Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Subaru Lineartronic ® CVT
Автор |
Съобщение |
bubaru
|
DDD написа: ...но в най-общи линии разликите между вариатора при Ауди и Субару са следните според мен - при Ауди работата на кутията ( стига да е безпроблемна ) е доста по адекватна и бърза в сравнение със Субаруто, ноооо доста по-чуплива и капризна. Съответно при Субару - малко по-мудна и неадекватна ( изключвам моделите 2015г.+...) Много точно казано. Мултитроника на Ауди е много по-приятен и адекватен от Субару CVT, но тъй като виждам, че колегата се интересува от модел Аутбек 2015+, то разликата в начина на работа вече е пренебрежимо малка. Аутбек 2015+ е доста добра кола, дори бих казал това е Субаруто, което най-много ми е харесало от моделите след 2007-ма година, а аз съм ги карал почти всичките. Спрямо А4 2008 е доста по-голямо и определено не е даунгрейд.
|
|
|
Нед Яну 21, 2018 8:04 pm |
|
|
Fireblood-Subaru
Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm Мнения: 8 Рейтинг: 0
|
Ето това звучи окуражаващо:) Остава да открием един сервиз поне в нашите географски ширини и дължини, който може да отремонтира такива скоростни кутии при нужда..... та да наберем смелост:) Чак ми е малко странно.... не една и две марки в последните 7-8 години вкараха подобни автоматици.....и така и не се "отвори" някой да ги поправя, да ги подновява софтурено, да прави компютрите им и т.н. Ама какво се чудя, Аудитата от 2001 са с такива кутии и още "спят" автомонтьорите! П.п: мааалко ме е яд, че не съм се запалил от рано по това да съм механик, не твърдя, че щях да стана факир в ремонта на автоматици, ама определено неумението и нежеланието на други, биха ме надъхали като за олимпийски финал
|
|
|
Нед Яну 21, 2018 9:58 pm |
|
|
bubaru
|
На Субару CVT е добре да се сменя маслото на едно 80-100000 км , макар че се води "вечно" и да се прави ъпдей на кутията (ако има такъв). Засега статистичеси е здрава кутия с някои издънки в началото. Принципно този тип скоростна кутия е доста проста като принцип на работа, по-евтина за производство и една идея по-безпроблемна във времето. Те затова масово Японците ги слагат, гледат дълговечност, а не задоволство от карането на колата. Всички Лексъси хибрид са с такива скорости и държат по над 500000 км, Приусите също, Субару само такива вече слагат, Нисан, Тойота и други марки също масово ги вкараха в употреба.
|
|
|
Пон Яну 22, 2018 9:18 am |
|
|
ico_tech
|
Предвид, че и двете кутии Lineartronic и Multritronic споделят някои компоненти и са резултат от инженеринг на една компания (LuK), мисля че можеш да очакваш същото развитие при наличие на проблем. Днешните CVT кутии са изключително сложни механизми, които изискват специфични и комплексни умения и апаратура. Производителите са си направили сметката, че пълното диагностициране и ребилд от квалифициран механик (70-120 Euro/h) при необходимо време от 20-30 часа не си заслужава парите, при положение, че поддържат нови кутии на склад. За възрастта на колите у нас единствения вариант остава втора употреба кутия (както са направили в твоя случай). Не бих разчитал на ремонт при сегашното ниво на дилъра. Ако търсиш ремонтопригоден мехнизъм (стандартен хидротрансформатор) трябва да промениш нещо в критериите за търсене. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Яну 25, 2018 11:24 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
|
Вто Яну 30, 2018 12:57 pm |
|
|
ico_tech
|
Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 1:37 pm |
|
|
Greg4o
|
ico_tech написа: Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май. В Германия на един колега му казали да не ползва моторна спирачка от падъл шифт-а,че не признавали гаранцията.....
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:32 pm |
|
|
bubaru
|
Каква е статистиката за тези кутии, чупят ли се масово , има ли сериозен проблем или са предимно частни случаи. Аз не съм чул засега за нещо сериозно, но честно не съм се и ровил в нета...
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Всичко се чупи, особено като влезе в БГ. Първата модификация имаха серия със сериозен проблем, свързан с разпробиване на кутията. При втора генерация промениха сериозно дизайна, теглото и размерите, и валв бодито. Сега основно идват с "шум", който изисква отваряне и най-малкото подмяна на лагери. Обаче както пише и в сайта - они са са застраховали и лагера идва с корпуса . Тепърва ще се чува масово. Не мисля, че ще има истерия, но дизайна има някои ограничения, които трудно ще се спазват в Европа и у нас. Германеца ходи с нея по "черния" път до Малките градинки (вилните зонички) и е ОК, ама после идва в ръцете на Дончо Гагауза (името е измислено) и оня я емва да гони уазките в горите и ПЛЯС почва с песента " Тия Субара мамата ...... а - чупят се кат арменски сладки" Неслучайно най-големия бум на CVT e в Азия (45% дял)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 3:38 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 10:58 pm |
|
|
kronos
|
Warxcell написа: Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията. Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 11:06 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
kronos написа: Warxcell написа: Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията. Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч. Понеже горе се казва Цитат: - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт Затова го казвам. Би трябвало да са ги направили малко по-здрави. Що ще слагат ХМоде за офроуд уж в ЦВТ-то?
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 11:07 pm |
|
|
ico_tech
|
Това го цитирах с ирония от руския сайт. Естествено, че нищо няма да и стане на кутията. Ми то в тубата е пълно с руснаци дето орат с Forester ХТ всякакви нивя, блата и калища. Ако беше толкова чупливо CVT-то досега да са оревали нета.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 12:00 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
В тия сайтове малко са прекалили . В Subaruoutback.org е пълно с аутбеци cvt с който си теглят караваните и лодките и нямат проблеми. Е има и такива с проблеми, но не е масов проблема. Все пак знаем новите BMW-та колко се трошат
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 4:26 pm |
|
|
Fireblood-Subaru
Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm Мнения: 8 Рейтинг: 0
|
Всичко може да се счупи! Нали знаете, "ако едно нещо може да се обърка, то се обърква" Не искам да правя генерален извод след 2 страници коментари, но за сега изглежда, че независимо от цената...така или иначе в България никой не може да направи ремонт на такава кутия......за сега!? Не съм изненадан.... зададох въпроса с леката надежда, че може да греша, но.... Ето това ще е основната причина ако не се реша за Субару. Толкова години не ми харесваха интериорно.... след като заприличаха на коли отвътре, започнаха с гатанките отвън:) Ама....на човек угодия няма..... аз не правя изключение
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 10:43 pm |
|
|
ico_tech
|
Идеята на всички коментари беше, че може да се ремонтира. Просто няма достатъчен брой счупени за да започне някой да се занимава специално с тази кутия.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 10:50 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
ico_tech написа: Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май. Не мааалко, ами много са се поувлекли. При 160км/ч оборотомера е на 2650 - какво толкова натоварване ще види тази кутия, не знам. За 10-те минути ако е вярно, досега трябваше да направя /3-4/ основни ремонта. Виж за рязкото потегляне от място винаги имам едно наум. Ако имаше сериозен проблем с нейната надеждност, доста собственици на WRX щяха да изреват на умряло. Едва ли в упътването пише WRX-а да се кара като "пенсионерска" кола, щото иначе няма да й важи гаранцията.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Пет Фев 02, 2018 7:14 pm |
|
|
ico_tech
|
Всичко в Русия има сериозен проблем с надеждността. Ти виж какви клипове качват тия - идиотски изпълнения без край. Последно гледах един, който беше се хакнал с Ауди S6 в гората след джиповете Здраво място не остана под колата докато накрая, кутията му не роди. Та написаното може да се приема като обобщение на руския начин на ползване.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 12:48 am |
|
|
ico_tech
|
Ей много се ползва тоя сайт. Не знам кой го списва, но по-добре не черпете информация от него. Kvark говори за WRX(2014+), който е с FA20dit двигател и идва с ръчна или CVT. Старите WRX (- 2008) бяха с 4ЕАТ кутия като твоята. WRX 2008+ в Европа не съм виждал автомат, само 5MT. Това описание WRX STi Turboautomatic e някаква несбъдната мечта на редактора
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 10:59 am |
|
|
Vmax
|
Не е мечта - преди 3-4 години за Руският пазар имаше СТИ с автомат - коментирали сме го във форума, ако не греша и линк имаше но не помня къде. ауто-дата е голфаджийски сайт - за Субару не става Ето една актуална обява: https://m.auto.ru/cars/used/sale/subaru ... -8d446af1/
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 11:50 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 85 госта |
|