|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
ГРЕШКИ НА ТРИБЕКА ПРИ ЗАПАЛВАНЕТО ???
Автор |
Съобщение |
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
Колеги...помагайте !!! Моята трибека е Американска (2006), но я купих преди година от Италия и както се сещате там и е поставено ГИ- БРЦ !! От близо месец вече мъки. CHECK ENGINE, CRUISE и индикатора за ЕСП и светят като коледна елха. Ходя по знайни и незнайни майстори, които установяват, че има грешки при запалването на 1-ви, 3-ти, 5-ти и 6-ти цилиндър. Ок, това добре и се започна- смяна на свещи, смяна на бубини, филтри на газовото, ала-бала, грешките се чистят и след максимум 2 дни, ОТНОВО !!! Изтетох доста теми, мисля и за ламбди сондите, но бих бил благодарен ако ме посъветвате нещо конкретно,че от пишман майстори сам се напатил вече достатъчно !!! Благодаря предварително!
п.п Когато паля сутрин, направо имам чувството,че работят само 3 цилиндъра и при подаване на газ, мотора гасне !!!
ПоздравиЧ
|
|
|
Пет Апр 17, 2015 10:57 am |
|
|
bubolino
Регистриран на: Вто Мар 11, 2014 10:17 am Постове: 35
Автомобил: Tribeca 3.0
Рейтинг: 29
|
здравей колега и при мен започна така смених свещи и бубини едната ми свещ детектира ( предполагам ) и се оказа че единия от цилиндрите ми не работи буталото за смяна . с втулки на ланда содните се оправят грешките ако са от ГИ. моя съвет е да ти измерят компресията и ако намериш къде , може с микро камера да бръкнат през отвора на свещите да се огледа буталото. ако искаш звънни ще ти разкажа по подробно при мен какво стана 0878 620 016 П.с viewtopic.php?f=14&t=17655 тука има тема подобна на твоя проблем
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Пет Апр 17, 2015 1:42 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
Благодаря ти колега. Утре съм при един уж добър майстор и да видим!! Благодаря ти за инфото и ако се наложи ще ти се обадя
|
|
|
Пет Апр 17, 2015 2:50 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Палиш сутрин и работи лошо, с прекъсвания - нали така? Продължава ли да работи по същия начин след като паднат оборотите? А след като премине на газ? Вода/антифриз губиш ли? Старите майстори питат: "Маркуча тръба прави ли?", т.е. втвърдява ли се? Вечер или когато и да е, но след достигане на работна температура може да пробваш нещо, но много много внимателно - преди да загасиш автомобила отваряш бааавно капачката на радиатора, със задържане колкото е необходимо и освобождаваш налягането. Водата/антифриза ще заври при отварянето!!! След като отвориш нацяло капачката веднага гасиш колата. На другата сутрин ще е интересно как ще запалиш и какво ще стане. Ако и тогава гърмиш и пуфтиш следва преди да даваш пари за каквото и да е, да покараш над 3000 оборота на бензин, да речем 100-тина км и едва тогава ще мислиш за друго. Не знам как е при Трибека, но трябва и акумулатора да се разкачи за 1 - 2 часа преди това, т.е. да се изтрие енергозависимата памет. После следват: свещи, кабели/лули, бобини, ламбда сонди, температурен датчик, дебитомер, стъпков мотор, дюзи... Това е от опита ми с бензиновите ми коли. Мъка... Късмет!
|
|
|
Пет Апр 17, 2015 5:20 pm |
|
|
DK performance
Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 12:47 pm Постове: 391 Местоположение: София кв.Обеля ул.Илия Георгов
Skype: Daniel__S1
Автомобил: Subaru под 13 сек на 402м
Телефон: 0888146602
Рейтинг: 198
|
колега премерете компресията на колата като за начало , и не разбрах само на газ ли светка колата или вече и на газ и на бензин . Ако пали трудно сутрин работи не равномерно , и няма мощност значи има проблеми с клапаните но за начало премерете компресията на всички цилиндри .
