Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
 subaru b9 tribeca-гасне в движение 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте любители на Subaru :) наскоро и аз се сдобих с едно.Става дума за Subaru b9 tribeca 3.0 245 коня бензин.Много харесах колата,беше с газова уредба Fratelli с омасляване на клапаните всичко беше добре до момента в който не ми светнаха check engine,cruise control и ESP.Ходих на диагностика прегледаха обстоино колата казаха че всичко било наред,проблема бил в газовата.Оттам при газаджия погледна уредбата и каза,че не била подходяща за тази кола т.е изпарителя бил слаб,тръбичката била много малка инжекторите бавни.Само да кажа колата си върви много добре "според мен" на газ и бензин.Газаджията закачи уредбата на компютър и каза също че сместа била бедна и я увеличи,но нямаше ефект след 140км.пак грешки.По притеснителното според мен е че вече 4-5 пъти колата гасне в движение с малка скорост никой не знае защо вчера даже угасна без да светят грешки!На бензин не се е случвало да гасне!По всичко личи,че проблема е в газовата уредба.Кажете какво да правя според вас да преправям тази уредба като сменя отделни части по нея или да слагам направо нова,но каква?Благодаря на отзовалите се:)

Пон Сеп 05, 2016 7:56 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Колеги защо никой не иска да даде мнение или препоръка по моя проблем?Къде да търся причината за гасненето на колата? Вярвам,че тук във форума има компетентни!

Вто Сеп 06, 2016 11:28 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 06, 2013 11:11 pm
Мнения: 660
Местоположение: София
Автомобил: Type R, Mustang GT.
Рейтинг: 454
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,

Добре дошли и много безаварийни километри.
Явно проблема ви е в газовата, а не можем да ви дадем съвет защото почти всички във форума не разбират.
Трябва да посетите подходящия сервиз, защото явно предишните са си оставили ръцете.

Можете да ползвате бутона търсене (горе в дясно) и ще разберете, колко подбни поста има като вашия

Не пишете от къде сте, за да може да ви се помогне. Ако сте от София можете да потърсите следните:

тук
а така също и колегата с ник: Pradabg

Успех

Поздрави

Вто Сеп 06, 2016 3:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря за вниманието :) От Пловдив съм тези дни ще ходя при газаджия :) Бих се радвал ако ме насочите към някой,който ще се отнесе професионално към проблема ми!Поздрави :)

Вто Сеп 06, 2016 6:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравей колега и мноооого безаварийни километри, грешка, мили! :)

Аз имах абсолютно същия проблем - взех колата с ГИ, в началото беше ОК, после се започна. Точно както го описваш ти. Старият собственик искал евтин ГИ и му сложили втора употреба с нови тръби и бутилка - за 800 лв. Не беше смяна на дюзи, на изпарител, на захранваща тръба с такава с по-голям диаметър, че накрая реших да заменя ГИ с такъв с OBD2 контрол (старата беше без). Спрях се на Ланди-Ренцо и откакто съм я монтирал (4 месеца вече) проблеми нямам. Сега когато я "изрежа на бензин", но рядко, ми светва триото и грешката е винаги една и съща - P0420 - ниска ефективност на катализатора на банка 1. Имай впредвид, че имам втулки на задните сонди (след катализатора), защото нямам катализатори и въпреки всичко тази грешка се появява, обикновено след натискане. Изтривам я на ход с блутуут адаптер и Torque Pro и повече не се появява. Мога да измина и 300 км след това, но не се появява. Наскоро използвах добавки към бензина за почистване на инжекциона и горивната система - първо на Бардал - 6 в 1 в 20 л, после тази американската от форума, сетне пак на Бардал за клапаните за 20 л и накрая един Редекс. След първата добавка грешката се появяваше много често, а после и до сега на рядко. Към газовата съм монтирал и омаслител Флашлюб - може в по-голямо количество и той да влияе на задната сонда, но това е само предположение.
Имай впредвид, че Ланди-Ренцо не предвиждат за този двигател кой знае колко голям диаметър на медната тръба - 7 мм (може и да бъркам с мм). Аз си оставих 10 мм полимерната с която бях подменил старата, но преди това имах проблеми със стария изпарител и газаджията (светнато момче) подмени щуцерите на дюзите в които влизат маркучите на газта с такива с по-голям вътрешен диаметър. После се оказа, че изпарителя е за смяна и тези по-големи щуцери караха новия изпарителя да работи на по-високи коефициенти, което наложи връщане на старите. Това ме кара да мисля, че от по-големия диаметър на тръбата няма смисъл. При всички положения, при намаляне на количеството на ПБ в бутилката до няколко литра, при кик даун газовия компютър прехвърля на бензин - и при двете газови. После ако карам кротко и 10-на км мога да измина отново на газ.

Накратко - трябва ти ГИ с OBD2 контрол. За по-големия диаметър на тръбата - карай си с предвидената от производителя на ГИ, ако имаш проблем тогава ще я смениш. Задължително си купуваш Елм 327 или подобен и го държиш в колата, за да можеш да триеш грешки и накрая - втулки на задните сонди - след катализаторите, ако са ти извадени, разбира се !

Късмет и пиши какво си решил и какво става!

ПП След триене на грешки се изтриват от компютъра запаметените положения на дроселовата клапа и при следващото стартиране на ДВГ-то, дори и след няколкостотин километра, колата няма да запали от първия път, ще трябва да врътнеш ключа пак. Пробвал съм след като дам на контакт да изчакам 10-ина секунди и тогава пали от ряз. Пиша го, за да не се чудиш после.
 11

Вто Сеп 06, 2016 8:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
petroff Благодаря за разясненията:) искам да знам само това гаснене на колата в движение на какво точно се дължи?

Вто Сеп 06, 2016 9:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
На бедна смес. Сега е момента за един блутуут адаптер и програма, която да следи тримовете. Ще видиш как се увеличават времената на дюзите и ще си създадеш много добра представа какво се случва. Влияе се и от качеството на газта. На бензин как е? Защо не я оставиш без ток за половин - един час и после, след като отвори термостата на място да покараш на бензин за да видиш как е?

ПП Бедната смес пък от своя страна може да се дължи на много неща - проблем с изпарителя, дюзите, вакуума, дроселовата клапа, клапани и т.н.
Обърни особено голямо внимание на вакуума - да не смуче въздух от някъде.

Вто Сеп 06, 2016 9:44 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
На бензин върви супер,никога не е гаснала.Но е карана предимно на магистрала,в града по-малко.Да я оставя без ток т.е да откача клемите на акумулатора нали?

Вто Сеп 06, 2016 9:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това упражнение няма смисъл, щом на бензин е добре. Ако имаш програма и адаптер след това упражнение ще имаш възможност да разбереш дали смуче въздух отнякъде - докато работи на бензин. Откача се само "-" клема. Сега си мисля, че ако го направиш ще се изтрият дълговременните корекции и временно колата ще работи без да светва триото, но малкото количество газ подавано към газовите дюзи няма да се повлияе и колата пак ще гасне. Най-добре е да отидеш пак при газаджия, с най-много 5-6 л газ в бутилката и да поискаш да ти настрои сместа така, че да е богата, т.е. да се подава повече гориво. Мен това ме спасяваше,но последния път просто газта си беше супер лека и периодично си гаснеше. Според мен не си губи времето и парите и слагай ГИ с OBD2 контрол. Много често Ланди-Ренцо предлагат ГИ срещу безлихвен кредит в TBI - аз така я взех, предпочетох да не давам всички пари наведнъж. Вноската ми е ~ 280 лв на месец - за 6 месеца, уредбата е Омегаз 3, флашлюба си го платих в кеш.

Аз продължавам да си мисля, че проблема на старата газова беше в дюзите и - Рейл, но повече не желаех да наливам пари в нея, защото ситуацията ту се оправяше, ту се влошаваше. Самият газаджия още като видя ГИ се ядоса, че развалят имиджа на марката (BSM/Бардолини) с некадърно подбран тип ГИ. Въпросните производители също имат уредба с ОБД2 контрол и то с много опции за настройка.

Вто Сеп 06, 2016 10:11 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Всъщност последния път,когато светнаха грешките беше преди около 400км.(до сега не са светвали)преди това газаджия който ми препоръчаха прави нещо по газовата каза ми че изправил графиката каквото и да значи това?Добави да карам така ,ако имало нещо пак да отида.Вчера на връщане от Пазарджик колата угасна карах с не повече от 35-40км.ч...грешки не светеха.Доста се притесних :( спрях на аварийни запалих обърнах на бензин и така я карам 2-ри ден.Тези дни ще отида пак при газаджията да видим какво ще правим.

Вто Сеп 06, 2016 10:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Яну 01, 2013 3:16 pm
Мнения: 2428
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: STI
Телефон: 0886119703
Рейтинг: 729
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Както по горе написа колегата форума няма да ремонтира колата.Звънни един тел. да те пратя при читав газаджия в Пловдив и да си пееш , и караш Трибеката.

Вто Сеп 06, 2016 10:40 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пиши след прегледа дали всичко е ОК! Не спомена каква е газовата?

Вто Сеп 06, 2016 10:45 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 8:27 pm
Мнения: 42
Автомобил: subaru tribeca b9
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Газовата е Fratelli

Вто Сеп 06, 2016 10:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Мнения: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И го беше написал още в началото...Съжалявам! Най-правилната постъпка е наистина да отидеш при газаджия.

Вто Сеп 06, 2016 10:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 14 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор