Правила за пускане на обяви в раздела


Тук се обсъждат проблеми, касаещи повече от един модел на Субару и общи въпроси.



Отговори на тема  [ 60 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Ремонт на автоматична скоростна кутия - къде? 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm
Мнения: 109
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Flat 6 написа:
И друго - без дори да съм виждал колата и на снимка, мога да се обзаложа, че има проблем и с кикдаун-а между 4-та и 3-та или 3-та и 2-ра... :lipseal:
Рядко го ползвам и не съм забелязал проблем. Замислянето не е винаги, често е само първият път, после сработва както трябва.
BAlexandrov написа:
По принцип може и да не се изхвърли, а да се сложи обратно, макар, че в колкото по-голяма степен се смени - по-добре. То не се източва цялото...
Сменяно ли е до сега?
Сменяно е преди година.

Проверих нивото на маслото. Бистро е и няма частици. На студено е доста над максималното ниво, предполагам при топла кола ще е още повече. Ще мина през сервиз да го поизточат и пак ще пиша.

_________________
https://sunnyx3m.com
https://windsurf.bg
https://chipsetbg.com

Пон Окт 10, 2011 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Яну 01, 2008 5:29 pm
Мнения: 609
Местоположение: Тетевен
Автомобил: Outback 09
Рейтинг: 77
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не го източвай!Маслото се мери при загрял,работещ двигател на позиция P.Има разграфено за топъл и студен двигател,но и в двата случая двигателя трябва да работи когато мериш нивото на маслото в автоматичната кутия.Успех! :smt023 Тогава вече ако е над максимума трябва да се източи.

_________________
Продавам части за Субару-0887501503

Пон Окт 10, 2011 1:26 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има още една алтернатива за сервиз Коко в Малинова Долина.
http://automatickoko.com/

Пон Окт 10, 2011 1:47 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm
Мнения: 109
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Сигурно ли е, че трябва да се мери на работещ двигател?!
При работещ съм около 5мм под минимума за горещ двигател, след минута съм на около 2мм под максимума (съвсем в нормите).

_________________
https://sunnyx3m.com
https://windsurf.bg
https://chipsetbg.com

Пон Окт 10, 2011 3:02 pm
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Мери се на загряла скоростна кутия, тоест едно 5-10 км каране. После на работещ двигател на равно място.

Пон Окт 10, 2011 3:54 pm
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm
Мнения: 333
Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него :smt129 Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха

_________________
THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

Пон Окт 10, 2011 4:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
subaru_fan написа:
Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него :smt129 Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха

Като казваш ЦЕДКА имаш предвид филтъра, който е вътрешен при теб ли?
Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/.
Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя.
Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/
наистина ли е толкова тъжна прогнозата???? :smt119
:smt100

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Сря Окт 12, 2011 4:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 10:26 am
Мнения: 1254
Местоположение: София
Skype: six__stars
Автомобил: 2010 Mercedes E350 CDI 4Matic
Телефон: 0887999499
Рейтинг: 162
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако си изминал 50 000 км, мисля, че е време отново да го смениш, заедно с филтъра. Още повече, щом казваш, че напоследък го прави по-често, си мисля, че при теб ще се окаже само масло.

_________________
Всички видове застраховки. Отстъпки за членовете на форума и пълно съдействие за завеждане на щети.

Сря Окт 12, 2011 10:44 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 9:54 pm
Мнения: 5779
Местоположение: София
Skype: bojo-123
Автомобил: Outlander 2 '11, 2.4 LPG
Рейтинг: 828
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Обикновено това да не включва означава ниско налягане на маслото в хидр. механизъм. Вече защо е ниско - може да е от механизма, може цедката както е било при колегата, може запушване, може кофти масло...много работи може да са... може и да са заминали дисковете и вече става по-сериозно ама... не може да тръгваме от най-лошото.
Във файлчетата има описано от къде да тръгнем - има въпроси за интервю на собственика, проверка на нивото на маслото, напрежение на аукумулатора, дали е стабилна масата на скоростната кутия, да се пусне самодиагностиката и дали ще изкара грешка и т.н.

Чет Окт 13, 2011 5:57 am
Върнете се в началото
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm
Мнения: 333
Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vale написа:
subaru_fan написа:
Този в малинова долина не иска и да чуе за субару ,ходил съм при него :smt129 Така както ги обяснява пича нещата ми прилича на моя проблем даже имах проблем и при кикдауна както казва флат6 при мен се оказа цедката на кутията взех нова за 200лв от субару и нещата заспаха

Като казваш ЦЕДКА имаш предвид филтъра, който е вътрешен при теб ли?
Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/.
Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя.
Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/
наистина ли е толкова тъжна прогнозата???? :smt119
:smt100


Имам предвид ЦЕДКАТА която е вътре в кутията като свалиш картера се вижда а външния филтър е нещо различно. Препоръчително е това масло да се сменя на 30 000 км.

_________________
THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

Чет Окт 13, 2011 8:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смених маслото на автомата преди близо 50-ина хил. км, а филтъра 10 хил. км по-късно /Аз съм с Фори'99 и той се оказа с външен, подобен на двигателния маслен филтър/.
Пиша това, защото съм с доста сходен проблем. За 50-ина хил. км, които карам Форко, го е направил 5-6 пъти /примерно/. Не го беше правил много месеци, може би години, но за последния месец 2-3 пъти. Сутрин, след като е преседял цяла нощ, има случаи като включа на която и да е предна - ЙОК. Форсира, като подавам газ, но нищо; на задна тръгва веднага. Поседи, поседи, каквото и да правя - нищо; по някое време отлепя.
Правил съм самодиагностика на автомата - грешки няма, засичал съм времето на закъснение м/у N и D/R - в норма е 1.2/1.5 сек. Правих и теста с натиснати едновременно до долу спирачка и газ - пак в норма 2250 оборота /отчетени по оборотомера на таблото/
наистина ли е толкова тъжна прогнозата???? :smt119
:smt100[/quote]

Цедката, за която Субару-фен говори не е филтър, старите 4ЕАТ фаза 1 са с вътрешен филтър, новите са с външен подобен по форма на масления и има въпросната цедка, която е метална и не се сменя поне по ръководство. Щом след смяна на маслото няма подобрение, ми се струва че трябва да се свали хидравличния механизъм - където са Соленоидите, прави му се промивка и тест на въпросните соленоиди и се слага отново. Естествено ще е добре да се почисти и въпросната цедка. Не е толкова сложно и не изисква сваляне на кутията. Щом маслото ти е ОК и е бистро си го запазваш, ако не си минал 40-50 000 км. Както колегата Александров отбелязва подобно забавяне обикновенно се дължи на запушване на линиите или слабо налягане. Малка вероятност има и А соленоид да не работи на 100%, но би трябвало да изписва грешка.

За да не се гадае, ти препоръчвам да минеш през Митака, най малкото за една диагностика. гореописаната процедура се прави за 2-3 часа и не е торба с пари.

Дано да минеш само с промивка :smt023

Чет Окт 13, 2011 8:58 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 18, 2008 2:40 pm
Мнения: 333
Местоположение: софия диана бад
Автомобил: W124/VAZ21021/K12
Рейтинг: 57
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Да може да не се сменя ако е ок моята имаше стружки вътре и беше невъзможно да я почистя

_________________
THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL

Чет Окт 13, 2011 9:08 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте и благодаря на всички за светкавичната реакция!!!
Относно смяната на маслото.Така и така съм минал 48к - ще съм най-щастливия ако се размина само със смяна на масло и филтър.
Само един уточняващ въпрос - след като аз съм с външен филтър, имам ли и вътрешна цедка?
От мненията ви стигам до следния извод - сменям маслото и дебна за промяна. Ако има - съм изтеглил печелившия билет :smt134 . Ако няма... примерно промивка на блока със соленоидите. И да се надявам, че е само това. Нали?
Когато пишете за проверка на маслото за стружки...Как става - по мерителната щека ли? Ако е така - нямам стружки
И още нещо откровено глупаво. Редовно си следя нивото на автомата, при това ВИНАГИ на изключен двигател и е малко над макса. От тази тема проумях, че се мери на работещ двигател :smt136
Благодаря още веднъж. Като имам резултат ще пиша.
Междувременно стискам палци и на колегата, който отвори тази тема :smt023

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Нед Окт 16, 2011 9:04 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm
Мнения: 109
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Отсъствах известно време, но вече съм на линия. Благодаря за ценните съвети.
При работещ двигател, маслото беше под минимума. Доляха ми около 700гр и сега е близо до максимума. Има лека промяна, сега когато откаже да включи на "D" я лъжа с по-малко форсиране. Ще опитам да прескоча до Митака за въпросния тест и промиване на соленоидите.

_________________
https://sunnyx3m.com
https://windsurf.bg
https://chipsetbg.com

Вто Ное 01, 2011 7:43 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Пон Авг 29, 2011 7:33 pm
Мнения: 98
Местоположение: русе
Автомобил: subaru outback 2.5 AT
Рейтинг: 15
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
здравейте явно това е масова болест и моята ми направи този номер.направи ми впечетление че го прави само сутрин ( или като не е карана дълго вереме ) но когато температурата е по ниска 5 градуса и надоло когато включа на D или на която и да е скорост колата не помръдва докато не загрее двигателя малко.споделих си проблема с един майстор ( местен който прави само AT ) и ми каза че някакви гумички на хидрото се били втвърдили и сега като е по студено затова започвала да го прави този номер. илало комплекти за кутията на цена около 300 лв и щяло да се оправи. за сега ми го е правила 2 пъти номера но като паднат температурите по сериозно и го направи пак ще я карам май да я излекуват.ако някой знае нещо друго с нези симптоми да сподели ще съм му благодарен. м-у другото маслото е сменено но ми направи впечетление че нивото му е по високо от максимума мерих го на запален двигател ( студена ) в момента в който ми направи за първи път проблема

Вто Ное 01, 2011 8:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 13, 2010 8:41 pm
Мнения: 109
Местоположение: София
Автомобил: Outback 2.5 AT, 2005г.
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
При мен, когато са по-ниски температурите се държи по-добре...

_________________
https://sunnyx3m.com
https://windsurf.bg
https://chipsetbg.com

Сря Ное 02, 2011 7:58 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BOZDEV написа:
здравейте явно това е масова болест и моята ми направи този номер.направи ми впечетление че го прави само сутрин ( или като не е карана дълго вереме ) но когато температурата е по ниска 5 градуса и надоло когато включа на D или на която и да е скорост колата не помръдва докато не загрее двигателя малко.споделих си проблема с един майстор ( местен който прави само AT ) и ми каза че някакви гумички на хидрото се били втвърдили и сега като е по студено затова започвала да го прави този номер. илало комплекти за кутията на цена около 300 лв и щяло да се оправи. за сега ми го е правила 2 пъти номера но като паднат температурите по сериозно и го направи пак ще я карам май да я излекуват.ако някой знае нещо друго с нези симптоми да сподели ще съм му благодарен. м-у другото маслото е сменено но ми направи впечетление че нивото му е по високо от максимума мерих го на запален двигател ( студена ) в момента в който ми направи за първи път проблема



Колега, май първо трябва да си смениш майстора - обяснение, че някакви гумички на хидрото се били втвърдили е меко казано несериозно - това да не е помпа за колело...
Прочети темата от начало за меренето на маслото - не трябва да е нито под нивото, нито над нивото. Караш 10-15 км и тогава мериш.

Сря Ное 02, 2011 9:03 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Фев 19, 2008 9:38 pm
Мнения: 331
Местоположение: София
Skype: valentinu7
Автомобил: Outback'08 2.5 AT
Рейтинг: 105
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Дойде време и аз да споделя моя практически опит в решаването на проблема.
Може би е по-точно да кажа ОПИТА НА МИТАКА :idea:
Та, обадих се най-накрая там и Митака още по телефона ми каза, че ако ми се умисля автомата толкова рядко /не повече от 10-ина пъти за 47к км/, моя случай е от по-леките. И тъй като маслото е също на горепосочените километри, започваме с промивка и смяна на маслото, както и филтъра, разбира се. Прогнозата е че би трябвало това да е достатъчно /стискам сериозно палци/. Моя Фори е '99 и според Митака това е от първите автомати от втората генерация..., та проблема бил в някакви гумени уплътнения.....Следващата болезнена акция е отваряне на автомата, НЕ на соленоидния блок, и подмяната им. Силно се надам да не стигам дотам, защото боли :smt141 Имаше и препоръка след 5-6к км да сменя маслото пак, евентуално /за да се гарантира в максимална степен цялостната подмяна на флуида/; казаха, че източеното масло било тъмно...ще поживеем-ще видим.
Тук е мястото да включа и темата за ремонт на кормилна рейка. Досадното трополене се оказа .....Биелетки :smt134 . Така че и таз грижа отпадна благополучно след смяната им.
Така и не се видях с Митака /само по телефона няколко пъти се чух, а ми беше любопитно да видя таз легенда :smt136 /
Благодаря на всички, споделили инфо! Дано повече от нас се разминат по по-лесния начин :smt023

_________________
Forester'99 2.0 4EAT
Outback'08 2.5 4AT

Пет Ное 11, 2011 10:11 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:55 pm
Мнения: 196
Местоположение: София
Рейтинг: 6
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Коляги,не искам да отварям нова тема и ще попитам тук,понеже става въпрос за АТ,а въпроса ми е свързан с нея.
Бихте ли ми казали АТ на legacy 4 т.е. модел от 2004 година и outback 3 от същата година колко степенен е 4 или 5?Ако съществуват и двата ватианта бихте ли ми казали как да ги различа?
Благодаря!

_________________
limona

Пет Ное 11, 2011 10:02 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2311
Местоположение: Sofia
Автомобил: EA839,MA1.20
Рейтинг: 506
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 2004 само 3.0 Н6 мотора е с 5-АТ, другите са 4-АТ

Пет Ное 11, 2011 11:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 60 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 81 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор