Subaru Lineartronic ® CVT
Автор |
Съобщение |
bubaru
|
DDD написа: ...но в най-общи линии разликите между вариатора при Ауди и Субару са следните според мен - при Ауди работата на кутията ( стига да е безпроблемна ) е доста по адекватна и бърза в сравнение със Субаруто, ноооо доста по-чуплива и капризна. Съответно при Субару - малко по-мудна и неадекватна ( изключвам моделите 2015г.+...) Много точно казано. Мултитроника на Ауди е много по-приятен и адекватен от Субару CVT, но тъй като виждам, че колегата се интересува от модел Аутбек 2015+, то разликата в начина на работа вече е пренебрежимо малка. Аутбек 2015+ е доста добра кола, дори бих казал това е Субаруто, което най-много ми е харесало от моделите след 2007-ма година, а аз съм ги карал почти всичките. Спрямо А4 2008 е доста по-голямо и определено не е даунгрейд.
|
|
|
Нед Яну 21, 2018 8:04 pm |
|
|
Fireblood-Subaru
Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm Мнения: 8 Рейтинг: 0
|
Ето това звучи окуражаващо:) Остава да открием един сервиз поне в нашите географски ширини и дължини, който може да отремонтира такива скоростни кутии при нужда..... та да наберем смелост:) Чак ми е малко странно.... не една и две марки в последните 7-8 години вкараха подобни автоматици.....и така и не се "отвори" някой да ги поправя, да ги подновява софтурено, да прави компютрите им и т.н. Ама какво се чудя, Аудитата от 2001 са с такива кутии и още "спят" автомонтьорите! П.п: мааалко ме е яд, че не съм се запалил от рано по това да съм механик, не твърдя, че щях да стана факир в ремонта на автоматици, ама определено неумението и нежеланието на други, биха ме надъхали като за олимпийски финал
|
|
|
Нед Яну 21, 2018 9:58 pm |
|
|
bubaru
|
На Субару CVT е добре да се сменя маслото на едно 80-100000 км , макар че се води "вечно" и да се прави ъпдей на кутията (ако има такъв). Засега статистичеси е здрава кутия с някои издънки в началото. Принципно този тип скоростна кутия е доста проста като принцип на работа, по-евтина за производство и една идея по-безпроблемна във времето. Те затова масово Японците ги слагат, гледат дълговечност, а не задоволство от карането на колата. Всички Лексъси хибрид са с такива скорости и държат по над 500000 км, Приусите също, Субару само такива вече слагат, Нисан, Тойота и други марки също масово ги вкараха в употреба.
|
|
|
Пон Яну 22, 2018 9:18 am |
|
|
ico_tech
|
Предвид, че и двете кутии Lineartronic и Multritronic споделят някои компоненти и са резултат от инженеринг на една компания (LuK), мисля че можеш да очакваш същото развитие при наличие на проблем. Днешните CVT кутии са изключително сложни механизми, които изискват специфични и комплексни умения и апаратура. Производителите са си направили сметката, че пълното диагностициране и ребилд от квалифициран механик (70-120 Euro/h) при необходимо време от 20-30 часа не си заслужава парите, при положение, че поддържат нови кутии на склад. За възрастта на колите у нас единствения вариант остава втора употреба кутия (както са направили в твоя случай). Не бих разчитал на ремонт при сегашното ниво на дилъра. Ако търсиш ремонтопригоден мехнизъм (стандартен хидротрансформатор) трябва да промениш нещо в критериите за търсене. Успех.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Яну 25, 2018 11:24 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
|
Вто Яну 30, 2018 12:57 pm |
|
|
ico_tech
|
Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 1:37 pm |
|
|
Greg4o
|
ico_tech написа: Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май. В Германия на един колега му казали да не ползва моторна спирачка от падъл шифт-а,че не признавали гаранцията.....
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:32 pm |
|
|
bubaru
|
Каква е статистиката за тези кутии, чупят ли се масово , има ли сериозен проблем или са предимно частни случаи. Аз не съм чул засега за нещо сериозно, но честно не съм се и ровил в нета...
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 2:36 pm |
|
|
ico_tech
|
Всичко се чупи, особено като влезе в БГ. Първата модификация имаха серия със сериозен проблем, свързан с разпробиване на кутията. При втора генерация промениха сериозно дизайна, теглото и размерите, и валв бодито. Сега основно идват с "шум", който изисква отваряне и най-малкото подмяна на лагери. Обаче както пише и в сайта - они са са застраховали и лагера идва с корпуса . Тепърва ще се чува масово. Не мисля, че ще има истерия, но дизайна има някои ограничения, които трудно ще се спазват в Европа и у нас. Германеца ходи с нея по "черния" път до Малките градинки (вилните зонички) и е ОК, ама после идва в ръцете на Дончо Гагауза (името е измислено) и оня я емва да гони уазките в горите и ПЛЯС почва с песента " Тия Субара мамата ...... а - чупят се кат арменски сладки" Неслучайно най-големия бум на CVT e в Азия (45% дял)
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 3:38 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 10:58 pm |
|
|
kronos
|
Warxcell написа: Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията. Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч.
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 11:06 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Мнения: 282 Рейтинг: 75
|
kronos написа: Warxcell написа: Един колега с мурано 3литрово веднъж му се случи ВТ - София да я вземе много бързо. (незнам колко е карал, каза на магистралата на няколко пъти вдигнал 200, един резервоар бензин едвам му стигнал до софия) и нищо му няма на кутията. Велико Търново - София и с Кайен 500 к.с. не може да го вземеш с 200 км/ч средна скорост. А по АМ Хемус към София, са доста малко местата, където някой ще вдигне 200 км/ч. Понеже горе се казва Цитат: - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт Затова го казвам. Би трябвало да са ги направили малко по-здрави. Що ще слагат ХМоде за офроуд уж в ЦВТ-то?
|
|
|
Вто Яну 30, 2018 11:07 pm |
|
|
ico_tech
|
Това го цитирах с ирония от руския сайт. Естествено, че нищо няма да и стане на кутията. Ми то в тубата е пълно с руснаци дето орат с Forester ХТ всякакви нивя, блата и калища. Ако беше толкова чупливо CVT-то досега да са оревали нета.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 12:00 am |
|
|
Kenshin
Регистриран на: Сря Юли 16, 2008 10:13 am Мнения: 831 Местоположение: Варна
Автомобил: Outback 2.5 CVT Limited
Рейтинг: 43
|
В тия сайтове малко са прекалили . В Subaruoutback.org е пълно с аутбеци cvt с който си теглят караваните и лодките и нямат проблеми. Е има и такива с проблеми, но не е масов проблема. Все пак знаем новите BMW-та колко се трошат
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 4:26 pm |
|
|
Fireblood-Subaru
Регистриран на: Нед Яну 07, 2018 2:50 pm Мнения: 8 Рейтинг: 0
|
Всичко може да се счупи! Нали знаете, "ако едно нещо може да се обърка, то се обърква" Не искам да правя генерален извод след 2 страници коментари, но за сега изглежда, че независимо от цената...така или иначе в България никой не може да направи ремонт на такава кутия......за сега!? Не съм изненадан.... зададох въпроса с леката надежда, че може да греша, но.... Ето това ще е основната причина ако не се реша за Субару. Толкова години не ми харесваха интериорно.... след като заприличаха на коли отвътре, започнаха с гатанките отвън:) Ама....на човек угодия няма..... аз не правя изключение
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 10:43 pm |
|
|
ico_tech
|
Идеята на всички коментари беше, че може да се ремонтира. Просто няма достатъчен брой счупени за да започне някой да се занимава специално с тази кутия.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Яну 31, 2018 10:50 pm |
|
|
kvark
Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am Мнения: 217 Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
|
ico_tech написа: Русия е голяма страна. Благодарско за линковете. Частите ги има, остава да намериш една чиста баня и ремонта е готов . Само като гледам цифрите при сериозен ремонт (шпулите, верига, лагери, семеринги, клъчпакове) са над 4000 лв и отделно труд...... Пък като гледам и до какви препоръки са стигнали за тия кутии: - Не вдигайте повече от 130-140km/h - при 200км/ч за 10 мин - отиваш на ремонт - не буксувай в сняг и не тръгвай рязко Вече съм сигурен, че всяка втора кола със CVT идваща от Германия е за ремонт Мааалко са се поувлекли май. Не мааалко, ами много са се поувлекли. При 160км/ч оборотомера е на 2650 - какво толкова натоварване ще види тази кутия, не знам. За 10-те минути ако е вярно, досега трябваше да направя /3-4/ основни ремонта. Виж за рязкото потегляне от място винаги имам едно наум. Ако имаше сериозен проблем с нейната надеждност, доста собственици на WRX щяха да изреват на умряло. Едва ли в упътването пише WRX-а да се кара като "пенсионерска" кола, щото иначе няма да й важи гаранцията.
_________________ Outback Touring XT 2020 Outback 3.6R 2017 LPi Forester XT 2.0DIT 2017 Outback 3.6 2010 LPi
|
|
|
Пет Фев 02, 2018 7:14 pm |
|
|
ico_tech
|
Всичко в Русия има сериозен проблем с надеждността. Ти виж какви клипове качват тия - идиотски изпълнения без край. Последно гледах един, който беше се хакнал с Ауди S6 в гората след джиповете Здраво място не остана под колата докато накрая, кутията му не роди. Та написаното може да се приема като обобщение на руския начин на ползване.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 12:48 am |
|
|
ico_tech
|
Ей много се ползва тоя сайт. Не знам кой го списва, но по-добре не черпете информация от него. Kvark говори за WRX(2014+), който е с FA20dit двигател и идва с ръчна или CVT. Старите WRX (- 2008) бяха с 4ЕАТ кутия като твоята. WRX 2008+ в Европа не съм виждал автомат, само 5MT. Това описание WRX STi Turboautomatic e някаква несбъдната мечта на редактора
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 10:59 am |
|
|
Vmax
|
Не е мечта - преди 3-4 години за Руският пазар имаше СТИ с автомат - коментирали сме го във форума, ако не греша и линк имаше но не помня къде. ауто-дата е голфаджийски сайт - за Субару не става Ето една актуална обява: https://m.auto.ru/cars/used/sale/subaru ... -8d446af1/
|
|
|
Съб Фев 03, 2018 11:50 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|