|
Страница 1 от 1
|
|
Миризма на изгорели газове след отваряне на прозорец
Автор |
Съобщение |
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Здравейте, Не ми стигна мястото за да напиша по-разбираемо заглавието. Миризмата на изгорели газове се проявява най-силно, когато колата е в движение и се отвори само единия прозорец. Ако се отворят и двата предни прозореца е по-слаба. Рових из нета - случва се при всички автомобили и го отдават на износени, повредени или разместени клапи за въздух, които би трябвало да се намират встрани и отзад на автомобила, под задната броня. Клапите имат за цел да компенсират налягането в купето, което се получава при отваряне/ затваряне на врата. Когато отворя прозореца в движение в началото въдуха от колата се изсмуква като с ежектор и явно от някъде (дано са клапите) влизат изгорели газове. Как успяват при скорост 80-90 км/ч ми е странно, но е факт. Вчера поръчах от Стимо 2 бр от тях - бяха последните при доставчиците му и когато дойдат ги сменям при всички положения. Проверявал съм в сервиз за ремонт на ауспуси няколко пъти цялата генерация, включително гарнитурите на колекторните тръби. При затворени прозорци няма абсолютно никаква лоша миризма, при каквато и да е степен на вентилатора и независимо от циркулацията на въздуха. Досега траех, ама ми писна. Преглеждал съм с моя механик и уплътнението на вратата на багажника - добре е, но след смяната на клапите ако продължи, ще сменя и него. При монтажа на бутилката на ГИ разгледахме за отвори, дупки, липсващи тапи и уплътнения и т.н. - няма. Някой да се сеща за още нещо?
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 5:07 pm |
|
|
Vmax
|
За кой прозорец става дума или няма значение кой ( единичен ) е отворен?
Като си вътре в колата, на затворени прозорци и някой се качи и затвори - усеща ли се ( писват ли ти ушите )?
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 6:59 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Няма значение, дори и от люка пак се получава. По принцип си отварям винаги моя прозорец - на шофьорската врата. Не ми писват ушите, когато се качва/слиза някой.
ПП Аз съм без катализатори и се сещаш за какво става въпрос при стартиране на мотора - в никакъв случай не трябва да има нещо отворено, защото е, както казва моята щерка - "ужас". При движение с ниска скорост е по-лошо, отколкото с по-висока. На газ е в значителна степен по-добре по разбираеми причини. Дори и при два отворени прозореца - на шофьора и спътника пак се усеща. Дано не се окаже слабо място на модела, който катализаторите прикриват - един вид завихряне на въздуха някакво...
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 7:03 pm |
|
|
Vmax
|
провери си двг отсека за теч на гориво.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 7:51 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Искаш да кажеш - теч на гориво, което попада върху изпускателен колектор, пламва и аз усещам миризмата, така ли? Или по-скоро теч на масло и същата ситуация? Да, но не е това, защото: - Усещам миризма на изгорели газове, строго специфична и променяща се от това дали съм на газ или бензин; - Усещам миризмата само при отворен прозорец, по-слабо при отворени 2 срещуположни прозореца. - Не усещам миризма при включен или изключен климатик, при парно и всякакви заигравки с вентилацията.
ПП Все пак отново ще огледамме за течове на масло, скъсани маншони и евентуален теч на гориво.
|
Последна промяна petroff на Вто Сеп 20, 2016 8:18 pm, променена общо 2 пъти
|
|
Вто Сеп 20, 2016 7:53 pm |
|
|
prizov
Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm Постове: 411 Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
|
|
Вто Сеп 20, 2016 7:57 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Благодаря колега, но съм го чел. За маслото върху изпускателните тръби съм го играл - на път за прегледа при Миро във Варна предната лява полуоска се измъква от диференциала, за късмет без да загубя повече от 100-тина грама масло. Измъкнала се беше така, че се държеше за дифа само на шлиците след каналчето за семеринга - явно се е износила, отслабила и т.н. Та знам как мирише. А измъкването е от по-ранната смяна на маншона на същата - беше се скъсал и греста пак беше върху изпускателния колектор. Преди и след това, пак си миришеше на изгорели газове при отворен прозорец. Ходенето при Миро не беше напразно - наложи се смяна на полуоската - чашката с трипода, защото шлиците се бяха завъртяли вследствие натоварването само в предната им част. За сведение - вътрешното каре е 1:1 с такова от Аутбек, за Трибека нямаше.
|
|
|
Вто Сеп 20, 2016 8:10 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Даа, Vmax се оказа прав! Има някакъв супер незначителен теч на масло от масления охладител. На колектора от дясната страна има петно показващо къде е изгаряло. Надявам се да е от оранжевия O пръстен между охладителя и двигателя. Нямам загуба на масло - седи си на максимума откакто съм го налял. Майсторчето е скептично за пръстена, защото още при смяната на гарнитурите миналата година го беше забелязъл и съответно силиконизирал. Нещо, което е залепил със силикон досега не се е компрометирало, но в крайна сметка ще сменим въпросния О пръстен , ще си долеем филтрувано отново същото масло и след седмица тест дали тече ще се сменя маслото. Ремонта е предвиден за вторник. Този маслен охладител е бая скъпичък - същия е за всички H6-ици от 2005 до 2007 - Легаси, Аутбек, Трибека - американски или европейски. Най-евтино го видях за 330 USD с доставката. Следва ДДС, за мито не знам. Ей това му е OEM номера - 21311AA090. Абе засега няма да мисля за това.
|
|
|
Чет Сеп 29, 2016 4:27 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
Днес се разбра защо мирише на изгорели газове в купето при отваряне на прозорец - задната лява клапа я нямаше. Просто зееше един голям правоъгълен отвор. Сложихме новите и сега вече не мирише.
|
|
|
Чет Дек 22, 2016 6:36 pm |
|
|
bozzerreaneux
Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm Постове: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
|
за кои клапи иде реч точно?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
|
|
|
Чет Дек 22, 2016 9:59 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Постове: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
petroff написа: Здравейте, ...клапи за въздух, които би трябвало да се намират встрани и отзад на автомобила, под задната броня. Клапите имат за цел да компенсират налягането в купето, което се получава при отваряне/ затваряне на врата... От двете страни отзад - между бронята и купето.
|
|
|
Чет Дек 22, 2016 10:30 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта |
|