Субару Форум България
https://www.subaruclubbg.com/forum/

Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда
https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=23308
Страница 3 от 4

Автор:  pojara [ Сря Сеп 12, 2018 3:01 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

и аз да се похваля, но първо искам да благодаря искрено и с възхищение на човека, който ми реши проблема с прословутата прахосмукачка, повредените клапани на системата за вторичен въздух и събирането на вода. Бях в София за 2-3 дни и реших да оправя този проблем като се свържа с някого от столичните майстори, защото в Благоевград където живея нещата от към ремонти на автомобилите са много зле, но както и да е. Обадих се на един от хората, който е много хвален в този форум и действително насреща имаше отзивчив и много точен човек, чието име няма да споделя, защото той ме посъветва да се оберна към друг като каза че само един майстор по софтуера може да разреши моя проблем и е хубаво да се свържа с него. Обадих се на телефона и о чудо насреща още по-коректен майстор нещо което ако се опитваш да откриеш в Благоевград е по трудно, от колкото да намериш девствена студентка, но пак се отклоних. Предполагам че съм се свързал с човека от форума, който е отворил тази тема и тъй като не искам още повече да раздувам, защото никой нама да прочете целия пост просто ще кажа:
„ТОВА Е ЧОВЕКА ЗА ПРОБЛЕМА СЪС СИСТЕМАТА ЗА ВТОРИЧЕН ВЪЗДУХ."
Сега ще се попитате да не би пари да ми дава че реклама му правя? Не просто от както взех колата чека светеше за грешка на единия клапан ще я напиша та и друг ако търси да прочете - Р2433. В началото не и обръщах внимание защото единствения минус е че нямах круиз контрол, но след 1-2 месеца започнах да чувам нещо като шум от вода, двигателя не рабтоеше по същия начин все Колата бе като спъната, но тъй като не мога точно да ви обясня просто ще кажа че не ми харесваше как работи. След немесата на този човек, не знам какво и е правил и не искам да знам, но съм му благодарен, защото нещата коренно се промениха от към вървене на автомобила и работа на двигателя а и плюс е работата на круиз контрола, така че за мен това бяха най-добре похачените пари за автомобила до момента.
Благодаря!!!!

Автор:  dimitrov 1969 [ Сря Сеп 12, 2018 7:56 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

pojara написа:
и аз да се похваля, но първо искам да благодаря искрено и с възхищение на човека, който ми реши проблема с прословутата прахосмукачка, повредените клапани на системата за вторичен въздух и събирането на вода. Бях в София за 2-3 дни и реших да оправя този проблем като се свържа с някого от столичните майстори, защото в Благоевград където живея нещата от към ремонти на автомобилите са много зле, но както и да е. Обадих се на един от хората, който е много хвален в този форум и действително насреща имаше отзивчив и много точен човек, чието име няма да споделя, защото той ме посъветва да се оберна към друг като каза че само един майстор по софтуера може да разреши моя проблем и е хубаво да се свържа с него. Обадих се на телефона и о чудо насреща още по-коректен майстор нещо което ако се опитваш да откриеш в Благоевград е по трудно, от колкото да намериш девствена студентка, но пак се отклоних. Предполагам че съм се свързал с човека от форума, който е отворил тази тема и тъй като не искам още повече да раздувам, защото никой нама да прочете целия пост просто ще кажа:
„ТОВА Е ЧОВЕКА ЗА ПРОБЛЕМА СЪС СИСТЕМАТА ЗА ВТОРИЧЕН ВЪЗДУХ."
Сега ще се попитате да не би пари да ми дава че реклама му правя? Не просто от както взех колата чека светеше за грешка на единия клапан ще я напиша та и друг ако търси да прочете - Р2433. В началото не и обръщах внимание защото единствения минус е че нямах круиз контрол, но след 1-2 месеца започнах да чувам нещо като шум от вода, двигателя не рабтоеше по същия начин все Колата бе като спъната, но тъй като не мога точно да ви обясня просто ще кажа че не ми харесваше как работи. След немесата на този човек, не знам какво и е правил и не искам да знам, но съм му благодарен, защото нещата коренно се промениха от към вървене на автомобила и работа на двигателя а и плюс е работата на круиз контрола, така че за мен това бяха най-добре похачените пари за автомобила до момента.
Благодаря!!!!

Колега,може ли една снимка на тапите за главите които са сложили,за да видя дали са решили този въпрос? Ако е възможно разбира се .

Автор:  pojara [ Нед Сеп 16, 2018 7:24 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

не съм премахвал системата само е забранена

Автор:  damon [ Вто Ное 19, 2019 12:54 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

zk. написа:
Но обясненията за големия проблем с "детонации" при запомнени корекции от по -1 градус на все още здрав двигател и как предлагате решение/лечение и за този проблем ... това преминава някои граници.

Не ми е приятно, но все някой трябва да го каже ...


Всъщност проблемите с EJ204 двигателите са ясни донякъде от години - т.нар. мудност и забивки между 2 и 3к оборота и това не е свързано със системата за вторичен въздух и рециркулация на газовете. Не знам как по нашите форуми още няма никъде написано защо е и се разправят понякога легенди, след като проблемът е широко известен. Обяснението е че има паразитни шумове от AVCS валовете при крайни положения, които се "чуват" от кнок сензора и се интерпретират като детонация, съответно ЕКУ-то връща авансите с доста големи стойности, набива ги в таблицата за корекции на аванса (поне за известно време). Субару много добре си знаят за проблема, като засяга абсолютно всички такива екута от Европа до Австралия. Имат няколко нови версии на програмата в екуто, но никой не решава напълно проблема, а и Субару надали са го разглеждали като особен проблем, поне по това което съм чел за нови и гаранционни коли в Австралия. Аз например съм с последната официална версия на софтуера и колата не е особено пъргава между 2 и 3к, но вече нямам досадните забивки, които имах преди и връщаха аванса с по 8 градуса, което създаваше чувство, че двигателят едва ли не гасне. Всичките ми екологии работят, но колата се кара само на бензин и е на реални 185к. Корекция на това първо направиха руснаците, като променят таблиците на AVCS ъглите за да не завърта валовете в толкова крайни положения между 2 и 3к, като съчетават това и с изключване на екологията. Просто проблемът е че при това ECU е по-сложно. Заради това изключване на екологиите се налагат и някои допълнителни корекции на горивните таблици, като повечето отзиви казват, че колата върви по-добре, но гори малко повече. Но детонациите нямат връзка с мудността по простата причина, че не са истински детонации, а паразитни такива, които единствено карат еку-то да връща аванса и да си прави само "забивките".

Автор:  dimitrov 1969 [ Вто Ное 19, 2019 7:04 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Доста дразнещ проблем при 80 процента от колегите шофиращи този модел/включително и аз/ е това придърпване между 2000-3000 оборота.
Да споделя и аз какво се случва при мен:
Когато я купих от колега от Форума преди 3.5 г.беше с този проблем.Смених дросел,проблема изчезна,но отново се появи след 1 година.Последва смяна на свещи/иридиеви/ ,ламбда сонда ДЕНЗО/Светна чека и изписа грешка за тази ламбда сонда/.Това придърпване обаче при мен е със затихващи функции,появява се много рядко 1 път в месеца за 4-5 дни и изчезва.Обаче съм установил една зависимост.Ако карам по доста неравен път/не задължително черен/ след 2-3 км изчезва придърпването.Това поне вече 30 пъти съм го изследвал и винаги е така. И другото вече е писано-след откачане на едната клема на акумулатора също изчезва.Когато пътувам дълъг преход по магистрала обикновенно след минаване на 200 км.отново идва това придърпване.За информация колата ми е BI FUEL.
Говорил съм с 3-ма колеги от Форума използвали услугите на автора на темата,но резултатите от тази намеса са различни.При някои е помогнало твърдят ,а при друг колега няма подобрение.
С колегата z.k. от Форума само съм си писал 1 път по премахването на тази екология,беше ми обяснено,че процедурата е доста сложна и е възможно в рамките на 1 работен ден да не стане.

Автор:  Stoqn Petkov [ Пет Яну 24, 2020 10:00 am ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Кое е проблемно в клапаните?Електрониката или механиката.

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 24, 2020 12:00 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Колега, предполагам е ясно, че колата от подписа ви няма такава система.

Автор:  Stoqn Petkov [ Пет Яну 24, 2020 2:02 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

От два месеца съм с Forester 2006g 158 коня.

Автор:  ico_tech [ Пет Яну 24, 2020 6:10 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

OK. Ако нямате проблем не пипате. Проблема е комплексен - електриката по-рядко дава фира, но клапана просто блокира с времето/или не уплътнява. Тук се коментира тоталното премахване на системата, което за съжаление не винаги е възможно. Автора на темата ще ви даде най-подробно инфо, ако колата вече дава проблеми.

Автор:  Krasi 6905 [ Пет Яну 24, 2020 8:15 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

На диагностика ми даде клапан.

Автор:  srg [ Нед Яну 26, 2020 12:34 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

damon написа:
zk. написа:
Но обясненията за големия проблем с "детонации" при запомнени корекции от по -1 градус на все още здрав двигател и как предлагате решение/лечение и за този проблем ... това преминава някои граници.

Не ми е приятно, но все някой трябва да го каже ...


Всъщност проблемите с EJ204 двигателите са ясни донякъде от години - т.нар. мудност и забивки между 2 и 3к оборота и това не е свързано със системата за вторичен въздух и рециркулация на газовете. Не знам как по нашите форуми още няма никъде написано защо е и се разправят понякога легенди, след като проблемът е широко известен. Обяснението е че има паразитни шумове от AVCS валовете при крайни положения, които се "чуват" от кнок сензора и се интерпретират като детонация, съответно ЕКУ-то връща авансите с доста големи стойности, набива ги в таблицата за корекции на аванса (поне за известно време). Субару много добре си знаят за проблема, като засяга абсолютно всички такива екута от Европа до Австралия. Имат няколко нови версии на програмата в екуто, но никой не решава напълно проблема, а и Субару надали са го разглеждали като особен проблем, поне по това което съм чел за нови и гаранционни коли в Австралия. Аз например съм с последната официална версия на софтуера и колата не е особено пъргава между 2 и 3к, но вече нямам досадните забивки, които имах преди и връщаха аванса с по 8 градуса, което създаваше чувство, че двигателят едва ли не гасне. Всичките ми екологии работят, но колата се кара само на бензин и е на реални 185к. Корекция на това първо направиха руснаците, като променят таблиците на AVCS ъглите за да не завърта валовете в толкова крайни положения между 2 и 3к, като съчетават това и с изключване на екологията. Просто проблемът е че при това ECU е по-сложно. Заради това изключване на екологиите се налагат и някои допълнителни корекции на горивните таблици, като повечето отзиви казват, че колата върви по-добре, но гори малко повече. Но детонациите нямат връзка с мудността по простата причина, че не са истински детонации, а паразитни такива, които единствено карат еку-то да връща аванса и да си прави само "забивките".

Всъщност да, проблема за част от колите с подобни симптоми е ясен от години (грешка в софтуера, мултиплицираща излишно отнемането на предварение до момент, в който дори на празен ход ECU-то започва да отнема по 5 градуса аванс), като за това Subaru са си пуснали ъпдейти, които успешно лекуват проблема. Ясно е обаче също и че има една друга част от колите с подобни симптоми, на които им се приписва този проблем поради една или друга причина, но реално драмата там е по-тривиална (датчици, соленоиди и дори проблем с разпределителен вал или леглото му в главата или фазиращото колело, водещ до невъзможност да се поддържа стабилно налягането на масло в AVCS системата) и при тях скопяването на AVCS-а и предварението, както и наливането на гориво софтуерно естествено, че няма да свърши работа...

Автор:  iv4o77 [ Съб Юни 19, 2021 9:42 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

дайте кординати за премахване на софтуера, грешката е за постояно отворена клапа на вторичния въздух

Автор:  Tisho09 [ Нед Юни 20, 2021 1:19 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

iv4o77 написа:
дайте кординати за премахване на софтуера, грешката е за постояно отворена клапа на вторичния въздух

До колкото съм чел относно клапите - те ръждясват с времето поради конденза и карането на кратки разстояния и затова се появяват грешките.
В твоя случай не би ли следвало първо да се сложи тапа на мястото на клапата и тогава софтуерно да се забрани екологията ?

Автор:  zk. [ Нед Юни 20, 2021 7:14 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Tisho09 написа:
В твоя случай не би ли следвало първо да се сложи тапа на мястото на клапата и тогава софтуерно да се забрани екологията ?

Точно.

Автор:  dimitrov 1969 [ Вто Юни 22, 2021 4:10 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

zk. написа:
Tisho09 написа:
В твоя случай не би ли следвало първо да се сложи тапа на мястото на клапата и тогава софтуерно да се забрани екологията ?

Точно.

Към колегата zk.?
Aко е така на мен не ми казахте че първо се налага хардуерна намеса и тапи да се сложат и тогава да се прави софтуерна намеса. Вие ми правихте софтуерната намесата преди 10 месеца...и няма проблем оттогава,но от написаното по горе в темата да очаквам ли проблем?

Автор:  Tisho09 [ Вто Юни 22, 2021 5:19 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Нормално една работеща клапа трябва да е затворена, като тя се управлява от софтуера. Но при една блокирала клапа в отворено положение довежда до нейното отстраняване и запечатване на отвора с тапа. При работеща клапа, на която е забранено отварянето и чрез софтуерна намеса то тя ще бъде постоянно затворена и ще играе ролята на тапа.
Нека колегата zk. ме поправи ако подвеждам някого с горенаписаното мнение.

Автор:  zk. [ Пет Юни 25, 2021 2:01 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

dimitrov 1969 написа:
Aко е така на мен не ми казахте че първо се налага хардуерна намеса и тапи да се сложат и тогава да се прави софтуерна намеса. Вие ми правихте софтуерната намесата преди 10 месеца...и няма проблем оттогава,но от написаното по горе в темата да очаквам ли проблем?

Хубава работа ... на всеки казвам и обяснявам едно и също. :)
Tisho09 добре е обяснил.

Автор:  dimitrov 1969 [ Пон Юли 05, 2021 8:40 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

По принцип помня какво ми обясняват,но не искам да влизам в излишен спор ..Възможно е и да не съм разбрал какво ми казвате .
Но все пак смятам че уточнението след зададеният ми въпрос ще е в полза на други колеги четящи темата .

Автор:  marto42 [ Пет Яну 13, 2023 3:35 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Здрвейте колеги,
искам да изразя огромното си възхищение от Любо сервиз и по-точно от Владо. Нямам за цел да правя продуктово позициониране, а да помогна на всички съфорумци с проблем като моя!
Имах гореописаните проблеми - екологията, светещи лампи на двигателя и проблем с ускоряването, придърпване и мудност като цяло.
РЕШЕНИЕТО НА ПРОБЛЕМА СЕ ОКАЗА СОФТУЕРНО!
Имам от скоро Субару Легаси 2012г. и проблема с мудността и лампите на таблото изключително ме дразниха, а по баир колата бе кошмарна. Чак след 3500 оборота колата рязко придърпваше и тръгваше, а педала на газта натисках до дупка и се страхувах да не направя дупка на пода!
Горещо ви препоръчвам Владо, който е изключително начетен и първия който оправя този проблем в България, след събиране на много информация от руски и чуждестранни сайтове. Когато за пръв път се чух с него по телефона, вместо аз да обеснявам за проблема си, той ми обясни как се държи колата, защо прави така и как ще я оправи. Срещайки се с него, първо той я покара, диагностицира проблема нагледно чрез таблета, обясни ми стойностите на таблета в какви норми следва да бъдат и ми показа моите стойности. След два часа разходки из София и чудейки се къде да "убия" време ми се обади и каза, че колата е готова - започна новата ера на този автомобил!
Поведението на пътя бе коренно различно. Показателите на автомобила бяха според предварително казанато от него. Направихме обиколка с клата , но този път аз шофирах и направо се родих.
Колата вече ускоряваше, нямаше придърпването, всички лампи на екологичната тъпня бяха загасени (не случайно инженерите от Субару махат таз щуротия в следващите модели) и последно, разхода падна драстично!!!
На междуградско каране от 16.4л. на 100км падна на 7.4л. на 100км.
Това бяха най-правилно похарчените ми пари за колата, съветвам ви ако имате подобни симптоми да се свържите с него. Изключително любезен и начетен човек, много вещ в автомобилната електроника. Няма да споменавам цени, но ще споделя телефона му за други нуждаещи се колеги от форума.
п.с. Симптомите на колата, накараха други майстори да си мислят че е механичен проблем със скоростната кутия, която е автоматик и със сменено масло (посредством машина, а не чрез претакване).

Владо - 088 823 63 76

Автор:  dimitrov 1969 [ Пон Яну 30, 2023 9:41 pm ]
Заглавие:  Re: Софтуерна забрана на екология и грешки от втора ламбда

Към колегата от предният пост:
Добре ще е да споменете и сумата която сте платили...в помощ ще е на останалите колеги .

Страница 3 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/