Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:26 am



Отговори на тема  [ 108 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 Subaru Lineartronic ® CVT 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
kronos написа:
....
Всъщност не знам колко е разхода на Форестър ХТ с вариатор и 240 к.с. но моя повече от 15/100 разход в София, не ми е давал, дори с настъпване. Едва ли другите коли с 230 к.с. и постоянно 4х4 ще имат по-малък разход на бензин, колкото и да са нови модели.



Съпругата ми кара такъв - "полуградско" (50/50 градско/извънградско)- зимата е 10-10.2/100 лятото е 9-9.2/100 (по компютър). Ако аз го карам, мога да го сваля с половин литър, но мога да го дигна и с 4-5 литра ;)


П.С. Темата за вариатора на този Форко е дискутирана много - всичко е въпрос на вкус (както казва котката) ROFL .
За мен това е най-сполучливият стоков турбо Фори и за съжаление може би последния. :cry:

Пет Фев 01, 2019 9:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 12, 2018 12:34 pm
Мнения: 17
Автомобил: Levorg
Телефон: 0988828181
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колегата Бай Влади, предполагам, че е включил асистента за потегляне по наклон и вероятно не си е закопчал колана. Когато е спрял на наклона и се е активирал асистента и когато си без колан ръчната не освобождава. След това когато е слязал долу и е тръгнал от там, просто не се е задействал, при мен когато е активиран и колата е на равно не се задейства ръчната. Иначе съм маневрирал на доста големи наклони и не съм имал проблем до сега.
Като цяло поведението на вариатора доста ми допада. За момента съм открил един недостатък, не знам как е при другите, но при мен има едно забавяне при натискане на педала на газта до долу.. При нормално шофиране и когато реша да ускоря, ако натисна педала до край има около секунда - секунда и нещо забавяне при което двигателя се форсира но кутията се нагася и не тръгва веднага. Ако натискам педала на газта по малко и постепенно това забавяне почти го няма и тръгва сравнително бързо, но инстинктивно, когато решиш да изпреварва някой натискаш до долу.. Може би просто трябва да се свикне.. Другия вариант е да сваля ръчно на витюртуалните предавки и да държа кутията готова преди изпреварване. Карал съм Мурано, там го няма това забавяне, но там двигателя е доста по-голям и може би затова нещата се случват по-бързо. Всеки си има предпочитания, но за мен това е кутията, има хора които пък за нищо на света не искат автомат.. Така че за всеки влак си има пътници ;)

Съб Фев 02, 2019 1:33 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега kronos при следващия сняг (а и когато пожелаеш) те каня официално да те повозя - с този Фори с това CVT.

Колега Grozev, забавянето го има и при нас ;) . Можеш да опиташ при различните режими Sport или Sport# . Лично аз натискам педала два пъти - първия път не докрай малко преди да изпреваря , връщам и съвсем бързо докрай - един вид влизаш в обороти преди изпреварване.

Съб Фев 02, 2019 9:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Точно дабъл кик-а е пиниза за справяне с този лаг на кутията. Има го писано доста по форумите.

Съб Фев 02, 2019 10:10 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
Точно дабъл кик-а е пиниза за справяне с този лаг на кутията. Има го писано доста по форумите.


А нямаше ли някъде инфо, че в последните версии са го оправили софтуерно?

Съб Фев 02, 2019 10:14 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Мнения: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не знам за най-новите. При Леворга очевидно още не са (вж. колегата Грозев). Преди около три години още четох някъде, че ще има нов фърмуер за кутията. На упоритите ми въпроси към нашите официални сервизи, получавах упорит отговор "Няма такова нещо". От година насам не съм ги и питал.

Съб Фев 02, 2019 11:11 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Май 12, 2018 12:34 pm
Мнения: 17
Автомобил: Levorg
Телефон: 0988828181
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колега kronos, аз също не робувам на марка и пробвах доста различни модели коли преди да взема моята. С бензинов двигател до около 220 коня нямаше друга, която да върви толкова, и това според мен е именно заради вариатора в комбинация с турбо.
Колега tst, при мен няма Sport#, до колкото четох в чужди форуми на STI варианта, който е 300 коня там го има и при този режим, лага е минимален, почти не се усеща. Ще пробвам както си написал да видя каква ще е разликата, просто аз съм свикнал когато изпреварвам да съм на малка дистанция с предния автомобил и когато имам възможност да го изпреваря и при този вариант, който си описал ако дам малко газ тя си тръгва колата и ще трябва да отнема газта. Забелязал съм че когато натискам до около 30-40-50 % почти няма лаг и си заминава, просто идеята ми е, че инстинктивно натискам педала до долу когато е чисто и така я забавям. Според мен е направено умишлено, заради по слабия двигател с цел да предостави максимално ускорение, малко забавя, но след това се изстрелва доста добре. Аз го сравнявам с Нисан Мурано и там двигателя е 3.5 V6 около 240 коня и той може да поеме доста по голямо натоварване.

Съб Фев 02, 2019 3:46 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm
Мнения: 71
Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
3 муранота съм карал макар и за кратки разстояния и съм силно разочарован от динамикатанкоас 3.5л мотор, просто върви за 150коняне повече, но пък си харчи за конете :D
Легасита пробвах 2броя но само градско и ми допадна, но не зная извънграда дали ще ме накефи.

В тоя ред на мисли да питам ако има някой с легаси или аутбек Cvt от или около Варна, дали би се навил да направя едбо кръгче извънградско, а и да пообсъдим някой неща за колата ,. А бирата е от мене и горивото.

_________________
Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има :)

Съб Фев 02, 2019 5:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
потвърждавам за трика с "двойната газ", и аз тъй процедирам;
Вече ми е втора природа и не ми прави впечатление.

Съб Фев 02, 2019 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 656
Местоположение: София
Автомобил: WRX 2001
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В режим Sport # няма почти никакво забавяне, но напоследък рядко се сещам да го ползвам и за това правя тези трикове.
Жалко, че при Леворга няма Sport#, иначе при този режим Фори е доста "респонсив" (кутията е доста адекватна) и по принцип е голямо удоволствие да се кара така.

Аз бих купил такъв турбо Фори и сега на старо, но при положение че съм сигурен, че притежателят му се е грижил добре за него, но това важи и за всеки друг автомобил.

CVT кутията може да се развали и ако автомобил е нов, но може да изкара и 500-600к километри -

Съб Фев 02, 2019 9:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 26, 2009 5:59 pm
Мнения: 221
Местоположение: Варна
Автомобил: Smart for Four EQ Hyundai Kona EV
Телефон: 0887 93 70 90
Рейтинг: 99
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Vmax написа:
don_pepone написа:

Някой има ли инфо как седят нещата с частите при нужда от ремонт на CVT-то


Ако не греша колега от Варна беше писал че е ремонтирал подобна кутия - виж с търсачката, не беше отдавна



Здравейте, аз съм колегата от Варна на който се наложи ремонт на кутията. Ако имате въпрос на който мога да дам отговора заповядайте. Предпочитам да е на ЛС или по тел защото предният път когато бях описал проблема и сервиза който ми беше отремонтирал кутията се заформи някаква полемика против въпросният сервиз и тн. Факт е че проблемът ми беше отстранен и вече повече от година жена ми си кара спокойно(принципно даже не кара много спокойно :) ) автомобила. Желая хубав и успешен ден на всички.
 15

Нед Фев 03, 2019 8:42 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
don_pepone написа:
2005-6 , като едното беше американка 250 коня мисля се води, другите 2 235коня или нещо от сорта, итрите коли ги покарах и в града и извън и честно казано са доста тромави. Даваш газ, вдига 5к оборота, бучи мучи ,а тягата една никаква, посветофарите също всякакви коли ми направиха ластици без проглем :(

Аз питах какво Суби искаш да пробваш?
Мураното Ясно.....

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Нед Фев 03, 2019 10:51 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm
Мнения: 71
Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Насочил съм се към легаси или аутбек задължително 2.5

Относно мураното, може и в софта да е драмата ,но ме отказа видяното.
Отделно занулих компа на едното и следкаране 30км извън града с 120-140кмч и 15км градско с леко каране ,даде по борд 17/100среден за тия 45км

_________________
Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има :)

Пон Фев 04, 2019 11:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
don_pepone написа:
Насочил съм се към легаси или аутбек задължително 2.5

И говориш за B14 2009-2014г.????

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пон Фев 04, 2019 5:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юли 07, 2014 3:36 pm
Мнения: 71
Местоположение: Добрич/Варна
Телефон: 0898237796
Рейтинг: 34
От звездите одобрен
Отговори с цитат
:good: Абсплютно, все пак затова обсъждам CVT (а нямам лев за модела след 2014)
бих покарал b14 и с 3.6 моторя но е доста рядък,а и цената им е малко восика спрямо 4 цилиндровите.
Кеф цена няма,ама сиренето с пари :(

_________________
Мненията са като задниците- колкото и да не ни хареса,всеки си има :)

Пон Фев 04, 2019 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Голяма полемика. Малко ненужна и субективна дискусия, от която става ясно, че БГ шафьора не попада в таргет групата на Субару. Той иска каруцата да върви много(най-вече назад :giggle: ) да гори малко, да не се чупи и да струва 6.47х10^3, ама най много.
Б14 с 3,6 Н6 е “обикновен” автомат - скачайте в него
Б14 2.5 GT също е обикновен автомат - скачайте и в него
Обаче ..... и двата горят като за “обикновен” автомат, поддръжката им е ... като за кола и половина. Качват бордюрите малко трудно - може би защото няма много места на планетата с бордюри като нашите по 25-30 санта и съответния производител няма къде да тества изкачване на вертикално препятствие с височина по- голяма от просвета.
Но понеже основния рефрен е, че никой не робува на марки, направо сменяйте марката. Ремонта на DSG и ZF кутии е в пъти по-евтин.
:bow:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Фев 04, 2019 7:29 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 1782
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма сарказъм и обида колега. Не е това смисъла на поста. Смисъла беше:
- Субару CVT е малко по-различно от масовото схващане за тази технология. Малко, но за някои достатъчно за да не си го слагат на сърце.
- в крайна сметка аз разбирам, може би погрешно, че ти си се качвал на кола с такава кутия, но не и на турбо Субару с нея. Но пък си гледал n на брой клипа за проблеми и чупене.
- приеми, че аз съм в твоя клуб - не бих дал 80к за ново Субару, нито за друга кола.
- бъди сигурен, че легендарно Субару с много коне и автоматична кутия никога не е имало и няма да има.

А че Форестър ХТ вече не се продава - ми явно не се купува достатъчно. Кутията ли му пречи, архаичното оборудване ли, кофти салон ли, не знам. И на мен ми се искат някои работи,но уви.

В крайна сметка преди да разглобя нещо, не мога да му дам такава категорична оценка, каквато ти си формираш от youtube.
:beer:

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Фев 04, 2019 9:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 03, 2013 12:23 am
Мнения: 217
Местоположение: Стамболийски
Skype: kvark1971
Автомобил: Outback Touring XT 2020
Телефон: 0893556828
Рейтинг: 313
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Какви "ластици", какви пет лева. :cool: Кутията е супер адекватна и при начален старт и при ускорение. Има си своите плюсове и минуси, но в сравнение с 5Е-AT e стъпка напред. Има разлика и то не малка в нейната работа при Бек 3.6 и при XT, но двете коли са коренно различни като концепции. Може би варианта 3.6 със SI Drive ще се доближава до XT. За съжаление такъв имат само братушките и австралийците. :(

_________________
Outback Touring XT 2020
Outback 3.6R 2017 LPi
Forester XT 2.0DIT 2017
Outback 3.6 2010 LPi

Вто Фев 05, 2019 1:03 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Имаше 2 теми за линеарторника - съединих ги.
Ще трия излишните постове като имам време, че стана мармалад и не ми се занимава сега.


Преди да пишете :idea: :

1. Прочетете какво е писано преди вас - сега има повече инфо, включително за ремонта на СВТ-то.
2. Ще се потретя, но - хора които нямат или не са карали СВТ кутия, моля въздържайте се е от коментари, че темата е 9 страници вече и се разводнява

Edit: Темата е почистена.

Вто Фев 05, 2019 7:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
prizov написа:
Не знам за най-новите. При Леворга очевидно още не са (вж. колегата Грозев). Преди около три години още четох някъде, че ще има нов фърмуер за кутията. На упоритите ми въпроси към нашите официални сервизи, получавах упорит отговор "Няма такова нещо". От година насам не съм ги и питал.


http://xtremeracingtuning.com/forum/viewtopic.php?t=695

Не е Субару ОЕМ, но все пак е някакъв вид ъпгрейд
 15

Сря Фев 06, 2019 1:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 108 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор