Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Фев 21, 2018 6:40 pm



Отговори на тема  [ 257 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Следваща
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение

Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am
Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
И такъв намерих:
https://www.aliexpress.com/item/2015-Ho ... f7221a52aa
Това става ли? Че и по-евтин :D


Да става, моят е същия на външен вид.

Вто Дек 20, 2016 4:20 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Юни 04, 2012 6:06 am
Мнения: 13
Автомобил: subatu forester boxer diesel 2012
Телефон: 0878332948
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Колеги, за тези които искат да опитат да си мониторират дпф филтъра по описания начин, едно предупреждение - първо стартирайте двигателя, след това включете Torque pro. Ако програмата е активна преди за стартирате двигателя и е свързана с OBD адаптера, може да се получи грешка, при която светват всички предупредителни лампи за нужда от сервизно обслужване и сервото на кормилото спира да работи! (на практика не се случва в движение). На мен ми се случи веднъж на бензиностанция, бях забравил за изключа програмата. Решението е лесно - включвате диагностиката на Torque pro, тя открива грешката U0073 (според колегите от чуждестранния форум това е грешка генерирана от мрежата ,а не от реален проблем) и вие може да я изтриете. С това проблемът приключва.

Вто Дек 20, 2016 4:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 121
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Това което колегата deo76 е открил и споделил тук е просто чудесно! Направих си поръчка на буксата от Алито и сега чакам да дойде. В магазина на Андроид открих 2 такива програми като едната е безплатна, но май тя няма да върши работа. Искам да добавя също, че е много-важно да се следи какъв е % на разреждане на маслото!Това е индикатора под зеленото. В случая на снимката показва 5%. До 9% всичко е ок, но станат ли 10% лампата на филтъра веднага започва да мига. Проблема се решава с посещение в сервиз и изтриване на грешката. И в този ред на мисли искам да попитам дали с Torque pro-то мога да си трия сам грешката?

Чет Дек 22, 2016 12:41 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Чет Фев 07, 2013 10:54 pm
Мнения: 55
Автомобил: Outback 2.0D 2010
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Въпрос към колегите с отстранени DPF и катализатор:

Какво мислите за новите проверки, доколко ни касаят нас?
Има ли вариант, в който се поставя някакъв афтърмаркет катализатор, който да не струва 10000лв?

Сря Фев 08, 2017 8:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 674
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 97
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
гледам в ebay има разни, но пак са по 1000$ +

Пет Фев 10, 2017 10:34 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, инсталирах Torque Pro и сега добавям индивидуалните дисплеи за DPF по линка към инструкциите от колегата deo76. Някаква идея как да въведа този символ "°C", за да визуализира градусите? Tова е при дисплея за температурата на DPF-a и катализатора.
В кодовете за директен импорт е споменат като "B°C". Дали мога да го въведа така?
Също така при минимална стойност не ми излиза като опция да въведа знак "-" за отрицателна стойност, за да изпиша "-50". Нула ли да го оставя?

Вто Ное 07, 2017 5:35 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Колеги, инсталирах Torque Pro и сега добавям индивидуалните дисплеи за DPF по линка към инструкциите от колегата deo76. Някаква идея как да въведа този символ "°C", за да визуализира градусите? Tова е при дисплея за температурата на DPF-a и катализатора.
В кодовете за директен импорт е споменат като "B°C". Дали мога да го въведа така?
Също така при минимална стойност не ми излиза като опция да въведа знак "-" за отрицателна стойност, за да изпиша "-50". Нула ли да го оставя?


Така нареченият проблем се реши. Решението - инсталиране на разширена клавиатура със специални символи и използване на copy-paste, защото torque не позволява директно въвеждане на знак минус в полетата за температура.
Благодарности на колегата deo76 за помощта.

Пон Ное 13, 2017 10:25 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Някой може ли да ми каже при какви градуси на катализатора и филтъра за твърди частици саждите изгарят най-добре?
Миналата седмица пътувах София - Бургас и обратно. Уж на дълъг път, при поддържане на постоянни обороти, би трябвало саждите да изгарят най-добре, НО нищо такова не стана! Даже по-лошо! Само за единия курс, ТРИ пъти се включваше регенерацията и процентът на саждите не успя да падне под 46%! Температурата на DPF филтъра се качи до 650°С, а тази на катализатора над 700°С. Оборотите, които поддържах са 2800 (това са 140-150км/ч на 6-та предавка). Забелязал съм, че над 3000 оборота, още повече се трупат сажди. Сипвам винаги от скъпия дизел на "Еко" + добавки (ProTEC). На връщане отново три пъти се включи и изключи регенерацията! И от цялата работа маслото ми се разреди (Oil Dilution) с цели 3%!!! Вместо на 10 000 км, сменям масло на по 1000 - 2000 км! В рамките на 2 месеца, го смених 3 пъти! Бахти тъпата работа! Идва ми да я изхвърля тази кола! Само проблеми ми създава с този DPF филтър (не съм фен на премахването му).
Когато не е включена регенерацията на дълъг път, температурата на DPF филтъра е към 350°С, а тази на катализатора - също 350°С. Не би ли трябвало дори и при такава температура, саждите да изгарят и процентното им съдържание да намалява, вместо да се увеличава?
Преди 4 месеца дадох 800 лв за почистване на DPF филтъра ( с някаква машина в сервиза на Дунев) - би трябвало да се води механично. Въобще не съм доволен! Все едно пари на вятъра!
Как се държат вашите филтри за твърди частици? Имам чувството, че в града (или при по-ниски обороти 1800-2200 оборота), саждите по-добре изгарят...
Прикачвам два скрийншота от TorquePro от гореопиданото пътуване:

Изображение

Изображение

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Пон Ное 27, 2017 11:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 108
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, прост съвет, който ще ти отнеме 30 секунди. Като отвориш капака и застанеш пред двигателя, махаш кората на мотора и от дясно има едно парче маркуч, което излиза от кулера и влиза в смукателния колектор. Опипай го добре за спукване. Също някой друг да форсира колата на място до 2500- 300 оборота и се ослушвай за съскане. Този маркуч има склоност да се пука, дори при бензиновите GT. Аз заради него махнах ДПФ- а. Логично въздуха не стига, като е спукан, от там повече сажди. Светваше ми регенерация на 20км градско, обаче се усетих постфактум, като изчистих карантията. И аз исках да изхвърля колата, като теб.

BTW Попаднах на един човек във Варна, който възстановява катализатори. Понеже искам да си сложа сега само катализатор офертата му бе следната: Пращам корпуса при него и той ми слага керамична пита с пропускливост на катализатор за 150лв. Другият вариант е керамична пита с покритие от платина за 920 лв. Иска ми се само катализатор да сложа. По принцип пушилки нямам, но си мирише на Икарус. Човека ми сподели, че ще има драстичен спад на неприятната миризма.
Какво мислите, дали ще има ефект? Поне цената на керамиката изглежда прилична.

Пон Ное 27, 2017 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 745
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 2.5 2005
Рейтинг: 167
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, как се казва човека от Варна, ако не е тайна? Питам не заради друго, а защото виждам че си от Пловдив и човека за когото се сещам, че се занимава с такъв тип дейност във Варна ( ако е същият разбира се ), има колега в Пловдив, а виждам че си от там.

Пон Ное 27, 2017 4:01 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 108
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Пускам линк към обявата му. Нека не се смята за реклама, а и колко ли луди, като мен ще има да дадат пари за изтърбушване и после да си купят нов. Васил Василев се казва.

https://www.olx.bg/ad/vazstanovyavane-n ... 1;promoted

Пон Ное 27, 2017 4:08 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 11, 2011 7:20 pm
Мнения: 745
Местоположение: Варна
Автомобил: Subaru Outback 2.5 2005
Рейтинг: 167
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Друг е..., не е този когото познавам.

Пон Ное 27, 2017 4:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
takinardi,

Маркучът е добре (няма съскане). Проверявал съм за този проблем и в сервиз.

TorquePro вече ми показва 10% Oil Dilution, но на таблото все още не ми е светнала лампата за DPF филтъра. Възможно ли е програмката да послъгва малко (въпреки, че взема информация от ECU-то)?

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Пон Ное 27, 2017 4:53 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CUPONa написа:
takinardi,

Маркучът е добре (няма съскане). Проверявал съм за този проблем и в сервиз.

TorquePro вече ми показва 10% Oil Dilution, но на таблото все още не ми е светнала лампата за DPF филтъра. Възможно ли е програмката да послъгва малко (въпреки, че взема информация от ECU-то)?


Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути. От близо 2 седмици вече следя с Тorque Pro и основно проверявам като наближа 60% да не гася мотора по време на регенерация. Смени за проба с друг премиум дизел(Shell или ОМV).
Според мен или е от гориво, или от мотора(дюзи или др.), или от датчици на DPF, но това което описваш не е нормална работа на процеса по регенерация.
Аз използвах добавка на Xenum - In&Out Cleaner за цялостно почистване и съм много доволен. В Dunev не може да не са ти я препоръчали.

Пон Ное 27, 2017 5:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2216
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,FA20D
Рейтинг: 436
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
За ВАГ групата знам , че е добре да бъде пълен резервоара поне 1/3-та, за да прави регенерация...не знам дали е така при Субару, просто давам идея да не се кара с много празна кола....

Пон Ное 27, 2017 5:57 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 22
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути....


На колко километра е колата ти и в кой сервиз сия обслужваш?

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Вто Ное 28, 2017 9:47 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CUPONa написа:
nikentce написа:
Аз нямам такива проблеми. Регенерациите ми протичат нормално и от 65% се изгарят до 0-1% за около 15-на минути....


На колко километра е колата ти и в кой сервиз сия обслужваш?


Купих я нов внос от Италия през Юли, като първо я прегледах в Субару Моторс, за да й проверя и сервизната история. За км. не мога да ти кажа точно, в края на 2014 е била на 185 000 км., които са минати за 3 г. Предполагам е на около 270 000 км.
Обслужвам я изцяло при Тенчо(1040) на Околовръстен път.
От Юли до момента съм навъртял около 4000 км. без нито веднъж да ми светне лампата за DPF. Още в началото сложих Xenum за цялостно почистване. Карам само с OMV MaxMotion. Режимът на каране ми е приблизително 50% градско и 50% извънградско.

Вто Ное 28, 2017 12:35 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 121
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 119
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CUPONa написа:
Здравейте, колеги!
Някой може ли да ми каже при какви градуси на катализатора и филтъра за твърди частици саждите изгарят най-добре?
Миналата седмица пътувах София - Бургас и обратно. Уж на дълъг път, при поддържане на постоянни обороти, би трябвало саждите да изгарят най-добре, НО нищо такова не стана! Даже по-лошо! Само за единия курс, ТРИ пъти се включваше регенерацията и процентът на саждите не успя да падне под 46%! Температурата на DPF филтъра се качи до 650°С, а тази на катализатора над 700°С. Оборотите, които поддържах са 2800 (това са 140-150км/ч на 6-та предавка). Забелязал съм, че над 3000 оборота, още повече се трупат сажди. Сипвам винаги от скъпия дизел на "Еко" + добавки (ProTEC). На връщане отново три пъти се включи и изключи регенерацията! И от цялата работа маслото ми се разреди (Oil Dilution) с цели 3%!!! Вместо на 10 000 км, сменям масло на по 1000 - 2000 км! В рамките на 2 месеца, го смених 3 пъти! Бахти тъпата работа! Идва ми да я изхвърля тази кола! Само проблеми ми създава с този DPF филтър (не съм фен на премахването му).
Когато не е включена регенерацията на дълъг път, температурата на DPF филтъра е към 350°С, а тази на катализатора - също 350°С. Не би ли трябвало дори и при такава температура, саждите да изгарят и процентното им съдържание да намалява, вместо да се увеличава?
Преди 4 месеца дадох 800 лв за почистване на DPF филтъра ( с някаква машина в сервиза на Дунев) - би трябвало да се води механично. Въобще не съм доволен! Все едно пари на вятъра!
Как се държат вашите филтри за твърди частици? Имам чувството, че в града (или при по-ниски обороти 1800-2200 оборота), саждите по-добре изгарят...
Прикачвам два скрийншота от TorquePro от гореопиданото пътуване:

Изображение

Изображение


Не се шашкай толкова от това "разреждане" на маслото! Прочети тук:
viewtopic.php?f=18&t=21418&start=40
и ще разбереш, че си хвърлил пари на вятъра. Филтъра обаче иска задължително почистване с това:
http://www.bulmotors.com/xenum-in-and-out-cleaner
Не е лошо след това да се ползват периодично и тези двете:
http://www.bulmotors.com/xenum-diesel-m ... ioner-1000
http://www.bulmotors.com/xenum-nex10
Всичко това е ползвано от мен и съм много доволен. Минал съм 48000км. след основното почистване и нямам никакви проблеми с ДПФ-а. Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско.

Вто Ное 28, 2017 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 108
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско.


Това е разковничето, а и все пак си в Швейцария. Качеството на горивото е къде, къде по-...

Вто Ное 28, 2017 4:27 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
takinardi написа:
dancho.danev написа:
Режима на каране ми е 80% магистрала 20% градско.


Това е разковничето, а и все пак си в Швейцария. Качеството на горивото е къде, къде по-...


До колкото разбрах - колегата deo76 кара основно градско Euro 5 мотора и пак няма проблеми с регенерациите, по същата рецепта на takinardi(с Xenum-a) и със Shell V-power diesel, който не е Швейцарски определено. Най-важното е, особено при градско, да се следи с torque-a, наближи ли 65% да не се гаси и да се кара докато мине цялата регенерация. Проблем става с много поредни прекъснати регенерации.
По-интересното е, че колегата го е прал филтъра и пак след тогава има тези проблеми. Затова си мисля, че може да са датчици или нещо от мотора.

Вто Ное 28, 2017 5:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 257 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор