Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
|
Страница 1 от 1
|
|
Странен казус след употреба на добавки
Автор |
Съобщение |
nikentce
|
Колеги, възникна ми странен проблем, който не съм имал до момента след употреба на добавки и имам нужда от съвет. По принцип всяко лято минавам на регулярна почистваща "терапия" на машина 360 Bardahl, но това лято така и не намерих време да отида, а сега зимата не правят процедурата, защото колата трябва да се врънка 2 часа или на студено, или на затворено, и съответно отказват. Та реших да направя този път профилактиката през резервоара със същите добавки. Започнах с Diesel injection restorer - заредих MaxMotion на ОМV в Сандански, че бях на път и точно там бях на празен резервоар. Сложих добавката в правилната пропорция, но колата моментално "умря", все едно някой ми изключи турбото. Предположих три неща: калпав дизел; нарушен вискозитет заради добавката(макар че не би трябвало чак в такава степен без предозиране); добавката да е вдигнала някаква мизерия от резевоара. Изгорих го резервоара и пак на път заредих този път от Shell, слагайки Injector cleaner-а. Колата съвсем леко се подобри, но мнооого далеч от това, което беше преди това. Изгорих и това гориво и вече в София на Shell Бояна, където от години си зареждам безкомпромисен V-power сложих последната добавака - Тurbo cleaner-a. Колата си възвърна към 60-70% от предишната мощност, но пак далеч не си беше моята кола. Изгорих и нея, и после си заредих чист V-power(на празен резервоар), без вече допълнителни добавки, но пак колата си остана така. В момента колата се държи със следните особености: 1) все едно няма турбо, или все едно протича постоянна активна регенерация - до 3000 оборота "няма никой" и после от 3000-3500 почва да си възвръща нормалната мощност. 2) средната температура в DPF-а и катализатора е по-всиоко отпреди. Преди при нормално каране държеше към 250 до 300 гр., а сега по-скоро държи към 350-400 гр. 3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%. Не вярвам да се е запушил горивен филтър, защото колата пали и работи на празен ход нормално и равномерно. Със сигурност в момента си има налято читаво гориво в резервоара. Колата не прекъсва и няма увеличен разход на гориво, та не би трябвало да е казус по горивен филтър или дюзи. Един куп въпроси и предположения ми се въртят из главата какво толкова пък да причиних с добавките, но всичко ми е нелогично. За момента единственото, което ми идва на ум е да мина на диагностика да мерна вакуум и налягане на турбото. Или пък да е блокирала в полузатворено положение тази клапа, дето затваря при регенрация, заради която колата губи мощност и вдига температура в катализатор и DPF?
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 10:57 am |
|
|
Alxx
|
Само един жокер ще ти дам: не забравяй, че караш стара кола на години. Проверка на всички вакуумни съединения, проверка на контролните клапани, четене на турбина с живи данни и сверка със сравнителни таблици. Четене на егр и съответните таблици, щото кофти гориво там носи най-много беля(вследствие и към дпф). Или кофти гориво те е набълбукало със сажди, или е дошло времето на някой детайл по веригата. Такъв проблем иска бавно и методично проверяване на всеки възел по веригата. Цитат: 3) саждите, за разлика отпреди, натрупат малко и после пак намаляват, като се държат между 15 и 20%, без да протича регенерация. Преди след регенерация бавно, но методично си се натрупваха до 65%. Малко гориво или много бууст - и в двата случая си на бедно, щом няма сажди. Много бууст има от блокирал затворен егр или прее**на геометрия на турбото. Като ти знам карането, трудно колата ти ще направи проверка на егр-а за ход, за да светне чек P.S. Я, първо си измий дебитомера?
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 8:13 pm |
|
|
nikentce
|
Аз затова първо към това се насочих - да мерна вакуум и налягане, че точно в съединения се съмнявам( все пак са си оригинални още на към 270 000 км. ), но пък повишената температура в DPF-a и катализатора също навежда към клапа. Ще започна от тези две неща. Ненатрупването на сажди може да е точно заради постоянната висока температура на DPF-a, защото при ефективно изгаряне на нафтата - при 400 гр си ги гори саждите в DPF-a. EGR-a го чистих механично преди около 6-7000 км и със сигурност е чист, та не би трябвало и клапата да му е блокирала, но нали е с електронно управление, та това евентуално ако се е прецакало то. Вярно, че карам "нервно", ама чак пък толкова
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 9:10 pm |
|
|
vlado_74
Регистриран на: Нед Яну 31, 2010 7:57 pm Постове: 113 Местоположение: Sofia
Автомобил: Forester
Рейтинг: 32
|
Аз имах подобен проблем (без добавките ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 9:52 pm |
|
|
nikentce
|
vlado_74 написа: Аз имах подобен проблем (без добавките ) - при мен се оказа блокирала геометрия на турбото Работеше перфектно до този момент, пък и "изяде" превантивно флакон за 119 лв точно, за да не се случва такова нещо ма@&% му.....
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 10:38 pm |
|
|
iion
|
Не би навредило да се пробва с ECU рестартиране ( детайли) - малко, но от сърце. Може да помогне, а ако ли не - нещата от колегите.
_________________ Подозирам, че всичко е нарочно...
|
|
|
Пон Яну 25, 2021 11:34 pm |
|
|
zlateff
Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm Постове: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
|
Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque.
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 2:22 pm |
|
|
Greg4o
|
Много добре огледай дебелото гумено съединени което излиза от кулера. Ако е омаслено сменяй. С оригинал.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 3:43 pm |
|
|
Alxx
|
zlateff написа: Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque. Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Сря Окт 06, 2021 6:43 pm |
|
|
zlateff
Регистриран на: Сря Авг 04, 2021 2:18 pm Постове: 2
Автомобил: Subaru Impreza XV
Рейтинг: 0
|
Alxx написа: zlateff написа: Здравейте, а от къде мога да видя тези данни за DPF през OBD имам приложението torque. Никъде. С донгъл за 10лв и софтуер за 20 няма как да стане. Тогава.... как и с какъв ? или по - скоро къде
|
|
|
Пет Окт 08, 2021 10:18 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта |
|