Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Сря Окт 17, 2018 8:41 pm



Отговори на тема  [ 290 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
 Проблеми с DPF филтъра 
Автор Съобщение

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 198
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Пробвай първо с нулиране на маслото. Макар,че грешката за която съобщаваш е друга..

Маслото беше сменено преди 2 седмици и съответно тогава е нулирано.

nikentce написа:
Според мен е прекомерно натрупване от повече на брой прекъснати регенерации. Само Torque-a му е майката и внимателно следене като наближи 65%, за да не се гаси мотора при стартирало регенериране.

Тази грешка се беше появила преди време, когато почна да мина лампата за ДПФ-а. Обаче тогава не се включи чек енджина,а само ДПФ-а. Колата в момента е в сервизен режим, мощността е намалена сигурно на половина и оборотите са ограничени до 3000.

Явно спукания маркуч го е довършил DPF-a. Все пак около 1000 км карах със спукания маркуч докато се усетя. И през това време 5-6 пъти светваше лампичката.

Все пак сега чека и ДПФ-а се включиха след 100 км магистрала със 120 постоянна скорост на 6та на около 2000 оборота - най-благоприятното време за регенерация, така, че явно е тотален блокаж щом тогава се включи.

Сря Юли 18, 2018 12:08 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 274
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Тази грешка се беше появила преди време, когато почна да мина лампата за ДПФ-а. Обаче тогава не се включи чек енджина,а само ДПФ-а. Колата в момента е в сервизен режим, мощността е намалена сигурно на половина и оборотите са ограничени до 3000.

Явно спукания маркуч го е довършил DPF-a. Все пак около 1000 км карах със спукания маркуч докато се усетя. И през това време 5-6 пъти светваше лампичката.

Все пак сега чека и ДПФ-а се включиха след 100 км магистрала със 120 постоянна скорост на 6та на около 2000 оборота - най-благоприятното време за регенерация, така, че явно е тотален блокаж щом тогава се включи.


А ти в крайна сметка смени ли го маркуча или залепен го караш още? То така и така ще трябва да го "переш" DPF-a, но щом на магистрала си го напълнил така - провери пак всичко откъм мотора дали функционира нормално. В твоята ситуация бих направил и една диагностика на дюзите.
Има и друга вероятност - да си имал прекъснати регенерации преди да тръгнеш магистрално и саждите да са се качили над ниво, което да пречи провеждането на нормална регенерация още преди да стъпиш на магистралата, а вече там да се е дозатлачил напълно. deo76 споделя, че на магистрала му изгаря постепенно саждите без да провежда регенерация, понеже DPF-a седи нагорещен на около 350-400 гр., но аз при мен не забелязвам такова нещо. При мен на магистрала ту сваля 2-3%, ту вдига 4-5%, но общо взето като краен резултат просто много по-бавно пълни(около 1% на 100 км.)
Горивото също не е за изключване. Сменял ли си бензиностанцията преди това магистрално?
Като си настроиш torque-a след този проблем ще ти е по-лесно да държиш профилактика.

Сря Юли 18, 2018 12:54 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 198
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
Въпреки проблемите които имах никога не ми е минавало през ума да си купувам по-стара кола. Светът върви напред и се развива, там задна скорост няма.

Е виждам никакво предимство да карам кола произведена през 2013 или 2002(каквато беше предната ми кола, която в момента си карам, заради тъпия дпф). И двете се чупят( и не става дума само за дпф, за една година съм налял 1000 лв в ремонти - а си го представях като взема три годишна кола( и то субару),че поне две години минимум само ще наливам и карам) и в двете наливаш пари и двете вършат това за което си ги взел. Разликата за мене е в едни много хиляди, дето като те удари някой ей там ги хвършял за няма нищо, освен ако не си с каско което за три години струва колкото една “нова” кола от 2004. Така, че още малко ще се замисля за нещо от 2005. Приемам предложения за бартер. ;)

Чет Юли 19, 2018 5:36 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 274
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Е виждам никакво предимство да карам кола произведена през 2013 или 2002(каквато беше предната ми кола, която в момента си карам, заради тъпия дпф). И двете се чупят( и не става дума само за дпф, за една година съм налял 1000 лв в ремонти - а си го представях като взема три годишна кола( и то субару),че поне две години минимум само ще наливам и карам) и в двете наливаш пари и двете вършат това за което си ги взел. Разликата за мене е в едни много хиляди, дето като те удари някой ей там ги хвършял за няма нищо, освен ако не си с каско което за три години струва колкото една “нова” кола от 2004. Така, че още малко ще се замисля за нещо от 2005. Приемам предложения за бартер. ;)


Прав си и нямам за идея да те оспорвам, но съвсем скоро идват времена, където няма да имаме вече тоя избор. Световната икономика все повече ни затяга примката с рестрикции и ограничения за да спрем да ремонтираме и експлоатираме старото, а да купуваме по-новото, което е по-некачествено и съответно да го сменяш по-често, за да се захранва световното производство и потребление. И така докато не почнем да ровим в боклук до колене по цялата планета :(. Утре например ще тръгнеш на екскурзия с колата и няма да те пуснат в Мюнхен например, защото возилото ти е от 2005-та, няма DPF и не отговаря на стандартите. В момента се подготвя задължително вграждане на DPF вече и за бензиновите мотори за Европа, така че няма да има отърване.
Иначе положителната разлика между двете години, които коментираш е например сигурността, което не е за пренебрегване предвид все по-голямата лудница в която шофираме ежедневно. А че ще плащаш и за двете - ще плащаш, това не можеш да го избегнеш, защото така е програмирано да бъде.
Извинявам се за офтопика.

Пет Юли 20, 2018 9:50 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 138
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Всеки сам решава каква кола да кара. Аз само изразих моето лично мнение. Но няма такава кола която да не се чупи. От дребничкия Фиат Панда до луксозната S класа всички влизат с сервиза поне по 1 път годишно. Само сметките които идват след това са различни. Давам тези примери защото във фирмата където работя ги има и карам и двете. Субару не прави изключение. Когато я купувах, преди да подпиша договора ме попитаха в прав текст освен цената на колата мога ли да си позволя да плащам 20 рапена за всеки километър пробег! Това са около 33 стотинки. За съжаление в България много хора си мислят, че като платят едни пари и им остава само да карат. Уви колата е разход и тя "дои" стопанина си ежедневно.
Който не желае да плаща поддръжка минава на вариант "кола под наем" или такси.
Малко дълго се получи и изобщо не е по темата но мисля, че е поучително. Ако модератора прецени, че е спам да трие.

Сега по същество:
Колегата nikente в общи линии е дал много правилна насока.
1 Отстраняване на проблема с маркуча. Най-добре с нов, защото кърпената работа си остава винаги кърпена.
2 "пране" на филтъра
3 Пълна диагностика, някъде където имат субарска програма и отстраняване на евентуален проблем.
4 Само хубава нафта.
Хубаво е човек да има на телефона си програмата за постоянен мониторинг на филтъра. Спестява МНОГО главоболия.
Разбира се всичко това ако колата ще се кара и за в бъдеще.
Поздрави!

Пет Юли 20, 2018 11:06 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 11:47 pm
Мнения: 2247
Местоположение: Sofia
Автомобил: 2.0EcoBoost,3.0 EA839, MA1.20
Рейтинг: 436
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Според мен категорично трябва да се избягва "нов" внос на дизелови коли. Няма смисъл толкова сложни коли да се купуват стари за малко пари и после да се чуди човек как да ги оправя...а то няма как да е евтино...Бензини все още има атмосферни, а и тези с турбо или компресори не са чак толкова капризни като дизелите. Отделно че дизеляците обикновено са навъртели доста повече км, преди някой да я "хвърли" за внос в БГ....За Субару дизел пък съвсем няма да коментирам...от първите 2-3 години на внедряване не остана жив мотор, следващите са също пейн ин дъ ес...човек става роб на покупката си, следи с торкове, мие филтри, слага добавки, кара не по предназначение само и само да вземе да регенерира, стиска палци нафтата да е читава...."ай сектир бе, да не е Лайза Минели".. :D
Имам опит с бая съвременни дизелови мотори, карани само в БГ и нещата са съвсем по-нормални и поносими от това което чета тук....

Пет Юли 20, 2018 11:35 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 198
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Ето какво намерих за проблема с маркуча: http://www.subaru.cz/intra/files/files/SB13-009-1EP.pdf


П.С. моя е с такава бяла точка, ама все тая - значи нищо не са оправили.

Сря Авг 08, 2018 11:10 am
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 274
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Warxcell написа:
Ето какво намерих за проблема с маркуча: http://www.subaru.cz/intra/files/files/SB13-009-1EP.pdf


П.С. моя е с такава бяла точка, ама все тая - значи нищо не са оправили.


В точка 3 с червено може би е точно това, което ти се случи на магистралата, ако залепването ти пропуска по малко без да го усещаш.

Сря Авг 08, 2018 11:22 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm
Мнения: 198
Рейтинг: 30
От звездите одобрен
Отговори с цитат
До колегите които ще имат проблем с маркуча: Купих си следния маркуч Изображение (около 35лв с доставката) - малко се реже понеже е дълъг и пасва перфектно - вече 1 000 км никакъв проблем - и е 3 пъти по-евтин от оригинален ВТОРА РЪКА. (5 пъти от нов) Не виждам никакъв смисъл да дам 150 лв за някакъв тъп маркуч, дето ще се спука след още 150 000км, като мога да дам 30лв за същия маркуч. Колко ще издържи - ще покаже времето - истината е,че е малко по-тънък от оригиналния. (4.5мм vs 5мм)

Вто Сеп 11, 2018 11:39 pm
Върнете се в началото
Профил
Online
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 274
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 122
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
А какво стана с регенерациите на DPF-a - влезна ли си в нормален режим?

Сря Сеп 12, 2018 1:20 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 290 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: nikentce и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор