон от +17 гр. до -16 гр. и което е много важно на сняг, при натискане на спирачка гумите СПИРАТ.Това всичко важи за шофиране със скорост съобразена с пътните условия разбира се. Следващата зима живот и здраве дори и на половина да им паднат характеристиките(което ме съмнява) пак би трябвало да са ОК.(теоретично), на практика ще видим.

P.S. За първи път слагам всесезонни гуми и бях с "едно на ум", но съм приятно изненадан. Явно технологиите се развиват или просто аз съм бил прекалено скептично настроен към тях и не достатъчно наясно.
 15

Сря Яну 04, 2017 10:47 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 285 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], MSN [Bot] и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор