Здравейте колеги,
преди да пусна темата доста порових из форума и не намерих тема аналогична с тази, която повдигам. Ако има и някой може да ми помогне с насока към нея - предварително се извинявам за спама!
Така...Субаруто е Аутбек, мод. ІV, 2014 г., 2,0 d, 150 к.с., Lineatronic
От около месец има странно придръпване/глушене на мотора при 1300/1400 оборота. Няма проблем при обороти на място или при които и да е други обороти, извън посочените. Няма проблем и при преминаване през тези обороти при ускорение. Още по-странното е, че няма проблем и на тези обороти, когато се стабилизира работата на машината (разбирай - ускорил си до 50-ина км/ч в града и си задържал газ) - знаете как е при Lineatronic-a: вдига обороти при ускорение и като стигнеш скорост и спреш да подаваш газ, намалява оборотите и поддържа скоростта при ниски обороти. Когато задържиш тези обороти повече от...да кажем минута, започва леко да приглушава работата на мотора и съвсем леко да се усеща придръпване. Ако увеличиш оборотите една идея - до 1500, това изчезва.
Няма други обороти и положение, в което да се получава.
Смених горивен филтър, ходих на промивка на DPF филтъра на машината на ЕМ Комплект сервиз (присветваше символа и изгасваше многократно), налях скъпо и "уж" хубаво гориво, направих промивка със сух електро- спрей на педала на газта (имах подозрения за наклеп/омазняване на коксовата пътека на съпротивлението)...безрезултатно.
Преди години имах Mazda 6 (І-во поколение), 2,0 дизел, 136 к.с. - Mazda имаха проблем с т.нар. "клапан за поддържане на нивото в ГПН" (SCV - suction control valve) на DENSO...като поколението 2004-2007 проявяваха странното поведение да глъхнат на по-ниски обороти и да гаснат, в резултат на калпаво гориво и натрупване на микронаклеп по механичните части на клапана, непозволяващи му да работи нормално и да поддържа постоянно ниво на горивото в ГНП, както е положено. Имаше колеги от форума на Мазда, които опитваха с електролиза да свалят наклепа (аз лично опитвах да промивам с контактен спрей) - ефектът беше спорадичен. Нещата се оправиха с нов SCV, който още преди 10-ина години беше над 400 лв.
Споделям горното поради следното: насочвам мисълта си в посока на SCV на помпата (като отбелязвам, че глушенето на мотора не води до изгасване нито по време на работа, нито на място), но понеже детайлът е принципно доволно скъп, не ми се експериментира.
Компютърна диагностика...мислех за това...Би ли била ефективна?! Колата работи перфектно на ниски и високи обороти...тя дори и на посочените работи нормално при преминаване нагоре/надолу и при задържане до 1 минута на тях... би ли показала негативни резултати при работа на място?!
Зададох много въпроси, моля да ме извините!
Благодаря предварително за всички предположения, коментари и насоки!