Отговори на тема
 Миризма на изгорели газове след отваряне на прозорец 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте,
Не ми стигна мястото за да напиша по-разбираемо заглавието. Миризмата на изгорели газове се проявява най-силно, когато колата е в движение и се отвори само единия прозорец. Ако се отворят и двата предни прозореца е по-слаба. Рових из нета - случва се при всички автомобили и го отдават на износени, повредени или разместени клапи за въздух, които би трябвало да се намират встрани и отзад на автомобила, под задната броня. Клапите имат за цел да компенсират налягането в купето, което се получава при отваряне/ затваряне на врата. Когато отворя прозореца в движение в началото въдуха от колата се изсмуква като с ежектор и явно от някъде (дано са клапите) влизат изгорели газове. Как успяват при скорост 80-90 км/ч ми е странно, но е факт. Вчера поръчах от Стимо 2 бр от тях - бяха последните при доставчиците му и когато дойдат ги сменям при всички положения. Проверявал съм в сервиз за ремонт на ауспуси няколко пъти цялата генерация, включително гарнитурите на колекторните тръби. При затворени прозорци няма абсолютно никаква лоша миризма, при каквато и да е степен на вентилатора и независимо от циркулацията на въздуха. Досега траех, ама ми писна. Преглеждал съм с моя механик и уплътнението на вратата на багажника - добре е, но след смяната на клапите ако продължи, ще сменя и него. При монтажа на бутилката на ГИ разгледахме за отвори, дупки, липсващи тапи и уплътнения и т.н. - няма. Някой да се сеща за още нещо?

Вто Сеп 20, 2016 5:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За кой прозорец става дума или няма значение кой ( единичен ) е отворен?

Като си вътре в колата, на затворени прозорци и някой се качи и затвори - усеща ли се ( писват ли ти ушите )?

Вто Сеп 20, 2016 6:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма значение, дори и от люка пак се получава. По принцип си отварям винаги моя прозорец - на шофьорската врата. Не ми писват ушите, когато се качва/слиза някой.

ПП Аз съм без катализатори и се сещаш за какво става въпрос при стартиране на мотора - в никакъв случай не трябва да има нещо отворено, защото е, както казва моята щерка - "ужас". При движение с ниска скорост е по-лошо, отколкото с по-висока. На газ е в значителна степен по-добре по разбираеми причини. Дори и при два отворени прозореца - на шофьора и спътника пак се усеща. Дано не се окаже слабо място на модела, който катализаторите прикриват - един вид завихряне на въздуха някакво...

Вто Сеп 20, 2016 7:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Постове: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
провери си двг отсека за теч на гориво.

Вто Сеп 20, 2016 7:51 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Искаш да кажеш - теч на гориво, което попада върху изпускателен колектор, пламва и аз усещам миризмата, така ли?
Или по-скоро теч на масло и същата ситуация? Да, но не е това, защото:
- Усещам миризма на изгорели газове, строго специфична и променяща се от това дали съм на газ или бензин;
- Усещам миризмата само при отворен прозорец, по-слабо при отворени 2 срещуположни прозореца.
- Не усещам миризма при включен или изключен климатик, при парно и всякакви заигравки с вентилацията.

ПП Все пак отново ще огледамме за течове на масло, скъсани маншони и евентуален теч на гориво.


Последна промяна petroff на Вто Сеп 20, 2016 8:18 pm, променена общо 2 пъти


Вто Сеп 20, 2016 7:53 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 1:30 pm
Постове: 411
Местоположение: София
Автомобил: XV 2.0i, '12 Lin.; 2 х SVX '93
Рейтинг: 253
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=5&t=13994&hilit=%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0

Вто Сеп 20, 2016 7:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Благодаря колега, но съм го чел. За маслото върху изпускателните тръби съм го играл - на път за прегледа при Миро във Варна предната лява полуоска се измъква от диференциала, за късмет без да загубя повече от 100-тина грама масло. Измъкнала се беше така, че се държеше за дифа само на шлиците след каналчето за семеринга - явно се е износила, отслабила и т.н. Та знам как мирише. А измъкването е от по-ранната смяна на маншона на същата - беше се скъсал и греста пак беше върху изпускателния колектор. Преди и след това, пак си миришеше на изгорели газове при отворен прозорец. Ходенето при Миро не беше напразно - наложи се смяна на полуоската - чашката с трипода, защото шлиците се бяха завъртяли вследствие натоварването само в предната им част. За сведение - вътрешното каре е 1:1 с такова от Аутбек, за Трибека нямаше.

Вто Сеп 20, 2016 8:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Даа, Vmax се оказа прав! Има някакъв супер незначителен теч на масло от масления охладител. На колектора от дясната страна има петно показващо къде е изгаряло. Надявам се да е от оранжевия O пръстен между охладителя и двигателя. Нямам загуба на масло - седи си на максимума откакто съм го налял. Майсторчето е скептично за пръстена, защото още при смяната на гарнитурите миналата година го беше забелязъл и съответно силиконизирал. Нещо, което е залепил със силикон досега не се е компрометирало, но в крайна сметка ще сменим въпросния О пръстен , ще си долеем филтрувано отново същото масло и след седмица тест дали тече ще се сменя маслото. Ремонта е предвиден за вторник. Този маслен охладител е бая скъпичък - същия е за всички H6-ици от 2005 до 2007 - Легаси, Аутбек, Трибека - американски или европейски. Най-евтино го видях за 330 USD с доставката. Следва ДДС, за мито не знам. Ей това му е OEM номера - 21311AA090. Абе засега няма да мисля за това.

Чет Сеп 29, 2016 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Днес се разбра защо мирише на изгорели газове в купето при отваряне на прозорец - задната лява клапа я нямаше. Просто зееше един голям правоъгълен отвор. Сложихме новите и сега вече не мирише.

Чет Дек 22, 2016 6:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 19, 2014 8:54 pm
Постове: 214
Автомобил: Outback '10 2.5CVT,Outback '02 H6
Рейтинг: 252
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
за кои клапи иде реч точно?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Чет Дек 22, 2016 9:59 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm
Постове: 422
Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
petroff написа:
Здравейте,
...клапи за въздух, които би трябвало да се намират встрани и отзад на автомобила, под задната броня. Клапите имат за цел да компенсират налягането в купето, което се получава при отваряне/ затваряне на врата...


От двете страни отзад - между бронята и купето.

Чет Дек 22, 2016 10:30 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор