Правила за пускане на обяви в раздела
Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.
Ремонт на автоматична скоростна кутия - къде?
Автор |
Съобщение |
Юли
Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm Мнения: 109 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
|
Flat 6 написа: И друго - без дори да съм виждал колата и на снимка, мога да се обзаложа, че има проблем и с кикдаун-а между 4-та и 3-та или 3-та и 2-ра... Рядко го ползвам и не съм забелязал проблем. Замислянето не е винаги, често е само първият път, после сработва както трябва. BAlexandrov написа: По принцип може и да не се изхвърли, а да се сложи обратно, макар, че в колкото по-голяма степен се смени - по-добре. То не се източва цялото... Сменяно ли е до сега? Сменяно е преди година. Проверих нивото на маслото. Бистро е и няма частици. На студено е доста над максималното ниво, предполагам при топла кола ще е още повече. Ще мина през сервиз да го поизточат и пак ще пиша.
_________________ https://sunnyx3m.com https://windsurf.bg https://chipsetbg.com
|
|
|
Пон Окт 10, 2011 1:20 pm |
|
|
vakko
Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm Мнения: 609 Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
|
Не го източвай!Маслото се мери при загрял,работещ двигател на позиция P.Има разграфено за топъл и студен двигател,но и в двата случая двигателя трябва да работи когато мериш нивото на маслото в автоматичната кутия.Успех! Тогава вече ако е над максимума трябва да се източи.
_________________ Продавам части за Субару-0887501503
|
|
|
Пон Окт 10, 2011 1:26 pm |
|
|
BAlexandrov
|
|
Пон Окт 10, 2011 1:47 pm |
|
|
Юли
Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm Мнения: 109 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
|
Сигурно ли е, че трябва да се мери на работещ двигател?! При работещ съм около 5мм под минимума за горещ двигател, след минута съм на около 2мм под максимума (съвсем в нормите).
_________________ https://sunnyx3m.com https://windsurf.bg https://chipsetbg.com
|
|
|
Пон Окт 10, 2011 3:02 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Мери се на загряла скоростна кутия, тоест едно 5-10 км каране. После на работещ двигател на равно място.
|
|
|
Пон Окт 10, 2011 3:54 pm |
|
|
subaru_fan
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm Мнения: 333 Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
|
Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха
_________________ THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL
|
|
|
Пон Окт 10, 2011 4:54 pm |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
subaru_fan написа: Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха Като казваш ЦЕДКА имаш предвид филтъра, който е вътрешен при теб ли? Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/. Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя. Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/ наистина ли е толкова тъжна прогнозата????
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Сря Окт 12, 2011 4:17 pm |
|
|
six_stars
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am Мнения: 1254 Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
|
Ако си изминал 50 000 км, мисля, че е време отново да го смениш, заедно с филтъра. Още повече, щом казваш, че напоследък го прави по-често, си мисля, че при теб ще се окаже само масло.
_________________ Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.
|
|
|
Сря Окт 12, 2011 10:44 pm |
|
|
BAlexandrov
|
Обикновено това да не включва означава ниско налягане на маслото в хидр. механизъм. Вече защо е ниско - може да е от механизма, може цедката както е било при колегата, може запушване, може кофти масло...много работи може да са... може и да са заминали дисковете и вече става по-сериозно ама... не може да тръгваме от най-лошото. Във файлчетата има описано от къде да тръгнем - има въпроси за интервю на собственика, проверка на нивото на маслото, напрежение на аукумулатора, дали е стабилна масата на скоростната кутия, да се пусне самодиагностиката и дали ще изкара грешка и т.н.
|
|
|
Чет Окт 13, 2011 5:57 am |
|
|
subaru_fan
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm Мнения: 333 Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
|
vale написа: subaru_fan написа: Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха Като казваш ЦЕДКА имаш предвид филтъра, който е вътрешен при теб ли? Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/. Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя. Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/ наистина ли е толкова тъжна прогнозата???? Имам предвид ЦЕДКАТА която е вътре в кутията като свалиш картера се вижда а външния филтър е нещо различно. Препоръчително е това масло да се сменя на 30 000 км.
_________________ THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL
|
|
|
Чет Окт 13, 2011 8:38 am |
|
|
Vmax
|
Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/. Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя. Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/ наистина ли е толкова тъжна прогнозата???? [/quote] Цедката, за която Субару-фен говори не е филтър, старите 4ЕАТ фаза 1 са с вътрешен филтър, новите са с външен подобен по форма на масления и има въпросната цедка, която е метална и не се сменя поне по ръководство. Щом след смяна на маслото няма подобрение, ми се струва че трябва да се свали хидравличния механизъм - където са Соленоидите, прави му се промивка и тест на въпросните соленоиди и се слага отново. Естествено ще е добре да се почисти и въпросната цедка. Не е толкова сложно и не изисква сваляне на кутията. Щом маслото ти е ОК и е бистро си го запазваш, ако не си минал 40-50 000 км. Както колегата Александров отбелязва подобно забавяне обикновенно се дължи на запушване на линиите или слабо налягане. Малка вероятност има и А соленоид да не работи на 100%, но би трябвало да изписва грешка. За да не се гадае, ти препоръчвам да минеш през Митака, най малкото за една диагностика. гореописаната процедура се прави за 2-3 часа и не е торба с пари. Дано да минеш само с промивка
|
|
|
Чет Окт 13, 2011 8:58 am |
|
|
subaru_fan
Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm Мнения: 333 Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
|
Да може да не се сменя ако е ок моята имаше стружки вътре и беше невъзможно да я почистя
_________________ THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL
|
|
|
Чет Окт 13, 2011 9:08 am |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравейте и благодаря на всички за светкавичната реакция!!! Относно смяната на маслото.Така и така съм минал 48к - ще съм най-щастливия ако се размина само със смяна на масло и филтър. Само един уточняващ въпрос - след като аз съм с външен филтър, имам ли и вътрешна цедка? От мненията ви стигам до следния извод - сменям маслото и дебна за промяна. Ако има - съм изтеглил печелившия билет . Ако няма... примерно промивка на блока със соленоидите. И да се надявам, че е само това. Нали? Когато пишете за проверка на маслото за стружки...Как става - по мерителната щека ли? Ако е така - нямам стружки И още нещо откровено глупаво. Редовно си следя нивото на автомата, при това ВИНАГИ на изключен двигател и е малко над макса. От тази тема проумях, че се мери на работещ двигател Благодаря още веднъж. Като имам резултат ще пиша. Междувременно стискам палци и на колегата, който отвори тази тема
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Нед Окт 16, 2011 9:04 pm |
|
|
Юли
Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm Мнения: 109 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
|
Отсъствах известно време, но вече съм на линия. Благодаря за ценните съвети. При работещ двигател, маслото беше под минимума. Доляха ми около 700гр и сега е близо до максимума. Има лека промяна, сега когато откаже да включи на "D" я лъжа с по-малко форсиране. Ще опитам да прескоча до Митака за въпросния тест и промиване на соленоидите.
_________________ https://sunnyx3m.com https://windsurf.bg https://chipsetbg.com
|
|
|
Вто Ное 01, 2011 7:43 am |
|
|
BOZDEV
Регистриран на: Пон Авг 29, 2011 7:33 pm Мнения: 98 Местоположение: русе
Автомобил: subaru outback 2.5 AT
Рейтинг: 15
|
здравейте явно това е масова болест и моята ми направи този номер.направи ми впечетление че го прави само сутрин ( или като не е карана дълго вереме ) но когато температурата е по ниска 5 градуса и надоло когато включа на D или на която и да е скорост колата не помръдва докато не загрее двигателя малко.споделих си проблема с един майстор ( местен който прави само AT ) и ми каза че някакви гумички на хидрото се били втвърдили и сега като е по студено затова започвала да го прави този номер. илало комплекти за кутията на цена около 300 лв и щяло да се оправи. за сега ми го е правила 2 пъти номера но като паднат температурите по сериозно и го направи пак ще я карам май да я излекуват.ако някой знае нещо друго с нези симптоми да сподели ще съм му благодарен. м-у другото маслото е сменено но ми направи впечетление че нивото му е по високо от максимума мерих го на запален двигател ( студена ) в момента в който ми направи за първи път проблема
|
|
|
Вто Ное 01, 2011 8:23 pm |
|
|
Юли
Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm Мнения: 109 Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
|
При мен, когато са по-ниски температурите се държи по-добре...
_________________ https://sunnyx3m.com https://windsurf.bg https://chipsetbg.com
|
|
|
Сря Ное 02, 2011 7:58 am |
|
|
Vmax
|
BOZDEV написа: здравейте явно това е масова болест и моята ми направи този номер.направи ми впечетление че го прави само сутрин ( или като не е карана дълго вереме ) но когато температурата е по ниска 5 градуса и надоло когато включа на D или на която и да е скорост колата не помръдва докато не загрее двигателя малко.споделих си проблема с един майстор ( местен който прави само AT ) и ми каза че някакви гумички на хидрото се били втвърдили и сега като е по студено затова започвала да го прави този номер. илало комплекти за кутията на цена около 300 лв и щяло да се оправи. за сега ми го е правила 2 пъти номера но като паднат температурите по сериозно и го направи пак ще я карам май да я излекуват.ако някой знае нещо друго с нези симптоми да сподели ще съм му благодарен. м-у другото маслото е сменено но ми направи впечетление че нивото му е по високо от максимума мерих го на запален двигател ( студена ) в момента в който ми направи за първи път проблема Колега, май първо трябва да си смениш майстора - обяснение, че някакви гумички на хидрото се били втвърдили е меко казано несериозно - това да не е помпа за колело... Прочети темата от начало за меренето на маслото - не трябва да е нито под нивото, нито над нивото. Караш 10-15 км и тогава мериш.
|
|
|
Сря Ное 02, 2011 9:03 am |
|
|
vale
Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm Мнения: 331 Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
|
Здравейте, Дойде време и аз да споделя моя практически опит в решаването на проблема. Може би е по-точно да кажа ОПИТА НА МИТАКА Та, обадих се най-накрая там и Митака още по телефона ми каза, че ако ми се умисля автомата толкова рядко /не повече от 10-ина пъти за 47к км/, моя случай е от по-леките. И тъй като маслото е също на горепосочените километри, започваме с промивка и смяна на маслото, както и филтъра, разбира се. Прогнозата е че би трябвало това да е достатъчно /стискам сериозно палци/. Моя Фори е '99 и според Митака това е от първите автомати от втората генерация..., та проблема бил в някакви гумени уплътнения.....Следващата болезнена акция е отваряне на автомата, НЕ на соленоидния блок, и подмяната им. Силно се надам да не стигам дотам, защото боли Имаше и препоръка след 5-6к км да сменя маслото пак, евентуално /за да се гарантира в максимална степен цялостната подмяна на флуида/; казаха, че източеното масло било тъмно...ще поживеем-ще видим. Тук е мястото да включа и темата за ремонт на кормилна рейка. Досадното трополене се оказа .....Биелетки . Така че и таз грижа отпадна благополучно след смяната им. Така и не се видях с Митака /само по телефона няколко пъти се чух, а ми беше любопитно да видя таз легенда / Благодаря на всички, споделили инфо! Дано повече от нас се разминат по по-лесния начин
_________________ Forester'99 2.0 4EAT Outback'08 2.5 4AT
|
|
|
Пет Ное 11, 2011 10:11 am |
|
|
limona
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:55 pm Мнения: 196 Местоположение: София Рейтинг: 6
|
Коляги,не искам да отварям нова тема и ще попитам тук,понеже става въпрос за АТ,а въпроса ми е свързан с нея. Бихте ли ми казали АТ на legacy 4 т.е. модел от 2004 година и outback 3 от същата година колко степенен е 4 или 5?Ако съществуват и двата ватианта бихте ли ми казали как да ги различа? Благодаря!
_________________ limona
|
|
|
Пет Ное 11, 2011 10:02 pm |
|
|
bubaru
|
След 2004 само 3.0 Н6 мотора е с 5-АТ, другите са 4-АТ
|
|
|
Пет Ное 11, 2011 11:55 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 56 госта |
|