|
Страница 1 от 1
|
|
Губи антифриз, но само на газ!
Автор |
Съобщение |
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Това е първото ми Субару и съм със смесени чувства Все пак държа да отбележа, че личната ми летва на тема техника е много висока. В момента, в който отворих предният капак, честно казано бях шокиран! - Всичко изглеждаше като правено в час по трудово или като нахвърляно набързо от инженер с ментални отклонения! След като мина първоначалният шок, започнах да откривам предимства в тази концепция. Почти всички периферни модули, които най-често се чупят при повечето коли и за смяната на които се изисква да се разглоби половината кола, при Трибека се сменят "с поглед" Закупих колата с уговорката, че е с неоткриваем дефект. „Губи антифриз на газ, но не и на бензин“ Бяха и се изредили доста „майстори“, но за мое щастие, освен регулярните тестове, не беше бърникана много. За начало тествах дали описанието отговаря на истината, или търговеца просто не иска да признае, че има проблем с гарнитури, глава или дори блок. За мое учудване, се оказа точно така! На бензин 300 километра пробег, без загуба на антифриз. За да се тества на газ се наложи да ремонтирам 2 от дюзите. Направих 120 километра преход, колата започна да загрява и спрях. След като изстина започнах да доливам и да се чувствам тъпо . Долях 1,5 литра антифриз! Прибрах се на бензин (без грам загуба на антифриз), медитирах една вечер на свещи, събудих се, добавих ув. оцветител към антифриза, изминах 50 км градско и започнах с тестовете. 1. Проверка за антифриз след газовия филтър – няма. 2. Проверка за антифриз в смукателните колектори – няма. 3. Тест за изгорели газове в антифриза – отрицателен. 4. Тест за антифриз в маслото на двигателя – отрицателен. 5. В маслото на скоростната кутия – отрицателен. 6. Общ преглед на двигателният отсек – светна целият мотор, кош, кора, капак! До тук добре! Сега търсим теч върху повърхност, която се нагрява или серия микро течове, но за бога, защо само на газ?
|
|
|
Нед Дек 31, 2023 2:53 am |
|
|
Alxx
|
Е, смени изпарителя, толко ли е трудно?
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Нед Дек 31, 2023 9:31 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Alxx написа: Е, смени изпарителя, толко ли е трудно? Здравейте! Благодарен съм за всякакви съвети! В интерес на истината, трудно е Газаджиите са го хванали на болт, който се отвива някъде под десният калник, компютъра е пред него, като не е хванат на нищо а си виси на кабелите, течната линия е без никакви аванси, релето на АБС-а и пресостата за газовата фаза са хванати за изпарителя с кабелни превръзки! . Тръгна ли да го свалям ще се наложи да го подредя и прихвана цялото това макреме. От мненията ви в други теми съм наясно, че сте човек с опит! Защо според вас може да тече само на газ? Ще ми се покрай този ремонт и да понауча каквото мога.
|
|
|
Нед Дек 31, 2023 11:21 am |
|
|
Alxx
|
Уплътнението на топлата част, колега, а.к.а мембрана. С времето започва да изпуска от корпуса, при някои модели мембраната се пука и вкарва газ в антифриза. Измийте мотора добре, покарайте на газ едно солидно кръгче и светнете с лампата пак. 99% съм сигурен къде ще "светне".
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Нед Дек 31, 2023 11:27 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Alxx написа: Уплътнението на топлата част, колега, а.к.а мембрана. С времето започва да изпуска от корпуса, при някои модели мембраната се пука и вкарва газ в антифриза. Измийте мотора добре, покарайте на газ едно солидно кръгче и светнете с лампата пак. 99% съм сигурен къде ще "светне". Благодаря за съвета и за това, че се отзовахте! Почвам го! Ще докладвам за резултата. На всички от форума пожелавам весело прекарване на празниците и успешна нова година
|
|
|
Нед Дек 31, 2023 2:10 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Благодаря ви, че ме подтикнахте да се заема с изпарителя! Благодарение на вас установих, че има остарели водни маркучи до такава степен, че се чупеха при демонтажа. На няколко места имаше микро течове, които се проявяваха само при налягане във водната система. Смених всичко и нещата се нормализираха. Така получих и още една насока, защо губя антифриз само на газ. Оказа се, че температурата се покачва на газ с 6 градуса над тази при работа на бензин. Това го оставям за търсене за по-късно, защото довереният ми газаджия е в отпуск. До тогава като специалист по топлотехника, реших да подобря охлаждащата система на Трибека по мой си начин и със средствата, с които разполагам. Публикувам тук начина с идеята, че може да бъде полезен при някои специфични случаи. Може да се използва за: 1. Диагностика на пробиви между водната и другите системи. 2. Спокойно каране при малък пробив в гарнитурите на главите до момента, в който имаме средства и време за кардинален ремонт. 3. Удължаване на живота на двигателя и охладителната система. Идеята е да се монтира разширителен съд под налягане с циркулация през него. За да поеме той и функциите на автоматичен обезвъздушител, се монтира между външният радиатор и изхода на радиаторчето на парното. Добавя се и функция за почистване на системата, като се запълва със силиконова вата. Прикачени файлове:
Разширителен съд за Субару Трибека.jpg [ 257.63 KiB | Прегледано 910 пъти ]
Всички връзки са с холендри и кранове, за да може да се демонтира лесно и без загуба на антифриз, ако се налага да се прави нещо под и зад разширителният съд. За да се осигури стабилност, съм изработил спортна разпънка и съм го хванал за нея. Ако някой реши да си го прави, ще му направя чертеж с компонентите и вътрешната конструкция.
|
59
|
|
Нед Яну 07, 2024 12:37 am |
|
|
ico_tech
|
Браво колега. Поздравления за изобретателността. От първият пост разбирам, че в крайна сметка всички технически грамотни хора (които някога са ровили по двигателя на кола), след един по-подробен поглед под капака на Субару, стигат до почти едни и същи изводи - всички спомагателни агрегати са на 10 мин. от сваляне За системата, която си предложил - предполагам, че си махнал капачката и разширителния съд и си останал само на мембраната в новия? Дай малко повече информация по т.2 - как се кара безпроблемно при издухана гарнитура? Ако не бъркам си използвал предпазен клапан на 3 бара. Може би наистина, ако качиш схемата ще стане по-ясно какъв е замисъла. Предварително благодаря!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пет Яну 12, 2024 10:49 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Здравейте ico_tech ! Махнал съм оригиналната капачка заедно със гърловината и съм затапил този извод на радиатора. Ползвам другият на входа, който служи за обезвъздушаване, от там идва червения маркуч. Използвам 2 литров мембранен разширител, но само като корпус. Махнал съм му мембраната. От вътре на фланеца съм запоил медна тръбичка, която стига до горният край, в средата на съдчето. По този начин клапана не може да изхвърли антифриза, а само излишните газове. Търсих клапан на 1 бар, но не открих. За това съм редуцирал 3 баров, като съм скъсил пружината. Получи се отваряне на около 1,1 бара. Ако имаме леко издухана гарнитура, изгорелите газове в антифриза биха се отделили в казанчето и при достигане на 1,1 бар ще бъдат изхвърлени, без да губим антифриз. Понеже казанчето се загрява до температурата на двигателя, когато загасим, то изстива и налягането пада. Все пак, ако ще се кара така е желателно след като загасим и двигателят започне да изстива, да изпуснем остатъчното налягане. Ако искаме, това може да се направи да става и автоматично. (Извинявам се за подробното обяснение. То е за хората, които не се занимават с техника). Прикачени файлове:
Казанче.jpg [ 68.08 KiB | Прегледано 818 пъти ]
След няколко дни ще го отварям, за да видя дали лака, с който съм го покрил от вътре издържа на антифриз. Ще мога да направя подробни снимки.
|
15
|
|
Нед Яну 14, 2024 1:44 am |
|
|
ico_tech
|
Благодаря за схемата. Интересно решение. Може би знаеш, че тази схема (проточен разширителен съд) се използва в немските и френските автомобили. Капачката на съда е с вграден клапан. Няма остатъчно налягане - ако се появи вакуум в следствие на теч, капачката пропуска. Мерителна тръбичка не се ползва т.к. обикновено съдовете са полупрозрачни. Общото за тези съдове е, че излива на постъпващия флуид става в газовата фаза (горната част) и преминава през "пеногасител", който обкновено представлява преливна гривна с много ръбове. Идеята е същата - газовата фаза поема разширението на съда, а проточността осигурява сепарация на газови балончета и течност. По твоята логика тези автомобили не биха имали проблем с издухване на гарнитурата, но за съжаление това на практика не се получава. Твоят съд ще работи ако в системата няма течове от връзки и гарнитури. При пробив на гарнитура обаче, цялата схема на циркулацията се срива. Както във всяка отоплителна инсталация водната помпа е циркулационна и работи само при определено предналягане (гарантира с от разширителния съд) и липса на въздух. Пробива на гарнитурата вкарва газове в охладителния кръг и то на най-критичното място - това почти веднага спира циркулацията, но освен това създава мощен газов и парен балон (не нютонов флуид) и изтласква течността в разширителния съд с такава скорост и такова dP, че отвеждащата тръба на съда не може да поеме дебита. Налягането със сигурност превишава 3 бара, но по-лошото е, че температурата превишава 120 градуса. А тук си спомняме, че системата вече не е под необходимото налягане, което води до кипене на антифриза в определени части и мултиплициране на ефекта. Според мен газирането на какъвто и да е съд е неминуемо, освен ако нямаме голям топлинен буфер (резервоар със същия или по-голям обем), който да се включва при необходимост. Между другото схемата на новите автомобили е без термостати - управлението на охладителната система става с контролер и соленоиден клапан с променливо сечение, който гарантира висока температура на двигателя и ефективност на EGR системата. Извинявам се за дългото обяснение. Не искам да омаловажам твоята идея - тя по същество е добра. Просто при Субару топлотехническите сметки са доста тънки още при производителя. При нашите температури и при монтаж на газовата нещата са на ръба. И основния проблем е, че водача няма информация за нивото на съществуващия разшителен съд. Аз например съм си мислил да монтирам сонда с две двойки електроди, които да показват ниско и високо ниво Ще се радвам да споделиш отзиви от работата на системата като се позатопли. Успех!
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Нед Яну 14, 2024 7:35 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Здравейте колеги Пиша колеги, защото Субаруто все повече ми харесва, и май ще влизам в редиците на религията Колата вече работи нормално. Причината за загубата на антифриза се оказа стари маркучи с множество малки течове, плюс изгорели газове във водната система. А причината да се проявява предимно на газ, беше в променени показатели на дясна ламбда сонда, и от там повишаване на температурата, когато се кара на газ. След смяната и температурите на газ и бензин са почти еднакви. След монтирането на проточното казанче, проблема с изгорелите газове стана явен. При по-продължително каране в него се натрупва налягане, което се вижда директно на манометъра, а когато го изпускам буквално си мирише. Временно монтирах прозрачен филтър преди казанчето и в него при форсаж се виждат мехурчета, които правят „синджирче“. Дали е от гарнитури на глави, от спукан блок или глава не знам, и съм го оставил за някой ден, когато ще свалям двигател. За сега си карам така, но ако някой реши да кара по този начин, моля първо да прочете по-долу какви модификации съм направил. Не съм сигурен кои от тях са критично важни, за това ги описвам всички.
|
|
|
Съб Яну 20, 2024 2:19 pm |
|
|
Alxx
|
Spasov написа: ...а когато го изпускам буквално си мирише... На какво, колега? На изгоряло или на пропан-бутан? Ако карате само на бензин, пак ли има мехурчета във филтъра?
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Съб Яну 20, 2024 2:42 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Alxx написа: Spasov написа: ...а когато го изпускам буквално си мирише... На какво, колега? На изгоряло или на пропан-бутан? Ако карате само на бензин, пак ли има мехурчета във филтъра? И на бензин пак има мехурчета Мирише остро като на миризмата от ауспуха, но с някакъв кисел нюанс. Между другото, много съм ви благодарен за съвета за изпарителя! Освен че си открих остарелите маркучи, и разхода ми падна с около 2 литра. Преди смяната прекъсваше на газ при ускорение, а сега си върви супер!
|
15
|
|
Съб Яну 20, 2024 3:08 pm |
|
|
Alxx
|
Щом е така, не се радвайте, че върви добре, а се ориентирайте към една бърза смяна на необходимото без да предизвиквате съдбата с риск да си докарате спукана глава(дано още не е), което за жалост никак не е рядко при тоя мотор. Десните глави за Н6 лека-полека се превръщат в "Светия граал"...И не прощавайте на самия изпарител. Слабо звено е и е възможно да е докарало проблема, а не е нещо много скъпо.
_________________ Cogito ergo sum
|
|
|
Съб Яну 20, 2024 10:22 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 22
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
ico_tech написа: Аз например съм си мислил да монтирам сонда с две двойки електроди, които да показват ниско и високо ниво Ще се радвам да споделиш отзиви от работата на системата като се позатопли. Успех! Има лесно и достъпно решение: https://www.aliexpress.com/item/33041900609.htmlПолзвам ги често и от години нямам повреден. Само се лепи отвън на съдчето и готово. Единственото неудобно нещо е, че в близост на 1-2 сантиметра не трябва да има метал. Ако не ти се чака доставка, мога да ти пратя от моите. Прикачени файлове:
Индукционен сензор за ниво.jpg [ 117.31 KiB | Прегледано 687 пъти ]
|
|
|
Пон Яну 29, 2024 11:28 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|