Правила за пускане на обяви в раздела
Тук е мястото за обсъждане на дизеловите мотори на Subaru
Автор |
Съобщение |
gligor
Регистриран на: Чет Мар 21, 2019 10:25 pm Мнения: 65 Местоположение: София - Банско
Автомобил: For SH 2.0D; OB 2006 2.5
Телефон: 0887077309
Рейтинг: 60
|
Alxx написа: Провери си източниците, колега. Няма да съм изчерпателен, но сравнението за маслото с турбобензините ти е дълбоко погрешно. На такива масло се сменя на 5-6к макс, а ако се ръчкат и на по-малко. Турбодизел, ако се кара основно градско, животът на маслото трудно покрива 8к, па ако ще да е потта на Оптимус прайм. ЕГР и колектори на здрав дизел е добре да минават профилактика на всеки 60-80к(пълно почистване). Това, ако приемем, че отделянето на сажди е в нормите. Водородното върши сносна работа. Верига не пипам, докато не затрака на топъл мотор. На Субару рядко се случва да скъса, не е като CDTi. ДПФ минал 56% не подлежи на принудителна регенерация поради риск от пожар(топи питата). Между 56 и 62 подлежи на чистене с химия свален, ако не е спукан/стопен. 70% е sci-fi цифра. Ако правиш регенерации с хубава нафта под 1200-1500км - имаш проблем. С германска нафта цифрата е над 2500. Разход на масло от турбо или газоразпределение + разкалибровани дюзи е напълно достатъчно да ти утрепе дпф-а. Почва се с учестени регенерации и се приключва с рязане по български. Здравейте сажди!
Дюзи се чистят с химия, ама пиезото(в случая) не се пипа с ултразвук - последиците са предимно негативни. Пък и разпръсквачите си имат живот, който зависи повече от маниера на каране/загряване и качеството на нафтата, отколкото от нещо друго. Ако е цвт - бих купил кола само с пълна сервизна история, която включва сервизни документи, фактури за обслужване и пр. Няма ли смени на масло през 60к - забрави.
За N47B20(X1 18d xdrive) мога да ти напиша роман и проблемът не е в ръчната кутия, а конструктивен в мотора и съединителя. Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт? За ДПФ на Субару - изчетох всичко по чуждите форуми и следя всичко по Торк Про. Най-близо по нафта сме до Австралия - там имат същите цифри. Регенерации на зимна нафта 900км; лятна на 300. Като ми се спука маркуча на интеркулера, слезе на 70км, така го хванах. Моят ДПФ на 90,000км беше около 42% пепел. Сега е на 155,000км и е на 64%. Регенерациите ги прави на същите интервали, не са зачестили. С добавка или не, няма разлика, но пак слагам, за да се чувствам, че правя нещо добро. Пробвах и тази дето ти беше препоръчал. Нафта само Ромпетрол и Еко и понякога Шел. Просто колата работи много по-добре зимата, дали заради нафтата или заради температурата, или и двете. Инжекторите ги тествах за всеки случай в официалния сервиз, взеха ми 100лв за да ми кажат, че са си супер. А колата мърка... За 10,000км между смяна на масла го разрежда маслото най-много 2% - което пак е показател, че е добре. (колегата с мигащата лампа- трябва да се направи процедура при всяка смяна за нулиране на % на разреждането; майсторите забравят). Алекс, ще взема съвета ти за профилактика на ЕГР-а. На трета скорост на 2000 оборота, 60км/ч лятото има ритмично придърпване - това имам подозрение, че е от ЕГР-а... Това ми е единственото оплакване за момента, има го само на равно.
|
|
|
Пон Фев 06, 2023 3:03 pm |
|
|
Greg4o
|
И още 5 стинки. Зимата тези печки на градско едва стигат 60 градуса. А като вървят студени въобще не им се получава чистенето на филтъра.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Пон Фев 06, 2023 4:31 pm |
|
|
Alxx
|
Грегчо Цитат: Истината излиза в дискусията. Но все пак - за турбобензините не беше ли на 8,000 км? Или нещо не съм дочел, а много четох! Ако слизаме на 6к, как е възможно човек да намери на втора ръка изрядно поддържана по този стандарт? Истината се знае отдавна и няма смисъл да се преоткрива, ама масата хора си мислят още, че могат да пикаят срещу вятъра. А, перфектно поддържани боксери има, ама няма платци. Моята я продавах над 6 месеца, ама сега момчето вече над година я кара и ме споменава с добро. Станислав продаваше перфектен форестър за разумна сума, предвид вложенията, ама накрая го остави на майка му, защото всички искат да са гяволета да си купят Субару за 5-6к и да не дават ст'инка за ремонт.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Пон Фев 06, 2023 9:26 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
gligor написа: Просто колата работи много по-добре зимата Според мен е защото ЕГР е програмиран да работи много по-малко при ниски температури и почти не връща изгорелите газове за доизгаряне.
|
|
|
Вто Фев 07, 2023 11:07 am |
|
|
Greg4o
|
След 2013 или 2015та работят по-различно явно ,защото след последно обновяване на софта днес ми прави чистене на 60градуса загрял двигател.
_________________ Продава се 2015 Forester Boxer Diesel Lineartronic
|
|
|
Вто Фев 07, 2023 4:49 pm |
|
|
Siluet23
Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
|
Все пак има ли дизели от 2008ма и 2009та които да са здрави и някой тук във форума който си го кара без да е счупен.. Има ли такъв?
|
|
|
Съб Фев 11, 2023 5:33 pm |
|
|
Alxx
|
Колега, процентът дефектни дизели в световен мащаб е 8. Проблемът е, че докараните в България са 98...
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Съб Фев 11, 2023 6:30 pm |
|
|
Siluet23
Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
|
Докараните имаш предвид внос от автоджамбази или от официалното представителство
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 1:44 am |
|
|
Miro1972
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 7:34 pm Мнения: 857 Местоположение: Варна
Skype: miro461
Автомобил: Subaru Forester 2.0D 2H(Мечо)
Рейтинг: 236
|
Моят е вече на 186000 км и е в перфектно здраве! 2010 г евро 5
Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________ Отначало момченцата се интересуват от коли , а момиченцата от кукли. По-късно ролите се разменят! It's all we'll drive- Subaru
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 10:57 am |
|
|
Siluet23
Регистриран на: Съб Фев 11, 2023 5:30 pm Мнения: 4
Автомобил: Subaru Forester 2.0D
Рейтинг: 0
|
Аз питам за евро 4.. Има ли такива над 200 000 км или всички са се счупили
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 12:00 pm |
|
|
Alxx
|
Прочети пак какво съм писал по-горе, мисля няма нужда от три висши за да се схване.
_________________ Cogito ergo sum The world is Fl4t! Ravenol certified oil advisor, Mann&Hummel group certified filtration specialist, Moll battery expert
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 3:18 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Не си купувай дори евро5. При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка.
|
|
|
Нед Фев 12, 2023 3:26 pm |
|
|
tony
|
BLA написа: Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка. Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа. И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние.
|
Последна промяна tony на Пон Фев 13, 2023 9:57 am, променена общо 1 път
|
|
Пон Фев 13, 2023 9:55 am |
|
|
tarambuka3500
|
BLA написа: При тия цени на нафтата по-добре си купи някой от по-малките бензинови мотори и си го карай на бензин, като теглиш чертата пак ще си дал по-малко пари. Важен е въпроса, дали всичко е пари - тази сметка всеки си я прави сам. Честно казано, ако човек цепи стотинката, по добре да бяга от Субару В момента, точно при текущите цени на горивата, разходът в "лева на 100км" е горе долу еднакъв м/у дизел и бензин - защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу. тоест, по-високата цена на нафтата ти се компенсира от по-ниският разход. Другото е, че дизела определено върви (дърпа) по добре от 2.0 и 2.5 бензин моторите. Аз го лично го предпочетох и пред 3.6 (когато търсех, тествах всичко), но все пак това беше и в един по-други времена (2015).
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 9:57 am |
|
|
nikentce
|
tarambuka3500 написа: .....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу...... Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране. Иначе за всичко останало съм съгласен. В момента отново сме в ситуация на спекулативна цена на дизела и откъм финансов аспект има спестяване само сравнено с турбо бензин, който се кара на бензин. Предимството пред атмосферните 2 и 2,5 бензини си остава само тягата. И това, че само Subaru бензините харчат много не е вярно. От преки наблюдения върху Rav4 2.0 бензин, 2007-ма, на 60 000 км. реални, с мотор в перфектно здраве: Градско в София - 11,5 средно Магистрално 140-150 км/ч( преобладаващо на темпомат ) - 12-12,5 средно Извънградско нормално каране - с триста зора 9-9,5 средно( 10, ако не се съобразявам ) Последната командировка София-Варна-София( по Тракия и през Айтоския проход ) - 3 резервоара бензин заминаха
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 10:54 am |
|
|
tarambuka3500
|
nikentce написа: tarambuka3500 написа: .....защото дизеляка харчи 0.5 до 1 литър надолу...... Е това не очаквах да го прочета от колега експлоатирал дизел Дизелякът харчи поне 2-3 литра по-малко от атмосферен 2-литров бензинов boxer от същото поколение, и при еднакъв стил на каране. хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения Реално сега разходът ми извънградско варира от 7.0 до 8.0, на старата кола беше 8 - 9
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 12:38 pm |
|
|
nikentce
|
tarambuka3500 написа: хаха, да, еми такива са ми наблюденията - спрямо 2.5. Трябваше да уточня Търкалях OBK 2005 2.5 МТ преди дизела... От 2.0 нямам наблюдения Мнооого ти е понатежал десният крак откакто си минал на дизел
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 12:48 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
tony написа: BLA написа: Има. Но е по-голям шансът да пуснеш тото, да спечелиш и да си купиш чисто ново, отколкото да намериш. Дизела е проблемен и много по-скъп за поддръжка. Да попитам от тези които са написали или чули-недучули че дизела е проблемен, скъп за подръжка и се чупят повечето, от къде сте разбрали това? Има ли сте дизел? Когато някой попита нещо, добре е да му отговори колега който има опит и е свидетел на нещо. Единствено се съгласявам че автокъщите внасят боклука на Европа. И за колегата който пита да ли има дизел евро 4 на над 200 000 и да си работи-има. Също така има и евро 5 в същото състояние. Имал съм дизел (евро5), сега имам бензин 2.0(евро5В). Може и да се класирам за отговор. А вие, колега имал ли сте дизел? Относно тягата мога да кажа, че разликата не се усеща при шофиране, поне аз не съм рейсър да изцеждам колите по светофарите и мнението ми не е меродавно. Мощността е същата(150HP). Разходът на гориво в левове е същият. Скоростите са също толкова къси (ръчни), колкото на дизела и за града е супер. На празен ход работи на 7-800 оборота както дизела. Общо взето усещането от шофирането е същото. Звукът е различен, "малолитражката" е практически безшумна по светофарите, доста приятно за мен. Ползите са ясни.
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 7:16 pm |
|
|
tarambuka3500
|
абе дизелът е 150к.с., но 350Nm; което е с над 50% повече от 2.0 бензин FB20...
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 9:01 pm |
|
|
BLA
Регистриран на: Вто Юни 29, 2021 1:54 pm Мнения: 135 Рейтинг: 90
|
Така е. В ежедневието обаче не усещам липсата на тоя момент. Голяма грешка, че го взех тоя дизел без да тествам бензиновите. Бях карал 2.0 на SG, а там нещата са доста по-различни.
|
|
|
Пон Фев 13, 2023 10:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|