|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Vlad_VKL
Регистриран на: Пон Фев 13, 2017 4:37 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
Здравейте колеги, След Nissan и Mitsubishi реших да пробвам и Subaru Tribeca. Моля за помощ при избора. Колата ще бъде внесена от Швейцария. Имам колебания за модела. Искам да уточня, че ще бъде газифицирана. Какъв съвет бихте ми дали? Заслужава ли си по-голямата инвестиция за Tribeca 3.6? Разликата ще е около 5000 - 6000 лв. Не виждам съществени разлики между двата модела - facelift/екстериор/, в интериора няма разлики, 10-15 кс. и по-малко от 1 сек. в ускорение до 100 км/ч. Досега винаги съм разчитал на здрави двигатели и много ме учудва, че чета за капризните двигатели на Subaru... Притесненията са ми - газификация и ръжда/познати с различни модели Subaru се оплакват/. Не на последно място е разходът на гориво - ясно е, че е висок, но ме учудва, че двата модела ги дават с приблизително еднакъв разход, даже 3.6 е с по-малък разход на гориво от 3.0.
Благодаря Ви предварително!
|
|
|
Пон Фев 13, 2017 6:10 pm |
|
|
plaskom
|
Цитат: New for 2008 always subject to change, correction a brief summary of what's new for the 2008 model almost too much to really list New It's just Tribeca, 'B9' is dropped New Headlights New tailights and rear gate New Leather is not perforated New all new front end and front grill New Reflective Silver fog light surround New Limited model now with raised roof rails New 3.6L 6 cylinder engine, runs on regular fuel New Raised roof rails with adjustable cross bars (Limited only) New Upgraded 2nd generation 5 speed automatic SportShift transmission New Improved view from larger rear side windows New Much larger exterior mirrors, heated of course New Tweeters moved to upper rear for improved clarity New XM or Sirius Satellite available on non-Limited models New Re-designed 18" alloys (07 chromed alloys will still fit) New One piece key and remote. Comes with 2 key/remotes, 1 valet key New Easier 3rd row access from both sides of the car with middle row 'tilt 'n slide' button New Navigation System incl XM satellite radio with roof fin antenna (Limited only) (Navigation disc updates from store.kenwoodusa.com) No factory Bluetooth is available on any model April 2008 late production 2008 Tribeca models will be transitioned from using the old coolant to the new 2009 Super Coolant until inventory of the old coolant is exhausted. Therefore, some vehicles will have the old type (green) color; some vehicles will have a mixture of both the old type (green) color and the new type (blue) color, and some vehicles will have the new type (blue) color. The maintenance schedule for all of these vehicles is 30 months/48,000Km (30,000 miles).
_________________ www.plaskom.com
|
|
|
Пон Фев 13, 2017 7:15 pm |
|
|
dimitrov2000
|
Vlad_VKL написа: Досега винаги съм разчитал на здрави двигатели и много ме учудва, че чета за капризните двигатели на Subaru... Притесненията са ми - газификация и ръжда/познати с различни модели Subaru се оплакват/.
С риск да ми налети болшинството форум, ама не мога да се сдържа... Няма "капризни" двигатели на Субару. Има калпави интервенции или опити за такива и "газифицирането" е една от тях. Обърни внимание на всички споделени във форума проблеми с двигател или газоразпределение и виж, какъв процент от тях са при коли на газ... /Разбира се отчети и факта, че по-големият процент Субару в България са на газ./ Т.е. извода, според мен е, че хората, които слагат газ, трябва да поемат пресметнат риск, колко ще спестят от горивото и колко ще издържи двигателя, респективно, колко ще похарчат за ремонти по време на експлоатацията. Това важи не само за Субару, а за всички коли. Просто някои от тях са по-пригодени да издържат газифициране, други не. Сега лично мое мнение: Субару има едни от най-железните двигатели в света, през всички моделни марки и години, стига да се експлоатира, както трябва. Когато тръгнеш да го правиш нещо, за което този двигател не е предвиден, логично резултата да е разочароващ. Насочил си се към Трибека, ще дадеш една шапка пари и ще тръгнеш насила да го дупчиш и чупиш...защото иначе харчи много. Ами насочи се към нещо, което харчи по-малко напр. ако това ти е основната болка. P.S. Извинявай, ако звуча малко менторски, но изядох хурката с един "газифициран" Лексус и с очите си видях, какво прави газта на двигателя и остави, че видях, ами и платих...Защото едно е да ти теоретизират и цитират дебели книги, друго е да видиш и усетиш на гърба си. Ремонтирах основно, изхвърлих всякакви газови уредби и сега е като нов и ще бъде още много време такъв. Между другото, това е втора уредба, която изхвърлям, първата беше преди много години на Легаси 2.2, модел 1990, добре че там поне беше навреме...
