Всесезонни гуми - струва ли си?
Автор |
Съобщение |
BAlexandrov
|
Не е съвсем вярно това. Принципно се препоръчва да се въртят местата на гумите с цел равномерно износване. Балансът се разваля като изпопадат лепените тежести или се износват неправилно. Аз лично им разменям местата само един път на година примерно и това мога и сам.
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 5:59 pm |
|
|
ico_tech
|
За въртенето на 10000 км да не говорим.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Дек 19, 2016 7:20 pm |
|
|
Greg4o
|
Но пък не се налага да ги посетиш точно в периода на сезонната смяна на гуми.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 9:03 am |
|
|
kerekovski
|
BAlexandrov написа: Не е съвсем вярно това. Принципно се препоръчва да се въртят местата на гумите с цел равномерно износване. Балансът се разваля като изпопадат лепените тежести или се износват неправилно. Точно за 60 000 км няма как да се износят равномерно. Едно рязко спиране с блокиране (въпреки ABS-а) е достатъчно, за да изтрие някой грам по съвсем външния диаметър. 2-3 грама по външния диаметър са колкото 5 грама по борда на джантата. Същото е и с по-рязко потегляне. А ако се разходиш извън пътя и повъртиш в някой камънак, съвсем. Всеки сезон (който ми е по 10-тина хиляди км) си балансирам гумите и винаги са имали нужда, без да са ми падали лепени тежести. А за размяната на местата на гумите каква е схемата? Кръстосват ли се и кои?
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 9:42 am |
|
|
BAlexandrov
|
Съгласен съм, че има значение начина на ползване. Сега като сменях гуми след като 2 години съм ги карал ~ 30-40 х км., на баланса излязоха почти същите тежести, каквито си бяха и май на същите места - тези, които майсторът сваляше от старите излизаше че трябват на новите и си ги слагаше обратно.
За размяната, някъде го дават, ако гумите нямат посока задните - отпред със смяна на лява и дясна, предните - отзад без смяна. Ако имат - без смяна на лява и дясна. В някой ръководства си е само този вариант - предни със задни без смяна на ляво и дясно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 9:54 am |
|
|
Vami
|
kerekovski написа: А за размяната на местата на гумите каква е схемата? Кръстосват ли се и кои? Зависи от гумите дали имат посока и дали се свалят от джантите. Ако се свалят, се въртят по схемата по долу. Понеже съм комплекти за зимни и летни, летните ми нямат посока и ги разменям по същата схема. При зимните само сменям местата на предни и задни, защото са с посока. Прикачени файлове: vurtene-na-gumite.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Последна промяна Vami на Вто Дек 20, 2016 10:25 am, променена общо 5 пъти
|
|
Вто Дек 20, 2016 10:00 am |
|
|
BAlexandrov
|
Мда...май изчерпихме възможните варианти
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 10:02 am |
|
|
petko 69
|
BAlexandrov написа: Мда...май изчерпихме възможните варианти Има и още и един вариант ,когато резервната е същата като другите също участва в размяната ,схема няма да качвам.
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 8:59 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Това с резервната верно го пропуснахме, но малко несиметрично идва... дали не е по-добре 2 резервни и да ги въртим 6-те
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 10:07 pm |
|
|
petko 69
|
BAlexandrov написа: Това с резервната верно го пропуснахме, но малко несиметрично идва... дали не е по-добре 2 резервни и да ги въртим 6-те Във времето на Соца имаше всичко , но нямаше гуми и във всяка книжка на АЗЛК и ВАЗ имаше схема за участие на резарвната гума при размяна , въртене местата на гумите с цел по-дълъг живот , и равномерно износване.
|
|
|
Вто Дек 20, 2016 10:26 pm |
|
|
proscrip
|
Това с посещаването на сервиз само заради баланс е по-скоро за лично успокоение. Сигурно в България сервизите, които си калибрират баланс машините се броят на пръстите на едната ми ръка, да не говорим, че машините за безконтактен баланс са доста неточни.
Нашите автомобили имат предимството да са с двойно предаване и винаги когато се появи достатъчен дебаланс в някое колело се усеща при определени условия. А и едно е да правиш баланс на гума, друго е да киснеш по 2 часа за монтаж демонтаж. Аз съм решил проблема с няколко к-та джанти, защото лятото карам с друг размер гуми и всесезонните са ми идеални от октомври до началото на май.
каквото и да я правиш една гума, в края на лятото - тя има 60-70 % от характеристиките на чисто новата, лично аз задната гума на мотора си я сменям всяка пролет с нова, най-много да изкара два сезона и не щото я пиля, ами защото след едно лято каране - гумата става много по-твърда.
|
|
|
Съб Дек 24, 2016 8:26 am |
|
|
xargs
Регистриран на: Вто Авг 05, 2014 4:23 pm Мнения: 263 Местоположение: София
Автомобил: Outback 3.0 2006
Рейтинг: 238
|
Колегата petroff, дето им прави рекламата на всесезонните гуми, гледам нещо го няма последните два дни. Да не е блокиран на някоя бензиностанция в Бургас Шегувам се Весело изкарване.
|
|
|
Съб Дек 31, 2016 7:17 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Чудех се кога ли някой ще напише нещо такова... В интерес на истината, канех се да драсна някой ред! Имам супер впечатления от кросклимата на сняг, на лед и на киша! Да си призная, за тези гуми ме светна през лятото мой колега, притежател на Фиат Фриймонт само с предно предаване. Той нямаше късмет и 19-ките му ги доставиха и монтираха на 20-ти декември, а 18-ките за трибеката бяха произведени няколко месеца по-рано. Вчера във виелицата се поокантарих пред блока, но излязох с изключване на VDC-то - предните гуми пред бордюра на пътя, 15 см висок, задната част на колата под наклон назад, а пред задна дясна гума 10 см шахта. Днес и двамата бяхме на работа с колите си - друг път го взимам аз, но днес той имаше мерак да ги пробва на заледения път. Сутринта в Бургас беше -7 градуса, на път за работа падна до -12 градуса. Колата се кара като със зимни гуми. На прибиране температурата беше -3. Аз тръгнах по-бързо от паркинга, а той поизчака дизела да позагрее. Звънна ми когато бях пред входната врата да ми каже, че и той е супер доволен от гумите. Вчера снега беше пресен, а днес пътищата бяха утъпкани, но заледени. Мисля, че гумите са точно това, от което имам нужда. Поздрави и карайте внимателно - един от измъкналите се на косъм от зимната блокада сподели, че два джипа са се гонели с огромна скорост във виелицата, задминали са снегорина и след по-малко от 300 м X6-ицата не мязала на кола, а Волво-то също било доста поочукано. Блокирали са движението в този участък...
|
|
|
Нед Яну 01, 2017 11:28 pm |
|
|
ico_tech
|
Колеги, като пряк участник в снежната блокада ще кажа, че гумите имаха съвсем малко значение в този злополучен следобед/вечер. Причината е, че сняг/лед в такива количества нямаше. За някои самозабравили се Петров вече разказа. Видях бялата Х6 извън пътя (може да е имало и други) и изобщо не мога да изпитам и грам съжаление за този идиот. Това с бясната скорост не мога да си обясня, т.к. основният проблем по време на тази виелица беше нулевата видимост. Идиотите с джиповете като този с Х6 използваха стоповете и аварийките на колоната за осева линия и изпреварваха километри коли докато не се забият в снегорин, блокирайки цялото движение. С такива идиоти на пътя, колкото и техника да се пусне няма как да се почисти, особено в тези адски условия. МТЛ-бето, което показаха нямаше как да се движи по пътя и цепеше на места през полето за да стигне до няколкото тира. Сигурно е можело и да се направи още за почистването, но това, което си го правеха хората с липсата на елементарна толерантност и разум никога не може да се оправи. Та идеята ми беше, че освен едно старо БМВ 5 серия, което направи колона в посока Петолъчката, не видях коли да закъсват заради гуми. От простотията на неколцина обаче страдаха стотици.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
29
|
|
Пон Яну 02, 2017 12:08 pm |
|
|
Alxx
|
Според дебелите книги, баланс се прави след всяка по-яка дупка или не по-късно от 5000км.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Яну 03, 2017 9:57 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Значи аз не трябва да излизам от гумаджийниците
|
|
|
Вто Яну 03, 2017 10:58 pm |
|
|
petko 69
|
Миналата година ходих с летни гуми на Узана , нямаше много сняг , но според спецовете от форума температурите са решаващи.Пробвах колата в останалия не стопен сняг и тя нямаше грижи , на втория ден заваля лек сняг когато се прибирахме , пак пробвах колата на макс и на спускане , без проблем .Мисля ,че СУБАРУ с всесезонни гуми не би имало проблем на сняг.Не слагам такива на моята кола ,понеже обичам да карам доста бързо и не-знам при 40гр. летни жеги как ще се чувства , а дали няма да е доста шумна .На колегата Жоро от Варна и Марин от Пловдив новите коли от Америка им пристигнаха с всесезонни гуми.Като се има предвид , че АМЕРИКА е страна на застраховките значи все пак са преценили , че всесезонните гуми са добри за всяко време на годината.От доста години климата в България е субтропичен и мек с изключение на 45 дни зимата ,и 30 дни лятото,така , че както по горе написах лятото е по- големия проблем за гумите.
|
|
|
Вто Яну 03, 2017 11:27 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Така е, Петко - утре в БС го дават 8 градуса...
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 12:04 am |
|
|
quietriot
|
Да ама вдругиден почва армагедон при вас, до -25 с виелица и снеговалеж, спекли са се яко, да видим какво ще е в петък.
Изпратено от моят C6902 с помощта на Tapatalk
_________________ SUBARU LEGACY 2,5 AT 2001 GX limited
|
|
|
Сря Яну 04, 2017 5:48 am |
|
|
DDD
Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm Мнения: 781 Местоположение: София Рейтинг: 223
|
Колеги, да споделя впечатления от всесезонните гуми nokian weatherproof.Навъртях им вече около 3000-3500км. и на 30.12.2016 г. участвах във филма в карнобат-айтос, тъй като пътувах за Пампорово. Да не се впускам в излишни подробности, всеки е гледал новините за какво ставаше въпрос, имах късмет и успях да се измъкна, но както и да е. Та за гумите - поведенето им е неразличимо от това на зимните, след като ги тествах в зимни-свински условия, на Пампорово вечерта като пристигах беше -16 и повъртях малко в снега, за да ги усетя още по-добре. Държат се по-добре от чисто зимния ми клебер (сериозен съм),а ноември месец пътувах за София и на магистралата между Пловдив и Пазарджик беше 17 гр. и пак си бяха ок.(сториха ми се малко шумни още при самото слагане, но свикнах ,а и това е малко субективно).До тук в сняг, киша, лед, дъжд, гумите са ок. Тествани в температурен диапазон от +17 гр. до -16 гр. и което е много важно на сняг, при натискане на спирачка гумите СПИРАТ.Това всичко важи за шофиране със скорост съобразена с пътните условия разбира се. Следващата зима живот и здраве дори и на половина да им паднат характеристиките(което ме съмнява) пак би трябвало да са ОК.(теоретично), на практика ще видим. P.S. За първи път слагам всесезонни гуми и бях с "едно на ум", но съм приятно изненадан. Явно технологиите се развиват или просто аз съм бил прекалено скептично настроен към тях и не достатъчно наясно.
|
15
|
|
Сря Яну 04, 2017 9:47 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|