Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
 Отзиви от двигатели на Субару с директно впръскване 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
знам, че няма много собственици на по-нови автомобили, които пишат активно, но все пак реших да питам за отзиви по отношение на двигателите с директно впръскване (DI) след по-голям пробег.
Моделите оборудвани с такива двигатели са както следва:
- Subaru Impreza /XV 2018+ с двигатели FB20D, Subaru WRX 2014+
- Subaru Forester 2014+ с двигател FA20F (DIT) и 2019+ с двигател FB20X и FB25D (внос САЩ/Канада)
- Subaru Outback 2020+ с двигател FB25D
- Subaru Levorg 2015-2018 с двигател FB16F (DIT)
- Subaru Ascent 2018+ с двигател FA24 DIT

Както е известно от други марки, DI предостави нови възможности за изцеждане на мощност при подобрени екологични характеристики, но създаде и съвсем нови измерения на автомобилната поддръжка. (бластиране на двигател в работещо състояние :) )
Та моля, ако някой вече се е борил с това да даде повече информация за:
- първоначални индикации - загуба на мощност, тресене на празен ход (misfire), грешки?
- предприети мерки за почистване?
- предприети мерки за превенция - някой да е монтирал така наречените кеч кенове на PCV системата?

Просто искам да си създам ясна представа как се експлоатира тази система в нашите условия - кофти горива и мръсни пътища, и колко проблеми създава. Субару се качи късно на този влак и на пресконференцията смотолевиха, че взели предвид всички недостатъци... но нали знаете, маркетинг ;) .
Тойота вече изостави тази система и предлага D4S комбинация от старомоден инжектор и директно впръскване - такава сложиха в BRZ.


Предварително благодаря.
Поздрави

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Нед Фев 12, 2023 4:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм карал никой от гореспоменатите Субару мотори, но доста години се занимавах с развойна дейност на бензинови помпи за високо налягане за двигатели с директно впръскване в Конти (това допреди 3-4 години преди бизнесът окончателно да умре и преди да се прехвърля към електрическите задвижвания).

При директното впръскване мръсното гориво не е такъв проблем - освен стандартния горивен филтър, помпата за високо налягане също си има собствен филтър. Проблем е обаче наличието на вода в горивото. Като не е задължително да е буквално вода, достатъчно е да има по-голямо количество етанол, който абсорбира водата. При повишено наличие на вода в горивото започват едни физико-химични процеси, които водят до кавитация и разрушаване на помпата, а оттам и на цялата система за впръскване. Например, така и не успяхме да накараме помпата да работи с бразилския бълвоч Е100. Със стандартния за Европа Е10 няма грижи, но аз лично препоръчвам да се кара с минимално количество етанол, т.е. с обикновения 95, който е с до 5% етанол.

Комбинацията от директно и обикновено инжекционно впръскване действително е най-доброто от двата свята и далеч не се ползва само от Тойота. БМВ, Ауди, Форд, Хюндай и вероятно и други също я ползват. При ниски до средни натоварвания нормалният инжекцион е по-ефективен. При високо натоварване пък обратното. Другото голямо предимство на този вид система е, че поради смесения режим на работа се чисти всмукателния клапан и е малко вероятно да се появят сажди.
 15

Пон Фев 13, 2023 1:08 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Впечатленията ми от FA20 са прекрасни за 64000км. Сега на FA24 съм навъртял 36000 и съм още по-доволен откъм мощност и динамика. Само докато загрее до 60-70 градуса, колата е мудна и “ръмжи” [emoji12]. Сигурно е от студеното CVT. Ако бяха пуснали FA30 с две турбини щеше да е ммого интересно! Нисан имат такъв V6 с 400 к.с.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Пон Фев 13, 2023 11:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имаме Forester XT 2014 от 2014. Към момента е на 100к. Не бих казал, че се кара много, но съм
с много добри впечатления.

Колата има доста голям потенциал, но заради CVT-to изглежда леко скопена (това си е лично мение).
Откъм динамика е доста добре като усещане - особено в спортен режим.

При нормален товар и малко повече натискане има склонност към вдигане температура на маслото

От както е закупена в колата се сипва само Amsoil и се сменя на 7-8к.
Без да преувеличавам, но до момента никога не съм доливал масло.

Капризна е откъм гориво - веднъж се подлъгах да сипя 100 октанов от Марешки - след 10-15км светна грешка с проблем
"emission control system need to be checked". След октан бустер нещата се пооправиха и от тогава сипвам 100 октанов само от Шел или Газпром.

Коегата @Haraka спомена, че е хубаво да се кара с 95, който е с до 5% етанол - да но такъв към момента в БГ не съм срещал за да пробвам.

Другата "особеност" е че двигателя загрява доста бавно. Лятото е ок, но зимата е почти като дизел - за 15 ина километра е загряла до
70-75 градуса (при нас по трасето има само два светофара) Поради това съм инсталирал ел. нагревател и сега положението
от старта е направо 30 градуса на маслото, което си е повече от лято. :beach:

При нормална температура, двигателя на празен ход почти не се чува.

Към момента не се сещам друго като особеност по двигателя.

Поздрави

Вто Фев 14, 2023 11:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 29, 2014 12:08 am
Мнения: 171
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За да не бъда разбран погрешно уточнявам - октановото число няма значение, само съдържанието на етанол. С по-ниско няма да усетите разлика, просто компонентите по системата за високо налягане е вероятно да изкарат по-дълго време.

Сря Фев 15, 2023 12:47 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Harka написа:
За да не бъда разбран погрешно уточнявам - октановото число няма значение, само съдържанието на етанол. С по-ниско няма да усетите разлика, просто компонентите по системата за високо налягане е вероятно да изкарат по-дълго време.



Точно това имах предвид, но едва ли има вече такова нещо у нас - или поне аз не знам - досега съм виждал само Е10
Линк

Сря Фев 15, 2023 5:42 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за отзивите.
Под кофти гориво имах предвид не механични примеси обирани от филтрите, а точно други течни фракции, които нашите търговци добавят волно и неволно. При течни смеси, в които компонентите започнат да се различават силно по физични свойства (вода и бензин), и които в същото време искаме да компресираме в огромна степен (до 320 бара при Субару) предполагам, че проблемите са неизбежни.
Загряването на двигателите с директно впръскване също е доста дразнещо. Това не само влияе на комфорта при къси градски преходи, но и на разхода на гориво, който както всеки посочва за Субару е "огромен". За това има няколко решения и предполагам не е непреодолим проблем.
Радвам се, че точно ползвателите на турбо мотори (DIT) споделиха впечатления. Явно, въпреки обективните предпоставки за коксуване на смукателните камери и пластините за завихряне (пасивни TGV) собствениците са доволни и не срещат проблеми. Моето проучване показа, че проблема си е там, но само собственици запознати с технологията и опитващи се да правят превантивна поддръжка (демонтаж, почистване) се тормозят от този факт. Останалите ахват от споделените снимки, но нямат оплаквания.
@ Harka: Колега, знам, че и при други марки го имa двойното горивоподаване. Специално за Хюндай проверявах, но не можах да намеря потвърждение, че новият им двигател, който захранва три модела в две компании - 1.6 Т-GDI има тази система. От сайта на компанията майка се посочва, че тя се прилага само за 2.5 и 3.5 двигатели. От Форд, Ауди и БМВ засега не се интересувам, въпреки, че цените на 3-5 годишни екземпляри са почти колкото на Субару.

btw. Преди време изпаднах в доста комична ситуация в салона на Киа. Имах малка дискусия с търговеца, защото помолих за разговор с приемчика, за да ми представи "новите модели" :D. Все пак го изслушах чинно да си изпее песничката за CVVD и всички блестящи нововъведения :) На търговеца не му стана приятно, но понеже не успя да отговори на повечето технически въпроси (не го виня, че и сайта на Х/К е голям батак) все пак ме препрати на другото момче, което беше доста отзивчиво и ми даде информацията, която исках. До мен след няколко минути се присламчи още един човек, който оказа се искаше почти същото ROFL.

След като открих решение за газификацията на новите двигатели(FB20D/FB25D), отзивите за новата система за впръскване са доста обнадеждаващи :)

Бих се радвал ако се включи и някой с повече от 150 000 км пробег .
Поздрави

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пет Фев 17, 2023 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А какво е решението за газификация?

Пет Фев 17, 2023 2:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Prins листват на сайта си вече моделите с директно впръскване. Предполагам и BRC имат, защото в Италия има обяви за Аутбек 2022 с газ.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Съб Фев 18, 2023 11:59 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 19, 2019 8:55 am
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: '17 WRX
Рейтинг: 243
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз съм далеч от 150к км на FA20DIT, но за близо 20к впечатленията ми от колата като цяло са чудесни. Двигателя е чук, единствено потвърждавам бавното загяване зимата, свързано естествено с повишен разход, но това да му е кусура. Преди да я купя изчетох доста в щатските форуми за carbon cleaning-a. По мое мнение доста преувеличено - главна причина за натрупване - скапано гориво, скапано масло и удължени интервали на смяната му. Т.е. при правилна подръжка двигателя може да е за почистване след 200к пробег-евентуално. Има и други опции за превенция - сипване на добавки в горивото за почистване, най-популярни в Щатите са Sea foam cleaner и Red line Sl-1 fuel system cleaner - там сипват един път на 3 или 6 месеца малко преди смяна на маслото. Аз също имам една опаковка Red line, но още не съм я сипал. Карам само с Шел V power и обслужвам на 6 месеца или 6к км с Амсойл - по работата на мотора съдя, че би трябвало да чист. А в Щатите масово премахват TGV клапите и EGR-клапана, сочен като една от главните причини за натрупване на гняс в мотора, и аз се бях засилил да ги махна, но ме разубедиха от сервиза. Ако съм все още с колата на 100к км пак ще дам отзиви.

Пет Фев 24, 2023 10:21 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря за включването.
За съжаление добавките в горивото нямат никакво отношение към замърсяването в интейка, просто поддържат оптимална формата на струята на инжекторите. Накисването с химикали помага, ако имаше начин да се види мащаба на замърсяването с бороскоп. Заради TGV обаче това не е опция. А и всички мръсотии влизат в цилиндъра след това и трябва да се продухат по време на работа. Да, махането на EGR-a и модификацията на PCV системата са единствените възможни начини за превенция. Но си мисля, че премахването на този клапан ще усложни много работата на мотора и трябва сложен ремап.

Безаварийни километри и много щастливи моменти с WRX-a :good:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Мар 02, 2023 9:13 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 11 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор