|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Speleonaft
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 3:20 pm Мнения: 10
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги Преди два дни спря да ми работи оборотомера. Понякога се оправя. Каква е диагнозата някой да знае???? P.S Не е от таблото
|
|
|
Чет Сеп 21, 2017 2:39 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Той е електронен така че, възможно е да е лош контакт отзад на буксите към таблото. Стигни до тях по някакъв начин и ги размърдай силно. За предпочитане е да го направиш, когато не дава показание, да видиш дали ще тръгне...
|
|
|
Чет Сеп 21, 2017 3:02 pm |
|
|
Speleonaft
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 3:20 pm Мнения: 10
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
|
Благодаря за съвета но не е от това изпробвахме. Ако някой знае от къде взема сигнал нека сподели. И на диагностика не излизат обороти.
|
|
|
Пет Сеп 22, 2017 9:30 am |
|
|
dimitrov2000
|
В този случай нещата се задълбочават. Оборотомера взема сигнал от датчика на коляновия вал, който го предава в ЕКУ-то на колата, където служи за разни неща и сметки. Визуализацията се изкарва на таблото по информационна шина. Сега, без да съм специалист по Трибека, логиката сочи че: 1. Ако проблема ти беше в датчика на коляновия вал, нямаше да запали въобще т.е. оттам сигнал идва до ЕКУ-то; 2. Сигнала за оборотите се ползва от останалите системи на колата нормално, щом колата работи; 3. Невинаги изкарва показания на таблото и няма сигнал на ОБД буксата /най-вероятно, когато го няма и на таблото/.
Щом ту има, ту няма, възможностите са две: или изхода на ЕКУ-то ту сработва, ту не или кабела от ЕКУ-то към вътрешността някъде прекъсва.
Какво бих те посъветвал: Намери си сервизно описание. Виж, как става и пусни самодиагностика на таблото за да видиш всички стрелки ли работят; Виж, кой пин на ЕКУ-то е сигнала от оборотомера. Провери има ли сигнал на пина при работеща кола;
P.S. Тука гледам в един доверен сайт за аларми казват, че това е червено/бял кабел в по-големия куплунг отзад на таблото, за Трибека 2007-2008г. Трябва да е същия цвят и на ЕКУ-то. Твоята не я знам, коя година е, но може би с течение на времето ще ме споходи пророчески сън... Колега, ама наистина ли не мислите? "Колата ми не работи, помагайте"...
|
3
|
|
Пет Сеп 22, 2017 10:18 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година.
|
|
|
Нед Сеп 24, 2017 7:06 pm |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Мнения: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
Plamski_ написа: Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година. Колега, намери ли решение на този проблем? При мен се появи точно същия симптом на Legacy IV H6.
|
|
|
Сря Май 20, 2020 6:18 am |
|
|
Plamski_
Регистриран на: Чет Сеп 29, 2016 7:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca 3.6
Рейтинг: 91
|
Tassadar написа: Plamski_ написа: Колеги, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Преди няколко месеца стрелката на оборотомера започна да ми задържа, покачва се и се понижава на тласъци. Естествено я закарах за диагностика, за да проверим дали има проблем с оборотите на двигателя или е само от таблото. Оказа се второто и ме посъветваха да търся ново табло. Рових се във форума, но не намирам подобен симптом, а го бях срещал някъде. По спомен се коментираше почистване на нещо..... Ако някой може да ме насочи към решение, освен закупуване на нов или втора ръка ще съм благодарен. Колата е Трибека 2008 година. Колега, намери ли решение на този проблем? При мен се появи точно същия симптом на Legacy IV H6. Колега, Владо от сервиза на Любо ми реши проблем с километража, който беше спрял да отчита. Понеже вече много рядко карам колата не зная дали от неговата интервенция, но проблема с оборотомера изчезна. В един момент бях свикнал с това и не му обръщах внимание, а сега вече проблемът не е и на лице. Даваше ми speed error , оказа се една зацапана платка и се разминах много леко благодарение на момчето. В секцията за белите сервизи има информация за Владо и при желание може да се насочиш към него. Поздрави и успех
|
|
|
Сря Май 20, 2020 1:50 pm |
|
|
Alxx
|
Проблемът е елементарен и хубавото е, че при Субару е по-скоро рядкост. Кофти връзки датчик-табло. Лесно се прави.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Май 20, 2020 8:35 pm |
|
|
Spear
Регистриран на: Нед Мар 04, 2012 8:44 am Мнения: 34
Автомобил: Subaru Outback‘03 H6
Рейтинг: 30
|
Колеги, и аз имам същия проблем - така я купих преди няколко месеца (европейска Трибека 2007)... Дразнещо е но свикнах... Опитах какво ли не - гънах кабели, чистих крачета на буксите с контакт спрей... не и не. Взех цяло друго табло и го смених... да, ама няма палене - явно заради имобилайзера, който очевидно е в таблото... Отказах се... Вчера, докато сменях екранчето показващо нивото на бензина (щото мигаше и гаснеше нещо), и изведнъж!!! О, чудо... Оборотомера оживя и започна да си работи съвсем нормално... Вкарах му Елм 327 - същите показания в torque pro... Кеф... Нищо повече не пипнах, да не разваля магията и монтирах таблото обратно... Преди да затегна четирите винта, за последно запалих - работи си.... Яко... Затегнах винтчетата и с кеф запалих колата.... Дедовия!!! Оборотомерът пак умрял, като от време на време почва да откача и да върти като луд нагоре-надолу... А сега де!??
|
|
|
Нед Май 24, 2020 8:43 am |
|
|
Vmax
|
|
Нед Май 24, 2020 9:43 am |
|
|
Tassadar
Регистриран на: Чет Юли 07, 2016 6:00 pm Мнения: 8 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback 2.5, 2008
Рейтинг: 0
|
Почистване на буксите към таблото с контактен спрей не реши проблема. Ще отворя и таблото, макар да не очаквам да видя нещо подозрително вътре. Май ще се търси Владо.
|
|
|
Пон Май 25, 2020 2:49 pm |
|
|
Пламен Д
Регистриран на: Пон Авг 05, 2019 9:44 pm Мнения: 28
Автомобил: Tribeca 3.6
Рейтинг: 21
|
Здравейте, аз имах проблем с управлението на вентилацията, всички бутони работеха само в едната посока, разглобявах чистих букси и нямаше резултат. След диагностика в сервиза на субару в Габрово, проблемът сам се оправи. Споделям тази информация, защото е възможно да има някакъв софтуерен бъг!
|
|
|
Вто Май 26, 2020 8:11 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|