_________________ 0878146602/0888146602 power tuning repair and maintenance of Subaru powered by Dkperformance
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 9:32 am |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
Колега благодаря ти. Като прехърли на газ пак потреперва, но до достигане на работна температура. След това мотора започва да работи добре!!!! Ще видим какво ще излезе
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 10:15 am |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
DK performance написа: колега премерете компресията на колата като за начало , и не разбрах само на газ ли светка колата или вече и на газ и на бензин . Ако пали трудно сутрин работи не равномерно , и няма мощност значи има проблеми с клапаните но за начало премерете компресията на всички цилиндри . И на газ и на бензин свети. Ще се мери компресията и да видя вече на късе ще ме откара
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 12:40 pm |
|
|
askeless
|
За да няма олеле, само един бърз съвет за безопасност към част от поста на колегата @petroff. Палиш двигателя и проверяваш дали е твърд горния маркуч към радиатора. Ако е твърд прескачаш отварянето на капачката на радиатора при работещ двигател и 5 мин след загасяване. Все пак охладителната система е под налягане и рискуваш да провериш колко е горещ антифриза близо до кипенето му. Колегата явно е искал да обясни за обезвъздушаването на системата, но за безопасност се използва гумен маншон от каре или дебел маркуч със срязано шише на него. Слагат се така, че да няма теч от отвора за радиатора.
Много подобни теми се събраха, някои колеги не четяха внимателно какво се пише и сега им предстоят инвестиции. Много пъти е писано и пак ще напиша. При нормална работа на бензин на един двигател и добър монтаж с качествени компоненти и настройка на ГИ, почти няма разлика при бензин/пропан бутан, не светят лампи по таблото, няма грешки, не мирише на газ и не трябва да гори повече от 10-15% от бензиновия разход. Прикриване на тези проблеми, неглижирането им или въобще нехайство какво се опитва да каже колата, водят до сериозни последици, най-вече финансово. Поздрави!
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 1:16 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Здравейте! Наистина си е приключение да отвориш капачката на радиатора при работещ двигател, камо ли при такъв с "издухана" гарнитура. Идеята ми беше да се направи проверка, ако губи охлаждаща течност или маркуча се втвърдява, дали след като се загаси ДВГ-то в някой от цилиндрите не попада охлаждаща течност вследствие високото налягане в охлаждащия кръг. По описания от мен начин ще освободи охлаждащата система от налягане и това ще проличи сутрин при стартирането. Иначе да остави колата без ток и да покара малко на бензин. После да мисли за други диагностични методи.
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 3:13 pm |
|
|
askeless
|
Колега @vladikk, едва ли си за гарнитури, просто разговора отиде натам. За клапани също е рано да се говори. Светят индикаторите и на газ и на бензин защото вече има записани грешки и паметта трябва да се изчисти. Рестартирай компютъра или извади едната клема за няколко часа. Ако не се изчистят грешките отиди да ти ги изчистят. Преди това обаче виж в някой сервиз или пък ти самия да закачите ЕЛМ и да се видят корекциите на смесите. След изчистване карай известно време само на бензин. Може даже да накараш да ти изключат въобще газовия компютър, тъкмо ще видите какъв е, че с тези грешки в запалването на 1-ви, 3-ти, 5-ти и 6-ти цилиндър да не се окаже, че си с управление за 4 цилиндров мотор. Най-важното - реши проблема, а не го замаскирайте! В противен случай стигаш до гарнитурите, клапани, бутала ...
Поздрави
|
Последна промяна askeless на Съб Апр 18, 2015 4:53 pm, променена общо 1 път
|
|
Съб Апр 18, 2015 4:19 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
Колега,ако не можеш да направиш процедурата за която ще ти пиша,отиди при газаджия да я направи,та.....палиш и я оставяш да прехвърли на газ,след това гасиш,дърпаш веднага вакуума на изпарителя и маркуча го потапяш в чаша с вода и гледаш, дали не излизат балони/мехури (сиреч говорим за скъсана мембрана на изпарителя) ...НО имай в предвид,че Гениус новите изпарители на БРЦ, не смесват вода и газ,за това когато се скъса мембраната,газта преминава свободно във входящите колектори на мотора и го преналива с газ,а не постъпва в охладителната течност,за да се очаква от там изхвърлянето и,загряване,пренадуване и тн... От там ,заради много богата смес,може да ти даде грешки с липса на запалване в няколко цилиндъра. Съответно,когато я загасиш,налягането на газта се освобождава в цилиндрите и от там следва трудното палене. Другото след като установите,че е отишла мембраната (вероятността е 99%) остава да направите и следващото упражнение - ако се задържа налягането и се установи,че не е от изпарителя,то след като загасиш,се издърпват маркучите на инжекторите и самите инжектори се потопяват един по един и се гледа кой е започнал да пропуска - но това е много рядко и все пак не е изключено,имайки в предвид,че БРЦ дюзите са с гума на затваряне на газовият поток и не са най-надеждните. Но според мен,първо се насочете към изпарителя
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 4:42 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
Колеги много ви благодаря за всичко написано до тук. Мисля,че нещата още не за гарнитури ! Днес я карах по мъжката с много кик даун. От два три дни забелязах, че държи доста по-висока температура, като индикатора много бързо сменяше показанията си !!!!! Пак на диагностика, чистя грешки и след 2-3 часа същия филм. Започвам първо от понеделник с добър газаджия и от там да видим .
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 6:46 pm |
|
|
Vmax
|
vladikk написа: Колеги много ви благодаря за всичко написано до тук. Мисля,че нещата още не за гарнитури ! Днес я карах по мъжката с много кик даун. От два три дни забелязах, че държи доста по-висока температура, като индикатора много бързо сменяше показанията си !!!!! Пак на диагностика, чистя грешки и след 2-3 часа същия филм. Започвам първо от понеделник с добър газаджия и от там да видим . Колега, не си помпи колата на макс преди да си наясно какъв е проблема, за да не си създадеш нови и по-скъпи такива.
|
|
|
Съб Апр 18, 2015 9:29 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
И така колеги, отдавна не съм писал за развитието по моята тема, но известно време бях в чужбина служебно,което не ме оправдава, но.... се извинявам. Отново благодаря на всички за мненията, но казуса отново е налице. Въпросните грешки отново се появиха след като бяха сменени свещи, бобини, кабели, като за известно време колата си обеше ОК. От близо седмица сериала започна да се повтаря. Грешките излизат, а на мен вече мнооооооого взе да ми писва. Преди време бях в препоръчан от форума сервиз, където диагностицираха проблема, след което смених бобините, колата си беше супер, но сега уви отново същото. Намерих стари разпечатки от правените диагностики и сравнявайки ги с последната нещата не са същите. Вече е налице и друга грешка !!! Грешката при запалването на 6-ти цилиндър е изчезнала, но тези на 1-ви, 3-ти,4-ти и 5-ти са отново там. Ето и грешките Р0304- не добро запалване на цилиндър 4 Р0305- не добро запалване на цилиндър 5 Р 1235- Мулти цилиндър- засечка... Това е историята за сега. Купувал съм само части по каталожни номера, без да правя каквито и да е компромиси,но вече ми писна да сменям свещи+бобини и да хвърлям по 1к и отгоре даже без да има някаъв дълготраен ефект. Вчера докато се движих, колата угасна в движение и направо ми прекипя. Колеги, дайте някъкви съвети и идей или дори хора, който могат да разплетът този феномен. П.П- бях в посочен от съфорумците сервиз в който "УЖ" оправиха нещата, но само за месец УВИ !!!
|
|
|
Пон Авг 10, 2015 3:24 pm |
|
|
pradabg
Напуснал форума
Регистриран на: Пет Фев 12, 2010 6:46 pm Постове: 1100 Местоположение: София
Skype: xxx
Автомобил: Legacy 2,0 AT
Телефон: 0889808309
Рейтинг: 308
|
vladikk написа: И така колеги, отдавна не съм писал за развитието по моята тема, но известно време бях в чужбина служебно,което не ме оправдава, но.... се извинявам. Отново благодаря на всички за мненията, но казуса отново е налице. Въпросните грешки отново се появиха след като бяха сменени свещи, бобини, кабели, като за известно време колата си обеше ОК. От близо седмица сериала започна да се повтаря. Грешките излизат, а на мен вече мнооооооого взе да ми писва. Преди време бях в препоръчан от форума сервиз, където диагностицираха проблема, след което смених бобините, колата си беше супер, но сега уви отново същото. Намерих стари разпечатки от правените диагностики и сравнявайки ги с последната нещата не са същите. Вече е налице и друга грешка !!! Грешката при запалването на 6-ти цилиндър е изчезнала, но тези на 1-ви, 3-ти,4-ти и 5-ти са отново там. Ето и грешките Р0304- не добро запалване на цилиндър 4 Р0305- не добро запалване на цилиндър 5 Р 1235- Мулти цилиндър- засечка... Това е историята за сега. Купувал съм само части по каталожни номера, без да правя каквито и да е компромиси,но вече ми писна да сменям свещи+бобини и да хвърлям по 1к и отгоре даже без да има някаъв дълготраен ефект. Вчера докато се движих, колата угасна в движение и направо ми прекипя. Колеги, дайте някъкви съвети и идей или дори хора, който могат да разплетът този феномен. П.П- бях в посочен от съфорумците сервиз в който "УЖ" оправиха нещата, но само за месец УВИ !!! Закачахте ли я на осцилоскоп,или просто си сменяхте наред, кой каквото каже ? Проблемът има ли го и на бензин или е само на газ ? На осцилоскоп се моделира сигнала на ламда контрола,след което той остава статичен и се наблюдават времената на впръскване на двете глави,замерва се тогава вакуум в колектора,преглед на запалителната система ,ако има съмнения за клапани, се замерва с мап всеки цилиндър по отделно и се наблюдават графиките на затваряне и ти се назначава диагноза. На този "феномен" му трябва диагностика, но не с програмки на лаптопчето - виждаме misfire и сменяме наред, а то проблема другаде
_________________ http://www.dek.bg/main.php
|
|
|
Пон Авг 10, 2015 10:09 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
pradabg написа: vladikk написа: И така колеги, отдавна не съм писал за развитието по моята тема, но известно време бях в чужбина служебно,което не ме оправдава, но.... се извинявам. Отново благодаря на всички за мненията, но казуса отново е налице. Въпросните грешки отново се появиха след като бяха сменени свещи, бобини, кабели, като за известно време колата си обеше ОК. От близо седмица сериала започна да се повтаря. Грешките излизат, а на мен вече мнооооооого взе да ми писва. Преди време бях в препоръчан от форума сервиз, където диагностицираха проблема, след което смених бобините, колата си беше супер, но сега уви отново същото. Намерих стари разпечатки от правените диагностики и сравнявайки ги с последната нещата не са същите. Вече е налице и друга грешка !!! Грешката при запалването на 6-ти цилиндър е изчезнала, но тези на 1-ви, 3-ти,4-ти и 5-ти са отново там. Ето и грешките Р0304- не добро запалване на цилиндър 4 Р0305- не добро запалване на цилиндър 5 Р 1235- Мулти цилиндър- засечка... Това е историята за сега. Купувал съм само части по каталожни номера, без да правя каквито и да е компромиси,но вече ми писна да сменям свещи+бобини и да хвърлям по 1к и отгоре даже без да има някаъв дълготраен ефект. Вчера докато се движих, колата угасна в движение и направо ми прекипя. Колеги, дайте някъкви съвети и идей или дори хора, който могат да разплетът този феномен. П.П- бях в посочен от съфорумците сервиз в който "УЖ" оправиха нещата, но само за месец УВИ !!! Закачахте ли я на осцилоскоп,или просто си сменяхте наред, кой каквото каже ? Проблемът има ли го и на бензин или е само на газ ? На осцилоскоп се моделира сигнала на ламда контрола,след което той остава статичен и се наблюдават времената на впръскване на двете глави,замерва се тогава вакуум в колектора,преглед на запалителната система ,ако има съмнения за клапани, се замерва с мап всеки цилиндър по отделно и се наблюдават графиките на затваряне и ти се назначава диагноза. На този "феномен" му трябва диагностика, но не с програмки на лаптопчето - виждаме misfire и сменяме наред, а то проблема другаде Колега не съм я закачал с осцилоскоп, защото сервизите в които съм ходил явно толкова разбират ! Ще потърся някъде в моя регион, за да направя това, дано тогава да стане ясно за какво иде реч! Вече толкова се напатих от измислени майстори, че направо нямам думи. Реномирани сервизи на приказки бол! Много ти благодаря за съвета! Поздрави.
|
|
|
Вто Авг 11, 2015 7:04 am |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Просто ми мина през ума - дали е сложена правилно веригата? Как може да се провери това? Въпросите са към всички които четат и знаят как!
|
|
|
Пон Окт 19, 2015 8:58 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
petroff написа: Просто ми мина през ума - дали е сложена правилно веригата? Как може да се провери това? Въпросите са към всички които четат и знаят как! Koлеги след всички перипетии, най-накрая всичко е ОК. След като беше направен реглаж(регулиране) на клапаните и проблемите изчезнаха. Стойността не ремонта не е космическа, но ненавременното диагностициране и некомпетентността на мнозина сервизи водят до много главоболия. Благодаря на всички колеги, които ми даваха съвети и се опитаха да ми помогнат!!!
|
|
|
Чет Окт 22, 2015 1:41 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Би ли споделил цената на ремонта и сервиза, моля!
|
|
|
Чет Окт 22, 2015 3:28 pm |
|
|
vladikk
Регистриран на: Чет Дек 04, 2014 11:36 am Постове: 9
Автомобил: Subaru B9 Tribeca
Рейтинг: 0
|
[quote="petroff"]Би ли споделил цената на ремонта и сервиза, моля![/quo
Колега аз смянях и други неща, които не бяха свързани с работа по мотора, но всичко което бе сервизирано по двигателя излезе около 1500лв.
|
|
|
Пет Окт 23, 2015 9:02 am |
|
|
|
Страница 1 от 2
|
стр 1, 2 > |
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта |
|