|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Отзиви от двигатели на Субару с директно впръскване
Автор |
Съобщение |
ico_tech
|
Здравейте, знам, че няма много собственици на по-нови автомобили, които пишат активно, но все пак реших да питам за отзиви по отношение на двигателите с директно впръскване (DI) след по-голям пробег. Моделите оборудвани с такива двигатели са както следва: - Subaru Impreza /XV 2018+ с двигатели FB20D, Subaru WRX 2014+ - Subaru Forester 2014+ с двигател FA20F (DIT) и 2019+ с двигател FB20X и FB25D (внос САЩ/Канада) - Subaru Outback 2020+ с двигател FB25D - Subaru Levorg 2015-2018 с двигател FB16F (DIT) - Subaru Ascent 2018+ с двигател FA24 DIT Както е известно от други марки, DI предостави нови възможности за изцеждане на мощност при подобрени екологични характеристики, но създаде и съвсем нови измерения на автомобилната поддръжка. (бластиране на двигател в работещо състояние ) Та моля, ако някой вече се е борил с това да даде повече информация за: - първоначални индикации - загуба на мощност, тресене на празен ход (misfire), грешки? - предприети мерки за почистване? - предприети мерки за превенция - някой да е монтирал така наречените кеч кенове на PCV системата? Просто искам да си създам ясна представа как се експлоатира тази система в нашите условия - кофти горива и мръсни пътища, и колко проблеми създава. Субару се качи късно на този влак и на пресконференцията смотолевиха, че взели предвид всички недостатъци... но нали знаете, маркетинг . Тойота вече изостави тази система и предлага D4S комбинация от старомоден инжектор и директно впръскване - такава сложиха в BRZ. Предварително благодаря. Поздрави
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 4:24 pm |
|
|
Harka
|
Не съм карал никой от гореспоменатите Субару мотори, но доста години се занимавах с развойна дейност на бензинови помпи за високо налягане за двигатели с директно впръскване в Конти (това допреди 3-4 години преди бизнесът окончателно да умре и преди да се прехвърля към електрическите задвижвания).
При директното впръскване мръсното гориво не е такъв проблем - освен стандартния горивен филтър, помпата за високо налягане също си има собствен филтър. Проблем е обаче наличието на вода в горивото. Като не е задължително да е буквално вода, достатъчно е да има по-голямо количество етанол, който абсорбира водата. При повишено наличие на вода в горивото започват едни физико-химични процеси, които водят до кавитация и разрушаване на помпата, а оттам и на цялата система за впръскване. Например, така и не успяхме да накараме помпата да работи с бразилския бълвоч Е100. Със стандартния за Европа Е10 няма грижи, но аз лично препоръчвам да се кара с минимално количество етанол, т.е. с обикновения 95, който е с до 5% етанол.
Комбинацията от директно и обикновено инжекционно впръскване действително е най-доброто от двата свята и далеч не се ползва само от Тойота. БМВ, Ауди, Форд, Хюндай и вероятно и други също я ползват. При ниски до средни натоварвания нормалният инжекцион е по-ефективен. При високо натоварване пък обратното. Другото голямо предимство на този вид система е, че поради смесения режим на работа се чисти всмукателния клапан и е малко вероятно да се появят сажди.
|
15
|
|
Пон Фев 13, 2023 1:08 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Впечатленията ми от FA20 са прекрасни за 64000км. Сега на FA24 съм навъртял 36000 и съм още по-доволен откъм мощност и динамика. Само докато загрее до 60-70 градуса, колата е мудна и “ръмжи” [emoji12]. Сигурно е от студеното CVT. Ако бяха пуснали FA30 с две турбини щеше да е ммого интересно! Нисан имат такъв V6 с 400 к.с.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 11:41 pm |
|
|
tst
|
Имаме Forester XT 2014 от 2014. Към момента е на 100к. Не бих казал, че се кара много, но съм с много добри впечатления. Колата има доста голям потенциал, но заради CVT-to изглежда леко скопена (това си е лично мение). Откъм динамика е доста добре като усещане - особено в спортен режим. При нормален товар и малко повече натискане има склонност към вдигане температура на маслото От както е закупена в колата се сипва само Amsoil и се сменя на 7-8к. Без да преувеличавам, но до момента никога не съм доливал масло. Капризна е откъм гориво - веднъж се подлъгах да сипя 100 октанов от Марешки - след 10-15км светна грешка с проблем "emission control system need to be checked". След октан бустер нещата се пооправиха и от тогава сипвам 100 октанов само от Шел или Газпром. Коегата @Haraka спомена, че е хубаво да се кара с 95, който е с до 5% етанол - да но такъв към момента в БГ не съм срещал за да пробвам. Другата "особеност" е че двигателя загрява доста бавно. Лятото е ок, но зимата е почти като дизел - за 15 ина километра е загряла до 70-75 градуса (при нас по трасето има само два светофара) Поради това съм инсталирал ел. нагревател и сега положението от старта е направо 30 градуса на маслото, което си е повече от лято. При нормална температура, двигателя на празен ход почти не се чува. Към момента не се сещам друго като особеност по двигателя. Поздрави
|
|
|
Вто Фев 14, 2023 11:25 pm |
|
|
Harka
|
За да не бъда разбран погрешно уточнявам - октановото число няма значение, само съдържанието на етанол. С по-ниско няма да усетите разлика, просто компонентите по системата за високо налягане е вероятно да изкарат по-дълго време.
|
|
|
Сря Фев 15, 2023 12:47 am |
|
|
tst
|
Harka написа: За да не бъда разбран погрешно уточнявам - октановото число няма значение, само съдържанието на етанол. С по-ниско няма да усетите разлика, просто компонентите по системата за високо налягане е вероятно да изкарат по-дълго време. Точно това имах предвид, но едва ли има вече такова нещо у нас - или поне аз не знам - досега съм виждал само Е10 Линк
|
|
|
Сря Фев 15, 2023 5:42 am |
|
|
ico_tech
|
Благодаря за отзивите. Под кофти гориво имах предвид не механични примеси обирани от филтрите, а точно други течни фракции, които нашите търговци добавят волно и неволно. При течни смеси, в които компонентите започнат да се различават силно по физични свойства (вода и бензин), и които в същото време искаме да компресираме в огромна степен (до 320 бара при Субару) предполагам, че проблемите са неизбежни. Загряването на двигателите с директно впръскване също е доста дразнещо. Това не само влияе на комфорта при къси градски преходи, но и на разхода на гориво, който както всеки посочва за Субару е "огромен". За това има няколко решения и предполагам не е непреодолим проблем. Радвам се, че точно ползвателите на турбо мотори (DIT) споделиха впечатления. Явно, въпреки обективните предпоставки за коксуване на смукателните камери и пластините за завихряне (пасивни TGV) собствениците са доволни и не срещат проблеми. Моето проучване показа, че проблема си е там, но само собственици запознати с технологията и опитващи се да правят превантивна поддръжка (демонтаж, почистване) се тормозят от този факт. Останалите ахват от споделените снимки, но нямат оплаквания. @ Harka: Колега, знам, че и при други марки го имa двойното горивоподаване. Специално за Хюндай проверявах, но не можах да намеря потвърждение, че новият им двигател, който захранва три модела в две компании - 1.6 Т-GDI има тази система. От сайта на компанията майка се посочва, че тя се прилага само за 2.5 и 3.5 двигатели. От Форд, Ауди и БМВ засега не се интересувам, въпреки, че цените на 3-5 годишни екземпляри са почти колкото на Субару. btw. Преди време изпаднах в доста комична ситуация в салона на Киа. Имах малка дискусия с търговеца, защото помолих за разговор с приемчика, за да ми представи "новите модели" . Все пак го изслушах чинно да си изпее песничката за CVVD и всички блестящи нововъведения На търговеца не му стана приятно, но понеже не успя да отговори на повечето технически въпроси (не го виня, че и сайта на Х/К е голям батак) все пак ме препрати на другото момче, което беше доста отзивчиво и ми даде информацията, която исках. До мен след няколко минути се присламчи още един човек, който оказа се искаше почти същото . След като открих решение за газификацията на новите двигатели(FB20D/FB25D), отзивите за новата система за впръскване са доста обнадеждаващи Бих се радвал ако се включи и някой с повече от 150 000 км пробег . Поздрави
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Фев 17, 2023 1:26 pm |
|
|
Vmax
|
А какво е решението за газификация?
|
|
|
Пет Фев 17, 2023 2:33 pm |
|
|
ico_tech
|
Prins листват на сайта си вече моделите с директно впръскване. Предполагам и BRC имат, защото в Италия има обяви за Аутбек 2022 с газ.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 18, 2023 11:59 am |
|
|
Biankonero
Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am Мнения: 153 Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
|
Аз съм далеч от 150к км на FA20DIT, но за близо 20к впечатленията ми от колата като цяло са чудесни. Двигателя е чук, единствено потвърждавам бавното загяване зимата, свързано естествено с повишен разход, но това да му е кусура. Преди да я купя изчетох доста в щатските форуми за carbon cleaning-a. По мое мнение доста преувеличено - главна причина за натрупване - скапано гориво, скапано масло и удължени интервали на смяната му. Т.е. при правилна подръжка двигателя може да е за почистване след 200к пробег-евентуално. Има и други опции за превенция - сипване на добавки в горивото за почистване, най-популярни в Щатите са Sea foam cleaner и Red line Sl-1 fuel system cleaner - там сипват един път на 3 или 6 месеца малко преди смяна на маслото. Аз също имам една опаковка Red line, но още не съм я сипал. Карам само с Шел V power и обслужвам на 6 месеца или 6к км с Амсойл - по работата на мотора съдя, че би трябвало да чист. А в Щатите масово премахват TGV клапите и EGR-клапана, сочен като една от главните причини за натрупване на гняс в мотора, и аз се бях засилил да ги махна, но ме разубедиха от сервиза. Ако съм все още с колата на 100к км пак ще дам отзиви.
|
|
|
Пет Фев 24, 2023 10:21 am |
|
|
ico_tech
|
Благодаря за включването. За съжаление добавките в горивото нямат никакво отношение към замърсяването в интейка, просто поддържат оптимална формата на струята на инжекторите. Накисването с химикали помага, ако имаше начин да се види мащаба на замърсяването с бороскоп. Заради TGV обаче това не е опция. А и всички мръсотии влизат в цилиндъра след това и трябва да се продухат по време на работа. Да, махането на EGR-a и модификацията на PCV системата са единствените възможни начини за превенция. Но си мисля, че премахването на този клапан ще усложни много работата на мотора и трябва сложен ремап. Безаварийни километри и много щастливи моменти с WRX-a
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Мар 02, 2023 9:13 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|