|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Zlatitsa
Регистриран на: Нед Яну 20, 2019 11:45 am Мнения: 1
Автомобил: Forester 2.0 2008
Рейтинг: 0
|
Здравейте, Изчетох доста по темата, и имам въпрос. Субаруто е дизел 2008г. Чува се едно глухо тропане ,което е по-отчетливо при по-високи обороти(около 2000,2500об/мин) Един "Майстор" смени комплект съединител, понеже се усъмни че тропането е от там. В момента ситуацията е следната. Колата се движи, няма проблеми с мощността,съединителя е чисто нов но пустото тропане ме притеснява. Да не са познатите проблеми с блока и коляновия вал?! Моля за мнения на хора които са имали подобен проблем и са го решили.
|
|
|
Сря Апр 07, 2021 9:44 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Здравей, колега. А маховика смени ли? Ако си го сменил: Тропането при 2000-2500 оборота - под товар ли е само, или го има и на празни обороти? При натискане на съединителя увеличава ли се? При студен и топъл двигател има ли разлика в тропането? Мисля си за превъртял на 5-ти лагер или отлепена от блока пета на някой от основните лагри (2, 3 или 4-ти).... което значи, че нещата не отиват на добре.... Ако не си сменил маховика, има вероятност да е от него тропането... Цитат: Моля за мнения на хора които са имали подобен проблем и са го решили. В момента подобен проблем и аз решавам, струва ми вече трети месец чакане и почти колкото още едно такова субару като стойност... ама двигателят би трябвало да стане вечен (железен) след интервенцията... ...
|
|
|
Сря Апр 07, 2021 12:09 pm |
|
|
al_cho
Регистриран на: Нед Ное 15, 2020 8:26 am Мнения: 4
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Здравей, колега. Имам подобен проблем с Фори 2010 SH (Eвро 4). Откъм двигателя се чува едно притракване (трррр) не е чукане, а звучи като звук от уличен климатик дето му закача перката. При мен се чува САМО при незагрял двигател, САМО под товар и между 1500-2100 оборота, много по-често при изкачване на баир и само при подаване на газ. След 10-15 км каране звукът изчезва напълно, независимо от обстоятелствата. Пробвал съм по надолнище да постигна въпросните обороти при студен двигател без газ - звукът го няма - появява се само с подаване на газта. На свободна колкото и да се форсира, шумът го няма изобщо, нито на студен нито на топъл двигател. Прави ми впечатление, че въпросният шум беше по-ясен зимата. Гледали са го няколко човека, включително и в бял сервиз (там казаха, че всичко е наред). Първоначално и аз си мислих за превъртели лагери или отлепени пети, но според специалистите, при загряване на маслото следва шумът да се усилва, а не да намалява и дори да изчезва. Според други е от обтегач на веригата, според трети - инжектор, според четвърти -егр, според пети е шум от бутало. Колата няма никакви други проблеми. А май забравих да кажа, че това й е втори двигател - предния го нямаше този шум, но строши колянов вал и оттогава слушам всеки шум. Съединител с маховик са сменени преди 9 000 км - преди да изхлопа коляновия вал, но са практически нови.Ако някой има някакви идеи ще се радвам да ги чуя. Лошото е че проблемният звук е само в движение и не може да се проследи местоположението му.
|
|
|
Сря Май 19, 2021 11:28 am |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
al_cho написа: ...но според специалистите, при загряване на маслото следва шумът да се усилва, а не да намалява и дори да изчезва. ... А температурното разширение на блока и елементите на двигателя някой "специалист" отчете ли? Представи си следната ситуация: отлепена пета на основен лагер. При студен двигател, особено зимата, "тропа". Като загрее двигателя, от температурното разширение на блока, отлепената пета се притиска и спира да "тропа". Като казваш сега, се сещам: моята изтропа кардинално на 29 юни, т.е. в началото на лятото. Предишната зима, в големите студове, за 2-3 седмици имаше същото тропане, при същите обстоятелства, само докато е студена - 5-10 минути след потегляне. Загрее ли, тропането изчезваше. Но понеже не съм я карал много (имам служебна шкода), и аз мислих, че са инжектори и сгъстена от студа нафта. Като се позатопли времето, спря да тропа и се успокоих, даже смених маховика и съединителя. И така, докато "изтропа"... Не искам да те плаша, но... Дано е обтегач или нещо друго...
|
|
|
Сря Май 19, 2021 8:33 pm |
|
|
al_cho
Регистриран на: Нед Ное 15, 2020 8:26 am Мнения: 4
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
dendim написа: al_cho написа: ...но според специалистите, при загряване на маслото следва шумът да се усилва, а не да намалява и дори да изчезва. ... А температурното разширение на блока и елементите на двигателя някой "специалист" отчете ли? Представи си следната ситуация: отлепена пета на основен лагер. При студен двигател, особено зимата, "тропа". Като загрее двигателя, от температурното разширение на блока, отлепената пета се притиска и спира да "тропа". Като казваш сега, се сещам: моята изтропа кардинално на 29 юни, т.е. в началото на лятото. Предишната зима, в големите студове, за 2-3 седмици имаше същото тропане, при същите обстоятелства, само докато е студена - 5-10 минути след потегляне. Загрее ли, тропането изчезваше. Но понеже не съм я карал много (имам служебна шкода), и аз мислих, че са инжектори и сгъстена от студа нафта. Като се позатопли времето, спря да тропа и се успокоих, даже смених маховика и съединителя. И така, докато "изтропа"... Не искам да те плаша, но... Дано е обтегач или нещо друго... Ако е отепена пета както казваш, не би ли следвало този шум да го има и на място при форсиране на студено и при други обороти? Защото над 2100, нито под 1500 оборота го има това тракане. То даже не е и тракане, а по-скоро пърпорене. Опитвам се да установя симптомите, но за съжаление не съм изобщо специалист. Според теб има ли някакъв начин това да се установи или елиминира като възможност или да чакам да се "окоти". Когато ми сложиха втория двигател в Габрово нищо не са установили, но аз понеже слушам всеки шум, не ми харесваше. Водих го в един от най-белите сервизи в София - там са го гледали и карали и диагнозата им беше, че "абсолютно нищо му няма на автомобила", даже бил "перфектен". От тогава се успокоих малко, но все още го слушам. Сега като видях темата, реших да си споделя и моя опит. Иначе съм много доволен от автомобила, само дето не мога да му се израдвам като хората. И пак казвам - късал съм колянов вал в движение - нямаше никакви подобни симптоми преди това да се случи.
|
|
|
Чет Май 20, 2021 9:17 am |
|
|
Alxx
|
Я, огледай за чернилка около егр-а?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Чет Май 20, 2021 6:42 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Alxx, повярвай, не е от ЕГР-а....ама нека погледне колегата...нищо не пречи. Като е натоварен двигателя, усилията във вала са най-големи. Ако има спукана пета, при натоварване започват вибрации на вала точно там - въпросното тропане. Като загрее, луфтовете намаляват, вибрациите съответно и те. Следва тотал щета... Поне моите разсъждения са такива, на базата на горчив и скъпоструващ опит...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Май 23, 2021 7:28 pm |
|
|
nikentce
|
dendim написа: .. Поне моите разсъждения са такива, на базата на горчив и скъпоструващ опит...
При сменен шортблок и съединител с маховик е по-малка вероятността да го е прецакал пак. На тази кола вече се научих да на й се заслушвам чак толкова. Откакто я имам след всяко нещо което сменям се появяват нови шумове. Последно, като ми изчистиха геометрията на турбината се появи шум като от излитане на самолет , просто до сега не съм имал напълно развъртаща се турбина и съответно не съм познавал този звук. Същото беше и с новия съединител(аксиален лагер) и маховик. Даже бях накарал Тенчо като сменяше семеринг на колянов вал пак да смени аксиалния лагер на съединителя, но този път с ОЕМ-ски. аl_cho - не бързай да се шашкаш, ако имаш пукната или отлепена пета - нямаш какво да направиш превантивно по въпроса, а останалите вероятности ни са чак фатални
|
|
|
Нед Май 23, 2021 9:08 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Относно нов шортблока и нов съединител с маховик съм съгласен, макар че знам за случай (вероятно не е само един) за счупен колянов вал след гаранционна смяна с нов шортблок... А колегата споменава за сменен двигател в Габрово, вероятно втора употреба...т.е. котка в торба... Сега разбираш ли защо се навих на "словенската афера"? Излиза колкото ДВГ втора употреба, но би трябвало да е значително по-здрав и всичко е проверено, с гаранция една година, което не е хич малко за такъв ремонт... Макар че чакането е сериозно...вече 4 месеца...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Май 23, 2021 9:27 pm |
|
|
nikentce
|
Не вярвам в Субару Габрово да са му слагали втора употреба шортблок.
|
|
|
Нед Май 23, 2021 10:04 pm |
|
|
dendim
Регистриран на: Съб Авг 18, 2018 4:42 pm Мнения: 287 Местоположение: София
Автомобил: FORESTER SH 2.0 D
Телефон: нула893/624083
Рейтинг: 275
|
Ники, колегата писа, че е сложил двигател, а не шортблок. И никъде в поста му не видях думата "нов", даже пише, че не му е харесало как работи сменения двигател. Това ме навежда на мисълта, че е втора употреба. А и гаранция на автомобил 2010 г. едва ли някой ще даде вече... Но нека той уточни ситуацията, ако има желание...
Изпратено от моят M2007J20CG с помощта на Tapatalk
|
|
|
Нед Май 23, 2021 10:13 pm |
|
|
al_cho
Регистриран на: Нед Ное 15, 2020 8:26 am Мнения: 4
Автомобил: forester
Рейтинг: 0
|
Двгателят е втора употреба - от катастрофирала Импреза. Сменян е в Габрово защото на път за там (да чистят грешка) в Дряново замина коляновия вал на предишния двигател. Когато го взимах двигателя го слушах и форсирах - но само на място, по обясними причини - Импрезата беше без покрив и стъкла. Оттогава съм минал 8К километра - с този въпросния шум. Понеже съм от Търново, най-близко ми е Габрово. Но още като го взех с новия двигател този шум ми направи впечатление. После, както писах го карах и в София, но и там не откриха проблем. Въпросът ми беше как да диагностицирам точно проблема, но явно ако е пукната пета на блока, ще е по трудния начин.
|
|
|
Пон Май 24, 2021 7:33 am |
|
|
Alxx
|
Предвид по-нататъчните разходи, не виждам да е много трудно да се бръкне с ендоскоп през картера или директно да се свали за оглед.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Май 24, 2021 8:30 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|