Отговори на тема
 Елиминиране на теч от о-пръстен, без отваряне на двигателят 
Автор Съобщение

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте на всички :hello:
Днес се събудих в добро настроение !
Това при мен означава, че някоя техника в къщи ще бъде тероризирана яко :)
Извадих си списъка с неща за корекция на субаруто и се оказа, че съм стигнал до теча на масло от двигателя.
Купих я с този теч и вече за 12000 километра съм долял повече от 10 литра масло.
Теча при мен е само от едно място - от о-пръстен на линията за високо налягане, която свързва задният капак със блока.
За да се смени това уплътнение се отваря двигател.
Може да се направи и външна "кръпка" под налягане, но достъпа ми се видя ограничен и начинанието ненадеждно.
По сигурното решение е да се обособи пространството между блока и капака като маслена ваничка,
посредством добавяне на изрязано по размер алуминиево капаче.

Прикачени файлове:
Капаче.jpg
Капаче.jpg [ 126.62 KiB | Прегледано 2525 пъти ]
Вто Сеп 03, 2024 8:45 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След това монтираме силиконови маркучи за дренаж и вентилация.

Прикачени файлове:
Тръбички за дренаж и вентилация.jpg
Тръбички за дренаж и вентилация.jpg [ 123.36 KiB | Прегледано 2524 пъти ]
Вто Сеп 03, 2024 8:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И силиконираме капачето...
То сега се явява дъното на получената ваничка.

Прикачени файлове:
Готов вид.jpg
Готов вид.jpg [ 90.63 KiB | Прегледано 2523 пъти ]
Вто Сеп 03, 2024 8:53 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В процеса на полимеризация на силикона се отделят пари
на оцетната киселина, които продухвам през тръбичката за вентилация.
Когато стегне достатъчно - след около 2 часа, загрявам двигателя, запушвам тръбичката за вентилация
и включвам дренажната тръбичка във системата за вентилация на картера.

Прикачени файлове:
Включване.jpg
Включване.jpg [ 143.42 KiB | Прегледано 2522 пъти ]
Вто Сеп 03, 2024 9:01 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 28, 2009 1:22 pm
Постове: 2442
Местоположение: София; Русе
Автомобил: Танк EJ22'94; EJ20G ; D15Z3
Рейтинг: 705
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За теч 0.8-1л/1000км всичко трябва да е оляно в масло и да си тече на земята, като се паркира. Дано не съм лош пророк, но ми звучи, като да гори масло колата.
Ще следя с интерес, дали е спряла да харчи.

_________________
http://www.hostit.bg/
 9

Вто Сеп 03, 2024 9:46 am
Върнете се в началото
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3988
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тая колица по спомен подухваше и си е за отваряне. Колегата май насила вика дявола на гости.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Сеп 03, 2024 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
valqk написа:
За теч 0.8-1л/1000км всичко трябва да е оляно в масло и да си тече на земята, като се паркира. Дано не съм лош пророк, но ми звучи, като да гори масло колата.
Ще следя с интерес, дали е спряла да харчи.


Абсолютно сте прав!
Всичко от долу беше в масло като се почне от мотора, та чак до зад скоростната кутия.
От кората си капеше при всяко спиране.
Аз също се бях притеснил, че трябва да отварям мотор само за силиконови уплътнения.
Но като видях, че тече само от едно място и само при запален двигател, предприех тази стъпка.
Ще докладвам като мина поне 1000 километра, но за сега отдолу вече е сухо :)

Сря Сеп 04, 2024 9:10 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Тая колица по спомен подухваше и си е за отваряне. Колегата май насила вика дявола на гости.


Ще отварям двигател скоро. Сега се ограмотявам по въпроса, защото искам да си направя обслужването сам.
Много се радвам, че открих този форум :)
Тук хората си помагат и са съпричастни и възпитани!
Мислех да ви пиша на лични за съвет, но после ми хрумна, че отговора ви може да е полезен и на други.
На много места се пише, че ако в двигателя се създаде вакуум, това е много опасно.
Но никой не ти обяснява защо....
Аз се сещам само за това, че по този начин ще бъдат изгорени леките маслени фракции
и това може да наруши качеството на маслото.

Сря Сеп 04, 2024 9:46 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1810
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И какъв точно е въпроса?
Къде в двигателя е опасен вакуума?

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Пон Сеп 09, 2024 9:45 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Постове: 3988
Местоположение: София
Автомобил: SF5 S turbo/Mazda RX8/E84 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вероятно някой му е напълнил главата с махленски постулати, без да му обясни, че иде реч за вакуум в картерната, който се получава при едни условия... :)

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Сеп 09, 2024 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моя грешка! Не съм задал правилно въпроса.

Да, точно за вакуум в картера става въпрос.

Вто Сеп 10, 2024 11:15 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1810
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, разгледайте схемата на двигателя (който и да е двигател) и прочетете малко за картерната вентилация - как се организира, каква функция има, как се регулира поддържането на налягането, кондензацията на парите и връщането им в картера. Като минимум при неизправна PCV система имате голям разход на масло.
Не се обиждайте, но ако си задавате такива въпроси, по-добре не пристъпвайте към разглобка на двигателя самостоятелно. Докато разглобяването е по силите на почти всеки, дефектацията, подготовката на детайлите, уплътнението на връзките метал-метал, сглобяване, тестване, разработване и прочие неща изискват определен опит, инструменти, прибори и др. H6 не е подходяща платформа за навлизане в материята, грешките излизат скъпо.
Аз напълно подкрепям DIY ентусиасти, но всеки трябва да постави някакви граници на своя ентусиазъм след оценка на знанията, инструментариума и времето, с което разполага.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Чет Сеп 12, 2024 8:41 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am
Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не само че не се обиждам, а съм и благодарен за всеки отговор!
Когато нещо не ми е ясно предпочитам да попитам.

Знам, че малко подналягане в картера и вентилиране подпомага
отделянето на конденза, което е добре. Забавя се и повишаването на киселинността.
При висок вакуум, обаче се създава предпоставка за разпенване на маслото
и изгаряне на предимно леките му фракции.

Това, което не знам е на моята Трибека шапка ли беше сложена или някой е имал нещо предвид.
Маркуча за картерната вентилация беше запушен с метално топче натикано до средата му.
Вакуума в картера беше почти колкото в смукателния колектор.
Опитвам се да измисля каква е била целта ?

Вто Сеп 17, 2024 2:43 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Постове: 1810
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Свалете клапана и го инспектирайте. Би трябвало да се намира в задния край на капака на клапаните на лявата глава. Няма вариант със сачма в маркуч. Освен при някакъв екстремен крайно невероятен случай сачмата да е влязла в маркуча. Но според мен това не е възможно без човешка намеса.
Ако клапана не работи коректно колата гори масло - зависи в какво положение е замръзнал.

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Сря Сеп 18, 2024 11:31 am
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор