|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
check engine, код за реле "подгревни свещи" и други
Автор |
Съобщение |
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 799 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 293      
|
привет, да споделя скорошна случка една сутрин при палене светнаха цяла торба лампички по таблото, а именно: - check engine - parking brake - cruise control Колата си вървеше съвсем нормално без никакви забележки. Сканирането за грешки показа (по спомени) ниско съпротивление на една свещ и 'low voltage' на някакво реле за същите. Инспекцията установи, че бушона за свещите (50A) е изгорял. Каква е връзката с електронната ръчна спирачка не се разбира майстор Тенчо каза, че това почти сигурно означава, че някоя от подгревните свещи е поела своя път към вечните ловни полета. с времето съпротивлението им спада, което повишава тока през релето, и бушона гори. И да го смениш, пак ще изгори (бързо). сменихме свещите и бушона, и засега всичко е наред (вече няколко дни и десетки стартирания на автомобила). В момента съм на ~115,000км. Явно живецът им е около 100К Споделям, за да го имате предвид 
|
|
|
Чет Юли 14, 2022 3:59 pm |
|
 |
flux2
Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 12:55 am Мнения: 52 Рейтинг: 16
|
При мен се получи подобен проблем сега. Светна чек енджин заедно със жълт удивителен знак за спирачна система и круз контрола мига и не работи. Колата иначе си върви нормално. При проверка на грешката ми казаха реле за подгревни свещи. Изгасиха ми грешката но на второто палене светна същата комбинация. Поръчах релето и го чакам да пристигне. Но сега прочетох тази тема и се чудя: 1. Дали не е изгорял и бушона? 2. Дали да не поръчам и подгревна свещ освен релето? Те колко свещи са и има ли начин да се разбере коя е дала фира? 3. Релето и подревните свещи трудно ли се сменят или да ходя обратно при майстор?
Поздрави и ЧНГ!
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 08, 2023 11:16 am |
|
 |
Alxx
|
Подгревни свещи се сменят комплект. На една верига са и при различно съпротивление по-бързо ще дават фира, а релето го вдига като грешка винаги при изгоряла свещ. Обикновенно е здраво. Отиди в сервиз, защото ако скъсаш резба ще стане весело.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Яну 08, 2023 11:57 am |
|
 |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 53 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 30
|
https://www.youtube.com/watch?v=heef1_6 ... LL&index=4Tози тип в няколко клипа показва как се сменят подгревнитe свещи, препарати, ключове и защо трябва да се сменят само с оригинални; мнооого рискована операция, защото награждат вътре и може да се счупят. Според един майстор, добре е да се изкарат и вкарат профилактично от време на време (над 100,000км), за да не наградят прекалено много. Меренето мисля, че се прави на място, без да се демонтират. https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/F ... er%202009/
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
|
|
Нед Яну 08, 2023 4:41 pm |
|
 |
flux2
Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 12:55 am Мнения: 52 Рейтинг: 16
|
Благодаря за отзовалите се. Явно прибързах да поръчвам релето, ще се ходи пак в сервиз и предполагам че ще се сменят подгревните свещи… колата е на 150,000 и сигурно им е дошло времето.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Нед Яну 08, 2023 10:06 pm |
|
 |
tarambuka3500
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm Мнения: 799 Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 293      
|
абсолютно ги смени!
и да, при мен беше същото -дава грешка реле, ма то беше свещ. теста със съпротивлението трябва да ти направят някъде, ако могат. С времето то пада, съответно тока се вдига много, и стават тия 'симптоми'.
при мен на 115,000 бая се озориха да ги махнат свещите
|
8
|
|
Сря Яну 11, 2023 8:26 pm |
|
 |
flux2
Регистриран на: Нед Ное 14, 2010 12:55 am Мнения: 52 Рейтинг: 16
|
Мдаа днес ми докладваха от сервиза че само една от четири свещи успели да сменят, а другите три не успели да извадят. Щели да пробват пак утре и в понеделник да извадят другите за да ги сменят. Иначе всичките четири били за смяна.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
Пет Яну 13, 2023 8:18 pm |
|
 |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 53 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 30
|
Изваждането отнема няколко дни. Взема се препарат за вадене на свещи и инжектори - има на Бардал. Почиства се и се пръска по 2-3 пъти на ден. Така 1-2 дни. После се пробва развъртане, с динамометричен ключ, май беше към 20 нютона. Като тръгне резбата, после в един момент пак затяга - като удари награденото вътрешно тяло в тесния отвор. Пак се пръска с препарат и се чака да разгради нагара. Общо към 3-4 дни може да отнеме. Това е според други форуми и според това клипче. Има един инструмент, който с леко чукане ги изважда, но на боксера няма къде да се развърти.
|
|
|
Съб Яну 14, 2023 11:59 am |
|
 |
Alxx
|
Чака се...10-15мин, ако се ползва замразител за свещи, аз ползвам Powermaxx(или Protec) injector dismantling aid. Нагарът се пука от същия препарат или се пръска CarbonX от същата марка, който пък топи нагара за минути. Нямам скъсана свещ за целия ми стаж като механик.
P.S. Обратен чук на дюзи - да, ама на свещи не бих пробвал, слаби са като материал.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Яну 14, 2023 10:21 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|