Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Тракане на волана при неравности
Автор |
Съобщение |
stormrider
Регистриран на: Чет Юни 12, 2008 12:56 am Мнения: 29 Местоположение: Sofia city
Автомобил: Subaru Forester 1999, 2000m2, AT
Рейтинг: 0
|
Повече от 2 години и половина нямах никакъв проблем с колата и не съм писал във форума. Само четях и карах Форито Уви, дойде отново денят да влезна в сервиз. Колеги, без да разтеглям ще ви разкажа с две думи нещата, като се надявам да съм и полезен. Преди известно време се появи лека вибрация във волана при дупки и завои. Освен това се чуваше и тракане отпред в дясно. В последствие се усили, като преди седмица, две стана ужасно силно, особено при навиване на волана в завои и връщането му. Вчера я закарах в сервиз и момчетата веднага се насочиха към рейката. Състоянието и беше трагично - в ляво скъсан маншон и набити кал и пясък, а отдясно здраво омасляване около маншона. В крайна сметка решихме, че ще я рециклираме. Освен това ще сменят и някакви накрайници около рейката, които също са разбити. Утре ще си прибера Форито и ще пиша какъв е резултатът и има ли промяна. Никой не може да ме убеди, че е нормално колата да ми лопа, трака, чука и т.н.. Имам и друг проблем, който също е от скоро, не е за тази тема, но като съм започнал ще взема да си изкажа всички болки. Колата е автомат и между 1 и 2, и 2 и 3-та скорост има леко притрисане или нещо като удар. Маслото е на 50 000км. и реших като съм се захванал да взема да го сменя и него, че му е дошло времето. Може да е тръгнала кутията, но не ми се мисли за ремонт на автомата и затова реших, че маслото е първото нещо, което трябва да направя. А сега по същество: 250-350лв. рециклиране на рейка + 6м. гаранция - това малко не ми стана ясно, но явно има разлика в степента на потрошаване 120 - сваляне и качване на рейката 17лв. литър масло за автомат (не знам какво е, утре ще пиша като я взема) 95лв. филтър за автомат
_________________ Бъдещето принадлежи на тези, които вярват в красотата на мечтите си!
/Subaru Forester 24.10.1998 ('99MY), S10, AT, EJ20J (2000CC EMPI SOHC NA), F4WD/
|
|
|
Чет Окт 06, 2011 12:25 pm |
|
|
stormrider
Регистриран на: Чет Юни 12, 2008 12:56 am Мнения: 29 Местоположение: Sofia city
Автомобил: Subaru Forester 1999, 2000m2, AT
Рейтинг: 0
|
Айде пак съм аз... Взех си колата в събота. До днес нямаше никакъв проблем - никакво чукане, тракане и т.н. Обаче днес... опааа... по завоите, в дупки... пак трака в дясно. Май ще се окаже същата история като на колегата jafaar. Пробвах я на прав участък с леки, но резки лашкания в дясно и ляво. Тропането се чува в дясно, когато започвам да изправям волана от ляво лашкане, т.е. когато гумите започват да се завъртат в дясно. Мисля утре да ходя да гледат пак рейката, защото има 6 месеца гаранция и ми се иска да съм сигурен, че не са омазали нещо. Това тракане е лудница, направо издивявам!!!
_________________ Бъдещето принадлежи на тези, които вярват в красотата на мечтите си!
/Subaru Forester 24.10.1998 ('99MY), S10, AT, EJ20J (2000CC EMPI SOHC NA), F4WD/
|
|
|
Вто Окт 11, 2011 1:40 am |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Мнения: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
При тия цени можеш да ги занимаваш още 1 месец допълнително.
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Вто Окт 11, 2011 1:47 am |
|
|
stormrider
Регистриран на: Чет Юни 12, 2008 12:56 am Мнения: 29 Местоположение: Sofia city
Автомобил: Subaru Forester 1999, 2000m2, AT
Рейтинг: 0
|
Оказа се, че и биалетките и тампоните на стабилизиращата щанга са заминали.
_________________ Бъдещето принадлежи на тези, които вярват в красотата на мечтите си!
/Subaru Forester 24.10.1998 ('99MY), S10, AT, EJ20J (2000CC EMPI SOHC NA), F4WD/
|
|
|
Пон Ное 07, 2011 4:22 am |
|
|
jafaar
Регистриран на: Пет Ное 06, 2009 9:53 pm Мнения: 1162 Местоположение: СОФ
Skype: ubergruber
Автомобил: Impreza 2.0GRR!
Рейтинг: 71
|
stormrider написа: Оказа се, че и биалетките и тампоните на стабилизиращата щанга са заминали. И аз никога не съм вярвал, особено за тампоните, че невидимо с просто око износване може да доведе то такова бясно тракане, което е пособно да те изкара извън нерви А биалетките си тропат здраво също, но пък лесно се хващат. Имал съм опит с друга кола с тях
|
|
|
Пон Ное 07, 2011 9:42 am |
|
|
patko
|
Сагата с моето тракане приключи успешно. Занесох рейката на един майстор. Той я разглоби и каза, че там, където съм посочил със стрелка има втулка и пиньонът лагерува в нея. При мен е била разбита и затова се е появило това тракане. Сега няма нищо подобно. Сменил е уплътнения по клапана (около пиньона), защото според него е било въпрос на време да текне. Първоначално ми препоръча да пробвам с натягане, но аз отказах и му я занесох. Сега съм доволен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Ное 08, 2011 2:29 pm |
|
|
Vmax
|
Колко ти струваше този ремонт и за колко време е станал?
|
|
|
Сря Ное 09, 2011 8:44 am |
|
|
patko
|
Момчето ми поиска 110 лв., като каза,че това е преференциална цена. Златко Zloto69 ме изпрати при него. Стана за 5-6 дни, а и аз не бързах, защото колата ми беше разхвърляна за смяна на тампони по задния мост. А иначе този човек има доста работа. viewtopic.php?f=10&t=4176Тук Златко е дал координатите му.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
8
|
|
Сря Ное 09, 2011 2:46 pm |
|
|
niki76
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 9:06 pm Мнения: 167 Местоположение: Пещера
Skype: pet_za_4
Автомобил: Субару Вивио
Рейтинг: 16
|
И моята се оправи със смяна на тази втулка,беше от нещо като пластмаса,а сега сложихме гумено-силиконова.Стана доста добре,волана е стегнат и не мърда по дупките.
_________________ Рибата винаги кълве повече на отсрешния бряг.
|
|
|
Пет Ное 11, 2011 10:40 am |
|
|
bubaru
|
Очевидно разбитата рейка е масов проблем за Субару, има оплаквания за почти всички модели. Говори се само за рециклиране, а колко всъщност струва нова рейка, много ли е скъпа ?
|
|
|
Вто Ное 15, 2011 10:35 am |
|
|
patko
|
За цена - Мимо. Но на мен ми се върти нещо от порядъка на 1600 лв.
_________________ LEXUS LS 460, V8, 4.6, 2007 TOYOTA LAND CRUSER 200, V8, 5.7, 2008 TOYOTA CHR HYBRID GR SPORT, 2.0, 2023
|
|
|
Вто Ное 15, 2011 10:44 am |
|
|
bestbg
Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 10:51 pm Мнения: 491 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0 ; Outback B13 H6
Рейтинг: 209
|
и мойта тропа много и ме побърква като излезна извън асфалт . Сега като се постопли и си сваля рейката бихте ли ми препоръчали при кой в София да я закарам? Много се чудя за пичовете от окръжна болница ? чел съм различни отзиви за тях. Разбират ли и дали сте доволни?
_________________ Subaru XV Premium 2.0 `18 Subaru Outback H6 3.0 `05 Subaru Outback H6 3.0 `03 Subaru Outback 2.5 `98 USA Subaru Legacy 2.2i GX `95 Toyota Corolla D4D `06 Skoda Octavia AXR `07 LR Discovery 300Tdi `96
|
|
|
Съб Фев 04, 2012 10:32 am |
|
|
donko_r
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 2:34 pm Мнения: 194 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2005
Рейтинг: 48
|
Здравейте, Виждам, че отдавна не е коментиран този проблем. Аз днес забелязах, че и аз имам такъв шум при завой на неравен терен. Има ли някакво трайно решение вече
|
|
|
Сря Яну 28, 2015 9:04 am |
|
|
Vmax
|
donko_r написа: Здравейте, Виждам, че отдавна не е коментиран този проблем. Аз днес забелязах, че и аз имам такъв шум при завой на неравен терен. Има ли някакво трайно решение вече Коментирано е - и то много. Възможните причини: 1. Рейка - типична болежка...ако много клопа и те дразни - ремонт. По принцип се чака да протече. Трайно решение няма - правиш ремонт и докато изкара... 2. Спирачен апарат - или по точно водачите се разклопват 3. Тампони стаб щанга 4. Биалетка 5. Шарнир Първо разбери от какво е тракането.
|
|
|
Сря Яну 28, 2015 3:17 pm |
|
|
donko_r
Регистриран на: Нед Ное 16, 2014 2:34 pm Мнения: 194 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy 2005
Рейтинг: 48
|
Здравейте, Оказа се рейка. По предложение на майстора няма да я пипам докато не протече
|
|
|
Чет Яну 29, 2015 6:31 am |
|
|
javor_k
Регистриран на: Съб Май 12, 2018 5:33 pm Мнения: 8
Автомобил: Елантра 107к.с.
Рейтинг: 11
|
Проблема с чукането от рейките го имах и на още две коли - Ибиза и Елантра. На Елантрата засега е много леко и се усеща при леки неравности. На Ибизата имаше лек теч, но колата си върви още май. Доколкото разбрах на доста Елантри било така. При мене беше се отскубнал от скобата единият маншон. Доколкото разбрах ги рециклират в Техническия Университет на едно място. На Елантрата си карам вече пета година така. И на двете коли като въртя волана наляво и надясно също има чукане. Доколкото знам би трябвало колата да е запалена, когато се разклащат наляво и надясно гумите и колата е вдигната на подемник. Иначе за диагностициране на чукания от ходовата част руснаците са дали един интересен метод: https://www.youtube.com/watch?v=ZrGPyBFGy7s
|
|
|
Пон Сеп 13, 2021 10:56 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 77 госта |
|