Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: Вто Сеп 17, 2019 10:30 pm



Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
 Проблем с турбо? 
Автор Съобщение

Регистриран на: Вто Юли 09, 2019 11:12 am
Мнения: 3
Автомобил: Legasy V
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте колеги,
Наскоро закупих Subaru Legacy 2.0D, 2010г. По време на пътуване, след почивка, от предна-дясна страна се чу странен шум, все едно да съм минал през празно пластмасово шише, след което светнаха двигател + тракшън + спирачка + мига-DPF-a по табло. Колата загуби мощност, като на права още държи скорост, но дори при лек подем само 1-2, и пуши като трактор. диагноза ми че е станало нещо с турбо, и двигатела работи като чист дизел. Така минахме 800км.
Въпроса ми на някой да му се налагаше да ремонтира турбо, дали диагнозата вярна, и какво да очаквам?
Предполагам че ще се наложи и почистване на ДПФ-а.

Съб Авг 17, 2019 9:36 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 11:54 am
Мнения: 174
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прилича на спукан маркуч.
Нещо такова:
viewtopic.php?f=18&t=5412&start=260

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Съб Авг 17, 2019 10:17 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 09, 2019 11:12 am
Мнения: 3
Автомобил: Legasy V
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Прикачени файлове:
IMG_20190817_124750.png
ivosaxo написа:
Прилича на спукан маркуч.
Нещо такова:
viewtopic.php?f=18&t=5412&start=260


Прав си, маркуча се скъса точно на изхода от Турбо.
Но Турбо като гледам масло хвърли доста. Има ли някакви китове за обслужването им по магазини?


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Съб Авг 17, 2019 12:56 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 39
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Ако твоя маркуч е изцяло пластмасов като този на снимката, потърси от някоя морга от дизел евро 4, почти изцяло метален е и съответно много по-здрав. Абсолютно взаимозаменяеми са, стават и от форестер и от аутбек. Изпробвано на фотестер 2011 от аутбек 2010. :-)

Изпратено от моят ASUS_Z00AD с помощта на Tapatalk

Съб Авг 17, 2019 6:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Май 09, 2010 11:54 am
Мнения: 174
Автомобил: Subaru Forester 2.5XT 2006
Рейтинг: 55
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не бързай да отписваш турбината,нормално е да има масло в този маркуч,
първо смени маслото,после засечи колко масло харчи.
Иначе ремонтен комплект има за около 40 евро,а пък заради скъсаните колянови валове
е пълно с турбини VF50 втора употреба и рециклирани по 200-300 лева,напимер
https://allegro.pl/oferta/turbina-subar ... 4280c5e862
Може да има и по-изгодни.

_________________
Forester 2.5 XT MY06

Нед Авг 18, 2019 1:29 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 16, 2012 11:31 pm
Мнения: 378
Местоположение: Bulgaria;Sofia/Ireland/Slovenia
Автомобил: Душата ми кара AMG
Телефон: +359885330030
Рейтинг: 110
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
ivosaxo написа:
Не бързай да отписваш турбината,нормално е да има масло в този маркуч,
първо смени маслото,после засечи колко масло харчи.
Иначе ремонтен комплект има за около 40 евро,а пък заради скъсаните колянови валове
е пълно с турбини VF50 втора употреба и рециклирани по 200-300 лева,напимер
https://allegro.pl/oferta/turbina-subar ... 4280c5e862
Може да има и по-изгодни.

Абсолютно прав! :bow:

_________________
Не е важно да губиш красиво,важно е да биеш грозно !
Не е важно колко коня имаш под капака, а какво магаре е зад волана!

Нед Авг 18, 2019 7:37 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 8:13 pm
Мнения: 159
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Смяната на маркуча явно е задължителна! Частите втора употреба са алтернатива, но за мен това е покупка на"котка в чувал". Смяната с нов не струва милион, освен това ще си сигурен, че там проблем няма поне още 150-200хил. километра. Турбината по всяка вероятност е Ок. Започни отстраняването на проблемите последователно:
-Маркуча
-ДПФ-а ако се налага почистване
-смяна на маслото и нулиране ако се налага
-и най-накрая диагностика на турбината и ремонт, ако се налага.
Няма турбо кола застрахована от този проблем. И аз съм го преживявал.
Успех!

Нед Авг 18, 2019 10:10 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 10:41 am
Мнения: 144
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis 2.2 D-4D 2011
Рейтинг: 74
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега,
Играх абсолютно същия филм с абсолютно същия автомобил. Единствено не посмях да карам така, като теб и си я прибрах с репатрак. Вариантите са следните:
1. Нова тръба, оригинална около 300лв от Мимо от форума. Аз чаках 2 седмици доставка.
2. Отиваш в тунинг магазин и взимаш силиконов елемент за турбо пътища- прав редуктор ( по спомен) фи 55 на фи 45, 2 метални скоби и захвщаш по този начин старата тръба към турбото.
Карах така за времето, през което чаках новата да пристигне и да ти кажа честно ако не бях поръчал нова щях да продължа така. Става си доста здраво, а и за 15-ина лева.
Между другото всичко е на лесно място и отгоре през коша се работи сравнително лесно. И силикона и после тръбата я монтирах сам пред блока.

Сря Авг 21, 2019 3:52 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Апр 07, 2019 10:15 pm
Мнения: 4
Местоположение: София
Автомобил: Subaru Outback IV (facelift 2013)
Телефон: +359886431080
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
И аз го играх този номер. Но ми трябваше спешно въздуховод! Оригиналналният въздуховод е с код 21869AA170 и струва 167 лв.( SUBARU Sofia)Нищо и никаква 15 см траба. :-?

Сря Авг 21, 2019 4:06 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 03, 2015 10:41 am
Мнения: 144
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis 2.2 D-4D 2011
Рейтинг: 74
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Kovachevs написа:
И аз го играх този номер. Но ми трябваше спешно въздуховод! Оригиналналният въздуховод е с код 21869AA170 и струва 167 лв.( SUBARU Sofia)Нищо и никаква 15 см траба. :-?


Бъркаш се. Тук става въпрос за пластмасовата тръба, която излиза от турбото. Тази, която посочваш ти е чиста проба маркуч с оплетка и излиза от кулера към смукателния колектор. Вярно, че и тя се пука, но все още остава някакъв турбо надув. Другата, като се сцепи оставаш изцяло на атмосферно налягане.

Сря Авг 21, 2019 9:17 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юли 09, 2019 11:12 am
Мнения: 3
Автомобил: Legasy V
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте,
Тръбата е подменена.
1. беше поправена стара с помощта на много корава влакниста изолираща лента.
2. после по съвет на dendim беше закупена такава метална, 30лв.
3. след подмяна на тръба отидох на почистване на ДПФ с BARDAHL 360, скъпичко удоволствие 250лв.
остана да изчистя грешките в Боксер-Варна, че ни диагностика на съседа ми ни тази в сервиза където чистих филтър (някакви смотани китайски уж аутоком) нещо много нестабилно се държат със Субару.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Пет Сеп 06, 2019 7:07 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 5:42 pm
Мнения: 39
Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Е, супер е станало! Даже евтино си минал. :-) Брат ми взе същата метална тръба от известна столична субару морга за 120 лв, по спомен. А по отношение на ДПФ-а, моето мнение е, че започне ли да прави проблеми, единственото спасение е премахването му.

Изпратено от моят ASUS_Z00AD с помощта на Tapatalk

Съб Сеп 07, 2019 12:19 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Дек 05, 2010 8:13 pm
Мнения: 159
Местоположение: Trun,Schweiz
Skype: dancho.ch
Автомобил: subaru Impreza 20d Limited S
Рейтинг: 134
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Хубаво че си го ремонтирал, но дано не ти се наложи да гледаш същия филм още един път. Не бива да се забравя, че силата на една верига е равна на силата на най-слабото и звено. Тази омотана с тиксо гърловина няма да издържи и се обезсмисля напълно металната тръба. Един ентусиаст лепи вече другия маркуч е лепенки и нищо не стана. Опитай да намериш подходящ силиконов преходник. Колегата takinardi е обяснил много добре какъв трябва да бъде.
Успех!

Нед Сеп 08, 2019 12:31 am
Върнете се в началото
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 13 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор!

Криейтив Комънс договор