|
20
|
|
Вто Фев 14, 2017 8:37 am |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
Напълно съгласен с поста по горе. Ясно е че газта съсипва двигателя. Всеки трябва да си прецени дали си заслужава карането на газ. При един OUTBACK 3.0(предполагам че и при трибеката) за 100000км ще спестиш 8-10000лв от това че караш на газ. Не е редно после да ревнеш - дадох 3000 за ремонт на двигателя и 1500 за окачване. Питах за моя бек: 1300-1800лв бил реглажа на клапаните. Да много е, но преди това си спестил 8-10000 от газовата. Пък като ще модифицираш колата с газ е хубаво да се направи като хората. Смени радиатора на охлаждането. Май се продават и титаниеви вложки за клапаните. Предполагам че има и други неща които могат да се барнат за да се осигури безпроблемната работа на мотора.
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 12:18 pm |
|
|
kerekovski
|
Колега, с нито едно изречение от твоя пост не съм съгласен, без да се заяждам, просто ще изложа моята теза:
На кого и как му е ясно, че газта съсипва двигателя? Има изследвания, научни трудове или ЕЖК? Или просто гроздето е кисело за голяма част от хората? Всяка неточност в горивовъздушната смес или в запалването съсипва двигателя, без значение, дали работи на газ, бензин или дизел. Всеки пропуск в охладителната система е потенциална стартова точка за прегряване, без значение, дали е заради изпарител за газова уредба или просто някоя скоба вече не държи така добре и е текнала. Не отричам, че има некадърни монтажи, при които и смесите не са ОК и охлаждането и т.н., но това си е проблем на клиента - не си е отварял очите. Вече хората се научиха, как се правят, как се монтират и как се настройват газови уредби (или поне повечето). При добри настройки и качествени компоненти, включително тройници, маркучи и скоби, кое точно на газта ще съсипе двигателя? Колко двигатели съм карал на газ и един съсипан няма, как става тоя номер, не ми е понятно? В случая говорим точно за двете H6-ци, щото има наистина двигатели (не на Субару, които наистина имат проблем с газта). Колегата до мен има италиански Бек H6 B13 фейс, купуван от Павлин от Пловдив на 200+ 000 км с ГИ Принс откак е кола. Кое му е съсипано на двигателя? Веднъж са му регулирани клапаните, но те и на бензин в книжката си ги дават веднъж на 150 000 км да се проверяват и при нужда да се регулират. Ок, при Субару се налага малко по-често регулиране на клапаните, потъват малко повече - голяма работа. Аз съм направил така, че над 5000 оборота да ми минава изключително неусетно на бензин, точно за да не претоварвам температурно клапаните в тези обороти, но напоследък все по-рядко стигам тия обороти така или иначе. Регулирането на клапаните не е най-лесната процедура при Субару, особено при H6, но цената, която на теб са ти обявили, е сигурно 4-5-6 пъти по-голяма, отколкото реално струва, особено за твоя мотор, където се прави на място и е нужно да се свалят само капаците на клапаните и да имаш специалния инструмент, с който се демонтират пуловете. Тази цена дори е висока за цялостен ремонт на главите на твоя мотор. Любо ми беше обявил под 1800 лв за главите на моя, просто да си знам, каквото и да избера и когато и да му дойде моментът, колко ще ми струва. Но явно все на такива майстори попадаш, дето се чудят, как да те одерат (доколкото си спомням, точно на теб ти бяха взели баснословна сума за смяна на свещи, но имал си - дал си). За следващия 3.0 H6, който има и AVLS, няма как да стане регулирането, без да се демонтират вериги, техните капаци, разпределителни валове и т.н. Това принципно е възможно да се направи на място, но в БГ няма да намериш, кой да ти го направи на място, всички искат да вадят мотора, защото това им е дюшеш - от една страна още пари за демонтаж/монтаж на двигател, а от друга - после, когато вече е навън, е много по-лесно да работят, но това не намаля цената на труда. А какво общо има ремонтът на окачването, че го намеси и него при газта - никаква идея нямам. И какво - ще ми се скапе двигателят след още 200-300 000 км, без значение дали е на бензин или на газ. Аз нямам намерение да се пенсионирам с тая кола, която вече е на 12 години. А 200 000 км са ми около 10 години, за които останалото по тая кола ще е отдавна за скрап вече. Много ме радват хора като теб, които говорят срещу нещо, без да имат собствен опит с това. За предишния колега не говоря, че той явно се е наиграл с 2 газови, но въпрос на късмет и на отваряне на очите при покупката.
И за да не съм оффтопик - аз бих избрал 3.6 H6. По-нов мотор е, с подобрената кутия е, няма AVLS (за сметка на това има AVCS на 4-те вала), нямам в момента сервизно ръководство на тоя мотор, но си мисля, че е възможно и да може да се прави реглаж на място, както на стария 3.0 H6 до 2003-та, който е с твърдите валове. А и отделно фейслифтът ми харесва много повече външно, просто преди него ми е адски грозно.
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 12:43 pm |
|
|
tisho
Active AWD
Регистриран на: Нед Май 18, 2008 7:31 pm Мнения: 551 Местоположение: покрай морето
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 171
|
Практичният избор е тази, която е в по-добро техническо състояние Иначе, моето лично усещане е, че старата Трибека е доста по-приятна за каране, двигателя развърта до по-високи обороти, и създава онзи класически "боксер" ефект. 3.6 версията, от друга страна е по-нова, вероятно с повече екстри, и логично на по-малко години. Но и липсва усещането за боксер... Така че най-правилното решение би било - качваш се, караш, и което ти е на сърце - него вземаш
_________________ 4x4
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 12:57 pm |
|
|
pisan60
Регистриран на: Пет Сеп 16, 2016 8:52 pm Мнения: 50 Местоположение: София
Автомобил: Subaru Tribeca H6 3.0
Рейтинг: 70
|
Моят избор се сведе до 3.0 поради следните причини - бях набелязъл четири Трибеки - две 3.0 и две 3.6. Разликата в цената беше около 6-8к лева, като разликата в годините беше 1, а в километрите 50к. Другите параметри като запазеност на интериор/екстериор и добро техническо състояние бяха идентични. По-горе колегата е написал какви са предимствата на фейслифта, вески сам си преценява. Ако имаш парите и 3.6 повече ти харесва - взимай я нея. Единствената ми чуденка в полза на по-новия модел беше скоростната кутия. П.П. На мен на дизайн старата повече ми харесва - фейслифта ми е малко "скучен", но въпрос на вкус!
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 3:50 pm |
|
|
stoychod
Регистриран на: Сря Яну 11, 2012 2:18 pm Мнения: 292 Местоположение: София
Skype: stoycho.danailov
Автомобил: B12 Outback H6 2003
Рейтинг: 211
|
kerekovski написа: Регулирането на клапаните не е най-лесната процедура при Субару, особено при H6, но цената, която на теб са ти обявили, е сигурно 4-5-6 пъти по-голяма, отколкото реално струва, особено за твоя мотор, където се прави на място и е нужно да се свалят само капаците на клапаните и да имаш специалния инструмент, с който се демонтират пуловете. Тази цена дори е висока за цялостен ремонт на главите на твоя мотор. Любо ми беше обявил под 1800 лв за главите на моя, просто да си знам, каквото и да избера и когато и да му дойде моментът, колко ще ми струва.. И моята цена е от Любо в Люлин от вчера сутринта. След като се опарих със смяната на свещите вече проверявам поне на 2 места кое колко струва. МОже да има и по лесен и евтин начин за реглажа - Любо каза аз така ги правя за да стане като хората и ще струва толкова. kerekovski написа: Много ме радват хора като теб, които говорят срещу нещо, без да имат собствен опит с това. За предишния колега не говоря, че той явно се е наиграл с 2 газови, но въпрос на късмет и на отваряне на очите при покупката.
И аз вече 10 години карам кола на газ и имам някакъв опит макар да не е със събару. Останал съм с спечатление че газта гори при по висока температура и това се отразява зле на клапаните. Колкото и да е добър майстора все пак може да направи грешка а и не всичко зависи от него. Примерно Радо е доста хвален в форума, но на мен ми се наложи 6 пъти да ходя при него докато всичко сработи като хората. Моята е настроена над 3500 оборота да сменя на бензин. За мен лично газта си е компромис но си заслужава. Това е моето мнение, не искам да го налагам на никой, просто споделям. Всяко едно местене на маркучи, пробиване... си е потенциален риск. Аз лично при равни други условия бих си взел 3.6 двигателя. Не вярвам да харчи кой знае колко повече а и ще се товари по малко. Следващата ми кола ще е с газова течна фаза.
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 4:55 pm |
|
|
Vmax
|
Колеги,
Моля да не превръщаме темата в газова дискусия Човека пита за два модела, ясно е че и двата стават за газиране.
И за мен правилната препоръка е - по запазеният модел на който попадне. Все пак ще му го внасят, а няма да ходи по автокъщи
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 5:56 pm |
|
|
Vlad_VKL
Регистриран на: Пон Фев 13, 2017 4:37 pm Мнения: 2 Рейтинг: 0
|
Благодаря за отговорите. Нека наистина да не дискутираме газификацията. Личният ми опит е с 2 коли - Nissan и Mitsubishi и двете на газ - първата още я ползват като служебна, а аз изминах с нея близо 280 000км., а втората 350 000 и все на газ. Този майстор, който почне да ми обяснява, че японските двигатели били по-слаби от немските и не било добре за тях и т.н./всички се слушали тези работи/, предпочитам да не ми бърка по колата. Съгласен съм, че просто газта трябва да се слага от истински майстор, а в БГ са малко... За мен старата версия е по-красива, както каза колегата, другата е малко "скучна"/въпрос на вкус разбира се/. Отворих тази тема за сравнение, защото мисля, че би било интересно на всеки от практична гледна точка за разликите м/у двете. Струват ли си тези пари отгоре за малко повече мощност? Толкова ли е осезаема разликата в скоростната кутия? Подозирам, че от към здравина и двата модела са ОК. Има ли отстранени някакви "детски болести" във втората генерация? Благодаря!
|
|
|
Вто Фев 14, 2017 8:07 pm |
|
|
petroff
Регистриран на: Нед Мар 29, 2015 2:45 pm Мнения: 422 Местоположение: Бургас
Автомобил: Subaru B9 Tribeca 2006
Рейтинг: 164
|
На мен старата версия също ми е по-интересна - има повече "живот" в нея за мен, но технически предимството е на новата. Да не забравяме и някои други проблемчета с новата от първите години, затова ако е нова - да е по-нова. В повечето случаи нещата опират до наличност и късмет, затова по-запазената е логичния избор. Относно работата на газ - ами спестяването на кинти според мен е много повече. Моят среден разход на газ е около 16 - 18 л/100 км. Два пъти е по-евтина от бензина. За 10 000 км - 1 600 - 1 800 лв, айде, 1 600 да са. Да умножим по 10, както предлага колегата... Също така не смятам, че при правилен монтаж правилният ГИ ще създава проблеми. Изпитах го на собствен гръб - този ГИ е вторият на тази кола и няма нищо общо с работата на колата с предния. Без да засягам никого - смятам, че течният ГИ е излишен и парите от разликата за него спокойно може, така да се каже, да се заделят за неминуемият реглаж на клапани.
|
|
|
Сря Фев 15, 2017 8:26 pm |
|
|
petko 69
|
Не мога да гласувам , защото нямам опит с Трибека , бих заложил на по новия модел 3,6 защото японците са успели да оправят слабостите от стария.Двата модела добре понасят течна фаза газ , тук изказвам мнение на колеги каращи хил. километри с течна фаза.При закупуване на Трибека 2ра ръка , а то за момента друга няма е важно състоянието на модела и задължително без АГУ.Малко са ми тромави и двете , но предвид комфорта който предлагат и новите глоби за скорост са прекрасни . Винаги ме кефи когато срещна Трибека на пътя , има си чар и индивидуалност .Очаква се скоро да се появи 3та версия , но май само за ХАмерика.
|
|
|
Сря Фев 15, 2017 8:57 pm |
|
|
aEoN
Регистриран на: Нед Мар 06, 2016 5:09 pm Мнения: 42 Местоположение: Разлог
Автомобил: Subaru Tribeca - EZ36
Телефон: 0888314899
Рейтинг: 55
|
Аз карам Tribeca с 3,6 литровия двигател. Средния ми разход е 11,6 литра на 100 километра, но уговорката е че го карам предимно надълъг път и много малко градско (ако карането в малък град може да се нарече градско). Не съм има проблем с двигателя, не гори масло, достатъчно тихе е при ниски обороти, а при натискане на газта боксера се чува и усеща прекрасно , но пък съм минал само 7000 км с колата. Все пак впечатленията ми са отлични. Драгото предимство е, че двиталея е оптимизиран за бензин с 95 октана, който е най-доброто което можеш да заредиш в БГ (според мой пирятел, работещ в една от големите вериги бенозиностанции, бензина който се продава в БГ като 100 октана е с характериститките на 95 октановия). Като недостатък мога да посоча само някой прискърцвания и потропвания от купето, но на мен не ми правят много впечатление (преди това 7 години съм карал опел). Ето и едно ревю на двигателя - последното изречение съдържа отговора на зададения с темата въпрос. EZ36 Engine Review EZ36 engine was introduced in 2007 as new motor EZ36D for Subaru Tribeca. This engine became the largest displacement engine available for Subaru models. EZ36 replaced EZ30 engine in 2009 completely. The engine got the reinforced aluminum cylinder block. The cast iron sleeves have reduced thickness 1.5 mm instead 2.0 mm in EZ30. The cylinder block height is the same 202 mm. The engine has asymmetric connecting rods (125 mm length). These changes allowed getting bigger displacement -from 3.0 to 3.6 liter. The new aluminum cylinder heads have 4 valves per cylinder and two camshafts. Each camshaft is equipped with variable valve timing system AVCS (Dual AVCS). The combustion chambers in the cylinder heads were redeveloped. AVLS system, which changes valve lift by engine revs, doesn't exist in this engine. EZ36 uses 3 chains. Also engineers redesigned the exhaust manifolds (headers) and the engine cooling system. This 3.6 liter engine has almost the same problems, which are characterized the 3.0l EZ30 engine. But we can say what EZ36 is more reliable than its predecessor. The engine life is about 180,000 miles (300,000 km).Източник: http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=55
|
|
|
Пет Фев 17, 2017 8:28 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|