Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Пон Мар 25, 2019 8:11 am



Отговори на тема  [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5
 Субару боксер дизел - жизнен път, смяна на части и т.н. 
Автор Съобщение

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 147
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Първоначално започна да ми се вдига разхода и след няколко дена ми светна "чека". Съответно изгубих авто пилота и стабилизиращата програма. В сервиза компа каза, че има неизправност в ел. системата на ЕЖР клапана. Изтриха ми грешката и колата влезе в нормален режим. Предопредиха ме обаче, че ще трябва да се сменя този клапан. След 800км "чека" светна отново и този път грешката не можеше да се трие. Направиха поръчка и карах 3 дни с светещ "чек". Колата вървеше но гореше като ламя. Борд компютъра отчете 12/100 за тези дни. И само ще спомена, че клапана е по-евтин от японските ксенони :D

Сря Яну 24, 2018 3:09 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 1714
Местоположение: София
Автомобил: Impreza Gravel express, Mazda RX-8
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 570
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Тук на село при първото светване свалям клапана, чистене от сажди и т.н., после айде обратно. Рядко някоя кола не се оправя с чистене(Форд, напр. - криви се стеблото).

_________________
Cogito ergo sum
Вече не казвам къде и какво работя, стана тъпичко...

Сря Яну 24, 2018 3:55 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 147
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Здравейте колеги!
Ето, че измина още една година от експлоатацията на моето дизелче.
Какво се случи през този период от време?
Ами нищо особено!
"Крехкият като солета" колянов вал продължава да се върти във "кашкаваления блок" и то без така популярните в източна Европа маслени СПА процедури. А "слабичкия съединител" не дава никакви признаци за пенсиониране :) :) :) На километража се появи още една хубава цифра:
Изображение
Дай Боже след време да покажа и колекция от тройки, а защо не и от четворки.
Разбира се не мина и без някои ремонти. За спукания маркуч към кулера вече писах. Престъргах предните спирачни дискове, че се бяха вкопали доста. Още съм си с оригиналните :) Тази на пръв поглед елементарна операция, ако бъде поверена на калпав стругар може да доведе до много неприятности. Най-сериозния ремонт който направих е смяната на двете задни лагерглавини, но това го има на всички коли. Минах и технически преглед което още веднъж доказва, че колата е в пълна изправност.
А сега малко любопитни подробности които ако не бяха се случили с мен, просто нямаше да повярвам!
На пролет си купих нови гуми Michelin primacy HP в размер 215 45 17. Това е малко по-широко от оригиналните 205 50 17 и тъй като бях чувал, че по-широката гума вдига разхода нулирах единия километраж. След 10 000км резултата е това:
Изображение
Дали от постоянното ползване на добавки или от нещо друго, но резултата е красноречив.
Края на Август вече бях минал 20 000 и отидох на сервиз. След като си взех колата отново нулирах единия километраж. Във фактурата освен стандартните смени на масло и филтри бе отбелязано "почистване на инжектори". Това както и почистването на ДПФ-а е препоръчано от завода производител след 200 000км. До захладняването и смяната на гуми успях да мина над 3000 с разход който ме втрещи :-~
Изображение
Нищо не съм променял, нито маршрут, нито стил на каране или бензиностанция.
Като сложих зимните гуми които са 205 55 16 отново нулирах километража. Времето даде ръка и известно време температурите бяха положителни. До сериозните студове минах още 3000км и отново изненада:
Изображение
Май теорията за ширината на гумите е вярна!
Знам че такъв разход да се постигне в България е изключително трудно. При мен става като са на лице следните условия:
-изправен двигател
-ДПФ в цветущо здраве. Почистване 1 път годишно с Хенум.
-Хубава нафта
-Постоянно ползване на читава добавка
-Километрите ми си 80% извънградско 20% градско
-Активно ползване на темпомата дори и в града
-Километрите са навъртени само в СН със скорост 122 82 или 52км/ч. Радарите са настроени на +3км според ограничението
-Не вися във задръствания
Когато си идвах Януари до България нещата си дойдоха на място. В посока Бг. 2000км сняг, колони, тръгни спри, аварирали коли и 2 дена пътуване. Резултат:
Изображение
На обратно снега бе почистен и имаше здраво натискане. С малко отклонение в Германия и резултата е:
Изображение
А към ден днешен километража отчита:
Изображение
Всичките мои! Да даде Бог всекиму!

Нед Фев 03, 2019 4:46 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 442
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 183
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И аз се убедих от първа ръка, че този мотор може много приятно да изненадва откъм разход при добра грижа, но Данчо ти направо "изби рибата". Или компът ти се бъгва, или японците не са изчислили и засекли правилно фабричния разход, или шегата на Ицо дето го сравни с Бенджамин Бътън ще вземе да се окаже реалност :)

Пон Фев 04, 2019 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2340
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 228
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз тази зима минах на Мах моушън дизел и получавам много изненадващи резултати в сравнение с предишните.
Може би и върнах малко газта,но не е само това.
Няма да цитирам числа сега,но преди трудно стигах под 6/100.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пон Фев 04, 2019 11:16 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 7:13 pm
Мнения: 147
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Че компютъра лъже малко всички го знаем, това сме го коментирали. Но той си лъжеше и преди. Тъй като зареждам винаги до горе по някога контролирам и по традиционния начин. Грешката е в рамките на стандартните 200-400мл на 100км. Това което ме кефи най-много е, че при спокойно каране има разход като малолитражка, а на магистралата не прави водовъртеж в резервоара :) . А от към амортизации едва ли може да се желае повече.

Чет Фев 07, 2019 3:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 442
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: +359886721778
Рейтинг: 183
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
dancho.danev написа:
...... Грешката е в рамките на стандартните 200-400мл на 100км.

Това ясно, но за твоята кола минимално извънградско по заводски спецификации го дават 5,2. Дори с 400 мл. грешка - пак си паднал под заводския.

dancho.danev написа:
Това което ме кефи най-много е, че при спокойно каране има разход като малолитражка, а на магистралата не прави водовъртеж в резервоара :) . А от към амортизации едва ли може да се желае повече.

Няма две мнения по въпроса :)

Чет Фев 07, 2019 4:32 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 705
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 155
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят дизел рипорт (OBK 2013, CVT) - 52000км от моя милост (общо 77000) - никакви проблеми.

Веднъж ми се наложи принудителна регенерация - 2017та лятото - според мен комбинация от скапана нафта + доста каране само в града.

Нед Мар 10, 2019 12:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 88 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор