|
Страница 1 от 1
|
|
Елиминиране на теч от о-пръстен, без отваряне на двигателят
Автор |
Съобщение |
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Здравейте на всички Днес се събудих в добро настроение ! Това при мен означава, че някоя техника в къщи ще бъде тероризирана яко Извадих си списъка с неща за корекция на субаруто и се оказа, че съм стигнал до теча на масло от двигателя. Купих я с този теч и вече за 12000 километра съм долял повече от 10 литра масло. Теча при мен е само от едно място - от о-пръстен на линията за високо налягане, която свързва задният капак със блока. За да се смени това уплътнение се отваря двигател. Може да се направи и външна "кръпка" под налягане, но достъпа ми се видя ограничен и начинанието ненадеждно. По сигурното решение е да се обособи пространството между блока и капака като маслена ваничка, посредством добавяне на изрязано по размер алуминиево капаче.
Прикачени файлове:
Капаче.jpg [ 126.62 KiB | Прегледано 2525 пъти ]
|
|
|
Вто Сеп 03, 2024 8:45 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
След това монтираме силиконови маркучи за дренаж и вентилация.
Прикачени файлове:
Тръбички за дренаж и вентилация.jpg [ 123.36 KiB | Прегледано 2524 пъти ]
|
|
|
Вто Сеп 03, 2024 8:50 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
И силиконираме капачето... То сега се явява дъното на получената ваничка.
Прикачени файлове:
Готов вид.jpg [ 90.63 KiB | Прегледано 2523 пъти ]
|
|
|
Вто Сеп 03, 2024 8:53 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
В процеса на полимеризация на силикона се отделят пари на оцетната киселина, които продухвам през тръбичката за вентилация. Когато стегне достатъчно - след около 2 часа, загрявам двигателя, запушвам тръбичката за вентилация и включвам дренажната тръбичка във системата за вентилация на картера.
Прикачени файлове:
Включване.jpg [ 143.42 KiB | Прегледано 2522 пъти ]
|
|
|
Вто Сеп 03, 2024 9:01 am |
|
|
valqk
|
За теч 0.8-1л/1000км всичко трябва да е оляно в масло и да си тече на земята, като се паркира. Дано не съм лош пророк, но ми звучи, като да гори масло колата. Ще следя с интерес, дали е спряла да харчи.
_________________ http://www.hostit.bg/
|
9
|
|
Вто Сеп 03, 2024 9:46 am |
|
|
Alxx
|
Тая колица по спомен подухваше и си е за отваряне. Колегата май насила вика дявола на гости.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Вто Сеп 03, 2024 12:35 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
valqk написа: За теч 0.8-1л/1000км всичко трябва да е оляно в масло и да си тече на земята, като се паркира. Дано не съм лош пророк, но ми звучи, като да гори масло колата. Ще следя с интерес, дали е спряла да харчи. Абсолютно сте прав! Всичко от долу беше в масло като се почне от мотора, та чак до зад скоростната кутия. От кората си капеше при всяко спиране. Аз също се бях притеснил, че трябва да отварям мотор само за силиконови уплътнения. Но като видях, че тече само от едно място и само при запален двигател, предприех тази стъпка. Ще докладвам като мина поне 1000 километра, но за сега отдолу вече е сухо
|
|
|
Сря Сеп 04, 2024 9:10 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Alxx написа: Тая колица по спомен подухваше и си е за отваряне. Колегата май насила вика дявола на гости. Ще отварям двигател скоро. Сега се ограмотявам по въпроса, защото искам да си направя обслужването сам. Много се радвам, че открих този форум Тук хората си помагат и са съпричастни и възпитани! Мислех да ви пиша на лични за съвет, но после ми хрумна, че отговора ви може да е полезен и на други. На много места се пише, че ако в двигателя се създаде вакуум, това е много опасно. Но никой не ти обяснява защо.... Аз се сещам само за това, че по този начин ще бъдат изгорени леките маслени фракции и това може да наруши качеството на маслото.
|
|
|
Сря Сеп 04, 2024 9:46 am |
|
|
ico_tech
|
И какъв точно е въпроса? Къде в двигателя е опасен вакуума?
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Пон Сеп 09, 2024 9:45 am |
|
|
Alxx
|
Вероятно някой му е напълнил главата с махленски постулати, без да му обясни, че иде реч за вакуум в картерната, който се получава при едни условия...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Сеп 09, 2024 3:59 pm |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Моя грешка! Не съм задал правилно въпроса.
Да, точно за вакуум в картера става въпрос.
|
|
|
Вто Сеп 10, 2024 11:15 pm |
|
|
ico_tech
|
Колега, разгледайте схемата на двигателя (който и да е двигател) и прочетете малко за картерната вентилация - как се организира, каква функция има, как се регулира поддържането на налягането, кондензацията на парите и връщането им в картера. Като минимум при неизправна PCV система имате голям разход на масло. Не се обиждайте, но ако си задавате такива въпроси, по-добре не пристъпвайте към разглобка на двигателя самостоятелно. Докато разглобяването е по силите на почти всеки, дефектацията, подготовката на детайлите, уплътнението на връзките метал-метал, сглобяване, тестване, разработване и прочие неща изискват определен опит, инструменти, прибори и др. H6 не е подходяща платформа за навлизане в материята, грешките излизат скъпо. Аз напълно подкрепям DIY ентусиасти, но всеки трябва да постави някакви граници на своя ентусиазъм след оценка на знанията, инструментариума и времето, с което разполага.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Чет Сеп 12, 2024 8:41 am |
|
|
Spasov
Регистриран на: Сря Ное 15, 2023 7:16 am Постове: 21
Автомобил: Tribeca B9
Рейтинг: 89
|
Не само че не се обиждам, а съм и благодарен за всеки отговор! Когато нещо не ми е ясно предпочитам да попитам.
Знам, че малко подналягане в картера и вентилиране подпомага отделянето на конденза, което е добре. Забавя се и повишаването на киселинността. При висок вакуум, обаче се създава предпоставка за разпенване на маслото и изгаряне на предимно леките му фракции.
Това, което не знам е на моята Трибека шапка ли беше сложена или някой е имал нещо предвид. Маркуча за картерната вентилация беше запушен с метално топче натикано до средата му. Вакуума в картера беше почти колкото в смукателния колектор. Опитвам се да измисля каква е била целта ?
|
|
|
Вто Сеп 17, 2024 2:43 am |
|
|
ico_tech
|
Свалете клапана и го инспектирайте. Би трябвало да се намира в задния край на капака на клапаните на лявата глава. Няма вариант със сачма в маркуч. Освен при някакъв екстремен крайно невероятен случай сачмата да е влязла в маркуча. Но според мен това не е възможно без човешка намеса. Ако клапана не работи коректно колата гори масло - зависи в какво положение е замръзнал.
_________________ Legacy GT, Subaru Impreza 2.0
|
|
|
Сря Сеп 18, 2024 11:31 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|