Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 Въпрос за Форестър II 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Апр 24, 2018 1:47 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте! Първата ми публикация/въпрос в този форум и предварително се извинявам ако не пиша в точния раздел!

Темата(за повечето от вас) е тривиална и предъвквана многократно,може би, но ако не тук, не знам къде/кого мога да попитам за такава информация.

Става дума за насоки в избора на Субару( бъдещото ми...:) ) . От години съм влюбен в тази марка - сънувам ги вече :). Търся и попадам на всякаква информация за тези коли , но така и не мога да си отговоря на някои въпроси еднозначно,все още.
Първоначално смятах да търся Легаси/Аутбек ,но вече съм се спрял на Форестър (05-07г). Доста неща изчетох и в този форум .
Доколкото се запознах, двигателите са 4 - 2.0 с турбо и без...; 2.5 с турбо и без...
Трябва да поясня,че Форестъра ще ми служи за семеен автомобил и няма да се занимавам с тунинги по колата - основните показатели ,заради които искам тази кола са проходимостта,стабилността( и всичко друго,което произлиза от 4х4 на Субару). Надявам се ,разбира се, да получа и здравината и надеждността на японски автомобил - поне колкото старата ми и мнооого здрава Тойота.

И тук започват нерешимите въпроси:
- реглаж на клапани - сваля ли се двигателя за такава операция?
- гарнитури на главите - това ли е слабото място на тези коли? Конкретни модификации ли страдат от такива проблеми или е неизбежно да стигна до такъв ремонт щом става въпрос за боксер .
- насочил съм се към двигател 2.0 без турб0(158к.с) с презумпцията за по-малко предпоставки за ремонти като отпадне турбото, по-нисък разход на гориво и обслужвания(ако изобщо е така). По същата причина ,подминавам обявите за турбодвигателите. Също и тези 2.5 (независимо дали с или без турбо)- различните източници ги посочват като по-склонни към течове от гарнитурите на главите( дори да прозвучи нелепо за доволните собственици на такива модели) , скъпоструващи ремонти и много голям разход на гориво.
- 2.0R при Легаси еднакъв ли е с 2.0 при Форестър? Не срещнах много добри отзиви в този форум за 2.0 R - такова ми е впечатлението за всеобщото мнение,поне...

Въпросите не се изчерпват с това- всъщност почти всичко ми е непознато по тази кола.
Предварително благодаря за насоките и отзивите ,които могат да дадат колегите с такива модели . Знам,че във форума има достатъчно компетентни и опитни хора по темата. Някои - дългогодишни собственици на марката ,а и такива,които всеки ден се занимават професионално с марката.

Извинявайте за дългия пост :)

Пон Мар 25, 2019 10:15 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 07, 2017 8:24 pm
Мнения: 98
Местоположение: София
Skype: Rashko-strashko
Автомобил: Subaru Forester
Рейтинг: 63
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Frank82 написа:
По същата причина ,подминавам обявите за турбодвигателите. ...





Подминавай обявите "Нов внос от швейцария"... или, ако не ги подминаваш, като отидеш да гледаш, погледни отдолу. Аз лично скоро ходих да гледам един малко след Горна баня и само като го пипнах отдолу ми се напълни шепата с ръжда... отделно от това ръжда беше пробила предните рогове, абе всичко отдолу беше ужасно... и пича дето го продаваше ми вика, че като го покарам два-три месеца ще се махне ръждата... ROFL ROFL ROFL ама не знаеше, че и аз карам Форестър... така, че за момента си карам единичката и много се радвам, че е внос от Италия...


Иначе, ДА - поддръжката и разхода на гориво са с по-ниска стойност спрямо турбото, въпреки, че ако турбото на турбото е "издухало" пак ще имаш нисък разход, но пък тогаз се губи кефа да ти ускорява Форестъра почти като V-max... :cool: :cool:

_________________
Купих си Субару аз и го карам във захлас!
Лекинко натискам газ и го вкарвам в много ряз...
Яко през гората бяга и към мацките посяга...
Дизеля го хич не ще, щото ще се преебе...

Пон Мар 25, 2019 10:23 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Миналата година , лятото бях пред същата дилема и търсех 2ка 158к.с. , изпадна турбалан - взех го и за секунда не съжалявам за избора си.Купих го по снимки от Швейцария , но извадих късмет оказа се много гледана и пазена кола и проблеми никакви до сега , та всяко правило има изключения . За ръждата колегата горе е написал , слабо място е . :)
Моя съвет е не търси конкретен мотор ,а най-читавия бил той с турбо или без , то не бива да те плаши :)

Вто Мар 26, 2019 8:38 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
viewtopic.php?f=7&t=10936

малко четене, много помага.

Вто Мар 26, 2019 9:54 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 24, 2018 1:47 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Благодаря на всички отзовали се!
@ Vmax- изчетох внимателно всичко от линка ти. Преди да постна питането си също бях попрочел (достатъчно) много от форума. Но конкретни отговори на въпросите си така и не откривам- темите се разпростират от общо говорене до задълбаване в детайлна ( и често не толкова разбираема за мен) техническа тематика. Но информация в синтез за всеки от двигателите и препоръки от професионалистите и препатилите,не открих. Моля за помощ в откриването и!
Благодаря предварително!

Вто Мар 26, 2019 9:28 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Няма да намериш синтез по проста причина: всички караме коли някоя си употреба и генерализирането на който и да е извод е грешно. Казаха ти го, ще ти го кажа и аз: намери читава кола, пък била тя с турбо или без. Има списък "Бели сервизи", които можеш да ползваш за оглед и консултация, а има и един тип във форума - BatBubi, който издирва коли по поръчка в топ състояние но за там се иска подковаване с бюджет и яснота какво наистина можеш да получиш за парите си.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Вто Мар 26, 2019 9:33 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 24, 2018 1:47 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Преди време говорих с човека ,който споменаваш. Само адмирации към него за отношението- 40мин. по телефона ми отдели за консултация( без да ми е виждал очите и да очаква да купя нещо чрез него) Всичко звучеше супер ,само дето тъъънкия момент с бюджета не съм изгладил- демек тънък ми е малко бюджета за неговите услуги и коли в такова състояние. Та се мъча сега със собствени сили и лазене по нервите на по- опитните форумци да си формирам ясна визия за бъдещото ми Суби. Защото знам,че това ще е колата ми :). Благодаря за мненията все пак. И BatBubi ако прочете някога този пост- :bow:

Вто Мар 26, 2019 11:02 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 19, 2017 3:03 pm
Мнения: 244
Местоположение: гр.София
Автомобил: Forester SG 2.0X 2005 AT
Рейтинг: 232
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
От това, което съм чел и аз във форума ми става ясно следното (поправете ме ако съм казал някоя глупост):
- реглажа на клапаните на този мотор е скъп, дали се вади мотора или не - все си е скъп
- 2.0R мотора има "проблем" с екологията рано или късно, особено ако е на газ. Доколкото си спомням ~400лв. премахване/оправяне
- 2.5 без турбо на Форестър са Американци

- колегите са прави - хубав оглед, задължително в бял сервиз - правят много обстоен преглед, по който да си прецениш заслужава ли си дадената кола. Такива неща като течове, рейка, амортисьори, тамбони, шумове, които няма как да видиш сам при огледа, а са си цена в последствие.

- бюджет - тук трябва да си направиш добре сметката и готовността - ако търсиш кола нов внос и искаш да си я стегнеш както си му е реда за семейна кола, сложи 30-40% от стойността на колата за последващи разходи (в следващата половин година). Като започнеш от задължителната регистрация/еко такса, застраховки, ако е автоматик - смяна на масла скорости/диф/двг, ремъци, филтри всички, водна помпа, промивки, всякакви течности (антифриз, спирачна и т.н.), някой тампон и/или накладки, ако решиш и реглаж да правиш за да започнеш на "чисто". Газ, гуми/джанти отделно ако искаш.

Разбира се може да минеш и само с най-обикновена смяна на ангренажен комплект и масло, аз описвам "мераклийското" обслужване от-до (и това е ако няма някакви други проблеми).

Надявам се да случиш на кола (както казаха била тя с или без турбо). :beer:

_________________
Forester 2.0X, 2005, АТ

Пътуване без граници
FB/travelpagebg
IG:@travelpagebg
 15

Сря Мар 27, 2019 11:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 18, 2007 11:26 pm
Мнения: 5304
Местоположение: София
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има тема за подобни запитвания...

Сря Мар 27, 2019 11:59 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Апр 20, 2019 5:23 am
Мнения: 11
Автомобил: Forester 2007 SG 5; 2,0; 158 HP; AT
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
И аз бях пред подобна дилема дълго време - каква кола постоянно 4х4. Харесахме за семейна кола Форестър - с две деца съм и от време на време ходя по язовири. Ама въпроси - какъв да бъде турбо ли или не, втора или трета генерация,но все не излиза читав. Точно излезе един, ама пък тогава финансите нещо се объркаха, а и беше 125 коня 2004 г., неми се искаше много. Отказах се от Субару тръгнах да гледам и друг коли - Хонда, Сузуки, Тойота, Пасати. Побърках се от ходене и гледане.
Така от миналия май до преди 10 дни. Излезе един Форестър 2 - видяхме се, харесахме се, жената се повози и се оказа нашият. Падна ми се 2007 г., 158 коня, автоматик. Има забележки, ама няма начин. След като си харесал Субару знаеш какви са плюсовете, минусите и разходите за обслужване. Аз бях изчел всичко от форума.
Търси усилено и ще намериш твоята кола. Успех
 5

Съб Апр 27, 2019 2:39 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Апр 24, 2018 1:47 pm
Мнения: 5
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Fiat127 написа:
След като си харесал Субару знаеш какви са плюсовете, минусите и разходите за обслужване. Аз бях изчел всичко от форума.
Търси усилено и ще намериш твоята кола. Успех


Точно в това е въпроса- засега само съм ги харесал... И ако знам нещо за плюсовете( нали точно заради тях ги харесваме тези коли),то съвсем не толкова знам за минусите и разходите по такава кола. Та за това и чета и питам в този форум и всеки друг източник,който може да е от полза. Чета, убеждавам се за някой модел,после се разубеждавам... На другия ден пак се убедя и на третия си викам тая кола май не е за мен... Ама ето,към днешна дата пак Субару е на ред. И по улиците само след тях се обръщам... Мечта. Дано си я сбъдна. =D>

Пон Май 06, 2019 6:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Юни 22, 2018 5:32 pm
Мнения: 351
Местоположение: София
Автомобил: Forester SG9 2.5XT MT 2005
Телефон: 00000000
Рейтинг: 344
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Ако за теб колата е нещо повече от средство за придвижване, търси си върховото изпълнения на модела автомобил,който ти харесва , бил той Субару или не . Малките мотори винаги умаляват след време.
Аз идвам от разход 6/100 (от старата ми кола на 13-14/100 сегашната) ,но усмивката ми не слиза от лицето докато шофирам . :)
 13

Вто Май 07, 2019 8:32 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Апр 20, 2019 5:23 am
Мнения: 11
Автомобил: Forester 2007 SG 5; 2,0; 158 HP; AT
Рейтинг: 5
Разчитай на мен
Отговори с цитат
Frank82 написа:
Fiat127 написа:
След като си харесал Субару знаеш какви са плюсовете, минусите и разходите за обслужване. Аз бях изчел всичко от форума.
Търси усилено и ще намериш твоята кола. Успех


Точно в това е въпроса- засега само съм ги харесал... И ако знам нещо за плюсовете( нали точно заради тях ги харесваме тези коли),то съвсем не толкова знам за минусите и разходите по такава кола. Та за това и чета и питам в този форум и всеки друг източник,който може да е от полза. Чета, убеждавам се за някой модел,после се разубеждавам... На другия ден пак се убедя и на третия си викам тая кола май не е за мен... Ама ето,към днешна дата пак Субару е на ред. И по улиците само след тях се обръщам... Мечта. Дано си я сбъдна. =D>


За двадесет дни търкаляне и около 1000 км. изминати за проба:
Софийско градско (да не се бърка с МВР :) ) - разход бензин 13,2 л./100 км
София-паметник Шипка-Бузлуджа-София по подбалканския път и каране макс. до 120 км/ч. - разход бензин 9,2 л/100 км.

Драмата с екологията се появи без да съм слагал газ. Ще видя как ще я оправям. За сега не ми трябва колата много - 20-30 км. събота-неделя.
Смяна заден лагер главина - така я купих виеше страшно - 190 лв. в бял сервиз в София
Не работеше моторчето за пръскане на задния прозорец. Два дни завиране отдолу и 3 лв. разходи и се оправи благодарение на темата във форума.
Филтър купе - 13 лв., 20 мин. работа и четене 1 час във форума.
Гражданска след 10 дни - 270 лв.

Предстои смяна масло скорости, филтър и диференциали - предвидени около 400 лв. Ако са наред нещата ще е комплект с ремъците, антифриза, всичките течности общо взето както го пише по форума и книгите - очакван разход 1200-1300 лв. Ако финансите се объркат - ремъците остават за другия месец. След това искам да си сменя предните дискове и накладки - предвиждам го аз да го направя частите около 250 лв.

Вървежа доста приличен. Като натиснеш рязко педала на газта се замисля и тогава отлепва ама е писано във форума за това - не ми е драма. Ако го натиснеш равномерно набира по-добре.
Автомата сменя много мазно - кеф голям. След това като се качих на голфУ пускам спирачката и се чудя що не тръгва - он бил със съединител :) Жената само ме гони тя да кара много и било кеф автомата и как набират 158 кончета - екстра мога да си пия. Децата в столчетата отзад доволни -имат стойки за шишетата за вода яко транформърс. Багажника голям. Тавана джам гледка яко става за кърска любоФ.
На мокро отлепва екстра без да боксува и разни такива. По завоите е прекрасно не се лашка.
Ако имаш въпроси съм на разположение.

ПС ГолфУ се продава - тройка, четири врати на газ. Справки на лично

Сря Май 08, 2019 5:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор