Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
 Странен казус след употреба на добавки 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колеги, възникна ми странен проблем, който не съм имал до момента след употреба на добавки и имам нужда от съвет. По принцип всяко лято минавам на регулярна почистваща "терапия" на машина 360 Bardahl, но това лято така и не намерих време да отида, а сега зимата не правят процедурата, защото колата трябва да се врънка 2 часа или на студено, или на затворено, и съответно отказват.
Та реших да направя този път профилактиката през резервоара със същите добавки. Започнах с Diesel injection restorer - заредих MaxMotion на ОМV в Сандански, че бях на път и точно там бях на празен резервоар. Сложих добавката в правилната пропорция, но колата моментално "умря", все едно някой ми изключи турбото. Предположих три неща: калпав дизел; нарушен вискозитет заради добавката(макар че не би трябвало чак в такава степен без предозиране); добавката да е вдигнала някаква мизерия от резевоара. Изгорих го резервоара и пак на път заредих този път от Shell, слагайки Injector cleaner-а. Колата съвсем леко се подобри, но мнооого далеч от това, което беше преди това. Изгорих и това гориво и вече в София на Shell Бояна, където от години си зареждам безкомпромисен V-power сложих последната добавака - Тurbo cleaner-a. Колата си възвърна към 60-70% от предишната мощност, но пак далеч не си беше моята кола. Изгорих и нея, и после си заредих чист V-power(на празен резервоар), без вече допълнителни добавки, но пак колата си остана така. В момента колата се държи със следните особености:
1) все едно няма турбо, или все едно протича постоянна активна регенерация - до 3000 оборота "няма никой" и после от 3000-3500 почва да си възвръща нормалната мощност.
2) средната температура в DPF-а и катализатора е по-всиоко отпреди. Преди при нормално каране държеше към 250 до 300 гр., а сега по-скоро държи към 350-400 гр.
3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%.
Не вярвам да се е запушил горивен филтър, защото колата пали и работи на празен ход нормално и равномерно.
Със сигурност в момента си има налято читаво гориво в резервоара. Колата не прекъсва и няма увеличен разход на гориво, та не би трябвало да е казус по горивен филтър или дюзи.
Един куп въпроси и предположения ми се въртят из главата какво толкова пък да причиних с добавките, но всичко ми е нелогично. За момента единственото, което ми идва на ум е да мина на диагностика да мерна вакуум и налягане на турбото.
Или пък да е блокирала в полузатворено положение тази клапа, дето затваря при регенрация, заради която колата губи мощност и вдига температура в катализатор и DPF?

Пон Яну 25, 2021 10:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Само един жокер ще ти дам: не забравяй, че караш стара кола на години. Проверка на всички вакуумни съединения, проверка на контролните клапани, четене на турбина с живи данни и сверка със сравнителни таблици. Четене на егр и съответните таблици, щото кофти гориво там носи най-много беля(вследствие и към дпф). Или кофти гориво те е набълбукало със сажди, или е дошло времето на някой детайл по веригата. Такъв проблем иска бавно и методично проверяване на всеки възел по веригата.

Цитат:
3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%.

Малко гориво или много бууст - и в двата случая си на бедно, щом няма сажди. Много бууст има от блокирал затворен егр или прее**на геометрия на турбото. Като ти знам карането, трудно колата ти ще направи проверка на егр-а за ход, за да светне чек :)

P.S. Я, първо си измий дебитомера?

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Яну 25, 2021 8:13 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Аз затова първо към това се насочих - да мерна вакуум и налягане, че точно в съединения се съмнявам( все пак са си оригинални още на към 270 000 км. :D ), но пък повишената температура в DPF-a и катализатора също навежда към клапа. Ще започна от тези две неща. Ненатрупването на сажди може да е точно заради постоянната висока температура на DPF-a, защото при ефективно изгаряне на нафтата - при 400 гр си ги гори саждите в DPF-a. EGR-a го чистих механично преди около 6-7000 км и със сигурност е чист, та не би трябвало и клапата да му е блокирала, но нали е с електронно управление, та това евентуално ако се е прецакало то.
Вярно, че карам "нервно", ама чак пък толкова :D

Пон Яну 25, 2021 9:10 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm
Мнения: 113
Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
От звездите одобрен
Отговори с цитат
Аз имах подобен проблем (без добавките :) ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото

Пон Яну 25, 2021 9:52 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
vlado_74 написа:
Аз имах подобен проблем (без добавките :) ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото


Работеше перфектно до този момент, пък и "изяде" превантивно флакон за 119 лв точно, за да не се случва такова нещо ма@&% му..... ](*,)

Пон Яну 25, 2021 10:38 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Пон Мар 21, 2011 3:28 pm
Мнения: 465
Местоположение: София
Автомобил: Forester 2.0'99 & 2.5XT'06
Рейтинг: 347
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Не би навредило да се пробва с ECU рестартиране (детайли) - малко, но от сърце. Може да помогне, а ако ли не - нещата от колегите.

_________________
Подозирам, че всичко е нарочно...

Пон Яну 25, 2021 11:34 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque.

Сря Окт 06, 2021 2:22 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Много добре огледай дебелото гумено съединени което излиза от кулера. Ако е омаслено сменяй. С оригинал.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Сря Окт 06, 2021 3:43 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
zlateff написа:
Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque.

Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Сря Окт 06, 2021 6:43 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm
Мнения: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Alxx написа:
zlateff написа:
Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque.

Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане.



Тогава.... как и с какъв ? или по - скоро къде :)

Пет Окт 08, 2021 10:18 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор