Автор |
Съобщение |
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Постове: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Здравейте,
От няколко дни забелязвам, че като карам Форестъра по неравности или по наклон като друсне колата примигва Rear Diff Temp лампата. Някой има ли идея от какво може да е? Да не би да трябва още масло да се сложи или пък някой датчик да се е разместил? Задния диф. е LSD, нали, защото имам масло на Мотул за LSD, синьо и се чудя дали е подходящо...
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 12:18 pm |
|
|
balbeck
|
Щом само примигва не мисля, че е заради малко масло, но една проверка на нивото никога не е излишна. Датчика е отзад на диференциала. Не е лошо да провериш кабелите и буксата, да не би да губи контакт при друсане.
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 12:46 pm |
|
|
tony
|
И аз предполагам че не е притиснително това пресветване на лампата. Ако ти е висока температурата на дифа, лампата ще свети постоянно. А ти не описваш, че караш продължително оффроуд... Датчика е отзад, зад дифа. Преди да сложа защитен щит, ми се стори чудно тези кабелчета да са открити така (все пак там постоянно хвърчи прахуляк и вода). Взех вълканизираща лента и увих кабелите и датчика. За това моя съвет е някои да легне отдолу и да разклати кабилите, а друг да гледа таблото. П.П. И една проверка на маслото ще е добре да направиш. Маслото за дифа което аз има е: Motul Gear 300 75W90
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 2:05 pm |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Постове: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Мерси за отговорите Утре ще гледам да разследвам случая и ще пиша...
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 2:23 pm |
|
|
wesel
Регистриран на: Съб Май 10, 2008 5:14 pm Постове: 112 Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0 TD 2011
Рейтинг: 18
|
Здравей,
на мен ми се случи същото на 10.000 км с бензинов форестър. Карах така до смяната като присветваше понякога. После в сервиза казаха, че маслото се е прецакало, но не дадоха повече подробности. След като го смениха повече не съм имал проблем.
Мини през някой сервиз да го погледнат.
Поздрави.
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 5:19 pm |
|
|
Impreza94
Confidence in Motion
Регистриран на: Пон Дек 04, 2006 9:32 pm Постове: 6482 Местоположение: BG, Горна Оряховица
Skype: impreza941
Автомобил: EJ22 5MT IMPREZA/EJ20 4EAT IMPREZA
Рейтинг: 204
|
Дизела няма шпер, отворен е дифа, сега нали ги заместват с VDC
_________________ All-Wheel-Drive
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 6:03 pm |
|
|
Yco
Регистриран на: Вто Мар 30, 2010 10:14 am Постове: 1880 Местоположение: Пловдив
Автомобил: Forester 2.0
Рейтинг: 119
|
Това е температурен сензор, мисля, че е от конектора, извади го и го включи отново, често срещан проблем, не е от маслото.
_________________ FSG - Alexander doesn't tested, but Yco did it! Нека вън да веят бури, ...а ний до дъбовото бури!
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 6:43 pm |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Постове: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Impreza94 написа: Дизела няма шпер, отворен е дифа, сега нали ги заместват с VDC Хмм, тъкмо викам ще му налея и на него нещо STI-ско Yco написа: Това е температурен сензор, мисля, че е от конектора, извади го и го включи отново, често срещан проблем, не е от маслото. Това беше първото, което ми мина и на мен през ума. Ще го пробвам и ще погледна нивото на маслото за всеки случай. Моята логика беше такава, че ако то е по-малко ще загрява повече. Но пък тогава няма логика да премигва всеедно прави лек контакт и трябваше да свети при вдигане на по-висока скорост...
|
|
|
Нед Мар 11, 2012 6:49 pm |
|
|
votolom
Регистриран на: Вто Апр 13, 2010 10:07 pm Постове: 953 Местоположение: София Рейтинг: 96
|
Точно това се оказа - разхлабено кабелчето, което влиза в буксата и явно при клатенето става някакъв контакт.. Толкова беше хлабаво, че щом го пипнах ми остана в ръката, предполагам е станало по преспите някъде в големия сняг.. Следва Eпизод II - загряването на поялника
|
|
|
Пон Мар 12, 2012 11:53 pm |
|
|
tony
|
И след това използвай вулканизираща лента (подобна е на тиксото, но е гумирана и се разтяга) или някакъв друг изолационен матерял и увий кабелите и датчика.
|
|
|
Вто Мар 13, 2012 12:02 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Този проблем се появи при мен на 10000км ! Притеснен откдох до Субару Варна и игра поялника- оттогава нямам проблем
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Вто Мар 13, 2012 7:24 pm |
|
|
Subaru-Varna
Регистриран на: Вто Ное 01, 2011 5:36 pm Постове: 6 Местоположение: Varna
Автомобил: Subaru
Рейтинг: 0
|
Колега, това няма нищо общо с маслото на диференциала. Отзад на датчика кабелчето е оголено и идва момента, в който почва да подава грешни данни. "Лечението" е подмяната му с ново - лесна,евтина,бърза и безболезнена манипулация Това е обща болка на всички Forester след 2008 г. Поздрави!
_________________ Официален представител на "Субару" за град Варна гр. Варна бул. Сливница 189
|
|
|
Чет Май 03, 2012 7:51 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
Здравейте имам подобен проблем - Subaru Forester 2013 Diesel - САМО И ЕДИНСТВЕНО при спускане с моторна спирачка (демек на скорост) - лампата на Rear Diff Temp. светва (не мига - свети постоянно). Ако изключа от скорост или дам газ спира да свети. Едва ли е темпратурата, защото това е при студена кола и -2 градуса. Интересното е,че става само и единствено на скорост и то само и единствено когато е по-натоварена - например ако дам газ и пусна газта на равно - няма да светне (т.е. това изключва според мен описаното по-горе за кабелчето). Някакви идеи (Борд компютъра не е светвал).
|
|
|
Вто Яну 15, 2019 8:20 pm |
|
|
Vmax
|
Провери нивото на маслото в задния диф. По описанието ти изглежда е ниско и датчика остава на сухо при спускане...
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 12:00 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
Vmax написа: Провери нивото на маслото в задния диф. По описанието ти изглежда е ниско и датчика остава на сухо при спускане... А каква е логиката като изключа от скорост да спре да свети? Иначе ще го проверя така или иначе. Как се проверява?
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 12:08 am |
|
|
Vmax
|
Задния диф като го погледнеш откъм бронята има на капака завита пробка за наливане ( седи леко на средата на капака изнесене в ляво или дасно че не помня точно. Най добре мини през някой сервиз че ще се омажеш здраво. Проста работа за 10мин е.
Не знам каква е връзката/логиката с изключването от скорост при спускане...но ако не го прави на равно ( независимо дали си на скорост или не ), логиката е че е свързан проблема с нивото, защото ако е малко и си по наклон, то ще се стича напред и датчика ще е на сухо. Не знам със 100% сигурност, предполагам.
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 7:36 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Постове: 858 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Кабела на датчика се е закъсал. Трябва да се запои наново
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 8:32 am |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
Vmax написа: Задния диф като го погледнеш откъм бронята има на капака завита пробка за наливане ( седи леко на средата на капака изнесене в ляво или дасно че не помня точно. Най добре мини през някой сервиз че ще се омажеш здраво. Проста работа за 10мин е.
Не знам каква е връзката/логиката с изключването от скорост при спускане...но ако не го прави на равно ( независимо дали си на скорост или не ), логиката е че е свързан проблема с нивото, защото ако е малко и си по наклон, то ще се стича напред и датчика ще е на сухо. Не знам със 100% сигурност, предполагам. И на равно се е случвало - ако вдигна достатъчно обороти,че да се задържи достатъчно дълго на скорост без да трябва да давам газ. Също така - лампата спира да свети когато ДАМ ГАЗ. Може да е голямо надолнище - но дам ли газ или изключа от скорост - и спира да свети.
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 12:55 pm |
|
|
Warxcell
Регистриран на: Съб Яну 28, 2017 9:43 pm Постове: 282 Рейтинг: 75
|
Малко ъпдейт - днес карах от ВТ до Ямбол - така,че имам повече наблюдение. Лампата не свети постоянно, а мига. (Моя грешка,нещо съм се заблудил). Мига независимо дали е баир, равно или надолнище - стига да е на скорост продължително време почва да мига. Пусна ли на свободна или дам газ - спира да мига.
Например - вдигам на равното 140км.ч. с 2500 оборота - пускам газта - до към 80км.ч. мига после спира да мига.
|
|
|
Сря Яну 16, 2019 11:43 pm |
|
|