Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:08 pm



Отговори на тема  [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
 Смяна масло на скоростна кутия! 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm
Мнения: 42
Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес смених маслото на скоростната кутия с TITAN ATF 4400 на FUCHS. Маслото ми беше препоръчано от сервиза и доколкото знам FUCHS произвеждат масла от висок клас. Самото масло, ако мога да цитирам е "Ultra high-performance ATF specifically formulated for Japanese passenger cars" или утра high-performance масло за автоматични трансмисии, специално разработено за Японски автомобили и по-конкретно за модерните автоматични степенни скоростни кутии с хидравличен преобразовател. Като резултат - след смяната на маслото превключването на скоростите вече въобще не се усеща.

Вто Дек 27, 2016 3:50 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
на колко години или км и какво е старото , как го смени с машина или на самотек, ако е на самотек колко успяхте да източите
и цена за маслото ако може че така малко като реклама звучи
също и "даташеет" data sheet ако може, лист с параметрите

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Дек 27, 2016 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm
Мнения: 42
Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Старото е сменяно на 60 000 километра (според сервизната книжка) новото е сменено на 120 000 километра. В сервиза са източили около 4,5 литра, долели са 4,5 литра, направили са пробег 20 километра и са повторили процедурата - общо 9 литра. Цената е 29 лева за литър data sheet - http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/fuchs-titan-atf-4400.pdf

Вто Дек 27, 2016 3:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aEoN написа:
Старото е сменяно на 60 000 километра (според сервизната книжка) новото е сменено на 120 000 километра. В сервиза са източили около 4,5 литра, долели са 4,5 литра, направили са пробег 20 километра и са повторили процедурата - общо 9 литра. Цената е 29 лева за литър http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/fuchs-titan-atf-4400.pdf

за да сме полезни и изчерпателни ...
1. според субару смяната на масло на автоматик е на 50 к или 2 години което настъпи първо (пресрочен интервал)
2. сменено е без машина следоватлно незнаем колко е по каталог и не знаем колко е % съдържание на новото /старото

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Дек 27, 2016 4:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm
Мнения: 42
Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първо да уточня нещо не искам да правя реклама на маслото или производителя му.

По същество - информацията за предходни обслужвания на автомобила, с която разполагам за мое съжаление е леко неразбираема - сервизната книжка е водена на гръцки - колата ми е внос от Гърция. в сервизната книжка е отразена информация до 80 000 километра - аз я купих на 113 000 километра - вероятно са правени две смени на маслото на скоростната кутия, но както казах гръцкия ми е неразбираем :). Като цяло едно е сигурно - маслото е било за смяна - преди смяната се усещаше всяко превключване на предавка, което за мен е сигурен признак. А по отношение на маслото - когато ми препоръчаха Fuchs (предвид сравнително високата му цена) се поразрових за повече информация. Според производителя на маслото количеството масло и смяната му е както следва:

http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/ad ... a927036629

Capacity:
Capacity 9,8 liter
Use:
Normal
Intervals:
Check 48000 km/ 30 months
Products:
TITAN ATF 4400

Capacity:
Capacity 9,8 liter
Use:
Severe
Intervals:
Change 24000 km/ 15 months
Products:
TITAN ATF 4400

или капацитет 9,8 литра,
при нормална употреба на автомобила се препоръчва проверка на 48 000 километра или 30 месеца.

При тежки условия на работа се препоръчва смяна на 24 000 километра или 15 месеца,

това, предполагам, са параметри за конкретния тип масло.

Вто Дек 27, 2016 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
да сега по- ясно стана от 9.8 (да кажем 10 литра) си сменил 9 което е около 10 % е старо масло и 90 %е новото
и смяната на скоротите е недоловима :good:
не можем обаче да знаем кое е нормално експлоатиране и кое е силно , затова дефинираме човешкото усещане на теб самия за смяна на скоротите като величнина
следователно приемаме че старото масло е било негодно и не са се сменяли скоростите нормално и сега с 90% от 100% с новото масло е както трябва да е
съгласен ли сте ?
благодаря за оделеното време и инфо за маслото :good:

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Дек 27, 2016 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm
Мнения: 42
Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
При първата смяна старото към новото масло е било 50% на 50%. Теоретично при втората смяна е останало 25% от старото масло, но само теоретично :) . Иначе си е дадено определение кое не нормално натоварване и кое е "Severe" - даже май и тука във форума го четох - "нормално" натоварване на скоростната кутия е 90 % извънградско шофиране извънградски пътища и магистрали. Всичко друго - градско, off-road, продължително шофиране при неравномерен ритъм на движение (тръгване, спиране, ускорение, намаление на скоростта - движение в задръстване) са тежки условия на шофиране.

Вто Дек 27, 2016 5:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:41 pm
Мнения: 1800
Местоположение: Sofia
Автомобил: '97 Impreza GF AT, 2.0, 115, SOHC
Рейтинг: 91
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
aEoN написа:
При първата смяна старото към новото масло е било 50% на 50%. Теоретично при втората смяна е останало 25% от старото масло, но само теоретично :) . Иначе си е дадено определение кое не нормално натоварване и кое е "Severe" - даже май и тука във форума го четох - "нормално" натоварване на скоростната кутия е 90 % извънградско шофиране извънградски пътища и магистрали. Всичко друго - градско, off-road, продължително шофиране при неравномерен ритъм на движение (тръгване, спиране, ускорение, намаление на скоростта - движение в задръстване) са тежки условия на шофиране.


:facepalm: сега е 75 % ново на 25% старо, така ли ?
а за нормално и тежко натоварване определението е много относително (или неопределено)няма да го кометираме
пример:
ако карам (аз примерно) с 200 км в час само (100 % от пробега) извънградско е нормално ,
или с 40-60 ама само градско е нормално пак (кара баба ми , дядо ми или жена ми която я е много шубе да кара) :-~

_________________
METHANE LIMITED EDITION (CNG)

Вто Дек 27, 2016 5:17 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Никъде в сервизните ръководства на съм видял какъв е интервала на смяна на маслото на автомата. В този линк (от форума) се препоръчва инспекция на всеки 30 000 мили или 48 000 км, а при прословутото остро каране препоръчват 24 000 мили или около 38 000 км. Така често цитираните 50 000 км са за инспекция при нормално натоварване.
http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html

Severe driving is:
Repeated short trips, stop-and-go, extensive idling (basically any urban driving!)
Rough, muddy, dusty, wet, cold salty conditions (basically any country or winter driving!)
Towing a trailer

Шофиране при сурови/тежки условия:
Повтарящи се кратки пътувания (под 16км), спиране и тръгване, продължителна работа на празен ход (основно всяко движение в градски условия!)
Груби, кални, прашни, мокри, студени солени условия (основно всяко пътуване по черни или лоши пътища, шофиране през зимата!)
Теглене на ремарке.

Вто Дек 27, 2016 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 26, 2015 10:17 am
Мнения: 807
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback B14 3.6
Рейтинг: 492
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Вчера завърших смяната на маслото на 5ЕАТ на Аутбека. Бях си поръчал 9 литра Ravenol SU5 ATF (с идеята да направя 2 последователни смени), оригинален филтър и 4 дихтунга за пробката. Започнах завчера, подгрях маслото с 20 км градско + околовръстно, проверих нивото (MAX за топло масло) и го пуснах да тече. Излязоха 3.4 литра. Напълних 3.4 литра, разходих колата още 20 км и го пуснах да тече отново. Междувременно извадих акумулатора и смених филтъра. Заради смяната на филтъра взе 3.6 литра втория път - общо 7 (след още 20 км каране и проверка на нивото). И тъй като ми останаха 2 литра излишни, викнах още 2 за трета смяна. Адаптациите на кутията не съм ги ресетвал, тъй като откачах акумулатора за 2-3 часа и те са се изтрили така или иначе. Междувременно минах още 100 км смесено каране (градско, околовръстно и тангентата 2 пъти цялата - имах работа на север просто) и вчера сутринта, след като получих допълнителните 2 литра, отново след подгряване с 20 км каране, го пуснах да тече отново - 3.4 литра. При положение, че мернах в сервизното ръководство, че събира 10.6 литра, общо взето всяка "смяна" добавя 1/3 ново масло към вече смесеното ново/старо (или намалява старото с 1/3). След първата смяна имам 33% ново и 67% старо. След втората смяна имам 55% ново и 45% старо, след третата смяна имам 70% ново и 30% старо. Естествено разликата в цвета на маслото е чувствителна. Прецених, че 4-та смяна няма да има кой знае какъв ефект, тъй като ще станат 80% ново и 20% старо (спрямо 70/30 след 3-тата смяна). И така следващите 40 000 км...

Разлика във включването има, но не е голяма, все пак тя не е включвала грубо и преди смяната, беше си достатъчно плавна така или иначе. Усеща се все пак разлика предимно при кик даун и отделно при дауншифт при намаляване на скороста. Когато я юрна с WOT, си включва перфектно, но когато я карам съвсем бавно и плавно, при ъпшифт и загряла кутия се усеща едва доловимо при всяко включване за кратко плавно намаляване на въртящия момент и след смяната плавно увеличаване обратно, което трае около секунда. Това все пак мисля, че е нормално в тоя режим на каране.
 15

Чет Дек 29, 2016 6:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Никъде в сервизните ръководства на съм видял какъв е интервала на смяна на маслото на автомата. В този линк (от форума) се препоръчва инспекция на всеки 30 000 мили или 48 000 км, а при прословутото остро каране препоръчват 24 000 мили или около 38 000 км. Така често цитираните 50 000 км са за инспекция при нормално натоварване.
http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html

Severe driving is:
Repeated short trips, stop-and-go, extensive idling (basically any urban driving!)
Rough, muddy, dusty, wet, cold salty conditions (basically any country or winter driving!)
Towing a trailer

Шофиране при сурови/тежки условия:
Повтарящи се кратки пътувания (под 16км), спиране и тръгване, продължителна работа на празен ход (основно всяко движение в градски условия!)
Груби, кални, прашни, мокри, студени солени условия (основно всяко пътуване по черни или лоши пътища, шофиране през зимата!)
Теглене на ремарке.


Ето ти моята книжка специално за моят автомобил:

Прикачени файлове:
ane.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Чет Яну 12, 2017 12:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Дек 03, 2013 12:08 am
Мнения: 787
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Legacy H6 (2004)
Рейтинг: 548
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В сървис менюалите има малко по-разширени обяснения точно за интервалите при различните режими на каране, в които присъстват подобни описания като тези, които описва по-горе petroff, но поне за Legacy липсва описание за по-честа смяна на ATF ОСВЕН ако не се тегли нещо:

Прикачени файлове:
maintenance.png


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
For every action there is an equal opposite malfunction!

Пет Яну 13, 2017 12:50 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 15, 2014 6:58 pm
Мнения: 1179
Автомобил: Subaru Forester XT
Рейтинг: 706
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз точно за менюъла ми говоря.. 2004 forester.

Начина по който работят скоростните ни кутии и начина по който се охлаждат е абсолютно неефективен. За това, без значение какво пише, бих препоръчал слагане на маслен радиатор външен в паралел с текущото охлаждане. Със сигурност ще спести пари. Доста от колите фабрично си прегряват маслото. Дори не му трябва да дърпа нещо за да го прегрее, както става при форестъра ми примерно. Като мина един проход 100км само на 3-та и постоянно в макс момент до макс коне - смятай го като каране на писта. Това ми е любимия маршрут до Тасос - София -> Горе Делчев -> Екзохи -> Като Неврокопи - > Драма -> Керамоти и от там на фериботчето. През цялото време, като изключим малки части от магистралите (близо 150км грубо) карам на 3 заради lockup-а. Първия път, когато ходих беше с обикновения радиатор, който често виждаше 100 градуса за втора скорост на перката, а охлаждането на кутията - абсолютно неефективно. Не стига, че антифриза го грее, а и самата кутия грее, която грее и антифриза, и маслото, и ужаси! Често виждаше 105-110 градуса кутията. Предполагам разбираш, че това е съвсем равносилно на нормално каране с каравана отзаде. Може само моето да е така, но бих препоръчал поне един път, на натоварено каране, да се провери какво става с кутията като температури и тогава да решите кога е вашия интервал на смяна.

Пет Яну 13, 2017 9:42 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Никъде в сервизните ръководства на съм видял какъв е интервала на смяна на маслото на автомата.
...


Извинявам се на всички колеги за дезинформацията!!!
Не знам къде съм блял! :facepalm:
Добре, че не ми се сваля главата...
Има такъв файл - в GENERAL INFORMATION SECTION\PERIODIC MAINTENANCE SERVICES - Schedule.pdf
В него препоръката за инспекция и смяна на маслото на АТ е също като на приложения файл от колегата srg:
Прикачени файлове:
Schedule 1.jpg

Прикачени файлове:
Schedule 2.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Сря Яну 25, 2017 8:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Във форума на няколко места вече е споменато, че Субару използват автоматични скоростни кутии производство на JATCO или собствени на базата на кутии произвeдени от JATCO. Нашата АСК - 5ЕАТ - е произведена от въпросната японска фирма по поръчка на Субару и е модифициран вариант на 5-степенната кутия на Jatco "JR507E", която от 2000 г се вгражда в Нисан - Pathfinder, Armada, 350Z, Fuga, Navara, Skyline и Titan, както и на Infinity. Освен това кутии на базата на "JR507E" се използват от Хонда, Киа и Сузуки. Модификациите и са различни - за коли с преден, заден и пълен привод. Много от елементите на 5ЕАТ са взаимозаменяеми с първообраза, с изключение на хидроблока и соленоидите. Информацията е от този руски сайт: http://www.transakpp.ru/232/main/subaru/5eat.html.
Има препратка към първообраза, както и са изброени слабите места на кутията и промените, които са направили за отстраняването им, препоръки за филтри и други.

Ето цитат от сайта за маслото - споменати са препоръките на производителя:

"Масло - синтетическое 9.6-10.0 литра:

1) OEM Subaru ATF HP, 2) Amsoil Universal ATF, 3) Mobil 1 Full Synthetic ATF.. выбор велик, коробка довольно чувствительна к чистоте масла, но принимает все известные бренды синтетического масла. Субаристы, нагружающие эту неубиваемую АКПП до предела крутящего момента выбирают масла с меньшей вязкостью (при низких температурах), которые берегут железо 5EAT.

Старый Фильтр, 5EAT/JR507E 2005-up, внутренний.

Масло, по словам продавцов машин, не стареет от времени и якобы не требует замены. Но этот автомат позволяет с помощью проскальзывающей блокировки ГДТ разгоняться как ДСГ, что может быстро загрязнять масло, съедать фрикцион блокировки муфты и как следствие - съедаются соленоиды и забивается гидроблок.

Поэтому по рекомендации производителей АКПП, масло лучше заменить через 80 ткм с фильтром, (в зависимости от агрессивности вождения) и затем менять как только его прозрачность вызывает сомнения.

После 120-150 ткм стоит следить за металлической крошкой в поддоне. Фракция св. 1 мм с непонятными шумами - показатель к разборке и ревизии "железа" (планетарных рядов - внизу) и чистки гидроблока и соленоидов."


А това е препоръката за масло за първообраза - JR507E:

"... замена масла (Nissan Matic Fluid J)...

Масло ATF рекомендуется проверять на прозрачность каждый год, и произвести частичную смену масла (срок первой смены - в зависимости от агрессивности вождения и езды с пробуксовкой) как только оно потеряет прозрачность. А далее - следить за его чистотой и уровнем одновременно с обслуживанием двигателя.

Электроника коробки довольно тонко настроена и чувствительна к уровню и качеству масла. Смена масла достаточно проста, но требует знания специфики и опыта. Для контроля за уровнем и качеством масла есть щуп, (тест с салфеткой) с помощью которого масло также осматривают на содержание взвеси, запах и прозрачность. Частичная замена масла может потребовать от 4-х до 5 литров масла."
 15

Съб Яну 28, 2017 12:16 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Нашата АСК - 5ЕАТ - е произведена от въпросната японска фирма по поръчка на Субару и е модифициран вариант на 5-степенната кутия на Jatco "JR507E", която от 2000 г се вгражда в Нисан - Pathfinder, Armada, 350Z, Fuga, Navara, Skyline и Titan, както и на Infinity. Освен това кутии на базата на "JR507E" се използват от Хонда, Киа и Сузуки. Модификациите и са различни - за коли с преден, заден и пълен привод. Много от елементите на 5ЕАТ са взаимозаменяеми с първообраза, с изключение на хидроблока и соленоидите. Информацията е от този руски сайт: http://www.transakpp.ru/232/main/subaru/5eat.html.
Има препратка към първообраза, както и са изброени слабите места на кутията и промените, които са направили за отстраняването им, препоръки за филтри и други.



Полезен линк =D> , руснаците винаги са били напред с инфото и техническите знания.

Има една съществена разлика между 5ЕАТ и останалите (по-стари ) трансмисии на Субару, която странно не се споменава от братушките:

ТСУ-то на тази трансмисия е "малко" по-умно и управлява соленоидите така, че може да скрие износване на пакетите и като цяло проблеми с трансмисията.
Цитат от линка по-долу:
"Note that the TCU is designed to learn around wearing transmission clutches, such that it can hide the feeling of wear that would be more evident without computer learning. "
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 64484.html

Ето защо е много важно да се сменя масло навреме, дори и по-рано ( при тормоз ), защото кутията не е като по-старата и няма да покаже типичните симптоми, а като ги покаже вече е твърде късно и ремонта става 5к лв.

Нед Яну 29, 2017 5:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 14, 2016 7:32 pm
Мнения: 138
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Outback'03 Facelift H6 3.0 АТ
Телефон: 0877884945
Рейтинг: 21
Приятел всеки ден
Отговори с цитат
Толкова ли е скъпо да се източи маслото от скоростната кутия с помпа, че да се налага да се сменя на 2-3 части? Или просто няма сервизи притежаващи такава помпа.

_________________
Трудните времена отминават, коравите хора остават!

Нед Яну 29, 2017 7:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ralitex написа:
Толкова ли е скъпо да се източи маслото от скоростната кутия с помпа, че да се налага да се сменя на 2-3 части? Или просто няма сервизи притежаващи такава помпа.


Ако го сменяш редовно не е проблем че не се точи цялото.
В турбината винаги остава масло което не може да се източи, освен чрез разглабяне.
Вариант е един път да се направи схемата с трите части и след това да се мине на обикновенната смяна

Нед Яну 29, 2017 7:25 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
В Бургас незнам да има сервиз с такова оборудване. Най-много съм източвал около 6,5 л с въздух - много ниско налягане, едва-едва да духне, на порции - теква леко и спираме. Предупредиха ме, че не е най-безопасното нещо на света, но внимателно направено няма да е проблем. В сервиза на изхода от града в посока София, преди шоурума на Качика. Отидох там, защото моя човек беше наредил няколко буса и още толкова коли пред сервиза и не знаеше кога ще се оправи. Количеството е с дренираното през пробката. Можеше и още, но почна много бавно да тече. После съм го обновявал още един път. Всичките описани смени бяха в началото на лятото, май... Каня се за още две обновявания от по колкото изтече през пробката тия месеци. Бях писал, че механика при когото ходя разполага със зъбна помпа - последния път източихме 3 л от щеката, без да сменям филтър и да развивам пробката. Прави ми впечатление, че сега през студените дни превключва много "мазно" когато е студена. Някой да е забелязъл нещо подобно?

ПП Ето тук има Ravenol SU5 - 10 л разфасовка, излиза около 21 лв/л с доставката. Идеално за почти тройно опресняване:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xravenol+su5+10+l.TRS0&_nkw=ravenol+su5+10+l&_sacat=0

Спецификациите на прословутото Idemitsu ATF Type-HP
Прикачени файлове:
Idemitsu ATF Type-HP.jpg


Ето и на Amsoil Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid - ATF:
Прикачени файлове:
Amsoil ATF.jpg


Равенол дават само тази информация - Ravenol SU5:
Прикачени файлове:
Ravenol SU5.jpg


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Нед Яну 29, 2017 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm
Мнения: 50
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,

аз утре ще сменя всички възможни масла и филтри - двигател, диференциали и скоростна кутия (Tribeca 3.0 H6).
За протокола - нямам никакви оплаквания от автомата, ще видя после дали има разлика. Смяната ще стане чрез източване с машина.
Ако някой иска някакво инфо съм насреща.

Поздрави!

Сря Фев 08, 2017 6:24 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор