Автор |
Съобщение |
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Здравейте предстои ми смяна на антифриз и се чудя дали да сложа термостат на 78 градуса. Моля някой да сподели как ще се държи автомобила през зимата. Става въпрос за Трибека 3.0.
Поздрави на всички.
|
|
|
Пет Сеп 29, 2023 8:54 pm |
|
|
Vmax
|
Не се занимавайте с простотии. Колата е сметната от завода както трябва - не е нужно да се правим на инженери.
Зимата няма да може да стига оптимална работна температура ( дори още през есента ), което означава по-богата смес и т.н. проблеми.
Такъв термостат се ползва на много назобени коли, които се карат на писта и т.н. Въобще не е за цивилно каране.
Мийте си радиаторите на пролет и на есен и си подържайте охладителните системи в изправност и няма да имате ядове.
|
|
|
Съб Сеп 30, 2023 7:20 am |
|
|
askeless
|
Не си прав тук, Стани. Не става въпрос за наистина студен термостат на 68градуса начало на отваряне, който слагат с големите алуминиеви радиатори. Този 78 градуса термостат е оем за турбо моторите ~AA072 номера и започва да отваря на 78, а е напълно отворен на 92, сравнено с каталожния за модела, който отваря на 83 и е напълно отворен на 96. Тези 5 градуса надолу се движат горе долу в целия диапазон на работа и особено лятото са животоспасяващи за Н6 мотор, който си е откровено топъл мотор, а в Трибека съвсем, тъй като и купето е доста тежко. Самата охладителна система като дизайн не е най-силната страна на Субару и е с много малки толеранси. Действително колата изстива повече без товар и е една идея студена в стандартни режими, но е по-добре така отколкото да прекипява. Липсата на пикови топли температури рязко намалява възможността за проблем с гарнитури най-малко. Моторът не изстива чак толкова, че да се налага еку да коригира горивно карти. Според мен е задължително да се сложи този термостат на н6. И специално на 3.0 мотора да се подмени и втория термостат към охладителя на маслото на кутията. Към автора на темата: карал съм н6 б13 с този термостат и заводски радиатор и не съм имал проблеми зимата, парно си има, загрява нормално, не гореше различно на дълго спрямо лятото. . На Хемус при -7-8 външна температура и 130кмч стоеше на малък товар на 81-2 градуса, като качва до 94-5 при изкачването на Витиня. Без товар падаш на 78-9. При нормална скорост около 100 държеше на 84-5 средно най-често. Лятото 88-90-92, магистрално на +38 с клима на 140кмч съм виждал и 101-102.
Поздрави!
|
|
|
Нед Окт 01, 2023 7:43 am |
|
|
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Много благодаря за отговорите. Поздрави.
|
|
|
Нед Окт 01, 2023 9:06 am |
|
|
Vmax
|
Не съм противник на модификациите, но ако е имало нужда от по-ниска температура, то са щели да го сметнат в завода и да го сложат, а не да го открием ние в БГ... Не че нещо ама не сме точно технологична сила. Ако едно Субару грее, то има проблем някъде по системата, използването на такъв термостат само замаскира проблема, а не го решава. Съгласен съм за ниските толеранси, но те са си напълно достатъчно за стокова кола в добро състояние. Ако почнеш да слагаш ГИ, ремап и т.н. тогава вече почваш да сменяш и радиатори и термостати. За сток кола, според мен трябва да се търси решение на проблема, а не палиативни мерки.
Предполагам си гледал смеси на твоята с този термостат в студено време? Ще ми интересно да разбера какви са и как се компенсира това ако има ГИ и какво става с катализатора в дългосрочен план?
|
|
|
Нед Окт 01, 2023 9:20 am |
|
|
valqk
|
Тук не знаем, дали човекът кара на газ.... а кой в БГ не кара на газ, като може - много са/сме/ малко такива. А и напълно изправна охладителна с-ма - трябва да се следи редовно... а като знаем как майсторите проверяват всичко...
_________________ http://www.hostit.bg/
|
|
|
Нед Окт 01, 2023 11:34 am |
|
|
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Да автомобила е с газов инжекцион. Проблем с охладителната система за сега нямам. Лятото на 35-36 градуса с климатик до морето никакъв проблем. Единствено като взех колата преправихме свързването на изпарителя.
|
|
|
Нед Окт 01, 2023 3:55 pm |
|
|
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Реших да пробвам нов термостат на 78 градуса и нов антифриз.
Прикачени файлове:
15A08598-E118-4055-997F-7940DC0034FA.jpeg [ 3.49 MiB | Прегледано 474 пъти ]
|
|
|
Съб Окт 21, 2023 1:42 pm |
|
|
Alxx
|
Не грешиш за тая кола. Субару имат няколко модела термостати за различните географски ширини и мисля, че за южна Европа е точно такъв. P.S. К'во правят магаретата на Резбарска?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Окт 21, 2023 6:13 pm |
|
|
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Извинявам се но това за магаретата не го разбрах.
|
|
|
Съб Окт 21, 2023 7:30 pm |
|
|
Alxx
|
Тези, които ти продадоха антифриза
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Окт 22, 2023 7:57 am |
|
|
Vrabcho
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
|
Антифриза го взех от Интеркарс.
|
|
|
Нед Окт 22, 2023 8:45 am |
|
|
Alxx
|
Заблудих се, подът ми заприлича на онзи, който съм бърсал само пет години Между другото цените на едро в интеркарс за Равенол, са като цените за редовни клиенти при вносителя.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Окт 22, 2023 8:07 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Поздрави на всички! От скоро съм собственик на Трибека, която имаше проблеми с охлаждането. За цялата сага мисля да си пусна отделна тема, за да не спамя тази. Докато отстраня проблема съм пробвал и термостат 68 градуса. С него разхода се вдигна с около половин литър на бензин. Температурата на мотора се движи от 75 до 90 градуса. За стоенето в задръстване добавих термостат за старт на перките при температура 80-85 градуса. Парното работи добре, въпреки ниската температура.
|
|
|
Съб Дек 16, 2023 1:45 pm |
|
|