Отговори на тема
 Термостат на 78 C 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте предстои ми смяна на антифриз и се чудя дали да сложа термостат на 78 градуса.
Моля някой да сподели как ще се държи автомобила през зимата. Става въпрос за Трибека 3.0.

Поздрави на всички.

Пет Сеп 29, 2023 8:54 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5329
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не се занимавайте с простотии. Колата е сметната от завода както трябва - не е нужно да се правим на инженери.

Зимата няма да може да стига оптимална работна температура ( дори още през есента ), което означава по-богата смес и т.н. проблеми.

Такъв термостат се ползва на много назобени коли, които се карат на писта и т.н. Въобще не е за цивилно каране.

Мийте си радиаторите на пролет и на есен и си подържайте охладителните системи в изправност и няма да имате ядове.

Съб Сеп 30, 2023 7:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 23, 2012 4:17 pm
Постове: 632
Местоположение: София
Skype: alx_csl
Автомобил: 10 LGT EJ255/05 XL-7 H27A
Телефон: 0886738903
Рейтинг: 698
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не си прав тук, Стани. Не става въпрос за наистина студен термостат на 68градуса начало на отваряне, който слагат с големите алуминиеви радиатори.
Този 78 градуса термостат е оем за турбо моторите ~AA072 номера и започва да отваря на 78, а е напълно отворен на 92, сравнено с каталожния за модела, който отваря на 83 и е напълно отворен на 96. Тези 5 градуса надолу се движат горе долу в целия диапазон на работа и особено лятото са животоспасяващи за Н6 мотор, който си е откровено топъл мотор, а в Трибека съвсем, тъй като и купето е доста тежко. Самата охладителна система като дизайн не е най-силната страна на Субару и е с много малки толеранси. Действително колата изстива повече без товар и е една идея студена в стандартни режими, но е по-добре така отколкото да прекипява. Липсата на пикови топли температури рязко намалява възможността за проблем с гарнитури най-малко. Моторът не изстива чак толкова, че да се налага еку да коригира горивно карти. Според мен е задължително да се сложи този термостат на н6. И специално на 3.0 мотора да се подмени и втория термостат към охладителя на маслото на кутията.
Към автора на темата: карал съм н6 б13 с този термостат и заводски радиатор и не съм имал проблеми зимата, парно си има, загрява нормално, не гореше различно на дълго спрямо лятото. . На Хемус при -7-8 външна температура и 130кмч стоеше на малък товар на 81-2 градуса, като качва до 94-5 при изкачването на Витиня. Без товар падаш на 78-9. При нормална скорост около 100 държеше на 84-5 средно най-често. Лятото 88-90-92, магистрално на +38 с клима на 140кмч съм виждал и 101-102.

Поздрави!

Нед Окт 01, 2023 7:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Много благодаря за отговорите.
Поздрави.

Нед Окт 01, 2023 9:06 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5329
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не съм противник на модификациите, но ако е имало нужда от по-ниска температура, то са щели да го сметнат в завода и да го сложат, а не да го открием ние в БГ... Не че нещо ама не сме точно технологична сила.
Ако едно Субару грее, то има проблем някъде по системата, използването на такъв термостат само замаскира проблема, а не го решава.
Съгласен съм за ниските толеранси, но те са си напълно достатъчно за стокова кола в добро състояние.
Ако почнеш да слагаш ГИ, ремап и т.н. тогава вече почваш да сменяш и радиатори и термостати.
За сток кола, според мен трябва да се търси решение на проблема, а не палиативни мерки.

Предполагам си гледал смеси на твоята с този термостат в студено време? Ще ми интересно да разбера какви са и как се компенсира това ако има ГИ и какво става с катализатора в дългосрочен план?

Нед Окт 01, 2023 9:20 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2442
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 705
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук не знаем, дали човекът кара на газ.... а кой в БГ не кара на газ, като може - много са/сме/ малко такива. :pardon:
А и напълно изправна охладителна с-ма - трябва да се следи редовно... а като знаем как майсторите проверяват всичко... :-~

_________________
http://www.hostit.bg/

Нед Окт 01, 2023 11:34 am
Върнете се в началото
Профил WWW

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Да автомобила е с газов инжекцион. Проблем с охладителната система за сега нямам. Лятото на 35-36 градуса с климатик до морето никакъв проблем.
Единствено като взех колата преправихме свързването на изпарителя.

Нед Окт 01, 2023 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Реших да пробвам нов термостат на 78 градуса и нов антифриз.

Прикачени файлове:
15A08598-E118-4055-997F-7940DC0034FA.jpeg
15A08598-E118-4055-997F-7940DC0034FA.jpeg [ 3.49 MiB | Прегледано 474 пъти ]
Съб Окт 21, 2023 1:42 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3988
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не грешиш за тая кола. Субару имат няколко модела термостати за различните географски ширини и мисля, че за южна Европа е точно такъв.

P.S. К'во правят магаретата на Резбарска? :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Окт 21, 2023 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Извинявам се но това за магаретата не го разбрах. :-?

Съб Окт 21, 2023 7:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3988
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тези, които ти продадоха антифриза :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Окт 22, 2023 7:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 8:30 pm
Постове: 12
Автомобил: Subaru Outback
Телефон: 0886102163
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Антифриза го взех от Интеркарс.

Нед Окт 22, 2023 8:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3988
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Заблудих се, подът ми заприлича на онзи, който съм бърсал само пет години :) Между другото цените на едро в интеркарс за Равенол, са като цените за редовни клиенти при вносителя.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Окт 22, 2023 8:07 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Поздрави на всички!
От скоро съм собственик на Трибека, която имаше проблеми с охлаждането.
За цялата сага мисля да си пусна отделна тема, за да не спамя тази.
Докато отстраня проблема съм пробвал и термостат 68 градуса.
С него разхода се вдигна с около половин литър на бензин.
Температурата на мотора се движи от 75 до 90 градуса.
За стоенето в задръстване добавих термостат за старт на перките при температура 80-85 градуса.
Парното работи добре, въпреки ниската температура.

Съб Дек 16, 2023 1:45 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор