Правила за пускане на обяви в раздела


Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru



Отговори на тема  [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща
 Покупка на Субару дизел 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm
Мнения: 65
Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
Субару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Alxx написа:
Провери си източниците, колега.
Няма да съм изчерпателен, но сравнението за маслото с турбобензините ти е дълбоко погрешно. На такива масло се сменя на 5-6к макс, а ако се ръчкат и на по-малко. Турбодизел, ако се кара основно градско, животът на маслото трудно покрива 8к, па ако ще да е потта на Оптимус прайм.
ЕГР и колектори на здрав дизел е добре да минават профилактика на всеки 60-80к(пълно почистване). Това, ако приемем, че отделянето на сажди е в нормите. Водородното върши сносна работа.
Верига не пипам, докато не затрака на топъл мотор. На Субару рядко се случва да скъса, не е като CDTi.
ДПФ минал 56% не подлежи на принудителна регенерация поради риск от пожар(топи питата). Между 56 и 62 подлежи на чистене с химия свален, ако не е спукан/стопен. 70% е sci-fi цифра. Ако правиш регенерации с хубава нафта под 1200-1500км - имаш проблем. С германска нафта цифрата е над 2500. Разход на масло от турбо или газоразпределение + разкалибровани дюзи е напълно достатъчно да ти утрепе дпф-а. Почва се с учестени регенерации и се приключва с рязане по български. Здравейте сажди!

Дюзи се чистят с химия, ама пиезото(в случая) не се пипа с ултразвук - последиците са предимно негативни. Пък и разпръсквачите си имат живот, който зависи повече от маниера на каране/загряване и качеството на нафтата, отколкото от нещо друго.
Ако е цвт - бих купил кола само с пълна сервизна история, която включва сервизни документи, фактури за обслужване и пр. Няма ли смени на масло през 60к - забрави.

За N47B20(X1 18d xdrive) мога да ти напиша роман и проблемът не е в ръчната кутия, а конструктивен в мотора и съединителя.



Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! ](*,) Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт?

За ДПФ на Субару - изчетох всичко по чуждите форуми и следя всичко по Торк Про. Най-близо по нафта сме до Австралия - там имат същите цифри. Регенерации на зимна нафта 900км; лятна на 300. Като ми се спука маркуча на интеркулера, слезе на 70км, така го хванах. Моят ДПФ на 90,000км беше около 42% пепел. Сега е на 155,000км и е на 64%. Регенерациите ги прави на същите интервали, не са зачестили. С добавка или не, няма разлика, но пак слагам, за да се чувствам, че правя нещо добро. Пробвах и тази дето ти беше препоръчал. Нафта само Ромпетрол и Еко и понякога Шел. Просто колата работи много по-добре зимата, дали заради нафтата или заради температурата, или и двете. Инжекторите ги тествах за всеки случай в официалния сервиз, взеха ми 100лв за да ми кажат, че са си супер. А колата мърка...

За 10,000км между смяна на масла го разрежда маслото най-много 2% - което пак е показател, че е добре. (колегата с мигащата лампа- трябва да се направи процедура при всяка смяна за нулиране на % на разреждането; майсторите забравят).

Алекс, ще взема съвета ти за профилактика на ЕГР-а. На трета скорост на 2000 оборота, 60км/ч лятото има ритмично придърпване - това имам подозрение, че е от ЕГР-а... Това ми е единственото оплакване за момента, има го само на равно.

Пон Фев 06, 2023 3:03 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
И още 5 стинки.
Зимата тези печки на градско едва стигат 60 градуса.
А като вървят студени въобще не им се получава чистенето на филтъра.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Пон Фев 06, 2023 4:31 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Грегчо :good:

Цитат:
Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! ](*,) Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт?


Истината се знае отдавна и няма смисъл да се преоткрива, ама масата хора си мислят още, че могат да пикаят срещу вятъра. А, перфектно поддържани боксери има, ама няма платци. Моята я продавах над 6 месеца, ама сега момчето вече над година я кара и ме споменава с добро. Станислав продаваше перфектен форестър за разумна сума, предвид вложенията, ама накрая го остави на майка му, защото всички искат да са гяволета да си купят Субару за 5-6к и да не дават ст'инка за ремонт.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Пон Фев 06, 2023 9:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
gligor написа:
Просто колата работи много по-добре зимата


Според мен е защото ЕГР е програмиран да работи много по-малко при ниски температури и почти не връща изгорелите газове за доизгаряне.

Вто Фев 07, 2023 11:07 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 22, 2009 12:36 am
Мнения: 2521
Местоположение: Варна
Автомобил: Forester Boxer Diesel Lineartronic
Рейтинг: 413
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
След 2013 или 2015та работят по-различно явно ,защото след последно обновяване на софта днес ми прави чистене на 60градуса загрял двигател.

_________________
Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic

Вто Фев 07, 2023 4:49 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Все пак има ли дизели от 2008ма и 2009та които да са здрави и някой тук във форума който си го кара без да е счупен.. Има ли такъв?

Съб Фев 11, 2023 5:33 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Колега, процентът дефектни дизели в световен мащаб е 8. Проблемът е, че докараните в България са 98...

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Съб Фев 11, 2023 6:30 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Докараните имаш предвид внос от автоджамбази или от официалното представителство

Нед Фев 12, 2023 1:44 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm
Мнения: 857
Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Моят е вече на 186000 км и е в перфектно здраве! 2010 г евро 5


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят!
It's all we'll drive- Subaru

Нед Фев 12, 2023 10:57 am
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm
Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
Нов фен
Отговори с цитат
Аз питам за евро 4.. Има ли такива над 200 000 км или всички са се счупили

Нед Фев 12, 2023 12:00 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Фев 28, 2015 6:55 pm
Мнения: 3866
Местоположение: София
Автомобил: Foz Type S turbo Mazda RX8 X1 18d
Телефон: нула89669393четири
Рейтинг: 1000
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Прочети пак какво съм писал по-горе, мисля няма нужда от три висши за да се схване.

_________________
Cogito ergo sum
The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert

Нед Фев 12, 2023 3:18 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш.
Не си купувай дори евро5. При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Нед Фев 12, 2023 3:26 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Сря Юни 23, 2010 9:09 pm
Мнения: 1340
Рейтинг: 441
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа.
И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние.


Последна промяна tony на Пон Фев 13, 2023 9:57 am, променена общо 1 път


Пон Фев 13, 2023 9:55 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
BLA написа:
При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари.

Важен е въпроса, дали всичко е пари - тази сметка всеки си я прави сам. Честно казано, ако човек цепи стотинката, по добре да бяга от Субару :D
В момента, точно при текущите цени на горивата, разходът в "лева на 100км" е горе долу еднакъв м/у дизел и бензин - защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу.
тоест, по-високата цена на нафтата ти се компенсира от по-ниският разход.

Другото е, че дизела определено върви (дърпа) по добре от 2.0 и 2.5 бензин моторите.
Аз го лично го предпочетох и пред 3.6 (когато търсех, тествах всичко), но все пак това беше и в един по-други времена (2015).

Пон Фев 13, 2023 9:57 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
.....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу......


Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел :)
Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране.
Иначе за всичко останало съм съгласен. В момента отново сме в ситуация на спекулативна цена на дизела и откъм финансов аспект има спестяване само сравнено с турбо бензин, който се кара на бензин. Предимството пред атмосферните 2 и 2,5 бензини си остава само тягата.
И това, че само Subaru бензините харчат много не е вярно. От преки наблюдения върху Rav4 2.0 бензин, 2007-ма, на 60 000 км. реални, с мотор в перфектно здраве:
Градско в София - 11,5 средно
Магистрално 140-150 км/ч( преобладаващо на темпомат ) - 12-12,5 средно
Извънградско нормално каране - с триста зора 9-9,5 средно( 10, ако не се съобразявам )
Последната командировка София-Варна-София( по Тракия и през Айтоския проход ) - 3 резервоара бензин заминаха :-~

Пон Фев 13, 2023 10:54 am
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
nikentce написа:
tarambuka3500 написа:
.....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу......

Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел :)
Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране.


хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня :)
Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения
Реално сега разходът ми извънградско варира от 7.0 до 8.0, на старата кола беше 8 - 9

Пон Фев 13, 2023 12:38 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 11:23 pm
Мнения: 998
Местоположение: София
Skype: nikentce
Автомобил: Forester 2010, 2.0 D
Телефон: 08осем20четири6044
Рейтинг: 532
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tarambuka3500 написа:
хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня :)
Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения


Мнооого ти е понатежал десният крак откакто си минал на дизел ROFL

Пон Фев 13, 2023 12:48 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
tony написа:
BLA написа:
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.

Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа.
И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние.


Имал съм дизел (евро5), сега имам бензин 2.0(евро5В). Може и да се класирам за отговор. А вие, колега имал ли сте дизел?
Относно тягата мога да кажа, че разликата не се усеща при шофиране, поне аз не съм рейсър да изцеждам колите по светофарите и мнението ми не е меродавно. Мощността е същата(150HP). Разходът на гориво в левове е същият.
Скоростите са също толкова къси (ръчни), колкото на дизела и за града е супер. На празен ход работи на 7-800 оборота както дизела. Общо взето усещането от шофирането е същото. Звукът е различен, "малолитражката" е практически безшумна по светофарите, доста приятно за мен. Ползите са ясни.

Пон Фев 13, 2023 7:16 pm
Върнете се в началото
Профил
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 1:42 pm
Мнения: 842
Местоположение: София
Автомобил: Outback '14 / 2.0d CVT
Рейтинг: 353
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
абе дизелът е 150к.с., но 350Nm;
което е с над 50% повече от 2.0 бензин FB20...

Пон Фев 13, 2023 9:01 pm
Върнете се в началото
Профил

Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm
Мнения: 135
Рейтинг: 90
Субару ФеноменСубару ФеноменСубару Феномен
Отговори с цитат
Така е. В ежедневието обаче не усещам липсата на тоя момент. Голяма грешка, че го взех тоя дизел без да тествам бензиновите. Бях карал 2.0 на SG, а там нещата са доста по-различни.

Пон Фев 13, 2023 10:48 pm
Върнете се в началото
Профил
Отговори на тема   [ 48 мнения ]  стр Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта



Търсене:
Информацията от този форум може да се ползва свободно при условие, че посочите източника. Форумът и всички качени файлове се ползват при условията на Криейтив Комънс договор! Криейтив Комънс договор