Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Нед Дек 17, 2017 11:24 pm



Отговори на тема  [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
За под 10 000 км. годишно или само за градско шофиране, експлоатацията на дизел с DPF е по-скоро наказание, което не се обосновава и икономически, особено с отвратителното качество на дизела в България.

Абсолютно съм съгласен!
Иначе за цените в сервиз Дунев:
Първо направих едно водородно почистване (понеже чух добри отзиви и исках да пробвам) - 50 лв
и след това, една диагностика (понеже нямаше абсолютно никакъв ефект на моя автомобил) - 50 лв
Издразних се, защото преди самото водородно почистване ги попитах какво всъщност почиства (видях, че на рекламната им брошура е изобразен DPF филтър, а на мен вече ми светеше лампата) и те ми казаха, че почиства цялата система, включително и DPF филтъра. Но това не се случи! Реално рекламата им е подвеждаща и това доста ме ядоса. Принудиха ме да си направя диагностика, от която ми казаха, че ми бил запушен филтъра и трябвало да се изпере ("Добър ден! Как не се бях досетил?!", това можех да им го кажа безплатно, а не срещу 50 лв, както и да е...) - 100 лв на вятъра.
След няколко дена оставих колата там за изпиране на филтъра. Ето какво са направили и колко струва:
Демонтаж, монтаж и почистване на DPF филтър: 335 лв
Демонтаж, монтаж и почистване на всмукателен колектор: 185 лв
гарнитури: 56,80 лв
консумативи: 15 лв
масло: 136,80 лв (6 литра по 22,80 - Havoline Energy 5W30)
маслен филтър: 18,40 лв
друг труд: 27 лв

Общо е 774 лв (без онези 100 лв по-горе)


Това е към дата 16 Август 2017-та. Ефектът трае 3 месеца :)

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Вто Дек 05, 2017 9:52 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 133
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CUPONa написа:
nikentce написа:
За под 10 000 км. годишно или само за градско шофиране, експлоатацията на дизел с DPF е по-скоро наказание, което не се обосновава и икономически, особено с отвратителното качество на дизела в България.

Абсолютно съм съгласен!
Иначе за цените в сервиз Дунев:
Първо направих едно водородно почистване (понеже чух добри отзиви и исках да пробвам) - 50 лв
и след това, една диагностика (понеже нямаше абсолютно никакъв ефект на моя автомобил) - 50 лв
Издразних се, защото преди самото водородно почистване ги попитах какво всъщност почиства (видях, че на рекламната им брошура е изобразен DPF филтър, а на мен вече ми светеше лампата) и те ми казаха, че почиства цялата система, включително и DPF филтъра. Но това не се случи! Реално рекламата им е подвеждаща и това доста ме ядоса. Принудиха ме да си направя диагностика, от която ми казаха, че ми бил запушен филтъра и трябвало да се изпере ("Добър ден! Как не се бях досетил?!", това можех да им го кажа безплатно, а не срещу 50 лв, както и да е...) - 100 лв на вятъра.
След няколко дена оставих колата там за изпиране на филтъра. Ето какво са направили и колко струва:
Демонтаж, монтаж и почистване на DPF филтър: 335 лв
Демонтаж, монтаж и почистване на всмукателен колектор: 185 лв
гарнитури: 56,80 лв
консумативи: 15 лв
масло: 136,80 лв (6 литра по 22,80 - Havoline Energy 5W30)
маслен филтър: 18,40 лв
друг труд: 27 лв

Общо е 774 лв (без онези 100 лв по-горе)


Това е към дата 16 Август 2017-та. Ефектът трае 3 месеца :)


Леле човече, направо ти съчувствам за одисеята през която си минал до момента. То затова не си усетил и промяна в колата след Xenum-а, просто не е останало какво да се чисти по мотора :)
Не знам каква диагностика са ти правили, но продължава да ме гложди, че може датчик(датчици) на DPF да не ти работи коректно. На практика за стартиране и протичане на регенерациите компютърът разчита на данните от тях.
След като двигателят ти е почистен, или е датчик, или както ico_tech ти писа - може да имаш някакво тежко спичане в DPF-a, което не може да се отстрани с flush и добавки. Между другото моят dpf е свалян, ламарината му е рязана и след това заварявана. Предполагам питата е вадена за по-сериозно почистване. Нищо чудно и моята кола да е имала такъв казус преди, все пак наближава 300 000 км. пробег. Сега обаче си работи нормално.
Провери какви са датчиците по DPF-а и колко струват нови. Ако не са съществена сума пробвай първо с тях. Ако това не помогне -
потърси и къде евентуално могат да ти извадят и прегледат питата на DPF-а. Според мен зорът ще ти е еднократен докато достигнеш до проблема, но след това няма да имаш проблеми ползвайки по-хубаво гориво или периодична поддръжка с добавки.

Вто Дек 05, 2017 12:47 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 11:23 pm
Мнения: 797
Местоположение: Varna
Автомобил: LGT'10,Subaru Impreza 2.0 '97
Рейтинг: 649
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Знам, че не е успокоение, но не си сам в тази сага. Ето малко по темата от друг форум:
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/pitrack_1-s-saga-dpf-regens-vs-performance-economy-loss-278465/index13.html

Колегата е пуснал и логване работата на EGR клапана. Не дочетох, но май имаше хепиенд :)
Колега Nikentce - рязането на корпуса на филтъра най-често е с друга цел ;)

_________________
Legacy GT, Subaru Impreza 2.0

Вто Дек 05, 2017 2:37 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 133
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ico_tech написа:
Колега Nikentce - рязането на корпуса на филтъра най-често е с друга цел ;)


Довърши си мисълта де :) . Смяташ, че може да е махана или сменяна питата ли? Ако е сменяна - поне за сега работи нормално. Ако допуснем, че е махната, то трябва и софтуеърно да се "изреже" и torque би трябвало да не чете регенерации, а и колата не пропушва, та да се съмнявам, че ми е махнат DPF-а.

Вто Дек 05, 2017 3:49 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте, колеги!
Ето го краят на сагата (надявам се).
Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. Ето какви са ми наблюденията до момента (около 300 км вече):
- Няма никакъв пушек от ауспуха;
- Няма промяна в звука на двигателя;
- Не усещам никаква разлика по отношение на ускорението;
- когато сменям ниските предавки (1-ва, 2-ра и 3-та), в първия момент, когато оборотите са все още ниски (до 2000 - 2200 оборота), колата тръгва много по-леко и свободно. Преди беше по-мудно, ограничено, а понякога и давещо се (ако ме е домързяло да увелича предварително скоростта);
- Разходът ми падна с почти 2 на 100! Това въобще не го очаквах, а и не беше търсен ефект, но е добре дошъл. :)
- Единственото негативно нещо е, че миризмата от ауспуха е вече характерната за изгорелия дизел. Не е силна, но се усеща (разбира се, защото я търся) Може би ако не я мисля, няма да я забележа.

Надявам се наблюденията ми да са полезни.

П.П. относно програмата TorquePro - вече няма показания за нивото на саждите, както и за разреждане на маслото (което е много ясно, след като съм махнал филтъра). Температурите на катализатора и другите датчици започват от 600° нагоре. Не знам дали са реални или просто софтуерът, с който ми премахнаха филтъра ги лъже.

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Пон Дек 11, 2017 2:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 133
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
CUPONa написа:
Здравейте, колеги!
Ето го краят на сагата (надявам се).
Преди 5 дни премахнах DPF филтъра като оставих катализатора. Ето какви са ми наблюденията до момента (около 300 км вече).....


Най ми е интересно да споделиш отзиви след минаване на годишен технически преглед. Не просто дали са те пуснали на пункта, а дали колата успява да се задържи в границите на Евро 5 без DPF-а и със софтуеърните корекции на компа.
Ще е полезно и други колеги с изрязани DPF-и да споделят същото, защото това, че не пуши видимо сериозно, не означава, че не отделя повишено количество фини прахови частици.
Четох тези дни, че КАТ вече са снабдени с 2 мобилни станции за измерване на отработилите газове, а в бъдеще се очаква да закупят и още, и да започнат на пътя акции с проверки дали отработилите газове са в производствената еко норма, и ако не са - ще спират автомобила от движение, докато не се приведе в норма. Най-тъпото е, че могат да спрат Евро 5, който малко се отклонява от нормите, а да не спрат някой стар 30-годишен трактор, който замърсява десетки пъти повече, защото той не е произведен под еко норма и на талона му не пише нищо.

Сря Дек 13, 2017 6:12 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 06, 2016 10:22 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV 2.0 D 2011
Рейтинг: 84
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
... Най-тъпото е, че могат да спрат Евро 5, който малко се отклонява от нормите, а да не спрат някой стар 30-годишен трактор, който замърсява десетки пъти повече, защото той не е произведен под еко норма и на талона му не пише нищо.

В България всичко е наопаки, защото властта е в ръцете на невежи и алчни нещастници... Ето затова, карайки с гориво по "БДС", си разваляме автомобилите, махаме DPF-и и в крайна сметка хвърляме мноого пари на вятъра.
Относно прегледа - и на мен ще ми е интересно! :) Но това ще стане чак Септември 2018-та... Нека наистина тези, които вече са минавали преглед с премахнат DPF да споделят опита си.

_________________
AIKIDO - Това не е за всеки, въпреки че на всеки му се налага да живее...

Чет Дек 14, 2017 1:12 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 102
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз минах веднъж вече без ДПФ лятото. Не ми мериха газовете. Относно Еко нормите, няма как автомобил с премахнат ДПФ да поддържа ЕВРО 5 без него. Той за това и е там, заедно с катализатора и EGR- a. Всички тези хуйни са там, спъвайки двигателя и доближавайки изгорелите газове до продуктите, отделяни при съвършено горене на изкопаеми горива СО2 + Н2О и намаляване на NOx, отделян особено от дизеловите двигатели, работейки при бедна смес на празен ход. Отделно, специално за мен, дизелово Субару е непродаваемо и ще го карам докато ми прекратят регистрацията поради липса на ДПФ или грохне до степен да е икономически нецелсъобразен ремонтът му.

П.П. Държа да отбележа, че го махнах не защото искам да си правя "бегачка" колата.

Чет Дек 14, 2017 10:37 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 133
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 75
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
takinardi написа:
Аз минах веднъж вече без ДПФ лятото. Не ми мериха газовете. Относно Еко нормите, няма как автомобил с премахнат ДПФ да поддържа ЕВРО 5 без него...


И аз това смятам, но ми е интересно да се засекат точни стойности - с колко точно се отклонява.

takinardi написа:
Отделно, специално за мен, дизелово Субару е непродаваемо и ще го карам докато ми прекратят регистрацията поради липса на ДПФ или грохне до степен да е икономически нецелсъобразен ремонтът му.


Чак пък непродаваемо? Ето - ние сме си купили :). По-трудно продаваемо е - факт, и вървят на по-ниски цени от бензиновите, но пък съответно и ние сме платили по-ниска цена при покупката.

Пет Дек 15, 2017 10:39 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 9:41 am
Мнения: 102
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Legacy B14 2.0D
Телефон: 0888080950
Рейтинг: 69
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всеки плюе по дизела. Знае, не знае плюе. По форуми и сурат фермани всеки вика- Бегай. Аз бях пуснал обява за моето за проба, за 4-5 месеца нямах даже обаждане. Ти прецени колко трудно ( не) продаваемо е. Предполагам за Форестър дизел, няма да е по- различно от Легаси.

Пет Дек 15, 2017 3:58 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор